X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבקר המדינה, לא פרסם עד כה צו הגנה לזליכה בפני פיטורים, על-פי סמכותו בחוק. לשכתו מסרה כי המבקר בודק. מנגד יצאו הדלפות לתקשורת ממשרד האוצר, כי במקרה של פרסום צו כזה יפנה המשרד לבג"צ בדרישה לפסול את הצו כי בנסיבות המקרה אין זה בסמכותו של מבקר המדינה לפרסם צו הגנה
▪  ▪  ▪
זליכה. יפנה לבג"צ

החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, שוב עושה כותרות. ב"אופן מקרי" לחלוטין נענה להזמנת קול ישראל וביום חקירתו הראשון של ראש הממשלה בעניין פרשת מכירת בנק לאומי, הליך שבהקשר לו התלונן החשב נגד ראש הממשלה אצל מבקר המדינה, העניק לרדיו ראיון נרחב.
וכך בעוד ראש הממשלה משיב במעונו לשאלות חוקרי המשטרה, ומחוץ למשכן ממתינים כתבים רבים הצמאים לכל בדל ידיעה אודות החקירה, יושב ד"ר זליכה באולפן הרדיו ומשם מטיח האשמות וכינויי גנאי בכל צמרת השלטון הכלכלית ובין השאר בראש הממשלה, ביועץ המשפטי לממשלה, באחותו, בנציב שירות המדינה, במנכ"ל האוצר בעבר ועוד ועוד...
אין ספק, זליכה והא איש מקצוע. הוא מאמין בכל לבו כי חשף התנהגות לקויה אפילו פלילית של ראש הממשלה בעניין המכרז למכירת בנק לאומי. על-פי דבריו, תלונתו למבקר המדינה חשפה שחיתות של ראש הממשלה וליקויים קשים בתפקוד בכירים אחרים. ולראיה, המבקר פתח בבדיקה, העביר ליועץ המשפטי לממשלה את הממצאים, וזה האחרון הורה לפתוח בחקירה פלילית ואף אישר לחקור באזהרה את ראש הממשלה בנושא. לא נתיימר לעסוק ברשימה זו בהאשמותיו של החשב, גם לא בסגנונו ויחסי העבודה שהוא מקיים עם הממונים עליו ועמיתיו.
אבל, גם זליכה יודה, יש לו בעיה. הממונה עליו, שר האוצר החליט שלא להאריך את חוזה ההעסקה שלו, ולסיים את שירותו כחשב כללי בתום תקופת ההסכם, בעוד כשבוע. זליכה טוען כי ההחלטה היא בגלל שחשף שחיתות, כהגדרתו. שר האוצר הודיע כי ההחלטה היא פשוט בשל סיום תקופת החוזה ובשל הצורך ברוטציה.
סביב עניין זה כבר קמה סערה ציבורית. חברי כנסת פנו בתלונה למבקר המדינה ודרשו כי יפעיל סמכותו למניעת פיטורים של עובד שחשף שחיתות ובשל מעשה זה מנסים מעסיקיו לנקום בו ולפטרו.
זליכה עצמו משבח את המבקר בכל הזדמנות ונפגש עמו אחרי שנמסר לו על הכוונה לסיים את שרותו. אך לדבריו לא ביקש את הגנת המבקר. אם תחליט הממשלה על סיום תפקידו, מאיים זליכה כי יפנה בנושא לבג"צ. מבקר המדינה, לא פרסם עד כה צו הגנה לזליכה בפני פיטורים, על-פי סמכותו בחוק. לשכתו מסרה כי המבקר בודק. מנגד יצאו הדלפות לתקשורת ממשרד האוצר, כי במקרה של פרסום צו כזה יפנה המשרד לבג"צ בדרישה לפסול את הצו כי בנסיבות המקרה אין זה בסמכותו של מבקר המדינה לפרסם צו הגנה.
עניין סיום כהונתו של החשב הכללי ומינוי מחליף אמור היה לעלות על סדר יומה של הממשלה מיד אחרי חג הסוכות, אך בנקודה זו התערב מבקר המדינה. מנהל נציבות הציבור במשרד מבקר המדינה, עו"ד הלל שמגר, פנה לשר האוצר וביקש שלא לנקוט כל פעולה בעניינו של זליכה עד שהמבקר יסיים לבחון את עניינו ויגבש עמדתו בשאלה אם להוציא צו הגנה בפני פיטורים לטובת החשב הכללי.
שר האוצר נענה לבקשה ודחה את העלאת הנושא בממשלה בשבוע ימים. העניין יעמוד אפוא על סדר יומה של הממשלה ביום ראשון הקרוב. מבקר המדינה, למרות אהדתו הבלתי מוסתרת לחשב הכללי ופעילותו, נמנע בינתיים מהוצאת הצו שבסמכותו. ברשימה קודמת כאן כתבתי כי מבקר המדינה נמצא בדילמה. החשש הוא כי אם יפרסם צוו כזה, הדבר לא יעמוד בנסיבות המקרה בבחינת בג"צ.
מצד שני, דחיית דרישת חברי הכנסת להוצאת צוו הגנה לחשב הכללי תשדר מסר שלילי ויכולה להתפרש כאילו המבקר מבקש להרחיק עצמו מד"ר זליכה ויש כאן "מצמוץ" של המבקר בפני השלטון הנחקר. גם לזליכה יש בעיה אם יחליט לפנות לבג"צ. שם בודאי ישאלו אותו שם מדוע לא פנה למבקר וביקש הגנה. מה ישיב? האם ישיב, כפי שהשיב בהתייחס ליועץ המשפטי לממשלה, כי לא התלונן בפניו בעניין המכרז למכירת בל"ל משום שהעריך כי היועץ המשפטי הוא גורם חלש ועל כן העדיף להתלונן בפני מבקר המדינה. האם עתה יסביר זליכה כי לא ביקש הגנה מהמבקר משום שהעריך כי לא יעמוד בלחצים ועל כן העדיף לפנות לבג"צ?
כך או אחרת, דומה שהכדור עתה הוא במגרשו של מבקר המדינה. הוא צריך לקבל החלטה בבקשת חברי כנסת להגן על החשב חושף השחיתויות, לכאורה. המבקר צריך לקבוע עמדה נוכח כוונת הממשלה להחליט על הפסקת כהונת החשב כבר ביום א' הקרוב. הוצאת צו תאלץ את המבקר להגן על עמדתו בבג"צ, וכלל לא ברור מה תהיה עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעניין. אם יחליט נגד הוצאת צו הגנה, הדבר עשוי להתפרש כהפניית כתף קרה למי שהעז להתלונן כנד הצמרת. אם המבקר לא יחליט, ודאי הבג"צ יפנה אליו שאלה.

המאמר באתר הכותב
תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יגן על זליכה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עדכון ו"חצי" תיקון
מנחם רבוי  |  11/10/07 15:23
2
עדכון וחצי תיקון
מנחם רבוי  |  11/10/07 15:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
הקביעה מהו מוות היא הלכתית ואיננה שייכת לתחום הרפואה, מה עוד שרופאים הם נוגעים בדבר
ניר חוכיימה
אין צורך להכביר במילים, על כאבי המחזור. כל אחת ואחת חווה זאת מדי חודש. הנה כמה טיפים, איך צמחי מרפא (ארומתרפיה) יוכלו לעזור לכל אשה להקל על תקופת המחזור. הקלה היא במקרה של כאב ואף לקבל תחושה נעימה, הרגשה של ניקיון פנימי, שלווה והתרוממות רוח, כדי להעביר את הימים בצורה מחייכת
רותי קליין שיינין
נכון, בשביתת המורים לא ירקבו תפוזים, סחורה לא תתקע בחו"ל, טיסות לא תתעכבנה. כלומר, לכאורה, באמת אין נזק. אין נזק? מה עם כל הידע שלא הועבר לתלמידים? אולי זה נשמע יומרני, אז אומר במילים פשוטות: מה עם בחינות הבגרות? מה עם הפסד החומר לבחינות?
אורנה מרקוס בן-צבי
מעמד המורה נמצא בשפל כפי שלא היה עשרות שנים. המשכורת מבישה ומשפילה, ועובדה זו מרחיקה מהמערכת מורים צעירים ומוכשרים שעשויים להוות קאדר איכותי לחינוך הדור הבא
עו"ד אלי מאור
חברות הביטוח, גני הילדים ובתי הספר לא יספרו לכם את הסוד השמור ביותר בענף הביטוח בישראל: ילדיכם מגיל 3 עד 18 שנים מכוסים בפוליסת תאונות תלמידים גם לגבי תאונה שאירעה מחוץ לבית הספר (וגם בחו"ל) וללא קשר למי אשם בתאונה! להלן מדריך לרגל תחילת שנת הלימודים - להורים הדואגים    לגזור ולשמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il