|
תאריך:
|
20/10/2007
|
|
|
עודכן:
|
20/10/2007
|
הציונות היא האסון של היהדות |
|
1 |
|
|
טעות לא אינטליגנטית של חבר הכנסת הערבי... האייטולות המוסלמים והרבנים הפנטים החרדים הם הם אויבי הציונות!!! אבל לא לדאוג נתגבר על שניהם !!!!! אפשר לחשוב שחברי הכנסת הערבים הם ציונים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישראל ישראלי |
|
|
|
|
|
"ישראל ישראלי". 2. אינני דתי, אינני חרדי ואינני ציוני-דתי. דע לך, היהודים הדתיים הם היהודים האחרונים שנותרו השומרים על קיומו של העם היהודי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|
|
2 |
|
|
רבים מיהודי המזרח התפתו לטעון: אתם, יהודי המערב, חחיתם תמיד בצל פוגרומים וביזוי שהשיתו עליכם שליטי המדינות שבהן חייתם. אנו, לעומת זאת, תמיד נהנינו מסובלנותם הרבה של המוסלמים, במיוחד הערבים.
עד היום, רבים מיהודי מרוקו רואים באותה ארץ את "מולדתם", ומתרגשים מאוד מכל ביקור בה ומכל מגע עם המלך, ירום הודו (בבתים רבים אפשר לראות את הטלוויזיה של מרוקו, ולהבחין עד כמה עריץ ביזנטי, מוקף חנופה אין-קץ, הוא אותו מלך).
את האמת על חייהם המרים של יהודי המזרח, בקרב העמים המוסלמים ובמיוחד העם הערבי, אפשר לקרוא בספרה המצוין של ג'ואן פיטרס, "מאז ומקדם". היא מנפצת במחקר אקדמי מעולה את הבדיה על החיים השלווים של יהודי המזרח בין שכניהם.
אפשר, על פי דוגמה שלפני 66 שנה, להיזכר במרד הפרו-נאצי של רשיד עלי אל-כילאני בעיראק, וברדיפות היהודים שם בעקבותיו.
אפשר גם להיזכר בסיפורים המרגשים על יחסי הידידות שנרקמו בין יהודי חברון ובין שכניהם הערבים, כאשר השכנות שאלו זו מזו ביצה או כוס קמח. אידיליה זו נופצה בן-רגע בטבח המחריד, שלמקרא תיאורו תחשכנה עיני הקורא, של פרעות תרפ"ט (1929) בחברון. אכן, היו שם ערבים בודדים שניסו להציל חיי יהודים, אך אנו למדנו עוד מימי אברהם אבינו, כי רק הקב"ה יכול לסלוח לעיר של רוצחים גם אם יש בה עשרה צדיקים.
ג'מאל זחאלקה, אחמד טיבי וחבריהם אינם שונים משאר הערבים. את אהבתם הרבה למדינת היהודים, ואת איחוליהם לשגשוגה ולפריחתה, אנו שומעים השכם והערב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
אירופה שהם עברו שואה קשה בשנות ה 40 של המאה הקודמת. אולי אפשר לומר על יהודי אסיה-אפריקה שהשואה שלהם היא אומנם שונה מזו של יהודי מזרח אירופה, אך היא מתגלגלת ומתמשכת עד עצם היום הזה. יהודי אסיה-אפריקה משקיעים מאמצים עליונים להרים את עצמם "בשרוכי נעליהם" ועדיין ההצלחה לא מאירה להם את הדרך. (מדוע רובם חיים בפריפריה...? מדוע שיעור בוגרי האקדמיה אצלם נמוך? מדוע רובם משתכרים מעט יחסית? ויש עוד הרבה מדוע). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|
|
|
|
|
במשפט אחד, בגלל אמירות, הרעיונות והגישה שעולה מתגובתך.
אין דבר כזה שואה שעברו יהודי המזרח. שואה הייתה רק אחת – מה שהנאצים ניסו לעשות ליהודים באשר הם. הנאצים התחילו בכך באירופה בגלל הגיאוגרפיה. אבל, אם הם היו מצליחים, גם יהדות המזרח הייתה נכחדת. כל האמירות על השואה הרוחנית של יהודי המזרח שעברו במדינה, הם פיטפוטי הבל ורעות רוח.
נכון שהסטטיסטיקה מראה כי אחוז המשכילים ובעלי המעמד החברתי/כלכלי של האשכנזים הוא גבוה יותר מאשר של המזרחים. אבל הסטטיסטיקה מראה גם על יותר ויותר נישואי "תערובת". הסטטיסטיקה מראה כי כמות המזרחים שמגיעים גם למעמד חברתי/כלכלי וגם להשכלה גבוהה יותר הולך וגדל. האוכלוסייה הספרדית שבה הסטטיסטיקה מראה כי מספרים אילו אינם גדלים, היא אוכלוסיית הספרדים החרדים – שסניקים ודומיהם ולא בכדי. רבים ממנהיגיהם מעדיפים להנציח מצב זה של בערות ועוני, כי רק כך הם יוכלו לחיות חיי פאר בעוד שצאן מרעיתם חיי בעוני ובמחסור.
"גילוי נאות" – אינני אשכנזי כי נולדתי באחת מארצות המזרח. אינני גאה בזה ואינני מתבייש. זוהי עובדה שלא תרמתי לה לא מטוב ולא מרע. אני גאה או מתבייש אך ורק במעשיי או בדברי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
duducohn |
|
|
|
|
|
שואה אלא רק לגבי יהודי מזרח אירופה בשנות ה 40 של המאה הקודמת.
2. סטטיסטיקה היא פנטזיה משעשעת של מספרים ותו לא. יש לפקוח עיניים, להישיר מבט ולראות נכוחה את מצבם הטרגי של יהודי אסיה- אפריקה. זו האמת ואין בילתה.
3. "נישואי תערובת" זה ח'רטה בארטה. קח עשרה נישואי תערובת כאלה, הכנס רשם-קול מוסתר בבתיהם של זוגות כאלה, ואח"כ תשמע את השיחות שלהם על "מיזוג עדות" כביכול. נישואים כאלה לא מהווים מודד חברתי לשום דבר ! לא ניתן למדוד לפיהם מדד השכלה, או מדד הכנסה, או מדד רמת מגורים וכדומה.
4. דן חלוץ, הרמטכ"ל הקודם, החליט למנות את מירי רגב לדוברת צה"ל. נכנסו אליו קצינים בכירים וביקשו ממנו לשנות את החלטתו, דן חלוץ שאל אותם, למה לשנות ? הקצינים ענו לו אשכרה ח'באר : "כי היא מזרחית". אלה דברים מפיה של מירי רגב בעצמה. זה המדד הנכון למצב הטרגי העמוק בו נתונים יהודי אסיה-אפריקה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|
|
|
|
|
ד''ר יובל ברנדשטר כתב עוד מאמר מבריק בנסוחו וחשוב במשמעותו לבטחוננו הלאומי ועל מאמריו הרבים הטובים ראויה לו כל ההערכה והכרת התודה של הקוראים.
בעוד ד''ר יובל דן בסכנה מצד אויבינו החליט עורך דין משה, תגובה מס' 1 להסיט את נושא הדיון ולפנות בהאשמה 'הכזב של יהודי המזרח'. קל מאד להתפתות לעבור לקטטה משפחתית מי יותר מיוחס ומי יותר מעולה ולשכח את האמת היסודית על אחדות עם ישראל. אך תגובה 1 מחיבת תשובה.
אתיחס קודם לדוגמה שהביא עו''ד משה על ה'פרהוד' – הטבח ביהודי בגדד בזמן המרד הפרו נאצי של רשיד עלי אל כילאני בשנת 1941. טבח זה הביא להתעוררות היהודים ולהתארגנות מחרתית של הגנה עצמית. כאשר התירה ממשלת עירק את יציאת היהודים בשנת 1950 חשבה הממשלה כי רק אלפים בודדים – ממורמרים – יבקשו לעזב את המדינה, וראתה בהחלטתה דרך להפסיק את בריחת היהודים הבלתי חקית אשר שמשה מבריחים שונים והיתה בכך סכנה למדינה. התוצאה היתה כי רב עצום ומכריע של בני הקהלה נרשמו לותור על אזרחותם ולנסיעה אל הנודע מן הארץ ששכנו בה אלפים וחמש מאות שנה. זאת היתה החלטתם בעקבות הנסיון של אותו 'פרהוד'. נשוה זאת למה שקרה ביהדות מזרח ארופה. שמעון דובנוב בספרו 'דברי ימי עם עולם' מונה בתאור שנה אחת -1881 – הספר אינו כרגע לנגדי – כך וכך מאות פוגרומים גדולים וכך מאות 'פוגרומים קטנים' רציחות בלי סוף. למאורעות האלה נתנו היהודים שם נקי 'סופות בנגב' וכך גם מזכירים אותם לתלמידים בבתי הספר בארץ בימינו, אם בכלל מלמדים עליהם. שמעון דובנוב עצמו האמין באוטונומיה והשארות בתוך רוסיה – כנגד הציונות. חוקר דגול זה נרצח בשואה האיומה.
את ההסתה נגד היהודים בעירק עורר חג' אמין אל חוסיני שבא לבגדד. יתכן שאלו חסלו אותו מנהיגי הישוב - ברובם יוצאי מזרח ארופה - לא היה פרהוד בעירק. אבל באותה תקופה - כמו שלום עכשו ואולמרט בימינו - נרתע הישוב מחסול האויב, כי ראו בזה פגיעה במוסר היהודי , שם כסוי לקבלת הנורמה של הגלות כי חיי היהודי הם הפקר.
כאשר נבחר ז'בוטינסקי בפעם הראשונה כציר לקונגרס הציוני לא יכול לשאת נאום שם – זכות הדבור נתנה רק לראש סיעה של לפחות ארבעה צירים. נציגי יהודי סלוניקי ותרו על זכות הדבור לטובת ז'בוטינסקי.
היהודי והנוצרי היו במעמד שפל תחת שלטון המוסלמים. מה שחבר הכנסת תומך חמאס מציע ליהודים הוא זה – מעמד של חוסים. כל עוד הם מקימים את הסכם החסות, כנועים לפני האסלם – חייהם מובטחים. ולא אחת דינם מות. זאת הסבה שהערבים בארץ מוכנים לקבל כל מעשי עול ודכוי ורצח של שליטיהם אך מתלוננים בצעקנות ובקולי קולות על ההפרה הקלה ביותר של זכויותיהם – כי הם העליונים ואיך יעזו בני החסות היהודים לפגע בהם. את זאת אין רוצים להבין שליטינו יוצאי מזרח ארופה כי הם מוכנים לקבל מעמד של בני חסות. מעמד זה הרבה יותר טוב מן המעמד שהיה לאחינו במזרח ארופה שהיו נתונים לטבח מתחדש תמיד.
מעמדי יהודי מרוקו – תחת שלטון הצרפתים זכו לשויון. לא עוד אלא שמעמדם היה טוב ממעמד היהודים בצרפת עצמה. היהודים בארצות הנצרות היו מוקעים כרוצחי אלהים, בזויים ושפלים, וגם יהודי שהתנצר היה שנוא. אצל המוסלמים היה היהודי כנוע, אך הוערך על חכמתו ותרבותו. יהודי שהתאסלם עלה דרגה לפי דבריהם ועליון על מוסלמי מלדה. חלק משנאת הזר היה מופנה נגד הנוצרים בעירק ולכן היהודי היה במעמד יותר גבוה. במשך המאה התשע עשרה בזכות תקונים בקיסרות העותמנית נתן שויון לפי החק לנוצרים וליהודים עקב הלחץ של מדינות ארופה על הקיסרות הנחלשת. היהודים נהנו מלחץ זה.
פרופ' רפאל פטאי המנוח, |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אברהם שלום |
|
|
|
|
|
לא ברורה לי טרונייתו של אברהם שלום. יובל ברנדשטטר כתב על "נדיבותו" העילאית של ג'מאל זחאלקה, המוכן להעניק לנו את החסות המסורתית של המוסלמים ליהודים, ואני כתבתי שקיימת בדיה ותיקה - ששותפים לה גם חלק מיהודים יוצאי ארצות האיסלם - על יחסם המשפיל, לפעמים עד לרצחנות, של המוסלמים לשכניהם היהודים.
לא היתה כאן הסטת הנושא, לא התכוונתי לערוך תחרות בין יהודי אירופה ליהודי ארצות האיסלם, ומעולם לא העליתי בדעתי לטעון שהשואה לא היתה עוברת גם על האחרונים, אילו הצליח היטלר במזימתו. ראינו מה קרה ליהודי צפון אפריקה וליהודי יוון (שנחשבו אף הם ל"מזרחיים"), וברור שהנאצים לא הבחינו בין יהודי ליהודי. בצדק. |
|
כתובת IP: |
217.132.141.193 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
3 |
|
|
ידענו, נעלם מעינינו או התעלמנו מכך שיש בתוכנו פוסט-ציונים רבים ההולכים ומשתלטים על מוקדי הכוח. לצערנו הם היו קיימים גם משנות ה 20 וה 30 של המאה הקודמת.
מי הוסמך ב 1947 להסכים להחלטת החלוקה של אדמת מולדת ביחד עם ערבים כשכוווולנו ידענו שהם עוינים ולא מוכנים להכיר בזכותנו על לפחות ארץ ישראל המערבית, כשירושלים רבתי הוא שטח אקסטריטוריאלי ?
מי הוסמך ב 1948 לקטוע את מלחמת הקוממיות עוד לפני השתלטות על כל הארץ ?
מי הוסמך ב 1949 למסור חלקי מולדת למדינות ששלחו צבאותיהן להשמידנו ?
היה בידינו קלף חזק ואדיר ביושבנו על תעלת סואץ ומרחב הבטחון בסיני. מי הוסמך לוותר על הגדה המזרחית של תעלת סואץ ועל מרחב הבטחון בסיני תמורת נייר "שלום" מזוייף ממצרים ?
הנסיגה מסיני היא אם כל הנסיגות, נסיגה זו קיבעה מדיניות של נסיגות הממשיכה ומתגלגלת עד היום.
הפוסט ציונים היו קיימים תמיד. ואנו אוכלים אותה כבר 60שנה ומי יודע מה עוד עומד לפנינו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|
|
|
|
- מזל |
|
ע.ג1 | 20/10/07 13:49 |
|
|
מזל שמי שעמד ב 1947 בראש העם היהודי היה אדם חכם בשם בן-גוריון ולא חבורת השוטים של בגין. רק בזכות הסכמתו של בן-גוריון לתוכנית החלוקה מצד אחד והכנת תוכניות להשתלטות על מה שאפשר מצד שני הביאה לכך שיש לנו מדינה. אם היה קורה כמו שעשו הטפשים אחרי מלחמת ששת הימים שגם עכשיו רוצים להפוך את ישראל למדינה דו לאומית לא היתה לנו כלל מדינה וסכנת "הציונים" הטפשים והפוסט ציונים עדין לא חלפה - אלה גם אלה רוצים בהשמדת ישראל ע"י הפיכתה למדינה דו לאומית. אין הבדל בין מרזל ופפה מבחינת התוצאה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע.ג1 |
|
|
|
|
|
אצלך בראש תקועה תמונת האסון של שנת 2007 ואתה מלביש אותה על שנים 1947, 1948.
השאלת את עצמך למה הערבים היום (כשלב ביניים) דורשים להקים מדינה משלהם על יהודה שומרון וחבל עזה? מדוע הם לא דורשים (לעת עתה) את גבולות החלוקה מ 1947?
האם עלה בראשך שאנו השתלטתנו והרחבנו את שטחים מעבר לגבולות החלוקה וישבנו בהם 19 שנה ! 19 שנה שיצרו את התפיסה של "מדינה דו-לאומית".
היינו צריכים והיינו חייבים להשתלט לפחות על כל ארץ ישראל המערבית. חלק גדול של הערבים עזב את הארץ, ובסופו של דבר כולם היו אמורים לעזוב. יש להם שטחים נרחבים וענקיים במזה"ת.
הידעת שלאחר 1967 ערבים רבים מאד עזבו את הארץ, ומידע זה מוסתר מהציבור? תופעת ההגירה הערבית לאחר 1967 הייתה אמורה להתרחש ב 1948, אבל מישהו לא חכם,בלשון המעטה, קטע את מלחמת הקוממיות והותיר אותנו בסכסוך נצחי.
אם אתה רוצה לדון בדברים האלה אנא עשה זאת בידידות וברוח טובה. אבל קרא לפני כן קצת חומר מההיסטוריה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאול אבידור |
|
|
|
|
|
הוא עובדי המסור ועושה ימים כלילות להגשים את מטרותי בכל הקשור ליהודים ולמדינתם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אדולף |
|
|
4 |
|
|
כמוה כקריאה לחיסולה של מדינת-ישראל.
גם אם מצויים בתוכנו, יהודים פוסט -ציוניים, המשמיעים קריאות מכעיסות מעין אלו, הרי כשנישמעות קריאות זהות, מכיוונם של ערביי א"י, הן בלתי נסבלות במיוחד.
בשונה מהיהודים, שארץ-ישראל היא מכורתם, ארצם היחידה עלי אדמות, הרי לערביי א"י, שמורה זכות הבחירה, אם לחיות במדינה היהודית, או לעזוב אותה. האומה הערבית, על עשרות מדינותיה, תוכל לקלוט אותם לחיקה, בכל עת.
לא יתכן, שערבים אלו, יעשו שימוש לרעה, בדמוקרטיה הישראלית, כדי להוקיע, להשמיץ ולקרוא לחיסול המדינה הציונית, אשר מעטיניה הם יונקים, במרץ רב, את כל טוב הארץ.
די לנו בעצותיהם, בטענותיהם, בבקורתם ובהתבכיינותם האין סופית. אם טוב להם כאן, שישתקו. אם רע להם שיעזבו. לא ניתן לאכול את "העוגה הישראלית", עד תום, ובו בזמן להציב לה תנאים ולדרוש, שתהיה ערבית ושלמה...
כל עוד אנו מאפשרים, פתחון פה, דוגמת פתחון הפה שמפגינים חברי הכנסת הערביים המהוללים, הרינו מביאים על עצמנו, במו ידינו, מציאות הזויה ובלתי נסבלת.
לא יתכן, שבארצנו שלנו, נרגיש מיותרים, נימצא את עצמנו מתנצלים על עצם קיומנו ועל זכותנו לנשום בה אויר.
על הדמוקרטיה הישראלית, לנסח חקיקה כזו, שתציב גבולות חד-משמעיים להתבטאויות שמטרתן לקעקע את זכותו של עם-ישראל על ארצו, בכך ששמות ללעג את המפעל-הציוני ושוללות את חוקיותו או חיוניותו.
אל לנו להמתין ל"מחר", כדי להתחיל בעשיה דחופה זאת. אם נתמהמה, נמצא עצמנו, ללא מדינה, ללא ריבונות וללא עם. לא יהיה לנו "מחר". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הניה |
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
מי שאנטי ציוני הוא אוטומטית גם אנטישמי,גם לעם היהודי מגיעה מדינה משלו לא פחות ואולי יותר מכל עם אחר,כשהאנגלים עדיין לא היו קיימים כבר היתה כאן מדינה יהודית,כשהגרמנים היו עדיין שבטים פרימיטיביים בהודו(ארים)כבר היתה כאן מדינה יהודית.
האנגלים עצמם השתלטו ועדיין שולטים על הוולשים והסקוטים שעד היום לא כל כך אוהבים אותם,אותם אנגלים וממשיכיהם האמריקאים השתלטו על שטחים בצפון אמריקה תוך רציחה בלתי פוסקת של מיליוני אינדיאנים.
כנ"ל הספרדים והפורטוגזים בדרום אמריקה.
במערב אנטוליה ישבו מיליוני יוונים במשך אלפי שנים כשהעם הטורקי עדיין לא היה קיים וגורשו ע"י הטורקים מימי מלחמת העולם ה-1 ולאחריה.
יש עוד מקרים כאלו בהסטוריה אבל כולם נטפלים לעם היהודי הקטן ששב אל מולדתו לאחר 2000 שנות גלות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דב בינדר |
|
|
7 |
|
|
מהערתי הקודמת לתגובה 1 נשמטו חלקים ואני מביא כאן את ההערה המתוקנת.
ד''ר יובל ברנדשטטר כתב עוד מאמר מבריק בנסוחו ורב משמעות לבטחוננו הלאומי. על מאמריו הרבים הטובים ראויה לו כל ההערכה והכרת התודה של הקוראים.
בעוד ד''ר יובל דן בסכנה מצד אויבינו החליט עורך דין משה, תגובה מס' 1 להסיט את נושא הדיון ולפנות בהאשמה על 'הכזב של יהודי המזרח'. קל מאד להתפתות לעבור לקטטה משפחתית מי יותר מיוחס ומי יותר מעולה ולשכח את האמת היסודית על אחדות עם ישראל. אך תגובה 1 מחיבת תשובה.
אתיחס קודם לדוגמה שהביא עו''ד משה על ה'פרהוד' – הטבח ביהודי בגדד בזמן המרד הפרו נאצי של רשיד עלי אל כילאני בשנת 1941. טבח זה הביא להתעוררות היהודים ולהתארגנות מחרתית של הגנה עצמית. כאשר התירה ממשלת עירק את יציאת היהודים בשנת 1950 חשבה הממשלה כי רק אלפים בודדים – ממורמרים – יבקשו לעזב את המדינה, וראתה בהחלטתה דרך להפסיק את בריחת היהודים הבלתי חקית אשר שמשה מבריחים שונים והיתה בכך סכנה למדינה. התוצאה היתה כי רב עצום ומכריע של בני הקהלה נרשמו לותור על אזרחותם ולנסיעה אל הנודע מן הארץ ששכנו בה אלפים וחמש מאות שנה. זאת היתה החלטתם בעקבות הלקח שלמדו מאותו 'פרהוד'. נשוה זאת למה שקרה ביהדות מזרח ארופה. שמעון דובנוב בספרו 'דברי ימי עם עולם' מונה בתאור שנה אחת -1881 – הספר אינו כרגע לנגדי – כך וכך מאות פוגרומים גדולים וכך מאות 'פוגרומים קטנים' רציחות בלי סוף. למאורעות האלה נתנו היהודים שם נקי 'סופות בנגב', וכך גם מזכירים אותם לתלמידים בבתי הספר בארץ בימינו, אם בכלל מלמדים עליהם. שמעון דובנוב עצמו האמין באוטונומיה והשארות בתוך רוסיה – והתנגד לציונות. חוקר דגול זה נרצח בשואה האיומה.
כאשר נבחר ז'בוטינסקי בפעם הראשונה כציר לקונגרס הציוני לא יכול לשאת נאום שם – זכות הדבור נתנה רק לראש סיעה של לפחות ארבעה צירים. נציגי יהודי סלוניקי ותרו על זכות הדבור לטובת ז'בוטינסקי.
היהודי והנוצרי היו במעמד שפל תחת שלטון המוסלמים. מה שחבר הכנסת תומך חמאס מציע ליהודים הוא זה – מעמד של חוסים. כל עוד הם מקימים את הסכם החסות, כנועים לפני האסלם – חייהם מובטחים, אך אם הם מבקשים לשלט, חייהם בסכנה. זאת הסבה שהערבים בארץ מוכנים לקבל כל מעשי עול ודכוי ורצח של שליטיהם אך מתלוננים בצעקנות ובקולי קולות על ההפרה הקלה ביותר של זכויותיהם בידי ממשלה בארופה או בישראל – כי הם העליונים ואיך יעזו בני החסות הנוצרים או היהודים לפגע בהם. את זאת אין רוצים להבין שליטינו יוצאי מזרח ארופה כי הם מוכנים לקבל מעמד של בני חסות. מעמד זה הרבה יותר טוב מן המעמד שהיה לאחינו במזרח ארופה שהיו נתונים לטבח מתחדש תמיד.
מעמדי יהודי מרוקו – תחת שלטון הצרפתים זכו לשויון. לא עוד אלא שמעמדם היה טוב ממעמד היהודים בצרפת עצמה. היהודים בארצות הנצרות היו מוקעים כרוצחי אלהים, בזויים ושפלים, וגם יהודי שהתנצר היה שנוא. אצל המוסלמים היה היהודי כנוע, אך הוערך על חכמתו ותרבותו. יהודי שהתאסלם עלה דרגה לפי דבריהם ועליון על מוסלמי מלדה. חלק משנאת הזר היה מופנה נגד הנוצרים בעירק ולכן היהודי היה במעמד יותר גבוה. במשך המאה התשע עשרה בזכות תקונים בקיסרות העותמנית נתן שויון לפי החק לנוצרים וליהודים עקב הלחץ של מדינות ארופה על הקיסרות הנחלשת. היהודים נהנו מלחץ זה.
פרופ' רפאל פטאי בספרו 'אהלי יעקב' (באנגלית) מזכיר כי הקהלה היהודית הראשונה בוינה היתה של ספרדים. הקוסרות של הבסבורג אסרה על יהודים נתיניה לגור בבירתה. באמצע המאה השמונה עשרה נחתם הסכם עם הא |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אברהם שלום |
|
|
8 |
|
|
שמחתי ואומר זאת בשנית שמחתי עד מאוד למשמע אוזני.היהדות חייבת להתנקות מהציונות !זה מעניין.מר זחלאקה היקר הואיל וזה כך אנא הואיל נא בטובך ותטפטר נכון לשניה זאת מכנסת ישראל הואיל והיא מייצגת את הציונים ולא את ה"יהודים " האלה שעליהם אתה מדבר.או שמה תסביר לי הכיצד אתה יכול לחיות תחת שלטון הציונים כאן?הם אינם "אהל א' דימה" הם אינם ה"יהודים של הפריץ" אז איך אתה יכול ליהיות כאן? ועוד להתענג על מנעמי השלטון הציוני?
לכן אדון נכבד חושבני כי הגיע העת כי תארוז חפציך שלך של חבריך לתנועתו של עזמי קחו נא את בני משפחותיכם ותעברו להיכן שנוח יהא לכם.אנא עיזבו אותנו לשלום ועיברו נא ללבנון או לפלסטין,משאת נפשכם.מעניין כמה זמן יקח לכם לרצות לחזור למדינה הציונית אותה אתם מבקשים למחוק מהמפה?!
אבל מנגד פונה אני לכל אותם חכ"ים מתחסדים מהשמאל ושואל אותם בכנות -מה עוד אתם מבקשים ולא קיבלתם להוכחה כי הפעם הם עברו את הגבול של פגיעה במעמד הכנסת ?פגיעה והסתה כנגד אושיות השלטון הדמוקרטי? ולפיכך הפרו הם ברגל גסה את חסינותם הפרלמנטרית המושגית והקונקרטית ? מדוע אינכם פועלים לקצר מיידית את תקופת שהותם בכנסת ? הלו גם השופט ברק בפסקי דינו במשפטי עזמי בשארה אמר כי קיים גבול מעבר לו כבר אי אפשר יהא לכופף את גבולות החוק! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גד |
|
|
יואב יצחק
רפי גינת נמנע מטיפול ברשתות גדולות, בנקים ובעלי הון ושררה במקום זאת הוא מסתפק מטיפול בעבריינים קטנים ומציגם משל היו ראשי הפשע המאורגן וגם: תזכורת בדבר ההודעות הכוזבות שמסר גינת לבית המשפט
|
|
|
|
|
|
אברהם (פריצי) פריד
על הטרנספר של השמאל ועל הג'יהאד של בני אלון. על העסקים של סימנס בישראל ועל מנכ"לית בנק שדואגת לכם. על אין ספק משפטי וגילוי ראיה לטובת אולמרט, ועוד
|
|
|
|
|
|
נסים ישעיהו
להמשיך את דרכו של אברהם אבינו זה אומר להתמודד ולנצח במאבקים מול הרע הגלוי והמסתתר אבל בעיקר זה אומר לחשוב עצמאית ולא להכנע לתכתיבים רעיוניים או מוסריים הזרים לדרכו של אברהם
|
|
|
|
|
|
עו"ד יצחק גאגולה
אברהם אבינו הלך בדרכיו של הקב"ה, בכך שעסק בנתינה אינסופית. האוהל שלו, שהיה ממוקם ממש בליבה של צומת דרכים מרכזית וסואנת, היה פתוח אל ארבע רוחות השמים, כדי שעוברי האורח העייפים, יחושו מוזמנים להיכנס ולסעוד אצלו את סעודת המלכים שתמיד הוצעה להם
|
|
|
|
|
|
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מפרסם עדות של פלשתיני ממנה עולה, כי עיכוב חולה במחסום של צה"ל גרם למותו בדיקה מדוקדקת של העדות מעוררת שאלות על הרמה המקצועית של גובה העדות, ומעלה ממצאים מפתיעים שלא צוינו בדוח
|
|
|