X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבה נעמיד את החמאס במבחן, תודיע ממשלת ישראל כי היא נותנת לחמאס 24 שעות כדי לאכוף את הפסקת ירי הטילים מרחבי הרצועה, אם יצליח עליו להפסיק מיד גם את כל הפעילות הטרוריסטית האחרת ברצועה כמו ירי, הנחת מטענים, חפירת מנהרות, הברחות וכולי למשך שבועיים. היה ועמד החמאס במשימה זו הרי שהוכיח את שליטתו בשטח וכי יש על מה לדבר
▪  ▪  ▪

ארגון החמאס מפריח באמצעי התקשורת בלוני ניסוי כי הוא מעוניין בדיאלוג עם ישראל שיוביל לרגיעה ואחר כך להפסקת אש ארוכת טווח. בדבר אחד הצליח כבר החמאס והוא ליצור מחלוקת פנימית בתוך ישראל. המחלוקת הגיעה כבר לממשלה ושרים שונים סבורים שיש לבחון ברצינות את ההצעה. מנגד נשמעים גם קולות ריאליים יותר, מצד גורמי הביטחון המזהירים כי הפסקת הפעילות הצבאית תאפשר לחמאס להמשיך ולהתעצם ולכן אין להרפות מהפעילות הרצופה הממוקדת ומהלחץ על ארגוני הטרור. צה"ל קוצר בינתיים הצלחות רבות בתחום המלחמה בטרור ברצועת עזה.
גורמים יודעי דבר מגלים כי ישראל שיפרה מאוד את יכולתה להתנקש בחייהם של מחבלים ומנהיגי טרור ברצועת עזה דבר שבא לידי ביטוי בימים האחרונים בחיסולם של מחבלים רבים מארגון הג'האד האיסלאמי שהיו מעורבים בירי טילים לעבר ישראל.
שיפור יכולת הישראלית לפגוע פיזית במחבלים נובע מהכנסת אמצעי מודיעין חדשים ומתוחכמים לזירת הרצועה. האמצעים החדשים מאפשרים לעקוב אחרי המחבלים ברציפות 24 שעות ביממה גם בתנאי מזג אוויר קשים וכן ביום ובלילה. המעקב המודיעיני הרצוף והמדוייק אחר המחבלים גם מאפשר ליירט פיזית את המחבלים בתוך שניות. לכוחות המפעילים את האמצעים החדשים האלה יש "רישיון להרוג" את המחבלים ברגע שזוהו בוודאות ללא קבלת אישור מיוחד מהדרגים הבכירים זאת כדי למנוע עיכובים בתהליך ההתנקשות. כוחות הביטחון גם מפעילים אמצעי ירי חדשים המאפשרים פגיעה מדוייקת במחבלים גם ממרחק רב.
המחבלים מתקשים להתמודד עם האמצעים החדשים ולכן ירדו למחתרת. הם גם מתקשים לבצע "פיגועי תגובה" על החיסולים של ישראל. גורמי ביטחון אומרים כי ארגוני המחבלים בעזה מתכננים לחדור לישובים ישראלים הסמוכים לרצועה באמצעות מנהרות ולחטוף בני ערובה או לבצע טבח המוני. לכן הרחיב צה"ל את פעילותו לאורך גדר הגבול המקיפה את הרצועה והוא פועל בעומק של שני קילומטרים מהגדר בתוך השטח הפלשתיני. הפעילות הזו מקשה על המחבלים לחפור מנהרות כל כך ארוכות ובכך מצליחה ישראל לסכל את תכנוני הארגונים הפלשתינים.
עכשיו יש כאלה המבקשים לשקול מתן הפוגה למחבלים ברצועה להתארגן ולהתעצם בתמורה להבטחות שקריות על רגיעה תוך הפרחת ידיעות כוזבות על אפשרות להתקדם גם בנושא שחרור החייל החטוף גלעד שליט. ישראל צריכה להיזהר מהמלכודת, החמאס לא יוותר על דרישותיו בעניין שחרור גלעד שליט ולא יגמיש את עמדתו הדורשת לשחרר כארבע מאות רוצחים מהכלא הישראלי.
מדובר פשוט בנסיון להרוויח זמן, ליצור מחלוקות בישראל ולזרות חול בעיניה של הקהילה הבינלאומית. ארגון החמאס לעולם לא יוותר על עקרונות הג'האד (מלחמת קודש) ו"ההתנגדות" (טרור). הוא גם לא יוכל להבטיח כי הפלגים האחרים ברצועה כמו ארגון ה'גהאד האיסלאמי ינצרו את האש. לכל ארגון יש את ההנהגה והאינטרסים שלו שאינם תמיד תואמים את האינטרסים של החמאס.
הבה נעמיד את החמאס במבחן, תודיע ממשלת ישראל כי היא נותנת לחמאס 24 שעות כדי לאכוף את הפסקת ירי הטילים מרחבי הרצועה, אם יצליח עליו להפסיק מיד גם את כל הפעילות הטרוריסטית האחרת ברצועה כמו ירי, הנחת מטענים, חפירת מנהרות, הברחות וכולי למשך שבועיים. היה ועמד החמאס במשימה זו הרי שהוכיח את שליטתו בשטח וכי יש על מה לדבר.
התשובה היא ברורה מראש, החמאס לא יסכים, אבל אולי כדאי לישראל לנסות. גם אנחנו יכולים להפריח בלוני ניסוי מתוחכמים בדיוק כמו איסמעיל הנייה. לפעמים כדאי לנסות כדי לחשוף את הבלוף של האוייב. לכן כדאי לשקול הצעה זו ברצינות ואז לשחרר את הבלון. לוחמה פסיכולוגית (ל"פ) היא חלק בלתי נפרד מכל מלחמה בטרור, הבה ננסה אותה מול החמאס.

תאריך:  22/12/2007   |   עודכן:  22/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלון ניסוי ישראלי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הרעיון נכון וישים ל"ת
א מ רול  |  22/12/07 16:55
2
ואחרי 3 חודשים - חטיפה
נב  |  22/12/07 17:40
3
בלון ניסוי פוליטי
א ר  |  22/12/07 18:03
 
- תרד מהמתנחלים !!!
יהודי גאה,  |  22/12/07 19:48
 
- המתנחלים מסכנים אותנו בשמאל
א ר  |  23/12/07 00:33
4
החמאס רוצה את צה"ל בעזה
fdgdtetr  |  22/12/07 20:48
5
הכתב הוא אדם טיפש או רשע
דשר שצא  |  22/12/07 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
או: הקרחת של המדינה
אליקים העצני
יוצא שבאנאפוליס, אולמרט, ברק ולבני הכניסו אותנו לתוך מלכודת. ישראל מישכנה את עתידה תמורת חלום תעתועים, פטה מורגנה, בלוף - של כביכול חזית כל-ערבית אנטי-אירנית בניצוח אמריקני, כאשר במועד קיומה של אנאפוליס כל המשתתפים, ואמריקה בראש, כבר היו במקום אחר לגמרי, בהליכה לקראת אירן וסוריה ולא נגדן
עו"ד חיים קליר
בטרם החל באימון הספורט, הניח המבוטח את מפתחות הרכב בשקית על ספסל בטריבונה הראשונה. כשסיים את האימון, התברר שהמפתחות נגנבו ועמם גם הרכב. הפקרת את מפתחות הרכב, טענה חברת הביטוח ודחתה את התביעה. האם אומנם מדובר בהפקרות? את התשובה נותנת השופטת דליה גנות, כיום בבית המשפט המחוזי בתל אביב
שבתאי עזריאל
בראשית פברואר 2008 תדון הוועדה לבחירת שופטים בזהות המועמדים הראויים לכהן כשופטים עליונים. עוזי פוגלמן הוא אחד המועמדים שביניש דוחפת. ב-24.7.07, פוגלמן שפט בעתירה נגד ביניש, בעודו מצפה לתמיכתה במועמדותו. פוגלמן אינו רואה בכך חשש לניגוד עניינים
אבי קרעין, זאב הרשקוביץ
ככלל אצבע, בשנים הקרובות ובכללן השנה, רצוי לרשום הוצאות רבות ככל הניתן ולדחות הכנסות על-מנת להקטין רווחים, עקב הירידה בשעורי המס לחברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il