X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על מטה הקסם של מר נתניהו למשבר המורים
▪  ▪  ▪

בטקס הענקת תארי כבוד במכללה האקדמית נתניה, הציג מר בנימין נתניהו מתווה לפתרון המשבר במערכת החינוך היסודי והתיכוני. לשיטתו, תוספת שכר, הגם שאינו מתנגד לה, אינה המרפא. בחירה קפדנית של הפונים לאולפנות המכשירות להוראה, הכשרה ברמה גבוהה ומתמשכת של סגל ההוראה, כמו גם סיוע פרטני לתלמידים המתקשים בלימודיהם, עשויים לחלץ אותנו מהמשבר בחינוך, שביטויו ירידה מתמדת בהישגים הלימודיים בארץ.
ברם, צצה ועולה במלוא חריפותה השאלה: מה תועיל הבחירה הקפדנית, אם מאגר המועמדים מורכב מבעלי נתונים נמוכים? בכדי שהבחירה תהיה מועילה, נדרשים, בראש וראשונה, להפוך את מקצוע ההוראה למאוד מושך ומאוד יוקרתי. רק אז מועמדים בעלי הנתונים המיטביים ירצו להתחרות במגמה להתקבל למוסדות המכשירים להוראה. כיצד הופכים את ההוראה למושכת, כמקצועות הרפואה, פסיכולוגיה, עריכת דין, שהוזכרו ע"י מר נתניהו כיוקרתיים?
בחברה חומרנית כשלנו, שבה מעמדו של אדם נקבע על-פי עושר חשבונו בבנק, אין מנוס מהענקת תגמול כספי ההולך וגדל ככל שמצטיינים יותר בתפקיד. יתרה מכך, רמות השכר של מורים, שהישגיהם החינוכיים של תלמידיהם (לא רק הלימודיים, אלא גם הערכיים וההתנהגותיים) יבלטו למדי, ראויות להיות צמודות לשכרם של השופטים והמנ"כלים של משרדי הממשלה.
אולם לא די בכך. מורים מצטיינים צריכים להפוך לדמויות מופת בחברה הישראלית, ולא פחות מסלבריטאים בתחום הספורט והאומנות. הם ראויים להערכה והוקרה חברתיות, שביטויין - הענקת פרסים במעמדים פומביים-לאומיים, כדוגמת "פרס ישראל" המוענק ביום העצמאות. עשייה מתמשכת ומצטיינת בשדה ההוראה צריכה לזכות את בעליה בפרסים יוקרתיים. זאת ועוד, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, עלינו לעצב התנהגות של כבוד והערכה כלפי המורים, הן בקרב התלמידים והן בקרב הוריהם. מחובתנו לטפח את המורים כמקורות של סמכות, ידע ודמויות לחיקוי והערכה.
אינני חולק על התביעות להקטין כיתות ולהגדיל מספר שעות הוראה, כאמצעים נדרשים לשיפור המצב, אך אלה תיקונים משניים בחשיבותם בהשוואה לצעדים שפרטתי עד עתה. ומעל לכל: החינוך לערכים של כבוד האדם, אהבת הארץ, גאווה לאומית ושימור הסביבה, צריכים לתפוס מקום של בכורה במורשת החינוכית המונחלת לילדי ישראל. אין ודאות שהדבר מתיישב עם עקרונות של יעילות כלכלית, המנחים את המערכות העסקיות, אולם החינוך, בפרט הערכי, אינו יכול להתנהל על-פי שיקולים שמנחים מערכות עסקיות, מה עוד שלא הכל ורוד במערכות אלה.
תאריך:  15/12/2007   |   עודכן:  15/12/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מקסם שווא או מרפא אמיתי
תגובות  [ 3 ]מוצגות  [ 3 ] כתוב תגובה 
1
מדור סיסמאות וסטיקרים
duducohn  |  15/12/07 17:39
2
נתנייהו נוכל אין צורך להתייחס
דורון ט  |  15/12/07 18:11
 
- כל הפוסל במומו פוסל!
בופאלו  |  16/12/07 00:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
כמי שעמדה בראש ועדת החינוך בכנסת ומכירה את מערכת החינוך, אני יכולה לומר בוודאות כי יש לשנות מן היסוד את מדיניות משרד החינוך, יש להפוך את הפירמידה החינוכית
ד"ר מירי גלעד
"העיקר שיהיה לו טוב", אומרים אצלנו. מישהו אחר כבר יקח אחריות. ועוד אנו אומרים: "שהילד ילך בכיף לבית הספר" - אבל לבית הספר צריך ללכת כדי לעבוד, להשקיע, ללמוד מחויבות מהי, לקחת אחריות
יעל ארצי
מכתב גלוי למשפחות שליט, גולדווסר, רגב ושאר מאות משפחות החיילים הנעדרים
ברק רביד
השר לביטחון פנים דיכטר: "הקונספציה האמריקנית השגויה לגבי הנשק הגרעיני של אירן עלולה להוביל ליום כיפור אזורי"    "משהו השתבש בתוכנה האמריקנית המנתחת את חומרת האיום של הנשק הגרעיני באירן"
עמי דור-און
הרצון לדעת מה הסוד הנסתר בממלכה הגרעינית של ישראל הביא לארץ במהלך השנים לא מעט מרגלים סובייטים. מרגל האטום הראשון, "שתול" מטעם שירותי הביון של צ'כוסלובקיה ובאמצעותם גם של בריה"מ, היה פרופסור קורט פריץ סיטה שבמשך שנים לא מעטות - מאז עלותו לישראל ב-1954 ועד שנעצר ב-1960 - היה ראש המכון לפיסיקה גרעינית בטכניון, חבר בוועדה הישראלית לאנרגיה אטומית וממקורביו של יו"ר הוועדה פרופ' ארנסט דוד ברגמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il