X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ארון הספרים האורתודוכסי היומרני של ידיעות אחרונות
▪  ▪  ▪

הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות בשיתוף בנק הפועלים יצאה במבצע מבורך לכבוד 60 שנה למדינה: סדרת "עם הספר" בסיסמא -מחזירים את הספרים לעם הספר - 24 כרכים של יצירות המופת היהודיות והעבריות מכל הזמנים. המחירים שווים לכל נפש - 35 ש"ח לכרך.
היוזמה, כאמור, מבורכת אך היומרה קצת מוגזמת. מתוך 24 הספרים - יותר משלושה רבעים - 19 ספרים - שייכים לקטגוריה של יצירות המופת היהודיות בהטיה אורתודוכסית מובהקת.
ואלה 19 הספרים: תנ"ך. ספרים חיצוניים. ששה סדרי משנה. תלמוד בבלי - מסכת ברכות. תורת הסוד הקדומה. ספר האגדה בעריכת ביאליק ורבניצקי. סידור תפילה. מחזור לראש השנה. מחזור ליום הכיפורים. הגדה של פסח. מורה נבוכים/ הרמב"ם. משנה תורה/ הרמב"ם. ספר הכוזרי. ספר הזוהר. שולחן ערוך. ספרות המוסר/ חפץ חיים, רמח"ל. תורת החסידות/ אגרות הבעש"ט, ספר התניא. מעשיות רבי נחמן מברסלב. אמונה ומשבר/ חזון אי"ש, הראי"ה קוק, י.ד. סולובייצ'יק, א.י.השל, רש"ר הירש.
מהספרות החילונית רק חמישה ספרים, פחות מרבע: שלום עליכם/ סיפורים. חיים נחמן ביאליק / סיפורים ומסות. בנימין זאב הרצל/ אלטנוילנד. ציונות/ אחד העם, א.ד. גורדון, י.ל.פינסקר, י.ח.ברנר, ז.ז'בוטינסקי. ש"י עגנון/ תמול שלשום.
ונשאלת השאלה - זו הפרופורציה?
אם רוצים לבחור את הספרים שהביאו את הציונות, השפיעו על חלוצי העליות הראשונות, השפיעו על הקמת ההגנה, הפלמ"ח, אצ"ל ולח"י, קידמו את המאבק על עלייה והתיישבות, הרי היחס צריך להיות לפחות הפוך ובוודאי שוויוני. מבלי לפסול אף לא אחד מן הספרים הדתיים, חסרים כמה וכמה ספרי יסוד במחשבה הציונית והיהודית-חילונית: שפינוזה. ספרות ההשכלה - יל"ג ומאפו. רומא וירושלים של משה הס. מדינת היהודים של הרצל. השירה של ביאליק, השירה של טשרניחובקי, אורי צבי גרינברג, יצחק למדן, רחל, אלתרמן ושלונסקי. הפובליציסטיקה של ברל כצנלסון, מקס נורדאו, נחום סוקולוב, חיים ויצמן, חיים ארלוזורוב ודוד בן-גוריון.
אני מניח שכל אחד יכול להוסיף ולשנות לפי טעמו והשקפתו. אך גם המינימום ההכרחי, המשקף את המכנה המשותף הציוני-חילוני, חסר לגמרי.
זהו "עם ספר" חד-צדדי. אלמלא כינו את המפעל בה"א הידיעה לא הייתי מעיר על כך. הוועדה המייעצת שבחרה את הספרים הורכבה ברובה מעסקנים ואנשי רוח דתיים אורתודוכסיים. אף איש רוח מן התנועות הרפורמיות והמסורתיות. אני מתפלא רק על הנציגים החילוניים בוועדה - א.ב. יהושע, גדי טאוב ויורם קניוק - שנתנו לאורתודוכסיה להשתלט על הבחירה. אני מקווה שתמצא הוצאה לאור שתתקן את המעוות.

תאריך:  18/11/2007   |   עודכן:  18/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכנסים לארון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה לך יואב יצחק
הגולם מפראג  |  18/11/07 13:48
 
- גולם היית ונשארת
דני בלוך  |  18/11/07 15:31
2
בבל"ת. הספרים שנבחרו ראויים
חיים נחמן  |  20/11/07 14:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פרידמן זוכה לאהדה ציבורית רחבה, בעיקר בגלל אישיותה הבעייתית של ביניש - מושחתת, מניפולטיבית ומסוכנת    הוא מצליח להעביר בכנסת חלק מהרפורמות דווקא בגלל שביניש מכהנת כנשיאה
איתמר לוין
סוף השבוע האחרון הוכיח לי, שהכיפה שלך היא קישוט בלבד. כמי שמתגורר בסמוך לכיכר רבין, הייתי עד במו עיני לחילול השבת ההמוני שגרמה העצרת שאירגנת שם אמש
ראובן לייב
מלבד צלקות התאונה, הוא נאלץ להתמודד עם חברת הביטוח הערמומית שלו, שעשתה כל שלאל-ידה כדי להפחית עד למינימום את הפיצוי על סבלו
אורנה רב-הון
ליבגני יבטושנקו ולאנשים שהעזו לפרסם אותו בעיתונם היה אומץ לב אנושי וחמלה חובקת כל, הם ראו את ניצוץ הבורא שבכל אדם
יואב יצחק
העיתונאי ישעיהו (שייקה) בן-פורת, שנפטר בשבוע שעבר, לא שכח ולא סלח עד יומו האחרון על בגידתו של ארנון מוזס    בן-פורת, שהיה מנפילי העיתון, נדחף החוצה מהעיתון על-ידי "נוני" והושפל עד עפר. תרתי משמע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il