X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
90 שנים בדיוק לאחר הצהרת בלפור ההיסטורית נכנע המושחת בראשי הממשלות לתכתיבי מכחיש השואה אבו מאזן ירידת הדורות
▪  ▪  ▪

בדיוק היום לפני 90 שנים, ביום ב' בנובמבר 1917, פרסם הלורד בלפור, שר החוץ הבריטי באותם הימים, את המסמך הידוע בשם "הצהרת בלפור", הכרה רשמית ראשונה של מעצמה עולמית במחויבות להקים בית לאומי ליהודים בארץ ישראל. כדי להסיר ספק: ליהודים הובטח בית לאומי; לערבים - זכויות אזרח, אך לא בית לאומי. המסמך נכתב בעקבות פעילותו המדינית הנרחבת בלונדון של הפרופסור חיים ויצמן, לימים נשיאה הראשון של מדינת ישראל, שנפטר בדיוק היום לפני 55 שנים, ביום כ"א בחשוון תשי"ג.
כעשרים שנה לפני כן הצהרת בלפור התחיל חוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל, לפעול במטרה להשיג הכרה בינלאומית לקשר ההיסטורי של העם היהודי לפלשתינה, הכרה שמצאה את ביטויה מאוחר יותר בהצהרת בלפור שהיום אנו מציינים את יום השנה ה-90 לפרסומה, בוועידת סן-רמו, ובמנדט הבריטי. רק בהמשך התכחשו הבריטים לרוח סעיפיו של כתב המנדט, בזה אחר זה. מצער לראות כיצד הופכת המדיניות של ממשלות ישראל מאז אוסלו להמשך מקומם של מדיניות הכובש הבריטי. צ'רצ'יל (1922) קרע את עבר-הירדן מגבולות המנדט וקבע לראשונה את נהר הירדן כגבול בין שני חלקיה של ארץ ישראל. השמאל בראשות פרס-שרון-אולמרט ממשיך את מדיניות צמצום הבית הלאומי היהודי וקביעת אזורים שיהיו "יודן ריין". אפילו באירן לא קיימים אזורים שבהם אסור ליהודים לגור.
ב"מדינת היהודים" הרצל ניסח באופן התמציתי ביותר את השאלה היהודית: "האם צריכים אנו כבר 'לצאת החוצה' ( Juden Raus )? ולאן? או אולי אנו יכולים להישאר? ולכמה זמן?". על כך ענה הרצל: ל"מדינת היהודים". השואה הוכיחה שאסור היה להישאר. יוליוס שטרייכר, מייסדו ועורכו של ה"דר שטירמר" הנאצי, התייחס לשאלה היהודית באופן שונה: "השאלה היהודית לא נפתרה באמצעות תפישת השלטון ע"י הנאצים. העבודה הקשה רק עכשיו מתחילה".
התשובה נכונה גם היום, כאשר הייעוד המרכזי של מדינת ישראל היה והינו ריכוז עם ישראל בארץ ישראל. יעד זה אינו ניתן להשגה כאשר ממשלת ישראל עצמה מאיימת לעקור יהודים מבתיהם במולדתם. מוזר וחמור הוא שגם היום יהודים נדרשים 'לצאת החוצה', אבל הפעם - דווקא מלב מולדתם.
בפרק הסיום של ספרו כתב הרצל: "ליהודים יהיו תמיד די אויבים, כמו לכל אומה אחרת, אבל כאשר יישבו על אדמתם לא יוכלו עוד להיזרות לכל קצוות תבל. שוב לא תיתכן הישנותה של הפזורה, כל עוד לא תתמוטט התרבות העולמית בכלל".
ככל הנראה הרצל לא חזה מצב שבו היהודים, כאשר יישבו על אדמתם, יפוזרו שוב והפעם על-ידי ממשלתה של מדינת היהודים. אנטישמים נוצרים ואנטישמים מוסלמים זוכים שחלומם יבוצע על-ידי אוטו-אנטישמים יהודים, המתנדבים לגרש יהודים מבתיהם בארצם רק בגלל היותם יהודים. רעיון הנפל הגורס ששלום ייכון רק אם ישראל תקים מדינה לאויביה בלב ארצה הוא אבסורד. שלום ומדינה פלשתינית הם דבר והיפוכו. מי שרוצה שלום אמת אינו יכול לצדד בהקמתה של מדינה פלשתינית לצד ישראל בהתחלה, ועל חורבותיה בהמשך.
כאשר המושחת בראשי הממשלות (אהוד אולמרט) וההזויה בשרי החוץ (ציפי לבני) של ישראל נכנעים לתכתיביו של מכחיש השואה אבו-מאזן, מחזקים את ה"פרטנר", ומקדמים את מעמדו בארצות-הברית ובאירופה - בין אחיו הוא עדיין לא נשחט רק בגלל ישיבתו על כידוני צה"ל - ורצים ריצת אמוק לקראת האונס הקבוצתי הצפוי ב"ועידת השלום" באנאפוליס, הם כורתים ברית בלתי קדושה בין מכחישי הציונות לבין מכחיש השואה. הצהרת אנאפוליס היא היפוכה הגמור של הצהרת בלפור.
ספר הספרים, הספר שהעניק לאנושות את ערכי המוסר היהודיים שהיום נקראים "אוניברסאליים", מסתיים בהצהרת כורש: "כה אמר כורש מלך פרס: כל ממלכות הארץ נתן לי ה' אלוהי השמים, והוא פקד עלי לבנות לו בית בירושלים אשר ביהודה; מי בכם מכל עמו ה' אלוהיו עמו ויעל". מה שהבינו כורש ובלפור בהצהרותיהם אינו מובן לעומדים היום בראש מדינת היהודים, המתכחשים לירושלים ולהר הבית.
עדות למהפך שעברה הציונות מימי הנפילים הרצל וויצמן ועד לימי החגבים אולמרט ולבני היא שדווקא ביום השנה להצהרת בלפור התירו החגבים ל-300 מחבלים במדים ("שוטרים פלשתינים" בנוסח האורווליאני המקובל בישראל האוסלואידית) להיכנס לשכם. לפני 12 שנים היה זה שמעון פרס, שגרר את יצחק רבין למלכודת אוסלו ואחר-כך ירש אותו בתפקיד ראש הממשלה, שניצל את החודשים שלאחר הרצח - כאשר הימין הישראלי היה המום ומוכפש בגין פשעו של יחיד - כדי להסגיר את שכם וערים אחרות בלב הארץ לידי צבא הכיבוש הפלשתיני. היום מבטלים החגבים אולמרט ולבני את הישגי מבצע "חומת מגן" ומסגירים את שכם לשליטת המחבלים "הטובים" של יו"ר רשות הטרור הפלשתינית.
ועידת אנאפוליס אינה ועידת שלום. כל הצהרה שתוצהר בה היא התכחשות לציונות ולהישג של הצהרת בלפור. על בנימין נתניהו, ראש הממשלה הבא, להצהיר כבר היום, בקולו ובפומבי, שהצהרה זו לא תחייב ממשלה ציונית עתידית. על אביגדור ליברמן ואלי ישי להוציא כבר כעת את מפלגותיהם מהממשלה הנשלטת על-ידי גורמים אנטי-ציוניים, כדי שהאונס הקבוצתי המתוכנן לא יתממש.
ככל הנראה שלום אינו ניתן להשגה בעתיד הקרוב. ניתן יהיה להשיגו בעתיד אם ורק אם יישמרו 2 העקרונות הבאים: א. מדינת ישראל והעם היהודי אינם יכולים להכיר בלב ארץ ישראל כבארץ זרה. הכרה כזו משמיטה את הקרקע מתחת לזכות הקיום של מדינה יהודית בכל חלק אחר של ארץ ישראל. ב. עקירה כוחנית של בני אדם מבתיהם ובניגוד לרצונם, רק בגלל מוצאם האתני או הדתי, ואפילו אם הם יהודים, היא בניגוד לחוק, ופקודה לעשות זאת היא פקודה בלתי חוקית בעליל, כזו שדגל שחור משחור מתנוסס מעליה, שאסור לתיתה ושממילא גם אסור לבצעה.

תאריך:  02/11/2007   |   עודכן:  02/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהצהרת בלפור להצהרת אנאפוליס
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
דא עקא:הרי אנחנו לא(!) מציינים
חילונית  |  2/11/07 14:23
2
ליולי תמיר חשוב ללמד את הנכבה
דבורה הנביאה  |  2/11/07 15:31
 
- פשוט לא מתאימה
נדבורני  |  2/11/07 17:50
3
הצהרת בלפור לעומת הבלופרים
דוד הגואל  |  2/11/07 16:25
4
רון בריימן אתה בדיחה גרועה..
דורון ט  |  2/11/07 16:34
 
- רון ספק בדיחה. אולמרט בטח אסון ל"ת
הקב"ה  |  2/11/07 21:26
5
מאמר מצויין ובהיר. ל"ת
שולמית  |  2/11/07 17:00
6
if you love israel
DIDI  |  2/11/07 17:26
7
2000שנה אנו מפנים מבטינו בערגה
שאול אבידור  |  2/11/07 18:39
8
מאמר מבריק, נכון ועצוב. ל"ת
אברהם, כפ"ס  |  2/11/07 20:21
9
מישאלתך, לפיה יעשו
הניה  |  2/11/07 21:59
10
יש לממש זכויות עם ישראל על א"י ל"ת
דניאל סבלדי  |  3/11/07 16:46
11
מאמר מצויין. רק חבל..
אלי קופטר  |  3/11/07 21:52
12
מאמר ממצה המבהיר את האבסורד ב
אדוה נוה  |  5/11/07 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פישביין
משרד הפנים הוא גיבור על ראשי רשויות חלשים    עם הרשויות החזקות הוא לא מתעסק בכלל ולא מדיח ראשי רשויות כושלים ומושחתים
אלעזר לוין
חברת אוסטק-שמיר, בניהולו, מכרה עד היום 480 בתי פלדה הביקוש גדל, אך הבתים הם עדיין אחוז קטן מהשוק אולי יבנה אחוזות לאולגרכים של רומניה
נרי אבנרי
לא הניצחון המזהיר שלו על נסראללה, הוא שמדריך את ראש הממשלה להדיר לשונו מראיונות, אלא החשש משאלות בנושאים שמעסיקים את אנשיו של ראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו- הוא שמרתיע אותו
יצחק גאגולה
העין רואה ואינה מאמינה למראה מסביב    החינוך פשט רגל, רק שההכרזה הרשמית מחכה לה מזה שנים רבות. אחרי הכול, לא קל להודות בטעות
גרג בראון
נאום בוועידת ראש הממשלה [כ' בחשוון תשס"ח, 01.11.07] בנושא "תוכניות העתיד של מוטורולה בתחום התקשורת והטכנולוגיה, והשתלבות ישראל בתוכן"
רשימות נוספות
אולמרט: ועידת אנאפוליס היא הצעד הראשון  /  איציק וולף
"אחמדינג'אד והמתנחלים מתנגדים למו"מ"  /  איציק וולף
אבו מאזן: נדרוש שיבת הפליטים  /  יהונתן דחוח-הלוי
שקט, אנאפוליס  /  אהרון רול
ביקור הגברת הצעירה  /  אליקים העצני
אינתיפאדה ערבית  /  יוני בן מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il