|
1 |
|
|
מסתבר שהנשים הישראליות הרבה יותר שפויות ממה שחושבות בילי, מרב, צילי או גילי, או זהבה ושלי.
יופי של מאמר!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אייל.ב |
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
סחטיין עלייך תמר.
מאמר חדשני מרתק המעלה נקודות המאירות באור חדש את שאלת "הקול הנשי", אינדיבידואל מול תפיסת "עדר הצאן המגדרי".
צרפתי את הכתבה למגזין I2I תחת קטגורית רוח האדם, שם הרשאתי לעצמי כעורך מעט חופש פעולה בכותרת המשנה (כמובן עם קישור למאמר המקורי ב-NFC).
כמה פנינים מהמאמר:
"המלחמה שלך היא תמיד למנות אישה לנשיאה, לראשות דירקטוריון, לראשות איזו ועדה נחשבת, אבל אף פעם לא שמענו אותך נלחמת על הצבת נשים בעמדת אחראית משמרת, מנהלת פס ייצור".
ובתרגום חופשי שלי ואני מקווה שאת לא כועסת.
לקחתן מאיתנו את הזכות להיות אישיות אינדיבידואלית, שלמה, עצמאית. "הקול הנשי.... נקודת המבט הנשית" גוש חסר פנים, חושב חולם הומה מהההה.......
עדר צאן מגדרי.
|
המאמר החופשי ב-I2I |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נחום שחף |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
היתה גם לוחמת - מכונאית מוטסת ביסעור שהקריבה את חייה.......שווה איזכור יותר מכל אחת אחרת.
ולגוף הדברים: כל מלה חקוקה בסלע. כה לחי!!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יונתן 18 |
|
|
6 |
|
|
אם את גרה בהתנחלות, את פושעת שמפירה את החוק הבינלאומי ופולשת לאזורים לא לך. התוצאות תהינה הרות אסון לך ולבני ביתך. ראי הוזהרת!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קריידה |
|
|
|
|
|
אני נתקל בשקר המכוער הזה יותר ויותר, ומבין שהוא מסמל עוד מעבר שמאלה, של הפוסט ציונים לעבר האנטי ציונות.
כי ההתנחלויות זהות בכל מובן לישובי חומה ומגדל של אז ולקיבוצים בתחילת דרכם, ושלילת חוקיותן מקבילה לשלילת חוקיותה של מדינת ישראל כולה.
"החוק הבינלאומי" היה נטול כל תוקף מבחינתנו בשנת 48, ועובדה שגם העולם "תיקן את עמדתו" בהתאם לקוי הגבול החדשים (שהיו שונים בתכלית מאלו של "תוכנית החלוקה").
אם כך, מדוע ש"החוק הבינלאומי" יהיה בעל תוקף כעת, לגבי המקומות שהם המרכז ההסטורי של ארץ ישראל.
אם "יהודה" אינה יהודית, על איזו אדמה אחרת ניתן בכלל לטעון כי היא שיכת לעם היהודי? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסיל |
|
|
7 |
|
|
רק הפמיניסטיות קובעות לכל הנשים מה זאת להיות אישה. ורק הפמניסטיות קובעות לנשים מה לעשות בגופן |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פנחס |
|
|
8 |
|
|
האם את\ה מסוגל\ת להראות איכן החוק הבין לאומי מגדיר את המגורים ביו"ש כעברה על החוק הבין לאומי?
נשכח לרגע שעם לא יכול להיות להחשב כובש בארצו, התנ"ך את\ה יודע\ת.
נשכח גם שהכיבוש נולד בקרב מגן, בעקבות המצור הצבאי שהטילו שלושת מדינות ערב על ישראל, ועליו התוסף גירוש כוחות ההפרדה של האו"ם מסיני בניגוד להסכם הפרדת הכוחות בסיום מלחמת סיני עליו בתוספת סגירת מיצרי טירן וחסימת הכניסה הימית לאילת,
שלושתן פעולות מלחמתיות שהביאו בחוסר בררה למלחמת ששת הימים.
נשכח שאש"ף הארגון לשחרור פלשתין נוסד 3 שנים קודם לכיבוש כביכול.
את מי הם רצו אז לשחרר קודם לאותו כיבוש לא חוקי כביכול?
ולעצם העניין.
מצרים וירדן ויתרו על השטחים הכבושים כביכול, ומאז הסכם השלום שהעניק לערפאת את פרס נובל לשלום, לא נכבש שום שעל נוסף.
תוכל לגלות את אוזני, אף אחד לא שומע, על איזה שעל אדמה שנכבש מאז אותו הסכם שלום באוסלו ומחיאות הכפיים על מדשאות הבית הלבן?
ערפאת הסכים האו"ם הסכים האמריקאים הסכימו ואפילו עתון הארץ הסכים לקבל את אותו הסכם שסיים את הכיבוש כביכול בהסכמה הדדית.
על איזה כיבוש אתם הנאורים היפים החכמים והלוגיים מדברים?
מה גורם לכם לדבר אתם הנאורים בטרמינולוגיה אשפיסטית המצהירה בגלוי על שאיפתה להשמיד את תושבי המדינה היהודים, כולל אלו מהסמול.
ואל תבלבלו אותנו עם עובדות - כתפיסת עולם?
על החתום
הנאורים
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נחום שחף |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
קבוצה, האישה היא זו שמקבעת את האופי והפרצוף של החברה. האישה היא זו שנושאת ברחמה את העובר, היא יולדת, מיניקה, מחתלת, מלבישה, מזינה, מעניקה חום ואהבה ועוד ועוד. השפעתה הינה יסודית ומוצקת כבר מתחילת חייו של הוולד ולפחות עד גיל חמש שנים. כל מה שהאישה נתנה לוולד בתחילת דרכו בחיים נשאר עימו לכל החיים.
איבחון יכולותיה והשפעתה של האישה נקבע ע"י מעמדה בחברה, אם היא משוחררת או מדוכאת. חברה שבה מדכאים את האישה נראית אחרת מחברה שבה האישה משוחררת וחופשית. לצערי, בחברה שלנו האישה נמצאת במצב ביניים, לא מדכאים אותה אך היא נלחמת לשחרורה בנחישות ראויה לציון, אך היא רחוקה מתוצאות המשביעות רצון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|
|
|
|
|
גיל שלוש האם הניקה. חנה אומרת לעלי הכהן לאחר הולדת שמואל כשהגיע בפעם הרשונה למשכן בשילהף כשנדרה את נידרה
והיה ותלד תפקיד את הילד למשמורת בבית ה' אז ביקשה חנה מעלי עד יגמל הילד שהוא גיל שלוש וכך היה. אני מכירה
נשים שמניקות עד גיל שנה וחצי, כמו כן המושג עקרת הבית כמו שצינת, וביהדות האישה היא עיקר הבית מלשון חשיבות
הבית ואם לא חלילה המילה עקרת עיקר הופך לעקר אם כל המשמעויות הלא טובות שבכך, שהוא טפל ולא חשוב ועל כן לאישה תפקיד חשוב בחיי העובר שהיא נושאת בריחמה לאחר לידתו הנקתו עד היגמלו של הרך הנולד, חינוכו ועיצוב
אישיותו עד הגיעו לבגרות, אכן כך שאול. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טהורת המידות |
|
|
|
|
|
ישנה דרך פשוטה ובטוחה: בדיקה של אוכלוסייה מסויימת כלשהי תעיד עדות ברורה על שחרור האישה או על דיכויה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|
|
|
|
|
כל ראיות ממקורותינו הקדומים. זו צור מחצבתנו אז מה רע
בכך להביא לטעמי גם דוגמא כזאת, יש עוד דוגמאות בתנ"ך
שנשים הובילו. וכבר אומר הקב"ה לאברהם אבינו כל אשר תאמר אלך שרה שמע בקולה, ואני אוהבת לעשות פירושים משלי
זה לא רע, מאז אכלה האישה מעץ הדעת אין היא קלת דעת, ואוסיף שצריך להתחשב בדעתה, שלא לדבר, בימי השופטים על דבורה הנביאה שהייתה מנהיגה חשובה בישראל, יעל שהרגה את סיסרה בהגישה לו כוס חלב ולא מים כפי שביקש.
מרים אחות משה בגבורה עילאית הצילה את משה מנהיג לאומי!
נכון, בחיים המודרניים העניין מקבל משמעויות נוספות אבל
האישה ביהדות היא בת מלך, ראה כל כבודה בת מלך, לטעמי שהיא כפי שכבר הזכרתי שהיא העיקר היא עמוד התווך ואפשר כמובן לפרש לכל מני כיוונים, אני על כל פנים בוחרת שהקבה"ה חנן את האישה בסגולות שהגברים נעדרים מכך,
היא הנושאת את עוברה תישעה חודשים, עוברת את צירי הלידה הקשים והיא המניקה אותו, יש לה כוחות שאין לגבר
וכבר הוכח לא אחת. מה שניראה לי חשוב שכל אחד יש לו את תפקידו הברור בעולמנו ולא צריך לטשטש את התפקידים ובצורה כל כך בוטה כפי שעושים היום.
לא היה לי כל כונה להכנס לויכוח תיאולוגי, ברור לי ולאו
דוקא במובן הדתי של המילה שהתנ"ך הוא ספר הספרים צור
מחצבתנו אז למה לא נשתמש קודם כל במקורותינו ממנו קודם כל וראשית לכל אני אוהבת לשאוב את השפותי, כשזונחים
גישה זו התוצאות ניראות בכל מקום ולאו דוקא בתחום נושא הכתבה המעולה, שלא יובן לא נכון אני גם בעד השקפות עולם
אוניברסליות שאפשר ללמוד מהם גם אך כל ההשקפות כולם
מקורום קודם כל וראשית לכל ביהדות שמימנו נפוצו כל הדתות והשקפות העולם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טהורת המידות |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אצל הדתיים- בתנך ובאגדות. אלו הנוהגים היום "כמיטב המסורת" כמו בירושלים, בבני ברק והחרדים למיניהם וכתותיהם, אשה היא בת מלך במטבח ובמיטה, בחוץ היא שפחה חרופה שתפקידה להאביס לשרת לפרנס ולהעמיד צאצאים רבים ככל האפשר,שבוייה במסורת ונטולת זכויות, מאולפות מינקות למלא את המטלות האלו. יעל ודבורה הנביאה יכולות רק רק לבכות על דור הנשים החדש שקם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ברנוביץ |
|
|
10 |
|
|
להדפיס ולתלות ב"ועדה לקידום מעמד האישה" של הכנסת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסיל |
|
|
11 |
|
|
אוופס'
כאילו לא קראנו.
אני מבקש לתקן:
סוף כל סוף, ומשכלו כל הקיצין, קול שפוי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קול נשי שפוי |
|
|
12 |
|
|
כל הכבוד. הכתבה מדברת על דברים שאנחנו אפילו לא שמים לב אליהם והם נכונים. כל הנשים בעמדות המפתח הטוענות לקידום נשים מקדמות בעצם רק את עצמן. אני מניחה שבצורה מעוותת הן בטוחות שהן עושות את העבודה שכן הן קידמו נשים - את עצמן. הכתבה מביאה נושא חשוב ביותר שקל להתעלם ממנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נועה158 |
|
|
13 |
|
|
הכל טוב ויפה.
את רוצה לדבר בשם עצמך! אז מדוע נשים אינן שמות להן למטרה, להקים מפלגת נשים? כשם שיש מפלגת גמלאים למשל?
אם את מרגישה שקולך אינו נשמע כאשר את מיוצגת ע"י "מפלגה" שהיא ימנית או שמאלית או באמצע.
כל הנשים שהתברגו אל תוך מפלגות, ושם הגיעו לעמדת מפתח כלשהי, ממקמות את עצמן מעבר למסך ברזל, כאשר מדובר בנגישות אליהן ע"י בנות מינן.
נסו להתקשר אל זהבה גלאון, או לשלי יחימוביץ, או אפילו לנאדיה חילו ולכל אישה שהיתה אי פעם פעילה מפלגתית [במקרה זה לצורך העניין]. בטלפון או דרך אימייל לתיבה הפרטית שלהן, אני עריבה לכן שלעולם לא תקבלו תשובה!!!
כאשר הן מגיעות לאן שהן מגיעות, הן שוכחות את כור מחצבתן, לא כל שכן מאפשרות לקולכן להישמע!!!
המסקנה הברורה מאליה היא שהן הופכות למין אנדרוגנוס - לא אשה ולא גבר. הן מייצגות את עצמן או נכון יותר את המעמד האישי שלהן בלבד, באגרסיביות האומרת - נסו להוריד אותי מפה!!!
לכן זה אומר שמלחמת המינים עדיין קיימת, על אף העובדה שהנשים נחונו בבני גוונים של אינטלקט העולים על יכולת החשיבה הקוגניטיבית של הגבר, ושלא לדבר על האינסטינקטים הבסיסיים.
עכשיו, כיוון שצודק מי שהגיב כאן על הכתבה ואמר, שיש חברות המרימות מעם [בציניות אני אומרת זאת], את הנשים באשר לתיפקודן במטבח, בבית, ובמיטה, ומקומן זה מובטח ונשמר להן בלבד!!! יש אמת מסויימת באמירה זו.
קחו למשל אישה האמורה ללדת, לנהל את הבית על כל מרכיביו, לגדל ולחנך את הילדים [במקרה זה בשותפות עם הבעל], ונוסף לכך לעבוד מחוץ לבית במשרה כלשהי, הרי אם תוותרנה שעות מספר מעבר לכך האם אין זכותה להנות משעות מספר רק לעצמה?
רק בסרטים הוליוודיים אפשר לראות אשת קריירה, נשואה לבעל המטפל בבית ומגדל את ילדיהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מוצא "פרנקית" |
|
|
|
|
|
כתבתי אישית לח"כ זהבה גלאון מיילים כאשר התפוצצה פרשת
קצב ואני אומרת לך בכנות תמיד היא השיבה לי, אותו הדבר
שלי יחימוביץ' ואינני מזוהה עם דעותיהם. גם לימור ליבנת
כתבה לי מכתב לאחר ששלחתי לה מייל בנושא של קצב, ח"כ
נשים כן עונות תלוי כניראה בנושא וצורת הפניה.
באשר להסכמה שלך אם מי שהגדיר כאן את הנשים שתפקידם
בחברה מסוימת הוא במיטה ללדת ילדים ובמטבח נכון להיום
המצב מאד משתנה והוא ענה זאת רק כהתקפה לשם התקפה בטוח
שאת תביני לאן אני חותרת כי זה סגנונו של האיש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טהורת המידות |
|
|
14 |
|
|
התגובות. המושגים "אישה במיטה" ו"אישה במטבח" לוקחים את שחרור האישה למקומות אחרים לחלוטין. מושגים אלה יש להביט בהם בצורה חיובית ! יש גם "גבר במיטה" ו"גבר במטבח". אנסה להסביר את עצמי: פעם, בימים ההם כשהאישה "דוכאה", היא היתה קובעת לעצמה יום אחד בשבוע שהיה כולו מוקדש לכביסה מהשעות המוקדמות של הבוקר ועד לתוך חושך הלילה. היתה רוכנת יום שלם מעל ל"פיילה", גיגית, עם קרש כביסה, ופריט פריט היתה משפשפת ואח"כ מעבירה לדוד על פרימוס ומרתיחה את הכביסה ואח"כ תהליך ארוך של שטיפה וכו' וכו'. לא היה לה זמן אפילו להכין ארוחה לבעלה ולילדיה ובודאי לא היה זמן לעצמה. היום האישה (או כל בן משפחה אחר) מקדישה דקות אחדות להכניס הבגדים למכונת הכביסה ובסיום היא מקדישה דקות אחדות לתליית הכביסה, וכך יש לה זמן לטפח את יופיה, לבלות עם ידידות ולצאת לבית קפה או לטייל בחלונות ראווה. זה שחרור האישה. פעם, אישה הייתה מבלה כמעט כל יום במטבח וכל העבודות נעשו בידיה הענוגות. כיום יש לה מגוון רחב של מכשירים חשמליים שעושים את העבודה. זה שחרור האישה. לא כולן חייבות להיות חברות כנסת או מנהלות בכירות. גם הגברים לא כולם כאלה. נכון הדרך עדיין ארוכה והאישה הישראלית עדיין לא משוחררת ממש, בעיקר המורות העוסקות בהוראת החינוך בבתי הספר שלנו, אבל על כך פעם אחרת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|
|
|
|
|
מדוע נשים במשרות רבות אינן מקבלות את אותו השכר שהגברים מקבלים על אותה משרה? ולפעמים גם לא את אותו תואר. אני כבר לא מדברת על ההטבות אשר מסביב.
בנותי שלושתן אקדמאיות במשרות מפתח, והאמן לי כבר עשינו את ההשוואה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מוצא "פרנקית" |
|
|
|
|
|
ולזעזע את כל העולם. נשים בעלות עמדה והשפעה במערכת הציבורית והמדינית חייבות לארגן שביתה עד שיחוקק חוק האוסר באופן מוחלט פגיעה בשכר של אישה משום שהיא אישה. שנים רבות אנו יודעים על בעיה זו ומדוע לא עושים דבר בנדון ? גם כותבת המאמר אומרת זאת במפורש שהנשים המגיעות למעמד בכיר בציבור דואגות רק לעצמן ו"שוכחות" את המסכנות שמתחתיהן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|