X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי טריסטן בנון, יו"ר קרן המטבע תקף אותה כאשר הגיעה לראיין אותו: "הוא ניסה לפתוח לי את החזייה; נאבקנו על הרצפה" הרעיה: "אין לי ספק שחפותו תוכח"; המשטרה: נמצאו סימני דנ"א בזירה
▪  ▪  ▪
דומיניק שטראוס קהאן ואשתו [צילום: AP]

עם מעצרו של יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס-קאהן, צצים ועולים סיפורים נוספים מן העבר, שהוסתרו עד עתה. לפי דיווח בבלוג ביזנס אינסיידר, אשר מבוסס על האתר הצרפתי Agora Vox, טוענת עיתונאית צרפתיה בשם טריסטן בנון כי שטראוס-קאהן ניסה לאנוס אותה בשנת 2007, אך הפרשה הוסתרה.
בנון התראיינה בשנה שעברה לתוכנית טלוויזיה וסיפרה על תקיפתה על-ידי אישיות בכירה, אשר שמה הושתק באמצעות צפצוף במהלך התוכנית. אולם לאתר Agora Vox אישרה בנון כי מדובר היה בדומיניק שטראוס-קאהן, שאותו ביקשה לראיין לצורך ספר שכתבה.
לדברי בנון, שטראוס-קאהן ביקש ממנה להיפגש, והזמין אותה לכתובת שלא הכירה. "זה היה מוזר, משום שאני יודעת, פחות או יותר, היכן הוא גר, היכן נמצאים המשרדים שבהם עבד, וזה לא היה באף אחד מהמקומות האלה", סיפרה. "חניתי את מכוניתי בחזית הבנין, עליתי למעלה, וזו הייתה דירה ריקה לגמרי, עם טלוויזיה, מכשיר וידאו ומיטה בלבד. הוא ביקש ממני להחזיק את ידו כשהוא עונה, ואמר 'לא אוכל להשיב אם לא תאחזי בידי'. אחרי היד זו הייתה הזרוע, ואחר כך אזורים אחרים, ולכן הפסקתי אותו".
"זה הסתיים בטון צורם מאוד, משום שרבנו", אמרה בנון. "נאבקנו על הרצפה, אלה היו קצת יותר משתי סטירות, בעטתי בו, הוא פתח את החזייה שלי, וניסה להפשיט ממני את מכנסי הג'ינס... זה נגמר רע מאוד".
בנון סיפרה שמיד לאחר שהצליחה להימלט מהמקום היא החלה לקבל משטראוס-קאהן הודעות בנוסח "האם את מפחדת ממני?".
לדברי בנון, הסיפור הוסתר על-ידי התקשורת בצרפת, והיא החליטה לא להגיש אישומים נגד שטראוס-קאהן. "מי יכול להבטיח לי שאנשים יאמינו לי?", נימקה את בחירתה. "לכן החלטתי לחיות עם זה. מה היה יוצא לי מזה? כסף? אני לא רוצה את הכסף שלו". בנון הוסיפה כי חששה משטראוס-קאהן: "הוא לא בוחל באמצעים... אני לא חושבת שהוא היה שולח אנשים להרוג אותי, אך אולי רק להכות אותי", אמרה.

תקיפה של חדרנית
דומיניק שטראוס-קאהן, שנחשב לאחד המועמדים המובילים לנצח את נשיא צרפת ב-2012, הורד מטיסה בנמל התעופה בניו יורק לאחר שחדרנית מלון בכיכר טיימס התלוננה כי תקף אותה
▪  ▪  ▪

אן סינקלייר, רעייתו של יו"ר קרן המטבע הבינלאומית דומיניק שטראוס קאהן, התייחסה היום לראשונה להאשמות נגד בעלה שנעצר בחשד לניסיון אונס ותקיפה מינית בניו-יורק ואמרה כי היא מאמינה בחפותו. במקביל, בלוג צרפתי דיווח כי שטראוס קאהן יתפטר מתפקידו בשעות הקרובות.
"אני לא מאמינה ולו לרגע להאשמות שהוטחו בבעלי. אין לי ספק שחפותו תוכח. אני קוראת בינתיים לאיפוק ולהגינות", אמרה סינקלייר.
במקביל, הבלוג הצרפתי Atlantico דיווח היום כי שטראוס קאהן יכריז על התפטרות מתפקידו כיו"ר קרן המטבע הבינלאומית בשעות הקרובות. שטראוס קאהן, שכשר האוצר הצרפתי בסוף שנות ה-90 הסתבך בפרשיית שחיתות, התפטר גם אז עד שתוכח חפותו וזוכה מכל אשמה.
דומיניק שטראוס-קאהן, הורד אתמול מטיסת אייר פראנס בנמל התעופה קנדי שבניו-יורק ונעצר בחשד לתקיפה מינית וניסיון לאונס, כך אמר דובר משטרת ניו-יורק, פול ג'יי בראון.
העיתון "ניו-יורק טיימס" דיווח היום כי חוקרי המשטרה מצאו ראיות הקשורות את שטראוס-קאהן למקרה. העיתון לא ציין באילו ראיות מדובר, אך ציין כי הן מכילות את ה- דנ"אשל שטראוס קאהן, פרט שפירושו כי מדובר ככל הנראה בסימני זרע.
שטראוס-קאהן נחקר על-ידי המדור המיוחד של משטרת ניו-יורק. הוא נעזר בשירותיו של עורך דין ולא מסר הצהרה למשטרה, ציין בראון, שהוסיף כי החשדות שבנוגע אליהם נעצר שטראוס-קאהן הם תקיפה מינית, ניסיון לאונס והחזקת אדם בניגוד לרצונו. היום יובא שטראוס-קאהן לבית משפט במנהטן, ועורך דינו אמר כי בכוונתו לכפור באישומים.
התקרית שבה היה מעורב שטראוס-קאהן אירעה במלון סופיטל ניו-יורק באזור כיכר טיימס. אחת מעובדות המלון, חדרנית בת 32, אמרה למשטרה כי כאשר נכנסה לסוויטה של שטראוס-קאהן בשעה אחת בצהריים על-מנת לנקותה, הוא תקף אותה.
מעצרו בניו-יורק מגיע בתקופה שבה בצרפת נפוצו דיווחים על סגנון חייו הראוותני, אשר כולל שימוש במכוניות יוקרה ובסוויטות יקרות. באחרונה פורסמה תמונתו של שטראוס-קאהן, חבר המפלגה הסוציאליסטית אשר צפוי היה להתמודד על ראשות המפלגה, כשהוא נכנס למכונית פורשה השייכת לאחד מחבריו ועוררה סערה בצרפת.
לדברי המתלוננת, אשר ציינה כי נאמר לה שהסוויטה ריקה בעת שנשלחה לנקותה, שטראוס-קאהן יצא מחדר האמבטיה כשהוא עירום, רדף אחריה במסדרון וגרר אותה לחדר השינה, שם תקף אותה. היא ניסתה להיאבק בו, אך הוא גרר אותה לתוך חדר האמבטיה, ושם הכריח אותה לבצע בו מין אוראלי, וניסה להסיר את בגדיה התחתונים. לאחר שהמתלוננת הצליחה להשתחרר שוב ונמלטה מהחדר, היא סיפרה לעובדים נוספים במלון את מה שקרה והם התקשרו למשטרה.
דקות ספורות לאחר מכן, כאשר השוטרים הגיעו למלון, שטראוס-קאהן ככל הנראה כבר עזב אותו, אך הותיר מאחורי טלפון סלולרי, לדברי בראון. "נראה כאילו הוא יצא משם בחיפזון", ציין בראון. המשטרה גילתה כי שטראוס-קאהן נמצא בדרכו לנמל התעופה קנדי ויצרה קשר עם רשות הנמלים של ניו-יורק, אשר הקימה את שטראוס-קאהן ממושבו במחלקה הראשונה של טיסת אייר פראנס, אשר עמדה לעזוב את שער היציאה ולהמריא. המתלוננת נלקחה לבית החולים עם חבלות קלות.
שטראוס-קאהן בן ה-62 היה אמור להיפגש היום עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין, ולהשתתף מחר בפגישת שרי האוצר של גוש היורו בבריסל. הבכירים צפויים לדון בהגדלת חבילת הסיוע ליוון על-רקע חששות כי לא תוכל לשוב ולגייס בשווקים בשנה הבאה.
זוהי הפעם השנייה מאז נכנס לתפקידו בקרן המטבע בנובמבר 2007 ששטראוס-קאהן, אשר כיהן בעבר כשר האוצר של צרפת, מואשם בהתנהגות לא הולמת. בשנת 2008, ניהל שטראוס-קאהן מערכת יחסים עם פירוסקה נאגי, כלכלנית בקרן המטבע, אשר התפטרה מעבודתה באוגוסט של אותה השנה. חקירה שערכה ועדה של ה-IMF העלתה שאף כי מערכת היחסים הייתה "טעות חמורה בשיקול דעת" של שטראוס-קאהן, יש להשאירו בתפקיד.
חבר בדירקטוריון קרן המטבע אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" אתמול כי חברי המועצה היו מזועזעים לנוכח הדיווחים בתקשורת, אך דובר ה-IMF, ביל מארי, סירב להגיב לידיעה.
בהנחה ששטראוס-קאהן ייאלץ להתפטר בעקבות הפרשה, תפקידו בפועל יעבור לידי סגנו ג'ונתן ליפסקי, כפי שמכתיבים נהלי הקרן. עם זאת, ליפסקי האמריקני צפוי גם הוא לפרוש בקרוב. ביום חמישי הודיע ליפסקי על כוונתו לסיים את תפקידו עם סיום תקופת כהונתו בת החמש שנים באוגוסט. לבקשת שטראוס-קאהן, הסכים ליפסקי להישאר כיועץ מיוחד בקרן עד לפסגת ה-G20 בחודש נובמבר.
בכירים בעבר ובהווה בקרן המטבע אמרו ל"ג'ורנל" כי אם החקירה תימשך, ייאלץ הדירקטוריון לקיים ישיבת חירום, כדי לדון בדרכי הפעולה האפשריות לנוכח האישומים. על-פי נהלי הקרן, היו"ר הוא אירופי, בעוד שסגנו הוא אמריקני.
קרן המטבע הבינלאומית התכוננה בכל מקרה לאפשרות ששטראוס-קאהן יעזוב את תפקידו, לאור ההערכות כי יתמודד על נשיאות צרפת בשנה הבאה מול הנשיא הנוכחי, ניקולא סרקוזי.
בחודשים האחרונים נחשב שטראוס-קאהן, נשוי ואב לארבעה, לאחד המועמדים המובילים לנצח את נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, אף כי לא הצהיר באופן רשמי על מועמדותו.
שטראוס-קאהן, פרופסור לכלכלה לשעבר, ישב בשנות ה-80' וה-90' בפרלמנט הצרפתי מטעם המפלגה הסוציאליסטית, וכיהן כשר הכלכלה, האוצר והתעשיה בין יוני 1997 לנובמבר 1999. כשר אוצר, הוא היה אחראי על תהליך הפרטה נרחב בצרפת, שבמסגרתו מכרה הממשלה את אחזקותיה בפראנס טלקום ובאייר פראנס.
בבחירות הקודמות לנשיאות בצרפת, שנערכו בשנת 2007, התמודד שטראוס-קאהן על ראשות המפלגה הסוציאליסטית, אך נוצח על-ידי סגולן רויאל, אשר לאחר מכן הפסידה בבחירות לסרקוזי. כנשיא טרי, עודד סרקוזי את שטראוס-קאהן להתמודד על ראשות ה-IMF. היו שראו את תמיכתו של סרקוזי כסימן לפתיחותו של הנשיא השמרן כלפי השמאל, אך אסטרטגים פוליטיים טענו כי זוהי דרכו של סרקוזי לסלק איום פוטנציאלי מדרכו.
כששטראוס-קאהן נכנס לתפקידו כיו"ר קרן המטבע הבינלאומית בנובמבר 2007, הארגון היה מאוד ביורוקרטי ובעל השפעה דועכת, בין היתר בשל הרגיעה בכלכלה העולמית. ואולם פחות משנה לאחר שנכנס לתפקידו, בספטמבר 2008, עוררה קריסתו של ליהמן ברדרס את המשבר העולמי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, וקרן המטבע נהפכה שוב לרלוונטית. הלוואות החירום של הקרן זינקו להיקף שיא של 91.7 מיליארד דולר בשנה שעברה, לעומת 1.1 מיליארד דולר ב-2007.
תפקודו של שטראוס-קאהן ב-IMF בעת המשבר הכלכלי העולמי זכה לשבחים, העצים את עמדתו בעולם והפך אותו שוב למועמד פוטנציאלי להתמודד מול סרקוזי בבחירות 2012.
סקרים בצרפת ניבאו לשטראוס-קאהן, אשר היה צפוי להודיע בתוך שבועות ספורים על התמודדותו בבחירות 2012, הצלחה גדולה, אולם בשבוע שעבר נסדקה הפופולריות שלו בעקבות כתבה שפרסם היומון הצרפתי "פראנס סואר", ובו תיאר את שטראוס-קאהן כבזבזן המנהל חיי מותרות.
"פראנס סואר" דיווח כי מאז ששטראוס-קאהן ואשתו האמידה אן סינקלייר עברו להתגורר לוושינגטון ב-2007, הם סיגלו לעצמם סגנון חיים נהנתני, אשר כולל בתי יוקרה, מכוניות ספורט ויצירות אמנות נדירות. לפני שנעצר בניו-יורק הודיע שטראוס-קאהן כי הגיש תביעה נגד העיתון.
השאלות בנוגע להונו של שטראוס-קאהן החלו לעלות בצרפת לפני שבועיים, אז צולם כשהוא נכנס למכונית פורשה פנמרה S מחוץ לביתו בפאריס, שערכו נאמד ב-5.6 מיליון דולר. לפי הדיווח ב"פראנס סואר", בני הזוג רכשו בית ב-4 מיליון דולר בשכונת ג'ורג'טאון היוקרתית בוושינגטון. בנוסף, נהג שטראוס-קאהן להזמין חליפות שנתפרו לפי מידותיו על-ידי חייטו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, במחיר של עד 34 אלף דולר לחליפה.
דיווחים אחרים חשפו כי שטראוס-קאהן, אשר מרוויח על-פי ההערכות 36 אלף דולר, מחזיק גם בדירה ברובע ה-16 של פאריס, שאותה רכש ב-3.6 מיליון דולר בשנת 1990, וכן בדירה ברובע הרביעי שאותה רכש ב-2007 במחיר של 5.5 מיליון דולר, ובדירה בריאד שבמרקש.
שטראוס-קאהן נחשב למועמד האופוזיציה המוביל, אך בעקבות הדיווח ב"פראנס סואר", פרנסואה הולנד, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית ובעלה לשעבר של סגולן רויאל, עבר להיות המועמד המוביל בסקרים.
עושרם של בני הזוג שטראוס-קאהן אינו סוד בצרפת. סינקליר, אשתו השלישית של סטראוס-קאהן, היא נכדתו של פול רוזנברג, סוחר אמנות מודרנית ידוע, וירשה חלק מאוסף היצירות הגדול שלו, אשר כולל לפחות יצירה אחת של פיקאסו. עושרו של שטראוס-קאהן ובזבזנותו אולי לא היו נחשבים למוגזמים במדינות רבות, אך הציבור בצרפת אינו רואה בזבזנות וראוותנות בעין יפה, ובמיוחד כאשר מדובר בחבר המפלגה הסוציאליסטית אשר מעוניין להיות מנהיגה.

תאריך:  15/05/2011   |   עודכן:  15/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דומיניק שטראוס-קאהן ניסה לאנוס אותי ב-2007
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זה חולרה. קצב זכאי.
ממני  |  15/05/11 22:18
2
ל-1-קצב הורשע=חולירע,זה מואשם ל"ת
קצב אשם  |  15/05/11 22:57
3
שטראוס-קהאן כל הנתונים להיות
רייש לקיש  |  16/05/11 02:56
4
אבותינו ידעו-ואסרו התיחדות של
מיכל מירושלים  |  16/05/11 08:13
5
בליגה של הגדולים
היפכא מסתברא  |  16/05/11 13:03
6
אז ימונה כמפכ"ל או לא?
שואלים  |  16/05/11 16:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אפריקה-ישראל וקבוצת תשובה ישלמו לה 111 מיליון שקל    בנתה כבר 604 דירות במתחם    שיכון ובינוי מכרה ב-102 מיליון שקל באפריל    דופלקס בזכרון - 1.7 מיליון שקל
איתמר לוין
דחה לאחר שבע שנים עתירות של חברות תרופות בינלאומיות נגד רישום תרופות גנריות, בעיקר של טבע    קובע: למשרד הבריאות יש סמכות לרשום את התרופות והוא אינו מפר את סודיות התרופות האתיות
איציק וולף
ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות המהומות בצפון הגולן והפלת גדר הגבול בין ישראל לסוריה על-ידי עשרות פלשתינים    "המאבק שלהם איננו על גבולות 67' אלא ערעור על עצם קיומה של מדינת ישראל"
איתמר לוין
יו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בכירים טוען שהמבקר פלש לתחומים לא לו, ואפילו לא טרח לשלוח לוועדה העתק מחוות דעתו בנוגע למינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל
עופר וולפסון
יואל מוגמי העיד במשפט דודו ואנונו: סידרתי למשרד עורכי דין עבודה ברשות השידור וניסיתי להסדיר לו גם זכייה במכרז של רשות המיסים    התובעת: עד המדינה בהולילנד חשף את פרשת ואנונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il