X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה ישראל כ"ץ: נקשיב להערות העובדים אך לא יהיה מו"מ על בטיחות; נכין תוכנית הסעה חלופית כפתרון להשבתה
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הציג הבוקר את תוכנית הבטיחות לרכבת ישראל ואיים כי אם התוכנית לא תיושם עד 17 באוגוסט - רכבת ישראל תיסגר לצורך ארגון מחדש.
במסיבת עיתונאים שכינס היום, אמר כץ כי "תוכנית הבטיחות תביא למפנה ממשי ברגולציה ושינוי מהותי בתרבות הבטיחות. החלטתי לאמץ את עקרונותיה. הנחיתי את הנהלת החברה להציג את התוכנית בפני העובדים כדי לקבל את הערותיהם".
"בכוונתי להיפגש בקרוב עם יו"ר ההסתדרות בהתאם להצהרתו לתמוך בכל תוכנית לשיפר הבטיחות ברכבת. אני מצפה שהתוכנית תיושם עד 17 באוגוסט. במידה שלא יקרה עד אז דבר - תיסגר פעילות רכבת ישראל עד ארגונה מחדש".
כץ התייחס להתנגדות ועד העובדים לתוכנית הבטיחות: "אני מציע לעובדים לקחת את התהליך ברצינות. לא יהיה מו"מ בנושא הבטיחות. יהיה רצון לשמוע הערות אבל לא בדרך של מו"מ כי לא יהיה מו"מ על הבטיחות. אני השר ואני המוסמך לקבוע מה הרף הנדרש לבטיחות. למקרה הצורך, ביקשתי להכין תוכנית הסעה חלופית כפתרון למצב של רכבת מושבתת.
"בסופו של דבר יש אמת אחת – יש בטיחות אחת. כל הערה שיביאו העובדים תישקל. אבל הפער בין התוכנית לבין המציאות הוא כה גדול - שהתוצאה לא תיקבע באמצעות ויכוח אלא בהנחיה. פנינו ליו"ר ההסתדרות, והוא יידרש למנהיגות. אני מצפה ממנו לאמץ את עקרונות התוכנית הזו ולהוציא אותה לדרך".
התוכנית שהציג שר התחבורה כוללת את הקשחת התנאים לגיוס כוח אדם חדש לרכבת, שדרוג יכולות הביצוע של עובדי הרכבת כיום, הגברת הפיקוח והאכיפה על הנעשה בחברת רכבת ישראל וקביעת מסגרת רגולטורית חדשה לעבודתה. בניגוד לציפיות, התוכנית אינה כוללת לפי שעה שינויים מבניים בחברת הרכבת.
התוכנית מעמידה שורת המלצות לשדרוג יכולות הביצוע של עובדי רכבת ישראל, ובראשם עובדי התפעול - נהגי קטרים, מפקחי תנועה, אתתים ועובדי אחזקה (ציוד או מסילות). במסגרת זו, יידרשו נהגי הקטרים, למשל, לעבור הכשרה מקיפה חוזרת, שלעוברים אותה יונפק רישיון חדש. ואולם, הכשרה זו לא תסתכם בכך. אחת לשנתיים יידרשו הנהגים לעבור בהצלחה מבחן תקופתי מקצועי (טסט). אם ייכשלו בו, יועברו מתפקידם. זאת, לצד בדיקות כשירות גופנית (לרבות בדיקות סמים ואלכוהול), בהתאם לכללי הפיקח הנהוגים בעולם.
לפי התוכנית, גיוס כוח אדם חדש לרכבת יידרש בקביעת תנאי סף קפדניים, שיחייבו עמידה בקריטריונים מקצועיים הרלוונטיים לכל תפקיד. תכלית מהלך זה היא לשים קץ לקבלת מקורבים לאיוש משרות רגישות בחברת הרכבת. תופעה זו הגיעה לנקודת קיצון לפני כשלוש שנים, אז חשדה המשטרה כי עובדים גויסו לחברה לאחר ששילמו לכאורה שוחד לראשי הוועד.
התוכנית כוללת המלצה להקמת רשות רכבתית חדשה. מדובר בגוף רגולטורי שיוקם כדי לפקח על פעילות רכבת ישראל, יקבע את אמות השירות הנדרשות ואת לוחות הזמנים. בנוסף, תמליץ התוכנית לשקול כי הרשות היא שתקבע את הגדרות הרכש שלהן תזדקק רכבת ישראל - ואף תנהל את מכרזי הרכש בעצמה. זאת, במטרה להוציא מידי הרכבת את האחריות לכתיבת המפרטים ולניהול המכרזים, שלוו בשנים האחרונות בביקורת קשה. כמו-כן עדיין לא הוחלט אם רשות זו תוקם כאגף ברשות הארצית לתחבורה ציבורית - או כיחידה במשרד התחבורה (דוגמת מינהל התעופה האזרחית, למשל).

תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  12/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם תוכנית הבטיחות לא תיושם, הרכבת תיסגר ב-17.8
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רכבת
נהג רכבת  |  12/06/11 13:31
2
זה לא כואב לכץ, אלה כספי ציבור
ברנר מראשל"צ  |  12/06/11 15:50
3
פופאי שמפחיד הוא אשם לא פחות ל"ת
מאיר בשן  |  12/06/11 17:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
בתפקידו האחרון ב-ADTECH כיהן ניומן כמנהל תפעול ראשי, משנת 2007 ועד עתה
איתמר לוין
ליאוניד נבזלין הורשע בהזמנת חמישה מעשי רצח ובית המשפט העליון של רוסיה דחה את ערעורו    נבזלין טען שמדובר ברדיפה פוליטית מצד משטר פוטין אחרי אוליגרכים יהודים    ישראל סירבה להסגירו לרוסיה לפני משפטו ובג"ץ דחה עתירות נגד ההחלטה - אך לא נדרש שוב לנושא לאחר הרשעתו של נבזלין
איציק וולף
המיליארדר היהודי ממוצא רוסי רכש את המניות על-פי שווי של 700 מיליון שקלים    עמוס שוקן: חיזוק משמעותי על-ידי איש עסקים מנוסה    נבזלין: משוכנע שיחד עם חברי למועצת המנהלים של העיתון נמשיך להצעיד את העיתון קדימה
איתמר לוין
קובע שיש לבחור את האמצעי שיפגע בצורה מידתית בחירותו או בקניינו של העבריין    אישר לתפוס משאית של חברת בטון בעקבות כתב אישום נגד החברה ובעליה בשל שפיכת פסולת ברשות הרבים
איציק וולף
תנועת הימין 'ישראל שלי' קוראת לשר החינוך גדעון סער לפטר לאלתר את המרצה ד"ר אייל ניר אשר קרא לשבור את המפרקת של חוגגי יום ירושלים    אוניברסיטת בן-גוריון חסמה את האפשרות להגיב על הדברים והציעה להתלונן במשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il