X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ליהודי כפרט ולעם היהודי כלאום אין קשר מיוחד עם הארץ, קשר של בעלות ושייכות הדדיים, הרי שאז מאבדת הציונות את תוקפה המוסרי והופכת לציונות קולוניאליסטית
▪  ▪  ▪
רפאלי. פוסט ציונית

בראיון לחג שברה הדוגמנית בר רפאלי את שתיקתה וחשפה את דעותיה על הציונות ומדינת ישראל. "מה ההבדל בין ישראל לאוגנדה? עבורי אין כל הבדל!", הכריזה נחרצות והוסיפה: "טוב למות בעד ארצנו? למה? לא עדיף לחיות בניו-יורק?".
נאה דורש נאה מקיים ורפאלי הודיעה על החלטתה לעבור ללוס אנג'לס, לא לפני שהתגאתה שאינה מתחרטת על השתמטותה מהצבא שהרי הדבר משתלם. רפאלי היא דוגמא מעולה לאישיות אגואיסטית וחומרנית המנסה לעטוף את מעשיה באידיאולוגיה אולם אם היה מדובר רק בדעותיה ההזויות של דוגמנית משתמטת ניתן היה לפטור את העיסוק בדבר כטפל. אך בימים בהם עומד ראש ממשלת ישראל לוותר על ירושלים, חשוב לזהות ולהבהיר את הקו הישר העובר בין תפיסותיה של רפאלי למעשיו של ראש ממשלת ישראל. אותו קו שהוביל את ילדיו של אולמרט לבחור בנתיב דומה לזה שהעלה את רפאלי לעיר המלאכים ולעבור לניו-יורק ולפריס.
על פוסט ציונות וערכים
בר רפאלי כפי שהתגלה כעת היא פוסט ציונית גאה שאינה רואה כל טעם לקשור את גורלה בגורל העם והמדינה או סיבה שבגינה יש להקריב בעבור מולדתך. מבחינת רפאלי מדובר בחול, אבנים, אדמה, לא משהו שאי אפשר לקנות בקצת כסף. ירושלים עבורה אינה שונה במאום מלונדון, ניו-יורק או אוגנדה ואם כן אז לרעה, היא מפחידה.
כנ"ל לגבי הנגב, הגליל, הערבה, או כל מקום אחר בישראל. רפאלי לא רואה עצמה שייכת לארץ ישראל ולא רואה את הארץ כשייכת לה. היא לא מרגישה כאן בבית יותר מבמקום אחר ולא סבורה שיש לה זכות על הארץ יותר מאשר על מקום אחר. מבחינתה היא נולדה וחיה כאן, בדיוק כפי שיכלה להיוולד באוגנדה או בלונדון. בכך אין דעותיה שונות בהרבה מדעות מקובלות הנשמעות חדשות לבקרים בשיח הציבורי בישראל. הקשר הייחודי שבין העם היהודי לארץ ישראל נתפס כיום כאנכרוניסטי וכעניין לדתיים בלבד. בעיני רבים באמת לא ברור מדוע עלינו להקריב את חיינו למען הארץ או למען משהו בכלל. לדידם העבר הוא רק מטרד, זהות היא רק מכשול ונאמנות לערכים היא שעבוד עצמי.
אלא שאם דעות אלו יהפכו לנחלת הכלל ולדעת הרוב, אם ליהודי כפרט ולעם היהודי כלאום אין קשר מיוחד עם הארץ, קשר של בעלות ושייכות הדדיים, הרי שאז מאבדת הציונות את תוקפה המוסרי והופכת לציונות קולוניאליסטית.
על ציונות קולוניאליסטית וציונית יהודית-היסטורית
בחודשים האחרונים מנסים גורמים הדוגלים בנסיגה לקווי 67 ובחלוקת ירושלים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. מן הצד האחד הם רואים בחלקי מולדת ששוחררו במלחמת מגן ואפילו במקומות היקרים ביותר ללבו של העם היהודי, שטח כבוש. מהצד השני הם מבקשים להמשיך ולקרוא לעצמם ציונים. הטרמינולוגיה הקוראת ליהודים שעוברים להתגורר ברובע היהודי מתנחלים וליהודי המתיישב בעיר דוד כובש משמעה שליהודים אין זכות מוסרית על מקומות אלו.
אולם אם לעם היהודי אין זכות מוסרית להתיישב בירושלים או בחברון, מן הסתם אין לו זכות כזו להתיישב בתל אביב. תפיסה הרואה ביהודי כובש בארצו סותרת את האתוס הציוני, או ליתר דיוק את המוסריות של האתוס הציוני.
העם היהודי ביסס את חזרתו לארץ ישראל על זכות מוסרית, זכות היסטורית שבאה לתקן עוול שגרם לאלפי שנות גלות, עבדות והשפלה ולהקים במולדתו מדינה יהודית בה יפתח את חייו הלאומיים ככל עם אחר. מכאן גורשנו ולכאן חזרנו. זהו המקום היחיד אליו רצינו לחזור, זהו המקום היחיד אליו היתה לנו זכות לחזור, וזהו המקום היחיד שיכל לרתום מיליוני יהודים לבחור בדרך חדשה. חבלי ארץ ישראל, וירושלים לפני הכל, הם המקומות בשמם נשבענו ואליהם התפללנו.
ויתור על ירושלים משמעו למעשה הכרזה של ישראל כי אפילו המקום היקר ביותר לעם היהודי אינו חשוב לה. אם על לב מולדתנו נהיה מוכנים לוותר כשקשה, לבסוף נוותר גם על מקומות שכיום נראים נוחים יותר. זה בדיוק מה שקרה לבר רפאלי, היא ויתרה אפילו על סביון, ולמה שלא תוותר? עבורה זו רק חתיכת נדל"ן. זהו למעשה המדרון החלקלק אליו מובילה אותנו חלוקת ירושלים. דעותיה של רפאלי הן בעלות משמעות זהה למוכנות ראש הממשלה לוותר על ירושלים, אלו גם אלו שוללים את זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל ואת הקשר הייחודי ביניהם. והרי אם אין קשר מיוחד בין העם היהודי לארץ ישראל, וניתן לפיכך לוותר על ירושלים, אז למה לא אוגנדה באמת? ולמה לא לוס אנג'לס?
בפני העם היהודי עומדות כעת שתי בחירות: הראשונה והגלויה היא זו שבין הציונות לפוסט ציונות, בין רוב העם לבין בר רפאלי. הבחירה השנייה היא זו שבין ציונות יהודית-היסטורית הרואה בישיבתנו בארץ זכות מוסרית לבין ציונות קולוניאליסטית הרואה ביהודי כובש בארצו ומוכנה לוותר על ירושלים אך להיאבק על תל אביב, משום שאנו כבר בתל אביב ואין לנו לאן ללכת. הבעיה עם ציונות קולוניאליסטית היא שאינה מוסרית ולכן אין לה כל סיכוי לעמוד במבחן הזמן. יהודי שלא רואה ומרגיש קשר בינו לבין הארץ יעזוב אותה לבסוף, מסיבה זו או אחרת. על כן דברי רפאלי ומדיניות אולמרט, אף שנראים שונים, בנים לאותם אם ואב, שהרי מהי הסכמת אולמרט לוותר על ירושלים אם לא הודאה כי מבחינתו מדובר בחול ואבנים חסרי משמעות?

לאתר התנועה
תאריך:  09/10/2007   |   עודכן:  09/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציונות מוסרית וציונות קולוניאליסטית
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
הגשתי תלונה נגד בר רפאלי
אייל.ב  |  9/10/07 15:49
 
- חחח....על איזה בסיס, בדיוק? ל"ת
אחמד זיבי   |  9/10/07 18:36
2
אני לא מיחסת לבר רפאלי
תמר הר-פז  |  9/10/07 16:04
3
צודקים!
צדוק  |  9/10/07 16:10
4
ציונות ???
א ר  |  9/10/07 16:20
5
הכותב מסווה את עקרונותיו
משה, עורך-דין  |  9/10/07 16:38
 
- כיצד יש לשנות, לדעתך, את הלך
הניה  |  9/10/07 20:16
 
- שאלה קצרה, והתשובה גדולה כים
משה, עורך-דין  |  9/10/07 21:29
6
היא תלמד בדרך הקשה
מוישה גרוייס  |  9/10/07 17:49
7
ברבר רפאלי
מישהו  |  9/10/07 20:09
8
תילי תילים של הלכות, על גבה של ל"ת
טיפשה  |  9/10/07 20:21
 
- מייצגת תופעה רחבה ל"ת
מפני שהיא  |  10/10/07 13:04
9
בר רפאלי כוסית עולם. תדמור ושו
נחמיה פינס  |  9/10/07 20:57
10
הבעייה מס 1-ישראל לא דמוקרטייה
דורון ט  |  9/10/07 21:02
11
קצת ראליה בבקשה
fg3w tm,57  |  9/10/07 21:05
 
- ללא ישראל והנפט, תאבד ארה"ב
נפט-ון  |  10/10/07 00:11
12
הציונות פשטה את הרגל
שירה  |  9/10/07 22:10
13
בצבא אמיתי אין נשים
info123  |  10/10/07 00:05
 
- נשים הן היתרון שלנו
יובל ברנדשטטר  |  11/10/07 08:07
14
זהו בעצם ההבדל בין ימין לשמאל
שונא שמאלנים  |  10/10/07 02:40
15
ארז תדמור,,אתה שטותניק.
אמנון לוי  |  10/10/07 08:35
16
תדמור יש הרבה בר רפאלי
טל נתניה  |  10/10/07 09:41
17
כמה הערות
מישהו   |  11/10/07 03:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק גאגולה
בנושא תאונות הדרכים, קיים עיקרון "האחריות המוחלטת" - שגם במקרה והתאונה נגרמה באשמת הנפגע (בשונה מהותית מהדין הקיים בפקודת נזיקין), מגיע לנפגע קבלת פיצויים עבור התאונה
איתמר לוין
הרב עמאר מנהל דיונים עם שר המשפטים, דניאל פרידמן, על פשרה לפיה מי שאינם יהודים יוכלו להתחתן בנישואין אזרחיים, ואילו הגיור יימסר בלעדית לרבנות. זוהי פשרה הגיונית ומבוססת היטב מבחינה הלכתית, אך המגזר החרדי האשכנזי הזדעק ולא ברור מה יעלה בגורלה
ד"ר אברהם בן-עזרא
הוועדה המקומית אחראית על מחדליה כלפי הנזקקים לשירותיה
ד"ר משה לפיד
שמזה שנים רבות אין תנועת הליכוד נאמנה לחוקתה ולמצעי הבחירות שלה. למעשה, כל המפלגות הציוניות הסכימו להקים ממערב לירדן מדינה ערבית נוספת, כאשר אישרו את תוכנית "מפת הדרכים" עת שהשתתפו בממשלת אריאל שרון. יתכן שהגיעה העת להקים מפלגה חדשה
אמיר שלו
בלוח השנה של שוק ה- BI וה-CPM זו הולכת להיות שנת ה- CFO. הערכה זו מושתתת על שני פרמטרים: הפרמטר הראשון הינו צרכיו של ה-CFO והפרמטר השני הינו ניתוח התנהגות ספקי פתרונות ה- BI/CPM המהותיים
רשימות נוספות
מי מפקח על בג"צ?   /  ארז תדמור
הציונות, המשבר, הפתרון  /  ארז תדמור, רונן שובל
השלום משחית  /  ארז תדמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il