X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין מה להתרגש מהצהרות החמאס המנסה להשתלט גם על הערים הפלשתיניות בגדה, צריך להתרכז במשימה העיקרית שהיא ערעור שלטון החמאס ברצועת עזה
▪  ▪  ▪

לפני כמה ימים צפיתי בשידורי תחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה שסיקרה בהרחבה את עצרת החמאס ברצועת עזה לציון מלאת עשרים שנה להקמת הארגון. ראש ממשלת החמאס המודח, איסמעיל הנייה, נאם בלהט והכריז כי ארגונו לא יכיר לעולם במדינת ישראל.
העצרת כולה הקרינה שנאה רבה לישראל ולדבריו של הנייה נוספו באותו היום הצהרותיו של מנהיג החמאס ח'אלד משעל שהבטיח אינתיפאדה שלישית ורביעית נגד ישראל. והנה למרבית הפלא, אתמול מופיע אותו איסמעיל הנייה בשידורי החדשות של הערוץ השני ומבקש להעביר מסר לישראל כי ארגונו מוכן להתחיל במשא-ומתן עימה על הפסקת ירי הטילים מרצועת עזה לכיוון ישראל. הניה טען כי ארגונו רוצה לעצור את הירי אך המשך החיסולים שמבצעת ישראל מקשה על מאמציו. מה קרה? "היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו"? האם הניה שינה לפתע את עמדתו? לא ולא, אין שום שינוי בעמדותיו.
הנה ההסברים האפשריים לכפל הלשון של איסמעיל הניה:
א. ארגון החמאס בלחץ הוא חושש שמתקפת ישראל המוצלחת על פעילי הג'האד האיסלאמי היא צעד ראשון לקראת מתקפה ישראלית נרחבת ברצועת עזה שתסיים את שלטונו שאותו השיג באמצעות הפיכה צבאית לפני חצי שנה. החמאס איננו מעוניין במבצע צבאי ישראלי גדול ברצועה.
ב. החמאס מנסה להרוויח זמן ואיסמעיל הנייה סבור שבמשחקי מילים הוא יצליח להשפיע על דעת הקהל בישראל ועל דעת הקהל העולמית ולהטעותן כי "יש עם מי לדבר" ובכך לשבש את הפעילות הצבאית הישראלית המתוכננת.
ג. החמאס מנסה לגרור את ישראל ואת הרביעייה הבינלאומית לעסקה. הפסקת ירי הטילים מהרצועה לא רק בתמורה להפסקת החיסולים אלא גם בתמורה להסרת המצור והחרם הכלכלי על הרצועה שהוטל בין היתר על ממשלת החמאס בעזה בשל סירובה להכיר בישראל.
החמאס שולט שליטה מלאה ברצועה וביכולתו לאכוף ללא בעיה הפסקת אש. הוא יכול למנוע מפעילי הג'האד האיסלאמי את ירי הטילים אבל הוא פשוט לא מעוניין בכך. להיפך, מידי פעם הוא מספק לארגון הזה טילים כדי שיירו אותם לעבר ישראל. החמאס מקדש בדיוק כמו הג'האד האיסלאמי את עקרונות "מלחמת הקודש" (ג'יהאד) ו"ההתנגדות".
החמאס גם מנסה לשפר את היכולת שלו להגדיל את טווח הטילים שהוא מייצר כדי להגיע לעומק מדינת ישראל. על-פי דיווחי המודיעין בין 1400 הפלשתינים שיצאו מרצועת עזה לעלייה לרגל למכה יש כמה עשרות פעילי של החמאס שיצאו להכשרות ואימונים צבאיים באירן בין היתר כדי לשפר את יכולות הארגון לירות מטחי טילים כבדים לתוך ישראל. אז מה עושים?
הפתרון הוא אחד ואין בלתו. להגביר את הלחץ הצבאי על ארגון הג'האד האיסלאמי ואף להרחיב אותו. זה הזמן לחסל גם את המנהיגות הפוליטית של ארגון הטרור הזה האחראי לשורה של פיגועים ומעשי טבח באזרחי ישראל. במקביל צריכה ישראל להמשיך בהכנות הצבאיות לקראת המבצע הצבאי הגדול ברצועה. אין מה להתרגש מהצהרות החמאס המנסה להשתלט גם על הערים הפלשתיניות בגדה, צריך להתרכז במשימה העיקרית שהיא ערעור שלטון החמאס ברצועת עזה. אין זה רק האינטרס של ישראל אלא גם האינטרס של הנשיא הפלשתיני עבאס שאותו גירש ארגן החמאס בכוח מהרצועה ואף ניסה להתנקש בחייו באמצעות מנהרת נפץ.
יש לצאת למלאכה הזו מהר ככל האפשר לפני שהחמאס ישפר עוד יותר את יכולותיו הצבאיות דבר שיקשה על פעולת צה"ל בעזה. מבצע "חומת מגן 2" מתקרב גם אם איננו רוצים בכך. לפני מבצע "חומת מגן" הססנו ורק הטבח במלון פארק בנתניה במהלך ליל הסדר עורר אותנו לפעולה, לכן אין להמתין לטבח הבא. הגיע הזמן שנפיק את לקחי העבר.

תאריך:  20/12/2007   |   עודכן:  20/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
המילואימניקים הם גם הורים לילדים שהם חיילים או אמורים להיות חיילים בסדיר. מי שחושב שהתחושות הקשות של אבא המילואימניק לא משפיעות על הבן או הבת החיילים, טועה טעות מרה. אל יתפלאו אחר כך כל המפקדים הבכירים שההשתמטות הולכת וגדלה
עו"ד אברהם פכטר
שדרות, זיקים, ישובי עוטף עזה ואשקלון - בטווח הקסאמים. פגיעת הקסאם, במחנה הצבאי בזיקים - היא התגרות בוטה בישראל ובצה"ל נוכח התגובות האנמיות והמאופקות של ממשלת ישראל. יש קסאמים ויש תשובות - לא לכבוש את עזה, לכתוש אותה
איתמר לוין
אחיו של יוסף משקרים בניסיון להגיע עמו לפיוס, אך הצלקת בנפשו כה עמוקה, עד שגם אחרי עשרות שנים אין הוא מסוגל לסלוח להם בכל לבו
עמי דור-און
מדוע הפסיק העולם את הניסויים והפיתוח של פצצות מימן? מתברר כי לאחר שהמעצמות הגדולות בחנו את התוצאות המחרידות של הניסויים בפצצות מימן הן הגיעו למסקנה כי אסור שמיתקן גרעיני מסוג כזה ישמש כנשק טקטי או אסטרטגי משום שהוא בעצם הרבה יותר מעוד סוג של נשק ובעצם ניתן להגדירו כ"מכונת השמדה של ערים ועמים". לכל הנוגעים בדבר - בבריה"מ כמו גם בארה"ב - היה ברור כי שימוש בפצצת מימן יכול למחוק מעל פני האדמה כל עיר גדולה בעולם, כולל הפרברים וערי לוויין שלה
מיכל לזרוביץ
מהו אבחון אירדיולוגי? מה אומרים הסימנים בעיניים? כיצד ניתן ללמוד על נטייה לבעיות סוכרת? איך תדעו האם אתם בקבוצת סיכון לבעיות לב בעתיד? והאם העיניים שלכם יכולות לנבא בעיות זיכרון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il