X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבע הדמויות המיתולוגיות ב"עיר החטאים" של פעם עדיין מטביעות עליה את חותמן המרשים
▪  ▪  ▪

מים רבים זרמו בים האדום מאז הונף במבצע "עובדה" דגל הדיו מעל העיר אילת, עם שיחרורה במלחמת העצמאות. יותר מכל הטביעו עליה את חותמן שבע דמויות מיתולוגיות, שבלעדיהן לא היתה, מן הסתם, תקומה לעיר הדרומית: ראשון חביב, מניף הדגל, אלוף (מיל.) אברהם ("ברן") אדן, ומפקד מבצע השחרור; אל"מ מנחם דיגלי, הגיבור האגדי של יחידת הצנחנים 101 ומפקד סיירת מטכ"ל; איש העסקים ומלונאי הצמרת, אלי פאפושדו, שהתפרסם כמקימו של מלון "לרום" היוקרתי, ושהפך לאחר מכן, בפרוס השלום עם מצרים, ל"הילטון טאבה"; אנשי הבוהמה, רפי נלסון, אלי פיפסון ונתן זהבי, שהאצילו עליה את רוחם הסלבריטאית; ואחרון-אחרון, לא כל כך חביב, אבל דומיננטי מאוד לעיר הזאת - בוסי סחה, גברתן האימים המיתולוגי משעריים, אליל הפשע ומלך העולם התחתון, שהוגלה על-ידי המשטרה, כמו עבריינים רבים אחרים, הרחק מן המרכז, לאילת.
אמנם, "אבותיה" אלה של העיר הדרומית נעלמו ממנה, אבל זיכרם ופועלם לא מש ועקבותיהם עדיין חקוקים בה על כל צעד ושעל. קשה לתאר את אילת בלעדיהם, כשם שלא ניתן להתעלם מאתרי הבילוי של "עיר החטאים" באותם הימים: החל במועדון "סוף העולם", של רפי נלסון - מפגש הצמרת של ה"מי ומי" והסלבריטיס בישראל; דרך "מרתף היקב" - המועדון לדוגמא לשירה בציבור; ועד למועדון הלילה של מלון "הסלע האדום", שלא היה כמותו בארץ לאווירת ההוללות של פעם. כל אלה נתנו לאילת את טעם החיים הטובים שלה והם שהפכו אותה, ברבות הימים, לעיר הבילוי והתיירות המובילה בארץ.
החושך והאור
אלא שעל העיר הזאת מרחפת כיום עננה כבדה, המאיימת ליטול ממנה את הבכורה שנתברכה בה. בראש ובראשונה משמש לה לרועץ היוקר היחסי לערים אחרות בארץ, אף כי - כמה אירוני - נעדר ממנה המע"מ. תעריפי המלונות, מרקיעי השחקים, מבריחים ממנה ישראלים כתיירים, הנוהרים לטאבה ולמרחבי סיני בתעריפים זולים לאין ערוך. מן התיירים גם נמנע להגיע לאילת בטיסה ישירה מחו"ל, ושלא כבעבר, הם נאלצים לטוס אליה בטיסה נוספת משדה התעופה בן-גוריון. ואם לא די בכך - שדה התעופה האילתי הקטנטן אינו בנוי לשרת תיירות כהלכה, מה גם שהוא מסוכן בטיחותית לנחיתת מטוסים, באשר הוא ממוקם בלב העיר עצמה, מה שאינו מקובל בשדות-תעופה אחרים בעולם.
מן המלונות האילתיים כבר נעלם מזמן הטעם הישראלי האופייני שהיה להם בימים רחוקים. איפה כוס מיץ התפוזים הטרי - אחד מסמליה המובהקים של התיירות הישראלית בעבר- שבה נתברך בעבר כל תייר בהגיעו אליה? והרי לא מכבר הצהיר שר התיירות כי לכל תייר מגיעה כוס-מיץ כזאת בהגיעו למלון. אלא שבמציאות הנוכחית הוא נאלץ להסתפק בדמוי-מיץ-טבעי בלבד.
בריכות השחייה של המלונות האילתיים עומדות שוממות בעונת החורף. הן אינן מקורות, וגם אם הן מחוממות - האוויר הקר השורר מחוצה להן והרוח האילתית המנשבת תדיר, מבריחים את מי שמבקש לשחות בהן ומאלצים אותו, במקרה הטוב, לשבת סביבן ולהשתזף מחוצה להן.
אבל, אל מול נקודות החושך יש לאילת גם נקודות של אור, כמו, למשל, המצפה התת-מימי, עם שלל הדגה והאלמוגים, שאין שני לו בעולם כולו: ולא לזלזל באיכות המים האילתית המעולה, שאין דומה לה ביישוב אחר בארץ, בשל התפלת מי הים בה; ולא שכחנו את "עיר המלכים" - פארק השעשועים האטרקטיבי, המשחזר את תקופת התנ"ך בנוסח הדיסנילנד; ואחרון-אחרון חביב - מופעי הבידור הקבועים של "ואו", ובחורף הנוכחי - מסע הפנטומימה החושני "לטינו", בקצב דרום-אמריקני של מוזיקה, ריקודים ותלבושות מרהיבות - חגיגה.לאוזן ולעין.
מה שנותר, אפוא, לעשות הוא לפתות את הבאים לאילת בתעריפים זולים יותר ובהשקעה הולמת, שתצדיק את תיירות החורף במלונותיה. אז, ורק אז, יבוא לידי ביטוי מעשי הפוטנציאל העצום שיש לה כעיר-בילוי ותיירות לשמה.

תאריך:  31/12/2007   |   עודכן:  31/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אילת מתרפקת על העבר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
טעות
דב היחידי  |  31/12/07 15:55
 
- גם אתה טועה (קצת)
אילתי  |  31/12/07 18:28
2
מה הקשר
ולר  |  31/12/07 18:49
3
מיקומו של שדה התעופה הוא לברכה
מהנדס תושב  |  1/01/08 16:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם שוייצר
רציחתה של בנזיר בוטו, מנהיגת האופוזיציה בפקיסטן, בידי מתנקש מתאבד, מהווה שיא, כנראה זמני בלבד, במתקפת המתאבדים האינטנסיבית המתחוללת שם מזה כשנה
איתמר לוין
לא כל אירוע הקשור בשואה חייב לעורר תגובות רגשיות סוערות. מותר וצריך להסתכל גם על השואה בעיניים רציונליות
רם זהבי
לשינוי סדר היום הערכי חברתי בציונות הדתית
עו"ד אברהם פכטר
הצעת החוק האוסרת על פרסום שמות חשודים עד למועד הגשת כתב אישום - מקבלת תאוצה בכנסת. המתנגדים והתומכים לא מתארים את המציאות באור הנכון - יש פער בין חופש העיתונות ובין ההגנה על הפרטיות ושם האזרח הקטן והממוצע נופל ונפגע. על העיתונות כולה לעשות חשבון נפש, כי יש לה השפעה רבה על הולדת הצעת החוק. עם זאת, יש צורך לאזן בין זכויות האזרח ופרטיותו לבין התקשורת וזכות הציבור לדעת
רוני שטרן
עד שלא תפנים הממשלה שחלק ניכר מהצמיחה מורכבת מצריכת משקי הבית של אותן שכבות שהצמיחה מדלגת עליהן ושהכסף שינותב אליהם, יחזור הרי ממילא בחזרה לקופה הציבורית והלאומית - לא יצומצמו הפערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il