X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעם האחרונה שבה עמד בראש המדינה מנהל היתה בכהונתו של לוי אשכול ולא פלא שהיתה זו אחת התקופות הטובות של מדינת ישראל. הימ"חים היו מלאים, צה"ל ניצח במלחמה, הכלכלה פרחה ובכלל ישראל היתה מדינה שטוב לחיות בה
▪  ▪  ▪
נמני כמשל

קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב נמצאת בצרות וכל מי שעיניו בראשו יכול היה לצפות את הנפילה מרגע שמונה כוכב הקבוצה למנהלה.
אבי נמני, אחד מגדולי שחקני הכדורגל ששיחקו על מגרשי הדשא של הליגה הישראלית, אינו מנהל. ניהול, בניגוד למה שנהוג לחשוב במקומותינו, אינו לומר לאחרים מה לעשות אלא קבלת החלטות מיטביות עבור הארגון והנעת שאר חברי הארגון לצורך השגת המטרות שהוטוו כאשר יש לראות כל סוגייה כחלק ממכלול הארגון ולא כעומדת בפני עצמה, לכן לא כל אחד יכול להיות מנהל.
ניהול הוא מקצוע אותו לומדים במשך שנים בבתי הספר למנהל עסקים וכמו שלאדם שלא התאמן כל חייו כשחקן כדורגל אין מה לעשות על הדשא בסן-סירו, אולד-טראפורד או אפילו בלומפילד כך אדם שלא למד ניהול אינו יכול להיות מנהל אפילו אם הוא היה שחקן מצטיין.
בעל הקבוצה לוני הרציקוביץ' צריך לשאול את עצמו מה הכשיר את נמני לנהל את הקבוצה, האם יכולתו בהבקעת שערים מכשירה אותו לניהול? או אולי הערצת האוהדים? או שפשוט לא אכפת לו? האם הוא היה נותן לנמני לנהל את אחד מעסקיו האחרים?
הרצון של קבוצות רבות לתת תעסוקה לכוכבי עבר הוא בהחלט דבר שראוי להעריך והוא גם נכון ניהולית מכיון שהוא יוצר מחויבות למועדון, אך משרות אלה צריכות להיות בתחום הסקאוטינג והאימון ולא הניהול. מאמנים ושחקנים רבים טוענים כי מי שלא היה שחקן לא יכול לנהל כדורגל כאילו שמדובר באיזו תורה נסתרת. מי שיכול לנהל חברת מזון, היי-טק או אפילו בית מלון יכול לנהל כדורגל, מכיוון שניהול זה מקצוע ואין הבדלים מהותיים בין הענפים שאינם יכולים להיסגר ע"י תהליך למידה קצר (במיוחד אם המנהל מכיר את הענף במשך שנים כמו כל אוהד כדורגל ממוצע).
הקבוצה המצליחה ביותר בליגה יחסית לתקציב אותו היא מעמידה הינה מכבי פ"ת, זוהי קבוצה כמעט ללא אוהדים ולכן בעלת אמצעים מוגבלים. קבוצה זו העמידה בראשה את אבי לוזון, מנהל שזה מקצועו ומכאן הגיעו השגיה.
המצב בראשות המדינה אינו שונה מהמצב במכבי ת"א, במשך שנים מעמידים אזרחי ישראל בראשם גנרלים לשעבר, עו"ד ושאר בעלי מקצוע שהדרישה להם בשוק החופשי אינה מהגבוהות וכל יכולתם הפוליטית מסתכמת בקשרים, אינטריגות, צרות עין ויכולת תקשורתית.
הפעם האחרונה שבה עמד בראש המדינה מנהל היתה בכהונתו של לוי אשכול ולא פלא שהיתה זו אחת התקופות הטובות של מדינת ישראל. הימ"חים היו מלאים, צה"ל ניצח במלחמה, הכלכלה פרחה ובכלל ישראל היתה מדינה שטוב לחיות בה. כיום, לאחר שלושה עשורים בהם פוליטיקאים עשו שמות במדינה, הגיע הזמן לבחור שוב מנהל שיעשה סדר בבלגן. לצערי האדם היחיד בכנסת שהוא בעל כישורי ניהול הינו פרופ' אבישי ברוורמן.
הסיכוי של ברוורמן להפוך לראש ממשלה בקדנציה הבאה שואף לאפס אבל בקונסטלציה מסוימת הוא יכול להפוך לשר האוצר. בדיוק האיש הנכון במקום הנכון. לדעתי ביבי חייב כבר עכשיו להודיע שאם יבחר לראשות הממשלה הוא ימנה את ברוורמן לתפקיד שר האוצר כמינוי אישי. מצבו של ברק יותר טוב מבחינה זו והוא יכול להודיע על מינויו של ברוורמן אם יבחר מבלי לעורר זעזועים. כי הדבר שהמדינה שלנו זקוקה לו יותר מכל הוא מנהל!!!

תאריך:  27/10/2007   |   עודכן:  27/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבי נמני כמשל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם שיר הלל כל כך תלוש על אשכול
יופיטר  |  27/10/07 19:27
2
יואב עציון כמשל
חוטב עצים  |  27/10/07 19:53
3
בישראל הכל על בסיסי אישי
מאיר דרום  |  28/10/07 10:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
רבין איננו, ואין טעם להרחיב סרה באיש. אבל המיתוס ישנו, והוא מפלג את העם. שלושה ימים רצופים, נחשפו צרכני התקשורת לשני מסרים שיש ביניהם קשר. הראשון: יגאל עמיר ניסה לרצוח את הדמוקרטיה והשני: ההסתה שלקחו בה חלק רבנים ופוליטיקאים מהימין קדמה לרצח!! די, נמאסתם!
יוני בן מנחם
ההתנהלות הישראלית מול סוריה היא נכונה. כל עוד סוריה לא מוותרת על הברית האסטרטגית שלה עם אירן ועושה הכנות צבאיות בשטח מול ישראל הרי שהיא לא מותירה לישראל שום פתח מדיני
שמואל מורה
"לבטי מחשבה" הם לבטי השירה הערבית בשנות הארבעים של המאה שעברה
ראובן ימרום
אנו עומדים על סף עידן שבו האומה הישראלית תישא באחריות באופן ישיר על שלום העולם כולו
עו"ד אלי דורון, עו"ד אתי סדיס פרל
ברשימה שלהלן ננסה להביא את מגוון הסיטואציות, הנלקחות בחשבון במגוון החוקים הרלוונטיים, אשר מזכות בהטבות מס אגב גירושין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il