X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד כה רקמו ממשלות ישראל עשרות תוכניות למציאת פתרון לבעיות הבדואים. רקמו, אבל לא יישמו אותן. כתוצאה מכך נאלצים בדואים לכתת רגליהם עשרות ק"מ כדי ללמוד במוסד חינוכי ראוי או לקבל טיפול רפואי הולם
▪  ▪  ▪

בשבוע שעבר ארחה לשכת המסחר והתעשיה ב"ש והנגב את מפכ"ל המשטרה "הטרי" רב-ניצב דודי כהן. במהלך המפגש נשא דברים, בין היתר, ראש עיריית רהט, טלאל אלקרנאווי. בדבריו קבל אלקרנאווי, בצדק לטעמי, על ההכללה הגורפת והגסה שעושה האוכלוסיה היהודית בנגב לבדואים בשעה שהיא מסווגת אותם כעבריינים. לטענתו של אלקרנאווי, עבריינים יש בכל מגזר, כולל במגזר הבדואי, ולכן על האוכלוסיה הנורמטיבית, יהודית ובדואית כאחת, לסייע למשטרה למגר את העבריינים ונגזרת מכך את העבריינות.
לעניות דעתי, כל עוד לא התפרסמו מחקר או נתון סטטיסטי מדויקים ולפיהם אכן הפשע מצד האוכלוסיה הבדואית הוא גדול יותר בהשוואה לפשע המבוצע ע"י עבריינים יהודים או, נניח, עבריינים יהודים ממוצא רוסי או מרוקאי, הרי שאלקרנאווי, מן הסתם, צודק בהחלט כשהוא מתקומם על ההכללה.
מי אשם בהתנהגות העבריינית של חלק מהאוכלוסיה הבדואית? סבורני כי למטבע יש שני צדדים: מחד, אלה הן ממשלות ישראל, ללא יוצאת מן הכלל, שהתעלמו ומתעלמות מהבעיות והצרכים של הבדואים מזה כששים שנים, ומאידך אלו הם חלק מהבדואים, הרואים בעבריינות פתרון לבעיותיהם ותשובה לצרכיהם.
אין טעם לדבר על מה קדם למה - הביצה או התרנגולת, כי זה לא יפתור שום בעיה. אבל אי אפשר להתעלם מהאמרה "מי שזורע רוח קוצר סופה", כלומר, יחס מזלזל מצד ממשלות ישראל יגרור (וגורר) התנהגות עבריינית מצד הבדואים, והתנהגות עבריינית מצד הבדואים תגרור (וגוררת) תגובה חריפה ובוטה מצד שלטונות החוק בישראל.
כדי לפתור את הבעיה שממנה סובלים כל הצדדים צריך קודם כול נכונות מצד שני הצדדים, ואת זו אין לדאבון הלב. לפחות לא אצל כולם. וכך קורה, שבעוד שראש עיריית רהט למשל פועל נמרצות כדי ליצור שיתופי פעולה בכל הגזרות ועם כל הרבדים, אנחנו עדים, חדשות לבקרים, להצהרות מתלהמות מצד ח"כ טאלב אל סאנע, אשר מנצל כל הזדמנות וכל במה כדי לשלול מאיתנו היהודים את הלגיטימציה, תוך שהוא הופך אותנו לגזענים ואת הבדואים - לקורבנותיה של אותה גזענות. מבחינת הח"כ הבדואי, ליטרת התקשורת שלה הוא זוכה חשובה הרבה יותר מניסיון כן ואמיתי לפתור את הבעיה המעיקה כל כך.
עד כה רקמו ממשלות ישראל עשרות תוכניות למציאת פתרון לבעיות הבדואים. רקמו, אבל לא יישמו אותן. כתוצאה מכך נאלצים בדואים לכתת רגליהם עשרות ק"מ כדי ללמוד במוסד חינוכי ראוי או לקבל טיפול רפואי הולם. לרשותם לא עומדות מערכות ציבוריות ראויות שתשרתנה אותם. ה"שיג" (אוהל) איננו מגרש משחקים ראוי, וגם דרכי העפר עדיין אינן כבישים המתאימים לנסיעה במאה ה-21.
לכן הכעס וההתמרמרות, אבל זה עדיין לא מצדיק התנהגות עבריינית המוסברת ב"קיפוח". מאידך, נכונות לפתור את הבעיה ללא תוכנית רצינית, יסודית, מושקעת, לא תועיל כאן. מה גם שהזמן הולך ואוזל, הבעיות שלנו כמדינה מתרבות ורשימת האויבים שלנו ארוכה כאורך הגלות. אנחנו לא צריכים אויבים גם בתוכנו.
הכול שחור? קודר? פסימי? לא בדיוק. במוצ"ש האחרו יצא לי לראות מעט אור בקצה המנהרה: ביציאה מדימונה לב"ש נעצרתי על-ידי שלושה שוטרים לבדיקה שגרתית. הבדיקה הייתה סימפטית, היחס היה נפלא והברכות והאיחולים ל"שבוע טוב ונסיעה טובה" נשמעו כמו יצאו מתוך הלב ולכן גם נכנסו לי ללב. לכן גם לא הופתעתי כל כך כשבתום הבדיקה נוכחתי לדעת כי שלושת השוטרים הם מתנדבי משא"ז המתגוררים ביישובים הבדואים הסמוכים לדימונה. אז יש תקווה ויש עתיד.

תאריך:  01/11/2007   |   עודכן:  01/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב קם
יהונתן פולארד, יהודי וציוני, גוסס לאיטו כבר 8,000 ימים, אי שם בכלא נידח בארה"ב. מדוע? רק כי אהב אהבת נפש את מדינת ישראל. באופן בלתי מוסבר הוא עדיין אוהב
איתמר לוין
חז"ל ציינו שלוש תכונות המאפיינות את עם ישראל: ביישנים, רחמנים וגומלי חסדים. אנחנו אוהבים לדבר על הראש היהודי ולהצביע בגאווה על מספר היהודים חתני פרס נובל. יפה מאוד, אבל לא זה העיקר ולא זה הייחוד האמיתי של עם ישראל
אהרון רול
תוך שעטתם של המורים להטבה המוצדקת של תנאי שכרם הזניחו השובתים את החשוב לא פחות והוא הרפורמה בחינוך
אליקים העצני
לקראת אנאפוליס היא מאלצת אותנו להתחייב מראש לסגת לקו הירוק, לחלק את ירושלים ולנקות את השטח המיועד לפלשתין מיהודים, כספורטאי הדורש את מדליית הזהב עוד טרם צאתו לבייג'ין
אלי וינוקור
זה כבר לא דבר נדיר. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. פתאום, יום אחד, הכול הופך 'גדול עלינו', ואנחנו פשוט לא יודעים איך להתמודד עם זה. החיים היו יפים כל כך, אבל הכול, מסתבר, היה רק לכאורה. נא להכיר: הדיכאון - המגפה הנוכחית של העולם המערבי. במקום שבו לפסיכיאטרים נגמרות התשובות, לקבלה יש פתרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il