X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפסיקה המנומקת היום של בית הדין הארצי לעבודה בעניין חוק שעות עבודה ומנוחה צפויה ככל הנראה להיזרק לפח האשפה הנקרא "מדינת חוק", כמו שהיה במקרה של הקיבוצים
▪  ▪  ▪

רותי אברהם דיווחה אתמול ב-Nfc שבית הדין הארצי לעבודה הורה להעמיד לדין פלילי את הרשתות הום סנטרס (עשה זאת בעצמך) קשת היפרטוי, מגאמרט ציוד ספורט ואייס רשתות שיווק וצריכה בגין הפרת חוק שעות עבודה ומנוחה.
השופטים - נשיא בית הדין הארצי סטיב אדלר, שמואל צור ולאה גליקסמן קבעו כי כתבי האישום נגד הרשתות הוגשו כדין ולא היה מקום לבטלם על-ידי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.
הפסיקה התקבלה בערעור שהגישה המדינה על ביטול כתבי אישום נגד רשתות קבוצת פישמן בגין "העבדת" עובדים בשבת. המדינה ערערה, כאמור, על ההחלטה באמצעות עוה"ד יובל קפלינסקי, תמיר פינקוס ורונית בן יעקב, ובית הדין הארצי לעבודה קיבל את הערעור, ביטל את החלטת בית הדין האזורי והורה על הגשת כתבי אישום נגד הרשתות.
בכתבה מובאים בהרחבה נימוקי פסק הדין של בית הדין הארצי לעבודה שהורה כאמור להעמיד את רשתות קבוצת פיישמן לדין פלילי בגין הפרת חוק שעות עבודה ומנוחה.
פסק דין זה עולה בקנה אחד עם פסיקה קודמת, בדצמבר 2006, בה הפך בית הדין הארצי לעבודה את פסיקת בית הדין האזורי שהתיר לקיבוץ צרעה לעסוק בפעילות מסחרית בשבת, וקבע כי הפעילות המסחרית בשבתות בקיבוצים אסורה, בהיותה מנוגדת לחוק שעות עבודה ומנוחה.
פסק-הדין ניתן פה-אחד, על-ידי הרכב בכיר של שופטים: נשיא בית-הדין, סטיב אדלר, סגנית הנשיא אלישבע ברק-אוסוסקין והשופט עמירם רבינוביץ.
היה זה בערעור שהוגש על-ידי מדינת ישראל, לאחר שבית-הדין האזורי לעבודה קבע כי לא ניתן להגדיר מהי דתה של אגודה שיתופית, ולכן לא ניתן להגדיר מהו יום המנוחה הקבוע לה.
השופט עמירם רבינוביץ כתב כי "איש לא העלה על דעתו, שהקיבוצים יעסקו במסחר באמצעות חנויות הקיבוץ ביום חול בכלל ובשבת בפרט". השופט רבינוביץ שילב בפסיקתו מובאות רבות מהמקורות היהודיים, והביא אף אמירות בנושא חשיבות השבת, מפי אבות הציונות.
סגנית הנשיא, השופטת ברק-אוסוסקין, קבעה כי "ידיעה שיפוטית היא שקיבוץ הוא יהודי, ידוע כי מערכת הקיבוצים צמחה עם ישוב הארץ".
נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, הצטרף לדעת חבריו וציין כי "התוצאה אליה הגענו תואמת את תכלית החוק".
קיבוץ צרעה צפצף על ההחלטה - שהרי ידוע כי מדינת "ישראל" היא "מדינת חוק" רק כאשר מדובר בשומרי מצוות ושאר אויבי כנופית החוק השולטת בעליון - והמשיך לעשות כסף בשבתות.
הקיבוץ גם ערער כמובן לבית המשפט העליון, המוסד שנותן את הטון ואת האצטלה המשפטית לכל דבר שמנוגד ליהדות.
לפני מספר שבועות הודיעה המדינה לבית המשפט העליון, כי לאחר ששבה ובחנה את הסוגיות המשפטיות בכתב האישום החליטה כי לא ניתן להאשים את הקיבוץ בעבירה של עבודה בשבת, שכן הסעיף הרלוונטי בחוק שעות עבודה ומנוחה אינו חל על תאגיד זאת משום שהחוק מתייחס לימי המנוחה של אדם על-פי דתו ואין לייחס לתאגיד דת כלשהיא. לפיכך, ביקשה המדינה לבטל את פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה, על אף שפסק לטובתה. כמו כן, ולאור עמדה זו, ביקשה המדינה לבטל את כתב האישום.
כלומר, לאחר שבית הדין הארצי לעבודה קבע בערעור שהגישה הרשות המבצעת, שאין תוקף משפטי לקביעה שתאגיד, במקרה זה קיבוץ, הוא חסר דת, ולכן לא חל עליו חוק שעות עבודה ומנוחה, החליטה אותה רשות מבצעת, שהיא לא מקבלת את ההחלטה המשפטית של הרשות השופטת ופקידי הרשות המבצעת יודעים טוב יותר מה קובע החוק מאשר השופטים.
בית המשפט העליון כמובן לא פצה פה לנוכח השערורייה הזאת, העושה פלסתר את האיזון בין הרשויות. שהרי הוא עצמו אמון על הפרת האיזון הזה.
צפוי אפוא שקבוצת פישמן תערער עכשיו אף היא לבית המשפט העליון, ועל-פי התקדים של קיבוץ צרעה, כנופית העליון לא תצטרך בכלל ללכלך את ידיה בפסיקה נטולת הגיון משפטי, אלא תרשה לפקידי המדינה לעשות בשבילה את העבודה המלוכלכת, כמו במקרה הקיבוצים.
מדינת חוק, עלק...

תאריך:  27/11/2007   |   עודכן:  27/11/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
המורה והצייר חנן לוי, מתל אביב, מוכיח כי בעקשנות ובהתמדה אפשר לתקן עיוותים הנגרמים לאזרח הקטן על-ידי הרשויות
עו"ד אברהם פכטר
כאשר מופיעה רפורמה במערכה הראשונה - מובטח פיצוץ במערכה השלישית. האם מודבר במלחמת עקרונות אג'נדות, תפיסות עולם - או מלחמת אגו ונקמנות? כמו שני אריות הנלחמים על שטחי מחייה - פרידמן על שינוים - ביניש על סטטוס קוו. כמו בתקופת ברק
אלעזר לוין
ביהמ"ש אישר הפיכת תביעה של פרטיים נגד החברה, על העלאה שלא כדין של פרמיות, לתביעה יצוגית של אלפי מבוטחים    התביעה גבוהה פי כמה מהרווח השנתי    החברה: התביעה מוגזמת, והמפקח אישר להעלות את הפרמיה
שולמית חרמש
מתקבל הרושם כי מח"ש לא מבדילה בין שוטר שניצל את כוחו לרעה לבין שוטר הנלחם בפשע
אורי קאופמן
דברים שנאמרו בפני כ-500 מורים גמלאים בהפגנה שהתקיימה מול בית הסתדרות המורים ביום שני 19.11.07 בשעה 12.00
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il