X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבו-מאזן, שהובס בתשס"ז, חוזר אל הזירה הפוליטית והביטחונית כמנצח מחוזר וממומן, כאישיות מכובדת ומוערכת, כאורח רצוי בארצות-הברית ובאירופה, כסועד קבוע בבית ראש הממשלה בירושלים
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. איש השנה

לאחרונה, בימים של סוף שנה ותחילת שנה עסקו אמצעי תקשורת שונים בבחירת איש השנה תשס"ז בתחומים שונים: פוליטיקה, כלכלה, ועוד. הבחירה לפעמים היתה צפויה ולעתים הפתיעה. מבחינתי, האיש הראוי להיות מוכתר בתואר זה הוא מחמוד עבאס, הידוע יותר כאבו-מאזן.
אבו-מאזן, יו"ר רשות הטרור הפלשתינית, הגיע לתפקידו לאחר מותו של רב-המחבלים ערפאת, ואף זכה בבחירות למשרה הגבוהה. באותו שלב נראה היה שהאיש הגיע לשיאו ומעמדו בהמשך עתיד רק להישחק. ואכן, בבחירות הדמוקרטיות יחסית לפרלמנט, אחיו-יריביו מן החמאס זכו בניצחון. הוקמה אומנם ממשלת אחדות, אך זו צלעה ולבסוף קרסה. השלטון ברצועת עזה, שאותה הפקירה מדינת ישראל לידי צבא הכיבוש הפלשתיני, עבר לחמאס. אבו-מאזן ומרעיו נזרקו בבושת פנים מן הרצועה. באותו שלב נראה היה שהאיש הגיע לתחתית, וימיו, או לפחות ימיו בתפקיד, ספורים.
אלא שדווקא אז התחיל הגלגל להתהפך. כמו עוף החול המיתולוגי, גם אבו-מאזן התחיל להתעורר מן האפר וליצור חיים חדשים. שנת תשס"ז היא שנת תחיית המתים מבחינתו. מי שכבר נחשב לבר-מינן פוליטי, וכמעט גם בפועל, החל להשתקם. העולם כולו, לרבות זה המחויב להילחם בטרור, נחלץ לעזרתו, ובראש מצעד האיוולת המחודש: ממשלת ישראל.
לפני 14 שנים היה זה אביו הרוחני, ערפאת, שהיה בשפל וכמעט התאייד. אלא שאז באו אנשי אוסלו, ובעזרת תרגיל הונאה ואחיזת עיניים כאילו מדובר בשלום הצליחו להפיל את יצחק רבין בפח. ההמשך ידוע: טקס הכניעה הסוריאליסטי ב-13.09.1993 על מדשאות הבית הלבן, שבו סלל נשיא השמאל דהיום את דרכו של רב-המחבלים אל טרקליני העולם כולו, לרבות הבית הלבן. באופן צפוי מראש ובלתי מפתיע הוביל "תהליך השלום" למלחמת אוסלו. כ-1,500 הרוגים יהודים ועוד אלפי הרוגים ערבים לא הובילו להתפכחות המתבקשת.
14 שנים אחרי, ב-13.09.2007, ודווקא בראש השנה היהודי, ניתן לסכם את השנה שהסתיימה כשנתו המוצלחת של אבו-מאזן, שהכל התגייסו למענו. בלשון מגילת אסתר, "ונהפוך הוא" (אסתר ט', א'): "ככה ייעשה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו" (אסתר, ו', ט'). ודווקא מי שעומד בראש ממשלת ישראל העמיד עצמו בראש מושיעיו של האיש.
פגישות רבות, חיבוקים ומחוות, שחרור מחבלים והסרת מחסומים, אספקת נשק והזרמת כספים, אספקת חשמל ושירותים הומניטאריים לאויב, התעלמות מעברו כמכחיש שואה - אלה רק מעט מהמעשים שממשלת ישראל עשתה ועושה כדי לשקם את אויבה, העומד בראש רשות הטרור הפלשתינית, זו שהובאה ארצה במסגרת "תהליך השלום" ומאז נוגסת ומערערת את אושיותיה של מדינת היהודים. כדי לרצות את מולך "השלום", שוב מוצעים נתחי ארץ כדמי חסות לרשות הטרור; שוב מועלה רעיון העוועים של גירוש יהודים מבתיהם בארצם רק בגלל היותם יהודים; שוב עוסקת ממשלת ישראל בבעיה הערבית במקום בבעיה היהודית; שוב מוטרדת ממשלת ישראל מסוגיית הפליטים הערבים במקום מסוגיית הפליטים היהודים, אלה שעלו ויעלו ארצה (כולל מארצות ערב) ואלה שגורשו מבתיהם על-ידי ממשלת ישראל עצמה.
וכאשר כך נוהגת הממשלה האנטי-ציונית כלפי אזרחיה וכלפי אויביה, אין כל סיבה שהעולם "הנאור" יהיה ציוני יותר ממנה: "המדינות התורמות" תורמות לאבו-מאזן כדי להחזיקו על כיסאו הניצב על כידוני צה"ל, וארצות-הברית מכנסת "ועידת שלום" שבה יחזרו הכל - ובעיקר אהוד אולמרט וציפי לבני - אחרי ממשיך דרכו של ערפאת. גם אם האיש מגולח ומעונב, יעדו הסופי אינו שונה מזה של ערפאת או של אחמד יאסין או של מחמוד אחמדינג'אד. אבל, צרכי ההישרדות של אהוד אולמרט מתוזמנים היטב עם צורכי השיקום של אבו-מאזן. כך קורה ש-2 זנבות האודים העשנים, אלה שלפני חודשים לא רבים נראו במצב אבוד, שורדים בינתיים על כיסאותיהם ומתכננים מופע ראווה חדש, סוריאליסטי ומנותק, מעבר לים.
אבו-מאזן, שהובס בתשס"ז, חוזר אל הזירה הפוליטית והביטחונית כמנצח מחוזר וממומן, כאישיות מכובדת ומוערכת, כאורח רצוי בארצות-הברית ובאירופה, כסועד קבוע בבית ראש הממשלה בירושלים. המהפך שעבר בתשס"ז, מבירא עמיקתא לאגרא רמא, ללא אמצעים ואף ללא תמיכה של נתיניו, אבל עם סיוע בלתי-מובן של אויביו החפצים ביקרו, מזכים אותו בתואר איש השנה, לבושתה של מדינת ישראל המתנכרת לחזון הציוני ולהיגיון הפשוט של מדינה חפצת חיים ותקווה.

יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005.
תאריך:  13/10/2007   |   עודכן:  13/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איש השנה תשס"ז
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לנגד עיניה של מדינת היהודים,
הניה  |  13/10/07 17:32
2
בשנה הבאה יתנו לאחמדינגד.טירוף ל"ת
kati  |  13/10/07 18:58
3
ניתוח מעולה של פרופ' בריימן
אילנה, ת"א  |  13/10/07 23:59
4
מחזק את ידיך ברימן! ל"ת
אחד ר  |  14/10/07 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
משרד האוצר, משרד החינוך ומנהלים חסרי כל תודעה וערכים, מצטרפים לעליהום נגד המורים. הם מנסים בכל דרך אפשרית לפגוע בשביתה ולשבש אותה. לדאבון הלב, גם מורים רבים נוטלים חלק במאמצים אלה
עו"ד חיים קליר
בית המשפט העליון שלנו, בהלכת אלסוחה, הרחיב את מעגל הזכאים וקבע שגם בן משפחה שנפגע נפשית כתוצאה ממות קרובו בתאונה, זכאי לפיצויים, עבור אובדן כושר העבודה שלו עצמו
עו"ד אלי מאור
הדבר שחשוב ביותר ממנו יש להיזהר היא התיישנות התביעה. משמעות המונח התיישנות ברשלנות רפואית הינו מצב בו למטופל יש זכות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, אולם מסיבות השמורות עמו הוא השתהה והמתין כך שחלפה לה תקופה המוגדרת בחוק ואז תביעתו נחשבת לכזו שהתיישנה וזכותו לתבוע ולקבל פיצוי נדחית על הסף
אבנר רגב
מדינה שבראשה עומד חדל אישים מושחת, איננה רשאית לחגוג את עצמאותה
אביב ירון
כישלון הטיפול של חברות ישראליות במשברים מול ציבור בלקוחות ממשיך גם במקרה של יס, לעיתים נראה כי קברניטי החברות העסוקים בעשיית כסך שוכחים שמקור הכסף בסופו של דבר זהו האזרח הקטן
רשימות נוספות
ליברמן מאיים בפירוק הממשלה  /  הילה רפופורט
שבעה משגרי קסאם נחשפו מוכנים לפעולה  /  איציק וולף
המבוקש שלף אקדח ונורה למוות  /  איציק וולף
אבו מאזן: מכבים שלנו  /  יהונתן דחוח-הלוי
התגלגלנו אחורה  /  דני רשף
עוז להישרדות בטרם פורענות  /  ד"ר משה לפיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il