X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת כדי למצוא תחליף לסאן דור, חברת טיסות השכר שלה לא ברור מה יהיה שווי ישראייר בעסקה - בסוף 2010 הוערך שוויה ב-38 מיליון דולר ישראייר הפסידה 300 מ' ש' ב-4 שנים
▪  ▪  ▪

מפת התיירות והתעופה הישראלית עשויה להשתנות בקרוב. ל"גלובס" נודע כי אי.די.בי תיירות, שבשליטת נוחי דנקנר, נמצאת במו"מ עם אל על למכירת ישראייר. אל על מתעניינת בחברת התעופה ישראייר, המשתייכת לאי.די.בי תיירות, במיוחד בפעילות הפנים-ארצית של ישראייר. לדברי גורמים בשוק, נציגים של אל על כבר ביקרו בישראייר.
צדדים המקורבים לנושא אמרו ל"גלובס" כי מדובר עדיין בשלבים ראשוניים, וכי אין עדיין שום דבר אופרטיבי. לא ברור מה יהיה שווי החברה בעסקה, אולם בסוף 2010 הוערך שוויה של ישראייר ב-38 מיליון דולר.
העסקה תהיה כרוכה כמובן באישור הממונה על ההגבלים העסקיים, אישור שהוא כלל לא טריוויאלי לאור מיעוט השחקנים בשוק התעופה הישראלי.
מאל על סירבו להגיב לידיעה. מאי.די.בי תיירות נמסר כי החברה לא מנהלת את עסקיה מעל דפי העיתונות.
לפי הערכות, הסיבה למגעים היא שחברת אל על, שבשליטת משפחת בורוביץ', מחפשת תחליף לחברת סאן דור, שהייתה חברת טיסות השכר שלה ושנסגרה לאחרונה. לפני כמה חודשים הודיעה רשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה על שלילת רישיון ההפעלה של סאן דור. שלילת הרישיון התבצעה בעקבות תלונות שהתקבלו בנציבות התעופה האירופית, שלפיהן סאן דור אינה חברה עצמאית למעשה, שכן היא עושה שימוש מלא במטוסי אל על ובצוותיה.
מבחינת אי.די.בי תיירות, מכירת ישראייר יכולה לשפר משמעותית את מצב הקבוצה. ישראייר אינה מייצרת רווחים. בארבע השנים האחרונות הפסידה החברה קרוב ל-300 מיליון שקל (ראו הרחבה למטה).
ענף התעופה כולו נמצא היום במצב בעייתי, והיתרון לגודל בתחום זה הוא קריטי, ולכן חיבור לחברה כמו אל על עשוי להביא לשיפור משמעותי במצבה, להקל על אי.די.בי תיירות ולצמצם את הפסדיה באופן משמעותי. מלבד ישראייר, אי.די.בי תיירות כוללת כמה חברות תיירות נוספות דוגמת נתור, יוניטל, אופן סקאיי ודיזנהאוז.
אי.די.בי תיירות נוצרה ממיזוג של פעילות התיירות הפרטית של דנקנר עם כלל תיירות הציבורית. לפני כשנה הכניסה אי.די.בי לקבוצה את קרן ההשקעות סקיי, המנוהלת על-ידי צבי יוכמן וניר דגן. הקרן השקיעה כ-15 מיליון דולר באי.די.בי תיירות באמצעות אג"ח להמרה. כלומר, מדובר בהלוואה שייתכן שתהפוך בעתיד למניות. לפי ההערכות, אם תומר ההלוואה למניות, תחזיק קרן סקיי בכ-25% ממניות אי.די.בי תיירות. יוכמן, שמתמחה בהבראת חברות, מונה ליו"ר הקבוצה.
מאז ביצעה החברה, המנוהלת על-ידי דוד קמיניץ, סדרה של מהלכים להתייעלות ולמיזוג בין חלק מהחברות בנות, אך נכון להיום הקבוצה עדיין מפסידה. בשנת 2010 אי.די.בי תיירות הפסידה 96.6 מיליון שקל.
ישראייר: מפסידה ורוכשת מטוסים
לפני פחות משנתיים מוזגה פעילות התיירות הפרטית של נוחי דנקנר, גנדן תיירות, לתוך קבוצת אי.די.בי, והוקמה חברת אי.די.בי תיירות. העסקה עוררה לא מעט ביקורת, על-רקע העובדה שגנדן תיירות הייתה במצב פיננסי לא טוב וסבלה מהפסדים, בעיקר בשל ישראייר. בדומה לחברות תעופה אחרות, סבלה ישראייר מעלויות הדלק הגבוהות, תחרות קשה בטיסות לישראל, דולר חלש וצורך מתמיד בהשקעות גבוהות.
דוחות אי.די.בי אחזקות ל-2010, שפורסמו בסוף חודש מארס האחרון, מראים כי המגמה השלילית שאפיינה אז את ישראייר ממשיכה ללוות אותה. בסיכום שנתי רשמה ישראייר הפסד של כ-61 מיליון שקל, כשסך ההפסד של אי.די.בי תיירות אשתקד הגיע ל-96.6 מיליון שקל.
ההפסד של ישראייר אשתקד מצטרף להפסד של כ-50 מיליון שקל שהציגה ב-2009, כשהפסדיה המצטברים בארבע השנים האחרונות עומדים על כ-290 מיליון שקל, לאחר הפסדים שנתיים של 37.5 ו-14.8 מיליון דולר ב-2008 וב-2007 בהתאמה. למרות ההפסדים, ישראייר המשיכה להתרחב במטרה לשפר את התוצאות, ואף חתמה על הסכם לרכישת שני מטוסים חדשים (ATR 72-500) תמורת כ-34 מיליון דולר.
מחזור ההכנסות ברוטו של ישראייר ב-2010 עמד על 241 מיליון דולר, כששיעור התפוסה בטיסותיה הבינלאומיות עמד על 81% ומספר הנוסעים הגיע לכ-275 אלף. שיעור הרווח הגולמי שלה עמד על 7.1%, והיא הציגה הפסד תפעולי של 11.5 מיליון דולר. בסוף 2010 שוויה של החברה הוערך בכ-38 מיליון דולר.

תאריך:  27/06/2011   |   עודכן:  27/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל-על מנהלת מו"מ לרכישת ישראייר מ-IDB תיירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ויקלמן: 86% מהסוכנים משווקים ביטוחי בריאות
איציק וולף
מקורביו של אריה דרעי הגישו תלונה במשטרה נגד פעיל הימין איתמר בן גביר החשוד על ידם כי הזמין מודעות שהציגו את דרעי כמי שיוצא נגד הרב עובדיה יוסף    בן גביר הגיש תלונת נגד בגין התחזות
אלעזר לוין
הפרויקט יוכל לצאת לדרך, לאחר שבית המשפט דחה את עתירת העירייה נגד בניית 1,200 דירות במתחם    ביקל מכר לעזריאלי את המגרש
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ראש הממשלה לא היה מודע להנחיית לשכת העיתונות הממשלתית להתייחס לעיתונאים זרים שיצטרפו למשט לעזה כאל מסתננים    כלי תקשורת ישראלים וזרים יצורפו לספינות חיל הים
עופר וולפסון
עליית כמות הכישלונות העסקיים בעולם ירדה בשנה שעברה, אולם נותרה יחסית גבוהה לרמות של שנת 2007 - השנה שקדמה למשבר הכלכלי הגלובלי    חשש כי ההאטה החוזרת כעת תוביל לשינוי המגמה לקראת סוף השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il