X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשוב למצוא את הברוקר המתאים ביותר לך ולתקציב שלך, מאמר מקיף על המשתנים אותם חשוב להכיר, לבדוק ולקחת בחשבון לפני בחירת הברוקר שלך
▪  ▪  ▪
איזהו הברוקר החפץ בייקרכם?

ככל ששוק המט"ח המקוון גדל ומגוון הברוקרים מתרחב, בחירת ברוקר הופכת להיות קשה יותר ויותר. למרות הדמיון הרב הקיים בין פלטפורמות המסחר השונות, המוצעות על-ידי הברוקרים, הרי שבמקרים רבים עשויים להיות הבדלים מהותיים בתנאי המסחר, השרות והתמיכה, אותם מציעים הברוקרים השונים ללקוחותיהם.
ביקור חד פעמי באתר הבית של החברה, אינו מספק תמיד אינדיקציה מספקת לבחינת מקצועיותו של הברוקר. מאמר זה יציג את המשתנים העיקריים אותם יש לשקול טרם פתיחת חשבון.
סוג החשבון:
ההחלטה לגבי סוג החשבון, תלויה בסכום אותו אתם מעוניינים להשקיע. מרבית הברוקרים מציעים שני סוגי חשבונות עיקריים:
  • "חשבון מיני" (הפקדה מינימאלית של כ-100$-200$).
  • חשבון "סטנדרטי" (הפקדה מינימאלית של כ-1000$-2000$).
כמובן שחשבונות המיני, יתאימו לרוב לסוחרים חדשים אשר מחפשים התנסות ראשונית בשוק המט"ח, זאת מהסיבה הפשוטה שהשקעה קטנה יותר, תיתן למשקיע תחושת ביטחון רבה יותר, תוך סיכון מינימאלי.
לעומתם, המחזיקים ב"חשבון סטנדרטי", יכולים לצפות למגוון רחב יותר של אופציות מינוף, אך בתמורה לכך יאלצו להשקיע סכום גדול יותר. עבור משקיעים גדולים יותר, מציעים הברוקרים פעמים רבות שירותים ייחודיים, כגון: שירותי VIP, הכוללים בין היתר, מנהלי תיקים פרטיים ותנאים על בסיס אישי.
שיקולי תוכנה:
שוק המט"ח הוא שוק תנודתי, ולרוב ידרוש מהסוחר להחליט ולבצע פעולות מהירות. בהתחשב ברמת המסחר שלך, בתדירות בה אתה סוחר ובניידות שלך, כדאי אולי לשקול בחירת ברוקר, אשר מציע
פלטפורמת מסחר אינטרנטית מבוססת ג'אוה.
אופציות תשלום:
חשוב לבחור ברוקר שמקבל כרטיסי אשראי, זוהי הדרך המהירה ביותר להעברת כספים. אופציה נוספת לתשלום, היא העברה בנקאית הבטוחה לא פחות מהעברה בכרטיס אשראי. אולם, חשוב לקחת בחשבון כי העברה בנקאית, לעומת תשלום בכרטיס אשראי,עלולה לעכב את תחילת המסחר שלך בכמה ימים עד לקבלת האישור לביצועה.
פלטפורמה, כלים וסקירות:
במצב הנוכחי של האינטרנט כיום, קשה למצוא חברה שלא מציעה כלים בזמן אמת, כמו גרפים ועידכונים נוספים. כמובן שהאיכות והזמינות של יישומים כאלו ואחרים, ישתנו מברוקר אחד למשנהו.
האידיאל הוא שתהיה גישה למגוון רחב, ככל הניתן, של כלים אשר יאפשרו לכם לאמוד את השוק בכל זמן נתון. חשוב לא פחות, לבחור ברוקר שמספק סקירות מקיפות, מקצועיות ואמינות. מבחינת הסקירות, חשוב מאוד שאלו יכסו את כל הנתונים הבסיסיים, את כל חדשות הכלכלה הרלוונטיות למטבעות העיקריים, ניתוחים טכניים, וכמובן פרשנות כללית לכל יום מסחר.
הסקירות של האנאליסטים המוכרים והמנוסים יותר, בדרך כלל, מפורסמות במרבית הפורטלים והפורומים הגדולים בשוק. זוהי אינדיקציה מצוינת לכך שמדובר בסקירה איכותית ואמינה. כפי שכבר הוזכר, ברוקרים רבים מספקים פלטפורמות עם נתונים דומים, אך לא כולם מכסים את כל מאפייני השוק. לפני שאתם בוחרים את הברוקר שלכם, ודאו שבחרתם ברוקר שמספק את הפלטפורמה המתאימה לכם, ולצמדי המטבעות בהם ככל הנראה תסחרו.
תמיכה:
ייתכן, שאחד מהשיקולים הקריטיים ביותר אשר לו יכולה להיות המשמעות הרבה ביותר, הוא הנושא של תמיכת הלקוחות. בין אם אתה עומד לסחור בפעם הראשונה, ובין אם אתה סוחר מנוסה, לעניין של תמיכת הלקוחות יש חשיבות רבה. כאן חשוב לעשות בדיקה מקיפה, ולוודא שעושים בחירה נכונה. הדרך הטובה ביותר למדוד את איכות השירות ותמיכת הלקוחות, היא ליצור קשר עם החברה, ולראות כיצד מתייחסים אליכם כלקוח פוטנציאלי, ורצוי שיהיה זה לקוח שאוהב לשאול שאלות.
חשוב לשים לב למספר דברים וביניהם, פרק הזמן עד למענה, איכות העצות הניתנות ואמינותן, האם ישנה הרגשה שמדובר במקצוענים אשר יכולים לייעץ לאחרים, או האם פשוט מדובר באנשי מכירות מעולים? ייתכן שלא תמיד יהיה זה פשוט לעלות על כך, אבל מהסיבה הפשוטה שזוהי הדרך היחידה ליצירת הקשר ביניכם, חשוב לעשות את המאמץ, ולנסות לגלות על מי ועל מה מדובר. כמו בכל עסק, גם כאן השירות שלפני המכירה יכול להיות משביע רצון הרבה יותר מזה הניתן לאחריה, למרות זאת, חשוב לעשות
את מירב המאמצים כדי לקבל את הרושם הנכון.
מרווחים:
מרווחים הם גורם שחשוב לשקול לפני ההשקעה, וללא ספק זהו תחום אשר ידרוש מכם לעשות מעט שיעורי בית, על-מנת שתוכלו למצוא
את ההצעה הטובה ביותר אשר תתאים יותר מן האחרות, להרגלי המסחר שלכם.
ה"מרווח", ממש כפי שמשתמע מן השם, הוא המרווח שבין מחיר הקנייה למחיר המכירה של מטבע מסוים בזמן נתון. ברוקרים למט"ח לא לוקחים בדרך כלל עמלה מהלקוחות, כך שמרווחים אלו מהווים את הכנסתם העיקרית. ככל שהמרווח יהיה קטן יותר, כך ה"עמלה" תהיה נמוכה יותר על השירות אותו אתם מקבלים מהברוקר, וכיוון שנכון לתאריך כתיבת מאמר, זה לא קיימת בורסה למט"ח, המרווחים משתנים מברוקר אחד למשנהו. המרווחים משתנים גם בהתאם לסוג החשבון. כך למשל בחשבון מיני המרווחים יהיו לרוב גבוהים מאשר בחשבונות הסטנדרטיים פי 1.5-2.
מינוף:
אלא אם כן אתם מתכוונים להשקיע סכום בעל 6 ספרות או יותר, כנראה שתצטרכו למנף את ההשקעה, על-מנת שזו תהיה בעלת פוטנציאל לרווחים נאים.
המינוף הוא בעצם סוג של הלוואה לטובת המסחר מהברוקר. בנוסף ליתרונות במינוף יש גם סיכון, במידה שהמטבע פונה לכיוון ההפוך מהשערתכם המקורית, הסכום אותו תפסידו יהיה גדול יותר, באופן יחסי למינוף שבחרתם. מומלץ לקרוא קצת יותר על המינוף ועל השוליים/ביטחונות, על-מנת שתהיו מודעים לכל היתרונות והחסרונות של המינוף טרם ההשקעה.
בתנאים רגילים, במטבעות העיקריים והיציבים, הסיכון שבמינוף לרוב יהיה קטן יותר, מאשר במינוף עם צמדי מטבעות פחות פופולריים, וזאת מהסיבה הפשוטה שעם הכלים הנגישים כיום לכל סוחר, קשה יותר לצפות את הכיוון הכללי של המטבעות הפחות פופולריים.
לימוד מט"ח:
בזמן שפתיחת חשבון דמו בהחלט יכולה לעזור לכם, ופתיחת חשבון פעיל יכולה, ללא ספק, ללמד את הסוחר לקח או שניים, הרי שהדרך הטובה ביותר לשפר את יכולות המסחר שלכם, היא ללמוד את שיטות המסחר במט"ח בצורה הטובה והיסודית ביותר.
מסיבה זו, יותר ויותר ברוקרים מציעים קורסים מקוונים ללקוחותיהם, החל מהיכרות עם עולם המט"ח בכמה דקות, ועד תוכניות לימודים שלמות המכסות את כל הפרטים הקטנים והחשובים כל כך. כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של קורסים, אשר ילמדו אתכם לא רק את הבסיס של שוק המט"ח, אלא גם את ההיבט הטכני של השוק. בחנות של פורקס פרוז תוכלו למצוא מגוון רחב של קורסים, מהבסיסיים ועד המתקדמים ביותר.
סיכום:
ישנם משתנים רבים אותם חשוב לקחת בחשבון, לפני שבוחרים ברוקר למסחר מקוון. את המשתנים הללו יש לחקור בצורה טובה על-מנת להבטיח בחירה בברוקר המתאים ביותר, אשר יבטיח לכם את התוצאות הטובות ביותר אליהם, אתם יכולים להגיע. כחלק מהמחקר שלכם בחיפוש אחר הברוקר שיתאים לכם יותר מן האחרים, מומלץ לגלוש לפורומים השונים ולהתייעץ עם סוחרים אחרים. בין אם מדובר במתחילים, ובין אם מדובר בסוחרים בעלי ניסיון, תוכלו למצוא רבים שישמחו לתרום מהידע הרב שהם צברו.

פורקס
תאריך:  18/01/2008   |   עודכן:  18/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מאחורי הקלעים של מס הכנסה
צילה שיר-אל
והפעם על הכוונת - מזל דלי    מומלץ לכם לנסות להעמיק בכל הכרוך במיסטיקה ורוחניות, כיוון שמשם תקבלו את התשובות המעמיקות להם אתם מצפים    וגם תחזית שבועית לכל המזלות
ראובן לייב
פסל ישיש, בן 90, הקים בגינת-ביתו בהרצליה גלריה של דמויות יהודיות, מגולפות בעץ, שאותן פיסל במו ידיו
דוד שרן
"במצב החדש שנוצר, כבר אין זהות אינטרסים בין הסטודנטים. הדבר שמאחד את כולם, הוא רצונם לסיים את הלימודים כמה שיותר מהר, ולצאת לשוק העבודה"
טובה ספרא
- תמונת הכוכבים לשבוע שבין ה-18.1.08 ל-24.1.08
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il