X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלכתחילה, לא היה כל טעם בפניית לוחמים ומפקדים בחטיבה 14 לבג"צ, שכבר פסק הרבה פעמים בעד חופש הביטוי על חשבון זכויות אחרות של הציבור ושל יחידים ונגד האמת למה שתקו מפקדי חטיבה 14 ולוחמיה יותר משנות דור? ומה העירם לפתע? שוב הוכח, שהשידור הציבורי בישראל נחטף בכוח על-ידי עובדיו
▪  ▪  ▪

בצהרי יום ראשון, ארבעה-עשר באוקטובר 2007, פסק בג"צ, שהסרט, החטיבה שנשכבה על הגדר, של אידו סלע על חטיבת השריון הסדירה 14 "המחץ" במלחמת יום הכיפורים ישודר (בג"צ 8539/07). שלוש השופטות הביעו את הערכתן ללחימת החטיבה (הלוחמים התגאו בכך, אך במֶה הסימפטיה של כבודן טובה מזו של מתילדה זוברוביץ, שכנתי מרמת-אביב ח'?!), וכפו על ותיקי החטיבה, שעתרו נגד רשות השידור, לסלק את עתירתם.
הרגישים לתאריכים יוכלו להבחין, כי הסרט המחפיר של סלע הוקרן לילה אחד לפני יום השנה למבצע "אבירי-לב", שהוליכה חטיבה 14 של אמנון רשף לצליחת תעלת סואץ. החטיבה הובילה את כוחות אוגדה 143 של אריאל שרון אל הצליחה; ואחריה נעו חטיבת מילואי הצנחנים 247 של דני מט וחטיבת מילואי השריון 421 של חיים ארז, שיצרו את ראש-הגשר ב"אפריקה".
הכל צפוי, והסרט של סלע אושר להקרנה, והוקרן. שעמומון די מבחיל. הדמוקרטיה ניצחה כביכול. חופש העיתונות התבסס שוב, בחסות בג"צ, כזכות-על דורסנית, המתנכלת לכל זכות אחרת - הזכות לכבוד, הזכות למוניטין ועוד. כך היה בעבר (למשל - בפרשת המחזה המופקר של מוטי לרנר על חנה סנש; בפרשת הסרט התעמולה השקרי, ג'נין, ג'נין, ויש עוד הרבה תקדימים כאלה), וכך יהיה בעתיד, כיוון שחופש הביטוי מגן על כל ביטוי ולא על האמת. ההצגה ממשיכה, וקרון הלהקה נע קדימה, ומספר שוב על חופש ביטוי בישראל. אך זה אינו ניתן לכל, אלא רק למי שמתבטא בהתאם למצופה ממנו.
לכן, תמהני על העתירה - כפי שתמהתי באתר הזה ובמקומות אחרים על לוחמי חטיבה 5, שפנו לבג"צ בעניין שקריו הבוטים של מוחמד בכרי על לחימתם בג'נין במבצע "חומת מגן".
ילמדו מכך אנשי חטיבה 14 (וכל חטיבה אחרת) את הלקח הנאות: אל תיתנו לבימאים, שאינכם מכירים - ובעיקר, אם הנם מרשעות השידור - לבטא את תסכוליהם על חשבונכם. הם רוצים חופש אמנותי - שיממנו אותו לעצמם. הם צריכים הרפיה - יש לכך שירותים מתאימים בתחום הרפואי ובתחום הפארא-רפואי. אם רצונכם בסרט, שינציח את פועלכם - עשו אותו בעצמכם (כפי שעשו עמיתיכם לאוגדת שרון, לוחמי חטיבת השריון 600).
כמה שאלות תמוהות
ראשית, האמנם הופתעו בכירי חטיבה 14 בתשל"ד מתוכן הסרט?
חייל שנרדם בשמירה - נשלח לכלא. מה ייעשה בבכירי החטיבה, שכביכול לא שמרו כהלכה על האינטרסים של חטיבתם?
ודרך אגב, אם איני טועה, המלחמה היתה בשנת 1973. שלושים וארבע שנים חלפו מאז, ואחרים עשו במהלכן הרבה תהילה על חשבון כיבוש החווה הסינית (למשל, גדוד 890 המפואר, שהגיע לחווה הסינית רק בטיולים ובסיורי מורשת קרב). למה שתקו מפקדי חטיבה 14 ולוחמיה יותר משנות דור? ומה העירם לפתע?
איך ממשיכה רשות השידור להתדרדר, ומועלת בחובתה לציבור?
השידור הציבורי בישראל ממומן, כידוע, מכספי הציבור, אך אינו מייצגו. הוא עבר אוזורפציה - תפיסה בכוח - על-ידי חבורה קטנה של עובדיו, המנצלת לרעה את הכוח, שניתן בידיהם, להסתה פוליטית של רעיונותיהם. הפעם נפלה חטיבה 14 קרבן לגחמות הפוליטיות של קומץ מאנשי רשות השידור, אך הדבר מתנהל כל יום על המרקע וכמעט מכל מיקרופון פתוח. די להקשיב למראיינים - גם בתוכניות החדשות והאקטואליה ברדיו ובטלוויזיה - כדי להיגעל.

תאריך:  16/10/2007   |   עודכן:  16/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחי האמנות!
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ערוץ 1? מי רואה אותו בכלל?
ששון גבאי  |  16/10/07 11:38
2
מה אתה מתלונן על רשות השידור
וטרן  |  16/10/07 12:15
 
- קרא שוב את כותרות-המשנה
אביתר בן-צדף  |  16/10/07 22:36
3
אין להשוות בין ג'נין לחט' 14
דורון ט  |  16/10/07 16:57
4
חופש הביטוי נהפך לחופש לשקר
מרק טווין  |  17/10/07 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
קדימה מוליכה את ישראל לוועידה הבינלאומית כאשר בסקרים ניתנים לה רק 12 מנדטים, תוך נכונות להניח על השולחן העגול קערה מלאה תופינים בדמות חבלי מולדת היסטוריים, ועדיין איננו יודעים אם יהיה זה מלוא הקערה או חלקה
עו"ד ירון טיקוצקי, עו"ד אורי פסטליך
בשנים האחרונות חל גידול בהשקעות של החברות הישראליות בסין. הכלכלה הסינית בצמיחה אדירה עקב רפורמות שלטוניות מרחיקות לכת בחקיקה. רוב הייצור של ענפים שלמים מרכזו בסין. החלטנו לסקור בפניכם בקצרה את עקרונות שיטת המס בסין
אהרון רול
לצד הישראלי לשיחות אצה רצה הדרך, הוא הופך את היוצרות בכך שנוקט בגישת ה"ראשית נבטח ואז ננסה" המנוגדת לכל היגיון בריא ופשוט
ראובן לייב
אחיות "הדסה" בירושלים חושפות סיפורים על העדר-תקשורת עם מאושפזים על עצמות שנתקעות בגרון בסעודת ליל-שבת, ואיך "נמנע" הריון של חמש מאושפזות
שבתאי עזריאל
קראו היטב והפנימו!! בימים אלה האוצר גילה שיש "חור אקטוארי" של כ-500 מיליארד שקלים. סכום בלתי נתפס. מדובר למעשה בהתחייבויות המדינה לתשלום פנסיות שאין להן כיסוי וחלקן נקבעו בשיטות "הבייגה ההגון והישר". אחת האפשרויות היא לכסות את החור במסים, שיטילו על הציבור, אך יש בעיה. לרבים מהאזרחים שעבדו בעבודות זמניות ומזדמנות ואחרים, אין כל פנסיה מובטחת. האם אזרחים עמלים וקשי יום, יידרשו לשלם יותר מסים, כדי להציל פנסיות שנקבעו בשיטת הישראבלוף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il