X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד החינוך הודיע כי משרדו ישקול את העלאתם כדרך להתמודד עם בתי הספר הפרטיים לדבריו, צריך כל ילד ללמוד, גם אם הוריו אינם יכולים לממן עבורו שיעורים פרטיים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

משרד החינוך ישקול העלאת הסכום שאותו נדרשים ההורים לשלם לבית הספר במסגרת התשלומים הנוספים וזאת כדרך להתמודד עם בתי הספר הפרטיים.
הודעה על כך מסר היום (8 בפברואר) מנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, בישיבת ועדת החינוך של הכנסת. הוא קרא להרחיב את חופש הבחירה והנשימה של ההורים בחינוך הציבורי ולתת להם להרגיש שהם שולחים את ילדיהם למקום שבו הם ממצים את עצמם. לדבריו, אין בדעת משרדו לחזור לאחידות טוטאלית במערכת החינוך, באשר היא אינה מקדמת, לטענתו, את השוויון.
לדברי יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), העלאת התשלומים הנוספים לא תפתור את הבעיה של הפרטת מערכת החינוך כיוון שבתי הספר גובים תשלומים מעבר לסכום המותר בחוזרי מנכ"ל. הוא קרא להטיל אחריות אישית על מנהלי בתי הספר, שגובים, לדבריו, תשלומים מעבר למותר, ולפטר לאלתר מנהל שיחרוג מהנהלים.
תופעה חדשה
ח"כ רונית תירוש (קדימה) הציעה חלופה נוספת, על-פיה לא יגבו בתי הספר יגבו את הכסף, אלא המוסד לביטוח לאומי.
ממחקר שהכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא מסלולי-לימוד ייחודיים במימון פרטי במערכת החינוך, עולה כי נושא ההפרטה ותשלומי היתר נוגע למסלולי-לימוד ייחודיים במימון פרטי, המופעלים כיום במערכת החינוך. על-פי תשובת משרד החינוך למרכז המחקר, אין בתי הספר הייחודיים מורשים לגבות תשלומי הורים מעבר לאלה המאושרים לכלל בתי הספר. עם זאת מתברר כי בכמחצית מהרשויות המקומיות קיימים בתי-ספר ייחודיים שבהם נגבים תשלומי הורים גבוהים מהרגיל.
עוד עולה מן המחקר, כי טענות שהועלו בפני ועדת החינוך של הכנסת, הצביעו על כך שבשנים האחרונות רווחת תופעה חדשה של גביית תשלומי הורים בגין לימודים בכיתות ובמגמות-לימוד ייחודיות בבתי-ספר ציבוריים שאינם ייחודיים.

תאריך:  08/02/2011   |   עודכן:  08/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלוקת בכנסת על גביית התשלומים הנוספים לבתי הספר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הההסתדרות צפויה להכריז על סכסוך עבודה ביום חמישי הקרוב במחאה על עליית המחירים של מוצרי היסוד ועקב טענות לאי נכונותה של הממשלה לאמץ את ההסכם להעלאת שכר המינימום שנחתם לפני כחודש בין ההסתדרות ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים
יפעת גדות
בהקמתו של הטכניון היה מעורב אחד המדענים הגדולים בכל הזמנים - הפיזיקאי היהודי, חתן פרס נובל, פרופ' אלברט איינשטיין    בניין הטכניון ההיסטורי, שנחנך בשנת תרפ"ה, משמש כיום כמוזיאון לאומי למדע, תכנון טכנולוגיה וחלל
איציק וולף
ועדת הכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק הקובעת כי יופסקו העברת שכר או תשלומים אחרים לח"כ מכהן או לח"כ לשעבר אם לא התייצבו לחקירה או למשפט בגין חשד לביצוע עבירה חמורה    "חשנו שצריך למצוא פיתרון לסיטואציה שנוצרה. עזמי בשארה עשה שימוש ציני בחוק וזלזל ברשויות החוק של מדינת ישראל"    מאז שנמלט קיבל בשארה כחצי מיליון שקלים
עופר וולפסון
ברוב של שני חברים מול אחד, אישרה ועדת הכספים העברת מאות מיליונים נוספים לתקציב הביטחון, שיילקחו מרזרבות התקציב של שנת 2010    ח"כ אורון: "כך מגדילים את תקציב הביטחון ב'דלת האחורית', חרף ההבטחות לצמצמו"
יפעת גדות
השתמשו במשככי כאבים ללא מרשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il