X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כלבוטק-טיב טעם אתמול לא היה תחקיר אלא משפט שדה בו לא נותר לצופים אלא להגיע למסקנה שבכותרת
▪  ▪  ▪

"מה שתראו זו האמת!", הרעים רפי גינת בקול נוקיהו שלו - והמשפט הזה סימל יותר מכל שמה שראינו אתמול בכלבוטק לא היה כתבת תחקיר, אלא דיון בבית משפט. וכיוון שלא בבית משפט עסקינן, אלא בטלוויזיה המסחרית, אין באמת צורך להגיע אל האמת, אלא רק לשכנע את הציבור. ולכן, אין ברירה אלא לקבוע כי בשלב הכרעת הדין של משפט השדה הזה, שהתקיים בנוכחות צד אחד בלבד, אנו, חבר המושבעים המכונה הצופים, מוצאים את טיב טעם - אשמים.
אסטרטגיית ניהול המשבר של טיב טעם הלכה בפול גז על התקפה (בין השאר כי להתנצל אפשר רק פעם אחת) - ניסיון קעקוע האמינות של כלבוטק - אסטרטגיה שכרגע נראה שכשלה בגדול (לפחות עד מסיבת העיתונאים מחר), בעיקר בגלל שלוש טעויות מרכזיות שכלבוטק השכילה לנצל.
הטעות הראשונה של טיב טעם היתה שהיא שיגרה כל כך הרבה חיצים עוד בטרם ראתה את החומר המשודר. בכך היא הותירה בידי כלבוטק פריבילגיה מופלאה: גם לתקוף ראשונים (בקיום התחקיר) וגם לירות אחרונים. התוכנית אתמול נערכה כך שתשובותיה של כלבוטק הותאמו לטענות טיב טעם בצורה מושלמת כמו ניילון נצמד.
הנה דוגמאות: התחקירנים דיברו רק עם מספר עובדים מצומצם? "השגנו מידע צולב". כלבוטק מחפשת את טיב טעם (שלא לדבר על הקונספירציה שחרדים עומדים מאחורי העניין)? "אין לנו מניע נסתר ושום עורך לא היה מתעלם מחומר כזה". הכל צולם במשמרת אחת? "קבלו תמונות ביום שמש וביום גשם". הכל קנוניה של עובדים שפוטרו? "ההנהלה קיבלה את התחקירן לעבודה". אתמול לפחות הטיעון של טיב טעם נמעך כמו בדל סיגריה. הסיכוי היחיד של הרשת הוא שהיום (שני) במסיבת העיתונאים הם ישלפו שפן ענק, שיגרום לרפי גינת לאכול כובע כל כך גדול, שהוא שוב יצטרך לעבור ניתוח לקיצור קיבה.
הטעות השניה היתה עצם ניסיון הערעור על אמינות התחקיר. הבה נביט נכוחה: מה ששודר אתמול היו תמונות של חתולים מטיילים במרכז הלוגיסטי, מכרסמים בשר להנאתם, אולם בסופו של דבר המצלמה קלטה רק מקרה אחד בו בשר שנלעס על-ידי חתולים הגיע לחנות, שאינה כלל חנות טיב טעם - ועוד אין לדעת אם הבשר הוצע למכירה או, סביר בהחלט, נזרק בסופו לפח.
אכן, תמונות קשות. אבל יש הבדל גדול בין תמונות קשות אלו, לאלו שעלו בתחקיר מלפני שנתיים (ששודרו גם אתמול) בו נראית עובדת מכשירה עוף רקוב ואומרת: "זה היה מסריח, עכשיו זה מתובל... מה פתאום אומרים ללקוח". וההבדל הוא זה שבין הזנחה - לבין הונאה. טיב טעם יכולה היתה לטעון לתקלה, אבל ניסיון ההכפשה שוב מציב אותה באותה רובריקה כמו לפני שנתיים: זו של כוונת הזדון. וחבר המושבעים המכונה "הישראלי הממוצע" לא אוהב שמנסים לעבוד עליו.
והטעות השלישית היתה בעצם ניפוח הסיפור, מה שגרם, יש להניח, לרייטינג מרקיע שחקים. "אין דבר כזה פרסום רע", אמרה מדונה, הכוהנת הגדולה של הפופ. המשפט הזה היה כל כך נכון - עד כלבוטק אתמול.

תאריך:  15/10/2007   |   עודכן:  15/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גזר הדין: אשמים!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"קונספירציה של חרדים"?! משוגע
נדיה  |  15/10/07 15:27
2
בעיניין קונספירציה של חרדים
חכו חכו  |  16/10/07 01:48
3
דין שמים - ותקיא הארץ אתכם
שומר אמוני ישראל  |  16/10/07 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
טורקיה חוזרת לדרך הג'יהאד, לאחר שמהפכת אטאטורק החילונית נפלה
יורם מרקוס
לרגל מלאת 21 שנה לנפילתו של רון ארד בשבי - ב-16 באוקטובר. שינוי הסטאטוס של רון ארד מ"שבוי", ל"נעדר", במקום לדרוש את קיום וכיבוד זכויות האנוש הבינלאומיות שלו כשבוי-מלחמה, היו הטעות - הגורלית? - שביצעה מדינת ישראל בטיפולה בפרשת הנווט השבוי
אורנה רב-הון
כדאי לא להתחיל כל יוזמה חדשה במשך כל חודש חשוון. התוצאות עלולות להיות קיצוניות - לטוב או לרע. התוצאה של ניסיון כזה יכולה להתגלות כמר או כרם, כעולה על כל ציפיותינו או כשוקעת בתהום הנשייה
יהונתן דחוח-הלוי
מרבית הזרמים ביהדות אינם מקפידים על קריאה נכונה של התורה שנכתבה באצבע אלוהים    תמוהה העובדה, כי דווקא קהילות המקפידות על קיום המצוות קלה כבחומרה אינן עושות דבר ללמד את הדור הצעיר על הגייה נכונה של השפה העברית ולו בקריאת התורה
פרופ' דניאל זיידמן
שיווק אמצעי מניעה חדשים חשוב מאחר והוא נותן בידי האישה אפשרויות נוחות, יעילות ובטוחות    כיום אישה החפצה באמצעי מניעה הורמונלי, שהינו כידוע יעיל ביותר במניעת הריון, יכולה לבחור בין תכשיר פומי, יומי - גלולות, תכשיר עורי, שבועי - מדבקת האוורה, תכשיר נרתיקי, חודשי - NuvaRing או זריקה, תלת חודשית - דפו-פרוברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il