X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צרוף מקרים מצער הוא ההתבטאות של השר ודברי נשיא אירן על היהודים. שני האישים עושים שימוש נלוז, על גבול הפרוורטיות האינטלקטואלית, ביהודים ובנאצים
▪  ▪  ▪
ליברמן. אמירה מביישת

אחד הפרושים החופשיים של השם ליברמן הוא אדם אציל, נאהב, נעים הליכות. התבטאותו של השר לעניינים אסטרטגיים, מר אביגדור ליברמן, מביישת את שמו. ולפני שהקוראים יקפצו מן הכורסה הנוחה, ראוי קודם לקרוא את הדברים הבאים, ולאחר מכן להגיב.
צרוף מקרים מצער הוא ההתבטאות של השר ודברי נשיא אירן על היהודים. שני האישים עושים שימוש נלוז, על גבול הפרוורטיות האינטלקטואלית, ביהודים ובנאצים. אם הנשיא האירני מכחיש את השואה, בא השר ליברמן ומזכיר לכולם שהיו יהודים ששיתפו פעולה עם הנאצים. מי בדיוק היו אלה, ומה מידת ההצדקה המוסרית לשפוט את התנהגותם של היהודים בתקופת השואה?
מר ליברמן ודאי יודע היטב שבתקופת השואה, באותם גטאות, מחנות ריכוז והשמדה, מצאו את עצמם יחד בעלי אידיאולוגיות פוליטית שונות ומגוונות. הנאצים לא עשו כל אבחנה בין יהודי בעל תפיסת עולם סוציאליסטית לבין יהודי בעל תפיסת עולם רביזיוניסטית, או תפיסת עולם דתית. כולם, ללא יוצא מן הכלל, האורתודוקסים, הרפורמים, שמאלנים וימניים, אשכנזים וספרדים, מצאו את עצמם בתוך המשרפות הארורות. שם, פנימה, לא היתה כל הפרדה.
השימוש במונחים כמו נאצים, פשיסטים וכד' רק מזיקים. שר לעניינים אסטרטגיים חייב לדעת שלכידות חברתית היא המרכיב החשוב ביותר של החוסן הביטחוני והלאומי. מותר לכל אחד להביע את דעתו, ימין ושמאל, אך אסור לעשות דה-לגיטימציה של הצד השני. נניח שיש כאלה שלא מוכנים ללכת אחר פרושים של דברי השר, אלא בדיוק כפי שהם נאמרו, ולתרגם אותם לשפת המעשה. דינם של היהודים החשודים על-ידי השר כמשתפי פעולה עם האויב הערבי עלול להיגזר, כפי שעשו לאלה ששיתפו פעולה עם הנאצים: מוות. לבטח, השר ליברמן לא העלה בדעתו אפשרות כזו, אך חסידיו עלולים לפעול בניגוד לדעתו. גם השר, כך יש לקוות, לא מייחל לתוצאות כאלה.
לאף אחד אין בכיס פתרון אולטימטיבי ובר ביצוע. כל אחד מנסה, בדרכו שלו, להגיע לאיזשהו פתרון סביר. התבטאויות כאלה מזיקות ומביישות. בכלל, חייבים לשמור על תרבות פוליטית נקיה מכל השוואה לנאציזם. שום דבר, ממש, לא דומה למה שהנאצים עשו או משתפי הפעולה עמם. מה הרווח הפוליטי מהתבטאות כזו? יתכן ויש , אך הנזק גדול לעין שיעור מן התועלת.
יש לקוות שהשר לעניינים אסטרטגיים לא מתגעגע לתקופות האפלות בהיסטוריה היהודית כאשר איש הרים יד על רעהו. כולם מכירים היטב את ההיסטוריה היהודית הרחוקה והקרובה, לכן אין צורך להרחיב בכך.
שנאה עצמית לא תביא לשום פתרון, אלא להפך. גם השר ליברמן יודע היטב שכך הם פני הדברים. לא הרחק מישראל, ממש מעבר לגבול, מתנהלת מלחמת אזרחים עקובה מדם, וגם שם הכל אידיאולוגי. ראוי להביט שם ולעשות הכל כדי לא להגיע כאן לקטסטרופה כזו.
דמוקרטיה היא לא רק שלטון הרוב, אלא גם שמירת זכויותיו של המיעוט. גם אם מר ליברמן חושב שהאידיאולוגיה של השמאל מסוכנת, אל לו להזדקק לדוגמאות מן השואה. ישאל מר ליברמן שאלה פשוטה, מהי התועלת בהתבטאויותיו כלפי יריבים פוליטיים?
בישראל יש יותר מדי בתי קברות צבאיים, יותר מדי פצועים קשה, ומשפחות אומללות שנפגעו ממעשי טרור איומים. בתוך הקבוצה הזו יש שמאלנים, ימנים, דתיים, חילוניים, ומה לא. אסור לפגוע בכבודם ובזכרם, גם של אלה וגם של אלה.

הכותב הוא הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  07/10/2007   |   עודכן:  07/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תבייש את שמך
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ליברמן צודק ויותר מכך.
ע.ג1  |  7/10/07 11:39
2
למה מר ליברמן צודק
יורם וינר  |  7/10/07 12:03
3
אינני תומך פוליטי של ליב, אלא
בוריס ד  |  8/10/07 01:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
אלופינו הגיעו לדרגת גנרל, ולא חוו ניצחון מעולם    צבא, שנכשָל בכל מעשיו, ממציא לעצמו מציאות מדומה    צה"ל מתברר בארבעת העשורים האחרונים כחרב חלודה ושבורה, שנסוגה אחור, ומקדשת תבוסתנות
לאה טרן
רשמי מסע מהכינוס ה-44 הבינלאומי לסופרים בבלגרד. 28 בספטמבר עד ל-4 באוקטובר
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
מהו הדין כאשר נזק נגרם ע"י רכב ההשכרה כשהוא אינו נהוג ע"י שוכר הרכב אלא על-ידי אחר מטעמו
עו"ד אלי דורון
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דן בסוגייה העקרונית האם יש לכלול "מוניטין אישיים" במסגרת האיזון של המשאבים, שאותם יש לחלק בין בני זוג, והגיע למסקנה שאין לכלול מוניטין אישיים במסגרת האיזון
אהרון רול
רבים מאלו המכהנים בממשלה ובכנסת כיום אותרו ככישלונות בשלבי "חוסר הכישרון המדרגי" עוד במפלגות האם שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il