X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בראשית פברואר 2008 תדון הוועדה לבחירת שופטים בזהות המועמדים הראויים לכהן כשופטים עליונים. עוזי פוגלמן הוא אחד המועמדים שביניש דוחפת. ב-24.7.07, פוגלמן שפט בעתירה נגד ביניש, בעודו מצפה לתמיכתה במועמדותו. פוגלמן אינו רואה בכך חשש לניגוד עניינים
▪  ▪  ▪
עוזי פוגלמן

החלטתו של מני מזוז בעניין הנשיא לשעבר, משה קצב, הניבה מספר עתירות לבג"צ וב-17 ו-25 ביולי 2007, התקיימו דיונים בהרכב מורחב (חמישה שופטים). בראש ההרכב ישבה ביניש, למרות שמזוז צריך היה לקבל החלטה בעניין כתב אישום נגד בעלה. ניגוד העניינים זעק, ונראה על פניו בלתי מתקבל על הדעת באופן קיצוני.
ביום 22.07.07, לאחר התראות, עתר העיתונאי יואב יצחק לפסלותה של ביניש. באותו היום ממש, אני עצמי פניתי אל שר המשפטים בתלונת אתיקה על הנשיאה ביניש. על התלונה שלי, לא שמעתי מאז מאומה. לעומת זאת, עתירתו של יצחק, נדחתה על-הסף ביום 24.07.07, בנימוקים מעוררי תדהמה, על-ידי שלושה שופטים וביניהם עוזי פוגלמן.
חשוב לציין שעוזי פוגלמן, המכהן כשופט עליון בפועל, מצפה שביניש תתמוך במועמדותו למינוי של קבע כשופט עליון. המחשבה שבאותה עת פוגלמן שופט בעתירה נגד ביניש, נראית אפוא לא פחות ואולי אף יותר הזויה מאשר ביניש שופטת בעתירה נגד מזוז שצריך להחליט בעניין בעלה.
ניגוד עניינים כה ישיר וחמור, כאמור לעיל, מהווה לכאורה עבירה הן על כללי האתיקה (שהם מחייבים על-פי החוק) והן על עילות הפסלות המנויות בחוק בתי המשפט.
בעקבות כך, פניתי ב-29.07.07 בתלונת אתיקה על פוגלמן אל שר המשפטים. במקביל, שלחתי את התלונה אל הוועדה לבחירת שופטים, וביקשתי לדחות את מועמדותו נוכח מעשהו החמור. עוד הוספתי ודרשתי למנוע מביניש להשתתף בדיון כלשהו שבו מצביעים בעד בחירת פוגלמן, או נגד בחירת מועמדים אחרים (ובכך מגדילים את סיכוייו).
ב-30.07.07, פוגלמן השיב, אך התשובה הגיעה לידי רק ביום 17.12.07. התשובה היא פשוט מדהימה. למעשה, סברתי תחילה שאני טועה, אך לא! הדברים כתובים במפורש.
פוגלמן סמך את תשובתו על שלושה נימוקים עיקריים:
  • בראשון, כה מוזר ומעניין, הוא ציטט פסק דין שמחזק את טענותי כלפיו (תודה מר פוגלמן), ובו נאמר כי שופט חייב לפסול עצמו כאשר קיים חשש לניגוד עניינים. בשתי ידיים אימצתי את טיעוניו, ופניתי אל חברי הוועדה בבקשה שיכבדו את האמור בפסק הדין.
  • בשני, הוא טען שהוא שימש כשופט תורן שקיבל את העתירה של יצחק. לכן, על-פי דפוס העבודה המקובל, השופט התורן יושב בהרכב כאשר העתירה נדחית על-הסף. מדבריו זה נשמע כאילו ההיצמדות לדפוס המקובל, גוברת על כל שיקול אחר ולא נותר לו כל מוצא. הרשיתי לעצמי לתהות, אילו היתה זו עתירה נגד בן משפחה של השופט התורן, האם גם אז הוא היה טוען שדפוס העבודה קובע?
  • בשלישי, הוא היתמם וטען שהוא לא התבקש לפסול את עצמו. בתגובה לכך, הצעתי לחברי הוועדה להפנות את תשומת לבו שכללי האתיקה מחייבים על-פי החוק, ולפיהם שופט אינו צריך להמתין עד שיבקשו ממנו, אלא חייב לפסול עצמו מיוזמתו בכל עת שמתגלה חשש לניגוד עניינים.
איכשהו, נותרה בלתי פתורה השאלה כיצד שופט תופס את המונח "חשש לניגוד עניינים" כאשר זה נוגע אליו. לכל אורך תגובתו, משתמע שוב ושוב שלדעתו אין כל חשש לניגוד עניינים בישיבתו כשופט בעתירה נגד ביניש ואין כל עילת פסלות. אשר על כן, לא הססתי להביע את דעתי, שאם פוגלמן מאמין במה שהוא כתב, אזי קיים ספק אם האיש ראוי לכהן כשופט בכלל, ולא כל שכן כשופט עליון.
על-סמך כל זאת, ביקשתי מהוועדה למלא אחר המבוקש בהשגה. בעבר, במיוחד בפרשת הבחירה של עדנה ארבל ואליקים רובינשטיין, הוועדה הוכיחה שאין לה בלמים ואין לה גבולות. אז, הוועדה אומנם ניצחה את הציבור וארבל ורובינשטיין נבחרו, אך אימון הציבור בבית המשפט צנח בהתאם. נמתין לחודש פברואר ונבחן אם הדברים השתנו.

הכותב הוא מהנדס תעשיה וניהול, לוביסט ויועץ לאסטרטגית הסברה ומאבקים ציבוריים, יו"ר נפגעי מס רכוש (נמ"ר).
תאריך:  22/12/2007   |   עודכן:  22/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביניש ופוגלמן - היכן הגבול?!
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אין כאן חשש לניגוד עניינים
אפרי הלפרין  |  22/12/07 12:37
2
לעוזי פוגלמן היתה אפשרות פשוטה
הגולש הנבון  |  22/12/07 14:19
3
אם אולמרט אינו עומד לדין...
משה, עורך-דין  |  22/12/07 14:54
4
שבתאי עדין מאמין בחוק?
עדין תמים?  |  22/12/07 18:42
5
ואגב, האם ראיתם את הדה-מרקר?
שבתאי עזריאל  |  22/12/07 20:45
 
- שיחקת אותה ל"ת
קוראים  |  22/12/07 22:39
6
קישור להשגה על פוגלמן ולתגובות
שבתאי עזריאל  |  22/12/07 20:51
7
ביניש מטפחת את ניגודי העניינים
אין להיות מופתעים  |  23/12/07 07:17
8
שבתאי - קשוט עצמך קודם
קוראות כותבות  |  24/12/07 14:04
9
אולי כדאי להפריט את המשפט
סמירה  |  22/01/08 13:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי קרעין, זאב הרשקוביץ
ככלל אצבע, בשנים הקרובות ובכללן השנה, רצוי לרשום הוצאות רבות ככל הניתן ולדחות הכנסות על-מנת להקטין רווחים, עקב הירידה בשעורי המס לחברות
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
אורי שטרית
מחובת פיקוד המשטרה לרענן את השורות, לנער את האבק שדבק במערך המודיעין שפעם התגאה במה שמכונה "עבירות חשיפה", להכין תוכנית רב שנתית לאיסוף מידע מודיעיני בהתאם למיפוי אתרי פשיעה, לחדש את מלאי המקורות, להוציא את קציני האיסוף לשטח ולהכריח אותם להוכיח עצמם כמפעילי מקורות מהשורה הראשונה
יהונתן דחוח-הלוי
בראיון אמיץ להארץ מותח תא"ל (מיל.) צביקה פוגל, לשעבר רמ"ט פיקוד דרום, ביקורת נוקבת על מדיניות צה"ל באינתיפאדה ומאשים את הפיקוד הבכיר (ובכלל זה את עצמו) במעשים שמשמעותם פשעי מלחמה    ארגונים אנטי ישראלים הודיעו על כוונתם לעשות שימוש בדברי קצינים בכירים לצורך הוצאת צווי מעצר נגדם במדינות אירופאיות
יואב יצחק
הישג כביר לערוץ 10 בתחקיר בפרשת הפדופילים    ובכל זאת, שאלת השאלות נותרה בעינה: האם בוצעה עבירה? הרי לוטם אינה בת 13, אלא בחורה בוגרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il