X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עד שלא תפנים הממשלה שחלק ניכר מהצמיחה מורכבת מצריכת משקי הבית של אותן שכבות שהצמיחה מדלגת עליהן ושהכסף שינותב אליהם, יחזור הרי ממילא בחזרה לקופה הציבורית והלאומית - לא יצומצמו הפערים
▪  ▪  ▪

דוח מרכז אדוה לצדק חברתי, שמילא את כותרות העיתונים לפני מספר ימים, משקף לנו את הנורא מכל: חורבן שנגזר עלינו מבית - בעוד אנו ממוקדים בעיקר בסכנות מבחוץ. מדינת ישראל, השבויה בידיהם הלא אמונות של פקידי אוצר נטולי ראיה לאומית, חזון ותפיסה ערכית יהודית וחברתית, מסכנת את קיומה בהמשך צמיחתם של הפערים החברתיים. אלו, בתורם, עלולים להביא לחורבנה, לחורבננו.
עגל הזהב אינו עשוי מזהב. הוא שוכן בין נבכי גיליונות האקסל במחשבי האוצר, מבצבץ לתודעה בתחפושת תמימה ומתעתעת של "שיעורי הצמיחה". זו, הגיעה לשיא של 5.2%, רק שלמעלה מ-80% מתוך הצמיחה המהממת הזו נכנס היישר לכיסיהם של שני העשירונים העליונים, או במילים אחרות - עשרים המשפחות העשירות במדינה ועוד כמה הסמוכים לעסקיהם.
בעוד שמרבית תלושי השכר במדינת ישראל הולכים ומצטמצמים במונחים ריאלים, יש כאלה ששכרם זינק במאות אחוזים. מי הם? ניחוש מצוין: המנהלים הבכירים במשק, המקורבים לבעלי ההון. אז איך זה נראה בשטח, המצב המקוטב הזה?
כאן, יש דוגמאות למכביר: שכירים שלא גומרים את החודש, ילדים רעבים, אלימות בני נוער, השתמטות מצה"ל, משבר ערכים לאומיים מהחריפים שידענו מאז ימי העלייה הראשונה לארץ ישראל, משבר בחינוך, ירידה בהישגים אקדמיים, אלימות נגד קשישים, בריחת מוחות ועוד רעות חולות שהדחק החברתי מביא עלינו. מה כבר ניתן לדרוש מילד שגדל בתנאי מצוקה, לצד חבריו וחברותיו בכיתה שהחמאה על פרוסתם? קשה לצפות ממנו לרצות לתרום למדינה שלא תרמה לו ולו את קיומו בכבוד, שהשפילה את הוריו וגזלה ממנו בילדותו את הזכות הבסיסית שצריכה להיות לאדם במדינה מתוקנת, כפי שהציג זאת זאב ז'ובוטינסקי בעזרת חמשת הממים: מעון, מזון, מלבוש, מורה ומרפא.
להתגייס לצבא? למה? צבא הגנה לישראל מגן על אותה מדינה שחבה לילד הזה את כבודו. האמפטיה לכאב הזולת, ממנו והלאה. הרי כאב לו כל כך כילד, ואיש לא נתן על כך את דעתו. האלימות והשגת הישגים חומריים שיציבו אותו כאזרח שווה בין שווים, הם האינטרס העליון של ילד כזה. התרכזות בעצמו, בתענוגותיו ובשכחה ולעתים אף בנחמה הרגעית שמעניקים סמים ואלכוהול - הם מפלטו.
עד שלא יבינו פקידי האוצר שהצבת סדרי עדיפויות לאומיים ותקצוב הוגן אינם בתחום שיקול הדעת שלהם, עד שממשלת ישראל לא תבין כי אין חובה להיות בצמיחה מתמדת על-פי עקרונות כלכליים בלבד, ויש לחלק מעודפי התקציב הקיים לשכבות המצוקה, למתיישבים שנושלו מבתיהם בגוש קטיף, לחיילים המשוחררים, לסטודנטים, לחד-הוריות, לפצועי צה"ל, למשטרה ולחינוך, וכי עליה לדרוש משני העשירונים העליונים במשק, מהבנקים, מהחברות הגדולות, להשיב לחברה חלק מרווחיהם העצומים על-מנת להקים כאן מפעלים וליצור תעסוקה הוגנת לכל עובדי ועובדות ישראל, עד שלא תפנים הממשלה שחלק ניכר מהצמיחה מורכבת מצריכת משקי הבית של אותן שכבות שהצמיחה מדלגת עליהן ושהכסף שינותב אליהם, יחזור הרי ממילא בחזרה לקופה הציבורית והלאומית - לא יצומצמו הפערים.
מגמת הקיטוב המעמדי וניתוב ההון לעשירים בלבד, מסכנת את הקיום האישי, הלאומי והערכי של כולנו. אם אנו - חברי התנועה ונבחריה - לא נוביל מהלך לצמצום הפערים, אין מה שירגיע את חרדתי הגדולה.

רוני שטרן - איש עסקים בעל רשת מסעדות במרכז הארץ. חבר בתנועת הליכוד כ-24 שנים ומתמודד לכנסת ה-18.
תאריך:  31/12/2007   |   עודכן:  31/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורסייך ומחריבייך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הממשלה היא תאגיד עסקי
מנכ"ל התאגיד  |  31/12/07 11:36
2
יופי של מאמר
יונתן123  |  31/12/07 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
מדובר בעסקה טמאה בין "רוצחי אופי", לבין "רוצחי נורמות". שר הביטחון יפר את התחייבותו לציבור, והאתרוגיסטים בתמורה, ירסקו את האמינות של... ביבי. אם אחרי הדוח השני של ועדת וינוגרד, לא נראה התפטרות - לעולם לא נראה. רצח הנורמה הזאת לאור היום, הוא פגיעה אנושה בדמוקרטיה, ואסור שנשתוק
אראלה גולן
השאלה המרכזית היא האם מדינת ישראל רואה בפרלמנט שלה, בבית פרומין, בית הכנסת הראשונה, האם היא רואה בו בניין בעל ערך היסטורי שעלינו לשמר. למי הוא היה שייך קודם? למדינה, לאזרחיה, לדורות הבאים?
ד"ר רון בריימן
שמות, פרק א', ט"ו-כ"א, סיפור המיילדות העבריות: הסיפור שלא קרה והסיפור שכן קרה
ד"ר חיים משגב
אז נכון שחיים רמון חוזר עכשיו אל דברים שחביבים על מחנה פוליטי מאוד מסויים, אבל דומה שלא יכול להיות ספק, שאסור למחול לו על התנהגותו בפרשת שבגינה הוא הורשע
אלישע סער
קבצי הנהלת חשבונות במבנה אחיד לשימוש מפקחי המס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il