X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המהלך יצטרך לקבל את אישור בנק ישראל ורשות ההגבלים העסקיים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בעלי השליטה בבנקים מזרחי-טפחות (0.4%, 3775.0) והבינלאומי (0.0%, 0.0) מקיימים מגעים למיזוג בין הבנקים - כך נודע ל-TheMarker. ככל הידוע, לאחר המיזוג, צפוי לקום בנק אחד בו יחזיקו בעלי השליטה הנוכחיים בשני הבנקים, אם כי שיעור האחזקות המדויק טרם נקבע. על-פי ההערכות, המיזוג ילווה בצמצום ניכר במצבת העובדים בבנק הממוזג. עו"ד המרכז את המגעים לעסקה הוא פיני רובין ממשרד עו"ד גורניצקי.
על-פי ההערכות, מטרת המיזוג היא הובלת תהליך של התייעלות בעיקר בקבוצת הבינלאומי. מזרחי-טפחות ירוויח מהמיזוג נתח של לקוחות קמעוניים בכל הבנקים שרכש הבינלאומי, וכן פעילות במגזר העסקי, כאשר המאזן הממוזג של שני הבנקים יעמוד על כ-225 מיליארד שקלים, ויהפוך אותם לקבוצה הבנקאית השלישית בגודלה במערכת הבנקאות.
גם אם יגיעו הצדדים להסכמות, מהלך כזה יצטרך לקבל את אישורם של הרגולטורים, ביניהם בנק ישראל ורשות ההגבלים העסקיים. בעבר הביעה רשות ההגבלים העסקיים התנגדות למיזוגים בין בנקים בינוניים, מתוך טענה שהריכוזיות בענף גבוהה גם כך. אולם, מיזוג כזה יכול ליצור כוח נגדי לשני הבנקים הגדולים בשוק - פועלים ולאומי, ששולטים יחד על כ-65% ממנו.
בנק מזרחי-טפחות נשלט על-ידי איש העסקים מוזי ורטהיים (20%) ומשפחת עופר (25.57%) - כאשר האחזקה של משפחת עופר בבנק נעשית על-ידי שתי חברות: לין אחזקות (5.75%) בבעלות אייל עופר, וכן האחים עופר נכסים (19.82%) שמוחזקת על-ידי ליאורה עופר, דורון עופר ויולי עופר.
הבנק הבינלאומי נשלט על-ידי איש העסקים, צדיק בינו, באמצעות חברת פיבי (53.5%). לבנק דיסקונט אחזקת מיעוט גדולה בבינלאומי (26.45%) שהוא צריך למכור בתקופה הקרובה.
ככל הידוע, בבנק הממוזג יקבלו צדיק בינו, מוזי ורטהיים ומשפחת עופר, חלקים ביחס כזה שחלקו של בינו יהיה גדול יותר מחלקם של ורטהיים ועופר בנפרד, אולם חלקם יחדיו יהיה גדול מחלקו בנפרד.
בינו רכש את הבינלאומי בשנת 2003. באותו זמן הבנק היה בנק בעייתי עם שיעור הפרשה לחובות מסופקים גבוה. בינו פתח בשרשרת רכישות במסגרתה רכש את יו-בנק, את מסד ואת בנק אוצר החייל במחירים גבוהים. ההצלחה הגדולה של בינו הייתה בפיזור תיק האשראי של הבנק ובגיוון ההכנסות שלו שנשענות כיום גם על המגזר הקמעונאי ומשקי הבית, ולא רק על המגזר העסקי. לראיה, ההפרשות לחובות מסופקים היא הנמוכה במערכת. עם זאת, מנגד בפני בינו עומדים קשיים רבים ובראשם היעילות של הבנק.
הבינלאומי עדיין מתמודד עם קליטת הרכישות הבנקאיות והפיכה לקבוצה בנקאית. הבנק נושא בעלויות גבוהות של הסבת מערכות המחשוב בכל הבנקים שרכש, ועם עלויות שכר שמכבידות עליו כיוון שהסכם השכר של עובדיו צמוד להסכם השכר של בנק לאומי הגדול. יחס היעילות שלו (הוצאות תפעול לסך הכנסות) הלך והורע במשך הרבעונים האחרונים, וברבעון השלישי הוא היה הגרוע ביותר במערכת הבנקאות - גרוע יותר מאשר זה של בנק דיסקונט שבדרך-כלל מציג את היחס הגרוע ביותר. את הבינלאומי מנהלת סמדר ברבר צדיק. ברבעון האחרון הציג הבינלאומי רווח של 129 מיליון שקלים, שמייצג תשואה על ההון של 8.6% והוא הבנק היחיד שהציג תשואה על ההון חד ספרתית ברבעון.
בנק מזרחי טפחות מנוהל על-ידי אלי יונס והוא עוסק בעיקר במשכנתאות. הבנק מציג בשנה האחרונה צמיחה גבוהה עם רווח של 209 מיליון שקלים ברבעון השלישי ותשואה על ההון הגבוהה במערכת של 12.7%. לבנק את יחס היעילות הטוב במערכת נכון לסוף הרבעון השלישי.
מעו"ד פיני רובין ומבנק מזרחי-טפחות לא נמסרה תגובה. מהבנק הבינלאומי נמסר, כי "אין כל מגעים בנושא".

תאריך:  02/12/2010   |   עודכן:  02/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגעים למיזוג מזרחי-הבינלאומי ליצירת הבנק ה-3 בגודלו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יהיו שתי סיבות לא לפתוח חשבון ל"ת
סבירסקי  |  2/12/10 21:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה נתניהו אמר כי תידרש הפקת לקחים מדליקת הענק שמשתוללת בכרמל    שיבח את הכבאים הפועלים בגבורה ויצא בנסיעה לאזור הכרמל    ראש הממשלה הפלשתינית מסר את השתתפות הפלשתינים בצער העם בישראל על הטרגדיה בחיפה
מחלקה ראשונה
עופר וולפסון
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות פנה להנהלת החברה ביקשה להכיר בנציגות העובדים ולפתוח במו"מ להסדרת תנאי העסקתם של 50 טייסי החברה
ראובן לייב
בשני סקרים שערכה "חברת עורכי הדין עזריאלנט לישראל" בנושא קיום יחסי מין מחוץ לנישואין, התקבלו תוצאות דומות
עופר וולפסון
גייסה אמש בבורסת ניו-יורק הון של 211 מיליון דולר בהנפקה    פי הערכות , שוק המט"ח הקמעונאי גדל פי 12 מאז שנת 2001
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il