X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העורכים אינם מקפידים עוד על עקירת שיבושי הלשון ממהדורות החדשות והשדרים אינם טורחים להגות כראוי את הטקסט המוגש להם. איפה הימים ההם של משה חובב וראומה אלדר?!
▪  ▪  ▪
אריק שרון. יום הולדת עצובה?

שיבושי הלשון במהדורות החדשות של אמצעי התקשורת האלקטרוניים הפכו באחרונה למכת מדינה. עורכי החדשות שוב אינם מקפידים, כבימים עברו, על עקירת השגיאות הלשוניות הבוטות מן השורש, וכמותם השדרים, האמונים על קריאת המהדורות המוגשות להם, אינם נדרשים עוד להגות כראוי את המלל שלהן.
ליבי-ליבי למהדורות החדשות של שנות החמישים והשישים של המאה הקודמת. כעורך חדשות ב"קול ישראל" של אותם הימים, נדרשתי, כמו יתר עמיתי לתפקיד, להמציא כל מהדורה ערוכה לידיו של לשונאי רשות השידור דאז, אבא בן-דוד, כדי שיעיר את הערותיו הראויות. מרות נוספת, חמורה לא פחות, הוטלה עלינו, העורכים, על-ידי "האח הגדול", כפי שכונה אז בפינו מי שהיה ראש הממשלה ושר החוץ דאז, משה שרת, שלא היה קנאי כמוהו לשפה העברית.
שרת, שהקפיד להאזין ברוב קשב לכל מהדורת חדשות, לא חסך מאיתנו מעולם את שבט-לשונו, למשמע שיבוש כלשהו במהדורה, עם שידורה מעל גלי האתר. המהומה שהתחוללה במערכת החדשות לאחר שידור מהדורה עם שיבוש-לשון כלשהו הידהדה בין כל כותלי רשות השידור עוד ימים רבים, ועורך-"אשם" פוטר בהינף יד.
מתהפכים בקיברם
מאז זרמו מים רבים בירקון המעופש, ומן הסתם מתהפכים כיום בקברותיהם גם משה שרת וגם אבא בן-דוד, למשמע מהדורות החדשות דהיום בטלוויזיה וברדיו. במושגי השפה של אותם ימים ניתן לומר שגם תצלינה שתי אוזניהם, על לא עוול בכפם, כמובן.
יחד עימם חלפו מן העולם עורכים מיתולוגיים של הימים ההם, כמו שמואל אלמוג (לימים מנכ"ל רשות השידור וכיום פרופסור אמריטוס), ורדי בן-יעקב ושולמית שמרלינג, שהעברית שבפיהם היתה מצוחצחת כדבעי; ושדרים מיתולוגיים לא פחות, כמו משה חובב ואחותו, ראומה אלדר, שהקפידו על קוצו של יוד, בחנו בשבע עיניים כל מהדורה בטרם תיקרא, ומי כמותם ידע להבדיל בין עין לאלף, בין טית לתו, ולהגות כראוי את ה"ריש" וה"חית", שבלעדיהם לא היה מתקבל קריין לעבודה.
אלא שמה שהיה פעם בית שמאי-לחומרא, הפך ברבות הימים לבית הלל-לקולא.
אריק כמשל
במהדורות החדשות על גלי האתר, בעצם הימים האלה, אפשר להאזין, מדי יום, לשיבושי-לשון צורמים, מבלי שיבואו כלל על תיקונם.
במלאות שנתיים לאישפוזו של ראש הממשלה לשעבר, אריק שרון, ניתן לשמוע במהדורות אלה על "יום ההולדת ה ע צ ו ב ה (במקום העצוב) ש נ ח ג ג ה (במקום: שנחגג) לאריק בין כותלי בית החולים"; על "חוות השקמים, המצפה לו, עם עשרות ה ד ו נ מ י ם" (במקום: הדונם); על "החברים שמרבים לבקר א ת (במקום: אצל) אריק שרון במרכז הרפיאי שיבא"; ולחלופין: "כבר שנתיים, יום יום, מגיעים עומרי וגלעד לבקר א ת אבא".
ושומעים גם על בולמיית הזלילה שתקפה את אריק, וש"הרופאים קבעו, שבולמיית הזלילה שלו צריכה ל ה פ ס י ק" (במקום:להיפסק), כ מ ה שיותר מהר" (במקום: מהר ככל האפשר); ובשחזור על החשתו של שרון לבית החולים דובר על "הצומת ה פ ק ו ק ה" (במקום: הפקוק) ועל "מי שיש לו א ת כל הסיבות" (במקום: כל הסיבות, בהשמטת ה"את"). וכבר קבע מי שהיה ראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון, שצריך לדבר דווקא בלשון לא- א ת י ת . ומי כמוהו נאה דרש ונאה קיים!

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל"
תאריך:  05/01/2008   |   עודכן:  05/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשון הרע של הטלוויזיה והרדיו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מר לייב שוגה בביקורתו
מב"י  |  6/01/08 01:03
2
נא תגובתך-תשובתך להערותי.
למר לייב היקר.  |  6/01/08 01:58
3
טוב לקרא מאמר של חובב לשוננו
אברהם שלום  |  7/01/08 01:27
4
הבעיה בדקדוק ? או בחדשות השקר
מרק טווין  |  7/01/08 16:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בביתה של מרי גילבן, נציגת "כריסטי'ס" - בית המכירות הפומביות הבינלאומיות היוקרתי - בישראל, מצוי אוסף נדיר של רהיטים עתיקים מהמאה ה-18    יותר מכל היא קשורה לשולחן הכתיבה, שרכשה בשוק בלונדון    חקירה העלתה כי קצין בריטי הזמין אותו בראשית המאה הקודמת אצל נגר ערבי בירושלים
מנחם רבוי
מטרת המסע התקשורתי הנוכחי של ראש הממשלה היא לנסות ולייצר בתקשורת קו מנוגד לזה המטיף להתפטרותו (אשר בעבר שלט בכיפה). זאת על-רקע מה שנחזה להיות כישלון של ההנהגה במלחמת לבנון השנייה. אבל חשוב להדגיש כי גם ראש הממשלה יודע שעד שזה לא נגמר זה לא נגמר
עו"ד משה גולדבלט
בישראל יש למעלה מיליון אזרחים מוסלמים כמיליון עולים מחבר המדינות, כמו כן יש בה כשני מיליון אזרחים ממוצא מזרחי [רובם דור שני ושלישי] ויש בה כמה מאות אלפים חרדים ממוצא אירופי. כל הקבוצות הללו אינן מיוצגות כמעט בבית המשפט העליון בו מכהן שופט אחד ממוצא "מזרחי", השופט אדמונד לוי
בעז העצני
מצלמות צה"ל קלטו את שיא החוצפה המצרית. לא רק שלאורך שנים עובר הנשק כמאתיים ק"מ בשטחם ללא הפרעה עד לציר פילדלפי, לא רק שאינם נוקפים אצבע נגד מאות המנהרות העוברות מתחתיו, אלא שכעת עוברים המחבלים בגלוי על פני הקרקע, ועוד ליד החיילים המצריים שאמורים היו לבלום אותם
ראובן שילת
אילו היו שופטינו אנשים הומניטרים באמת ובתמים. אילו היו מוצאים תחת ידם משפט צדק ואמת היו אומרים לצה"ל: "מה הדרך להפסיק את ההרג הנוראי הזה?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il