X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על זה נאמר ובצדק, "היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה". והתורה אכן יצאה ויוצאת מפיו של אריאל אטיאס, בצורה קולחת, משכנעת, אמינה ועניינית, למגינת לבם של מקטרגיו
▪  ▪  ▪
אריאל אטיאס

מה לא נאמר ונכתב על מינויו של אריאל אטיאס לשר התקשורת. "מה המינוי ההזוי הזה. מי זה בכלל, מה הוא מבין בתקשורת, אין לו בכלל טלוויזיה בבית..." ועוד כהנה פניני לשון חבוטים שמעידים יותר על יוצרם, מאשר על נשוא כתיבתם ואמירתם.
שר התקשורת הזה אכל הרבה מרור בתקופת ימי החסד שהקצו לו בעיקר חברות התקשורת, חברות הטלפוניה ותחנות הרדיו. הם לא ידעו איך לאכל את התלמיד החכם הזה שבילה את יומו בכולל תורני ועוד הוסמך למלוכה על-ידי הרב עובדיה יוסף, המנהיג הרוחני של התנועה המושמצת, שס. פחדו ממנו ומהרפורמות שהוא עתיד ליזום לטובת הצרכן, רפורמות שעלולות מן הסתם לנגוס בכיסים השמנים של החברות לטובת הצרכן המזוכיסטי, המשתף פעולה עם העושקים אותו יומם ולילה.
השר הזה מחל על כבודו, נשך את שפתיו, סירב לשתף פעולה עם מסע השיסוי, התאזר בסבלנות, השקיע בלימוד החומרים והסוגיות התקשורתיות שעל סדר יומו ומשרדו. למבקריו השטחיים, חסרי הסבלנות המסרבים להעניק את הקרדיט לו זקוק כל אחד, ובפרט שר חדש בישראל, שלא קשור לברנז'ה שלהם, לא מבלה איתם ולא נמנה על המילייה המלוקק והמעונב, העביר באמצעות מקורביו את המסר, בערך בזו הנימה: "השר שוקד ימים כלילות על הנדוניה שקיבל. הוא ימצא לנכון להגיב בזמן המתאים וכאשר ירגיש שהוא שולט מספיק בחומר, כדי להתמודד מקצועית בלבד עם הטענות העוקצניות שהוטחו כלפיו".
גם תגובה שכזו, שיש בה לטעמי, אצילות, גדלות רוח, בגרות, אמונה ובעיקר יושרה ואנושיות, נתקלה במשוב ילדותי ויהיר: "כן, שמענו עליך.. את מי זה מעניין.. למשרד התקשורת צריך למנות רק איש מקצוע ולא בוגר כולל תורני... ". הייתי עד לתגובות מסוג זה. הדפתי אותן בזמנו ואמרתי: "הוא עוד ישוב ובגדול".
אני שמח שצדקתי. וכל זאת מדוע? בחודשים האחרונים הזדמן לי לצפות בהופעותיו של השר אריאל אטיאס באמצעי התקשורת השונים. פשוט נהניתי. תענוג היה לשמוע אותו מדבר בביטחון רב על נושאים סופר מקצועיים מתחום התקשורת. לשאלות המכשילות של מראייניו השיב בנחת, הפגין ידע רב, לא דיקלם מכרטיסיות שהכינו לו עוזריו, ראיתי שהוא שולט בחומר עליו הוא מדבר, הוא היה משכנע ואפילו הרשים והפתיע את מראייניו שלא ציפו להצגה אמיתית שכזו, ממי שעד לא מזמן, נתפס אצלם, כעוד תוצר חרדי שלא מבין דבר בעולם החילוני ובניואנסים פרי יצירתו.
מה עוד מצא חן בעיני אצל השר הזה? דומני, שהוא השר היחיד שמדבר ועוסק רק בענייני משרדו. השרים האחרים, מסתערים על כל הזדמנות לנפק כותרות שלא בתחום טיפול משרדם וזו הסיבה, שהם לא מספקים לציבור את הסחורה/השירות, כמתחייב מתוקף אחריותם המיניסטריאלית. אצלו אין דבר כזה. תקנו אותי אם אני טועה.
על זה נאמר ובצדק, "היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה". והתורה אכן יצאה ויוצאת מפיו של אריאל אטיאס, בצורה קולחת, משכנעת, אמינה ועניינית, למגינת לבם של מקטרגיו. לא בושה לקחת דוגמה מתלמיד חכם, חרדי ושסניק, איך להתנהל נכון, עם הרבה צניעות ואמונה בצדקת הדרך.
ברור לי לחלוטין, שבכך לא די. סגנון וגישה הם הרבה בחיים, גם הפוליטיים. בסופו של יום יוערך השר אטיאס במבחן התוצאה. האם הרפורמות שיזם יבשילו ויצאו לפועל? ימים יגידו. לטובת כולנו הצרכנים, רצוי שכך יהיה. טוב שיש בעל בית שכזה, במשרד, שהשרים שקדמו לו, עשו הכול, אך לא בתחום התקשורת עליו הופקדו. הם ראו במינוי לשר תקשורת, ברירת מחדל מכורח הסכם קואליציוני, בתקווה לעוף משם כמה שיותר מהר לג'וב הבא. אשר על כן, אני בוחר בשר אטיאס, לא פוליטית, מקצועית נטו.

תאריך:  05/12/2007   |   עודכן:  05/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תנו כבוד לשר התקשורת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איש ישר דרך. כתבה מצויינת.
צנחן  |  5/12/07 13:49
2
הכבוד לשר- כל מילה חקוקה בסלע ל"ת
ריי  |  6/12/07 18:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז מושקוביץ
הזייפנים ומפרי האתיקה העיתונאית היחידים בפרשת פברוק "מותו" של מוחמד א-דורה הם טלאל אב-ראחמה, שארל אנדרליין ואנשי "פראנס-2” בצרפת וכך צריך להישאר. אסור שבמישהו מאיתנו ידבק הרבב של חוסר אמינות ואסור שחוסר הגינות יחדור ליחסים שבין האנשים המעורבים בחקירה ופרסום ממצאיה
עו"ד זיו שרון, ניר הורנשטיין
לעיתים רבות הסכמים שונים מופיעים בתחפושת ומה שכתוב בהם איננו מעיד על מהותם. ועסקינן הפעם דווקא בסוגי הסכמים שממ"י או רשויות מקומיות הינם צד להם
אהרן אריאל לביא
עיקרון ההתמחות ומערכת החינוך
אפרי הלפרין
"הממשלה הזאת, שאני עומד בראשה, איננה פועלת ולא תפעל כדי למגן את מדינת ישראל לדעת". כך אמר אהוד אולמרט, הוא הוסיף ואמר כי בכוונתו לספק ליישובים בישראל את המיגון המינימלי ההכרחי להצלת חיים בלבד
ראובן לייב
במכון לארכיאולוגיה בירושלים מוצגת תערוכת נרות-חרס, המראה את דרך התפתחותו של הנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il