X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שמכיר את המורים והמרצים יודע אל נקלה שהם לא יעלו על בריקדות, לא ישרפו צמיגים ולא יפרו צווים של בית משפט, לא בגלל תמיר, אלא משום שהמדינה חשובה להם יותר מכל פוליטיקאי אחר
▪  ▪  ▪

ברכות חמות לשרת החינוך של מדינת ישראל, פרופ' יולי תמיר, על הצלחתה המסחררת לשבור את המורים, ומאידך, על הצטרפותה למגני הכלכלה הקפיטליסטית "החזירית" מבית היוצר של האוצר. ברכות גם על פעילותה של שרת החינוך למען ההשכלה הגבוהה בישראל אשר דינה נחרץ. חופן מלוא הברכות על הישגי התלמידים שהיא מייצגת כשרת החינוך של מדינת ישראל.
לא לפני שנים רבות היתה מי שהתהדרה בהיותה מראשי "שלום עכשיו", אותה תנועה של חפצי צדק, אחווה ושלום בין כל העמים החיים באזור. מה לא נאמר עליה ומה רבו השבחים שהורעפו כלפיה על פעילותה המבורכת למען צדק חברתי, למען שוויון והשכלה לכל.
והנה גדלה הצעירה והיתה לפוליטיקאית, לוחמת בלתי נלאית למען תיקון עוולות העבר ורווחתם של האזרחים בעתיד. לא היה ערוץ טלוויזיה שלא הזמין אותה כדי להסביר לאומה הנאנקת תחת העול הכלכלי, עד כמה הניאו-ליברלים, אותם ענקים כלכליים הרואים הכל תחת דוחות כספיים המוצגים בישיבות ראוותניות ומתבשמים באווירה דחוסת האפטר-שייבים היקרים כדי להרחיק מעליהם את ריח זעת אפם של אלה המשתכרים בקושי.
אוי כמה שאותה פעילה פוליטית היתה כלביאה בהסתערה על ניצול הפרברטי של ההמונים. וכל מילותיה על החינוך היו לפנינים יקרות ששוויין בשוק הפוליטי עלו יותר מן המניות הספקולטיביות. בדרכה המנומסת, אך במילים חדות כתער, תקפה ללא רחם את מדיניותה של שרת החינוך הקודמת, ובמקום שלבנת התראיינה, גם יולי היתה.
ומשרה לענייני עליה וקליטה, שודרגה השרה והיתה לשרת החינוך. ומה גדולות היו הציפיות ממנה, כי הרי מתוכנו היא באה, ממערכת ההשכלה, פרופ' מכובד ומבוקש.
והנה היום, במקום להיות שרת החינוך הדואגת לחינוך והשכלה, הפכה הפרופ' תמיר למשת"פית של להקת הניאו-ליברלים, המשתכרים משכורת עתק ומחנכים את ילדיהם לבתי ספר פרטיים, בין אם בארץ ובין אם בנכר. לנו הם מוכנים לזרוק כמה פירורים, אך להם כל המנעמים.
יש לפרופ' תמיר על מה לשמוח. משבוע הבא יהיו מורים בישראל שילכו לבתי הספר ללמד את ילדינו מהי דמוקרטיה אמיתית ועד כמה חשובות זכויות האדם והאזרח, אלא שהם עצמם יבואו כבולים באזיקים שהשרה שמה להם על הידיים. ואם ירצה השם, תצליח השרה, פרופ' תמיר, לכבול גם את ידיהם של המרצים באוניברסיטאות ולהביא אותם ב"זינזנה" כדי ללמד את הסטודנטים שלהם פרק נוסף במדע המדינה.
ובעצם מדוע לא? יש למדינה אמצעים לדכא כל מאבק. מצער עד מאוד עד כמה אמצעים אלה יעילים, ועד כמה הם כואבים, תרתי משמע, כאשר הם מופעלים. ופרופ' תמיר, מרום תפקידה מסרבת להביט למטה, בעיניים מפוקחות, ולהבין שמורים ומרצים תחת צווים לא מסוגלים ללמד ולחנך, אך לא פחות מכך, זו בושה שלא תימחק לעולם.
בעלי הנדל"ן וכרישי הכלכלה החופשית ושליחיהם במשרדי הממשלה הפכו להיות לחבריה הטובים של פרופ' תמיר. הם דוחפים חזק להפרטת הכל, לתשלומים כבדים עבור חינוך והשכלה ועד לנשימת האוויר. ומי שלא ילך בתלם, סופו מר ונמהר.
פרופ' תמיר רוצה ברפורמה במערכת החינוך, אך תוך שמוריה ומרציה יהיו על הברכיים. ייאמר בריש גלי: יש צורך דחוף לא ברפורמה במערכת החינוך אלא במהפכה. על כך אין חולק, אלא שכדי לעשותה יש צורך במשאבים רבים. יש למדינת ישראל המשאבים הדרושים וכל השקר של קריסת הכלכלה בגלל המורים והמרצים, שקר זה לא יעבור.
כך, אותה נערה תמירה, לוחמת ללא מורא ופחד למען החלשים והנדכאים, חורפת נפשה למען זכויות האדם והאזרח, הפכה את עורה. היא עומדת היום ליד בר- [או]ני המדינה המחזיקים בידיהם את אוצרה ומנהלים אותו כאילו הוא שלהם.
מי שמכיר את המורים והמרצים יודע אל נקלה שהם לא יעלו על בריקדות, לא ישרפו צמיגים ולא יפרו צווים של בית משפט, לא בגלל תמיר, אלא משום שהמדינה חשובה להם יותר מכל פוליטיקאי אחר.
ואם בפוליטיקאים עסקינן, מן הראוי שפרופ' תמיר וחבריה השרים לא ישכחו דבר אחד קטן מאוד: קרב היום שבו הציבור של המורים והמרצים, והעם שהתפקח מן ההלם ושבע מן הציניות, יישלחו הפעם הביתה את כל אלה שאכזבו אותם עד דמעות.

ד"ר צלו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  09/12/2007   |   עודכן:  09/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מ"שלום עכשיו" ל"קפיטליזם עכשיו"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אמת ויציב.
הניה  |  9/12/07 17:41
2
החל באברום בורג וכלה ביתמי ל"ת
מב"י  |  9/12/07 19:24
3
עוד אחד שלא מבין
אדם ירושלמי  |  9/12/07 19:34
4
החל באברום בורג וכלה בתמיר
מב"י  |  9/12/07 19:43
5
האויל המנותק הזה מתיימר לעסוק
יחיאל ב  |  10/12/07 01:21
6
ישראל אינה קפיטליסטית...
דורון ט  |  10/12/07 12:16
7
עוד על הלוחמת למען החינוך
חגיגה  |  12/12/07 22:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
נענו להזמנתו של נדבן יהודי והשתתפו בקורס ללימודי סקי באלפים השווייצריים    בצד המחמאות החמות על הישגיהם, קטפו השלושה גם פרי נוסף: שלושים תיירים שווייצריים יגיעו בעקבותיהם לבלות חופשה בישראל
עו"ד יוסף שטח
לחזור ללימוד יומי בתנ"ך כתחילה לשינוי ערכים לאומי
עו"ד משה גולדבלט
חולשת המחנה החברתי כל כך בולטת ומעוררת רחמים ואפילו אבירי הכלכלה החופשית הבינו שאין טעם להמשיך ולהתעלל בגוויה ואולי אפילו יש מקום לשקול מחוות כלשהן בתחום החברתי
אפרים קם, אפרים אסכולאי
הערכת המודיעין האמריקני החדשה מצמצמת את מרחב הפעולה הצבאי והמדיני של ארצות-הברית וישראל בסוגיית הגרעין האירני. כל עוד תהיה בתוקף היא שומטת את הקרקע מתחת למהלך הצבאי ופוגעת באפשרות להחמיר את הסנקציות על אירן
עמי דור-און
כמו להמצאתן ופיתוחן של פצצות האטום והמימן - גם לסיפור הולדתה של פצצת הניוטרון - יש קשר יהודי. לקשר הזה קוראים סם (שמואל) כהן, פיסיקאי יהודי אמריקני שהמציא את הפצצה בעלת היכולות הייחודיות; השאלה אם מדעני ישראל שחקרו את התחום האטומי ביקשו אי פעם לגלות את פשר החידה של ייצור פצצת המימן - תיוותר כנראה לעולם ללא מענה. אבל ההערכה הרווחת בעולם המדעי היא שהתשובה לשאלה זו חיובית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il