X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוטף עזה רגע האמת הגיע. תמה תקופת ההמתנה. אין הממשלה ההססנית שלנו יכולה עוד להסתתר מאחורי מכבסת מלים ולהפגין חוסר אונים. מול "תגובות" מחבלי חמאס, צריכה לבוא תגובה צה"לית מוחצת
▪  ▪  ▪
הנייה. דמם בראשו

אחד המשפטים המעוותים החוזר על עצמו בפי שדרנים, קרייני חדשות וכתבים בעיתונות הכתובה בימים האחרונים, הוא משהו בנוסח: "ירי הטילים בא בתגובה על תקיפת חיל האוויר בעזה"...
שמענו זאת הרבה במהלך השבוע האחרון, שבו מספר הרקטות והפגזים, שנורו לעבר ישובי מערב הנגב, קפץ לתלת-ספרתי. הנכון הוא שגם מספר החיסולים עלה לאין שיעור. אבל לצד פעילות חיל האוויר, על מסוקיו ומזל"טיו, נשמעו יותר ויותר דוברי הממשלה המתוודים בנוסח: אין לנו פתרון לבעיה. אפילו ראש הממשלה, שביקר בחסות החשכה בשדרות ובגבים, אמר כי הסבל יימשך עוד זמן רב. לאמור: אין בכוונת הממשלה להורות בקרוב על פעולה קרקעית רחבת היקף כדי לשים באחת קץ לירי החמאס ולהתגרותו.
הממשלה, מתברר, מודאגת מן המצב ההומאניטארי בעזה. "לא שורר שם משבר הומאניטארי" - ניסו דוברי הממשלה להרגיע בשבת באמצעות "קול ישראל". זאת - לנוכח הדאגה שנתעוררה לפתע בוושינגטון. במקום להגיב ולומר, כי לצד ההומאניטארי בעזה אחראית אך ורק ממשלת החמאס, אנחנו מתנצלים וחוזרים ומתנצלים. במקום לשאול: ומה עם המצב ההומאניטארי אצלנו, בשדרות המצולקת והמשותקת? - אנחנו נגררים אחר ה"סטייט-דיפארטמנט" האמריקני, שפתאום מגלה אמפתיה לתושבי הרצועה ולשלטון האימים שרודה בהם.
את החמאס וראשיו העניין ההומאניטארי הוא הדבר האחרון שמדאיג - לא אצלם ועל אחת כמה וכמה לא אצלנו. כמה שיותר הרוגים, כמה שיותר נפגעים, כמה שיותר צווחות של כאב גופני ונפשי בחוצות ישראל - זה הדבר שמסב סיפוק לאיסמאעיל הנייה ועושי דברו.
ולכן, ככל שיגברו התקיפות הספוראדיות של צה"ל בתוך השטח של הרצועה - כן ייטב, לשיטת הפלשתינים. ככל שמצב בלתי-פתיר זה יתמיד וככל שיראו יותר ילדים ונשים נפגעים גם בצד הפלשתיני - כן תגבר עריצותם.
יש רק דרך אחת לשים קץ למצב מאיים ואבסורדי זה - מלחמה. כיבוש. כניסה מאסיבית של צה"ל לעומק השטח ומחיקת תשתיות הטרור לחלוטין מעל פני האדמה. אם יצאנו למלחמת לבנון השנייה בגלל שני חיילים חטופים - שעד היום גורלם איננו ברור - האם אין זה הזמן לצאת למלחמת עזה הראשונה בגלל אלפי שיגורים?
אם נכנסנו לפני שנתיים באופן שלומיאלי לדרום לבנון כדי להכות ב"חיזבאללה", האין זה מוצדק להיכנס ערוכים ונחושים לטריטוריה המוגבלת והמגודרת של הרצועה כדי להכות מכה ניצחת את ה"חמאס"? במקום זאת, אנחנו מגיבים "נקודתית", אומנם בטכנולוגיה מתקדמת אך בחוסר תכליתיות, ורק מדגדגים פה ושם את האויב האלים. בשיטת פעולה זו אנחנו עוד מחממים אותו, מזמינים עוד מעשי היתגרות שלו - שעלולים לגרום, ח"ו, לשפיכות דמים נוראית בצידנו.
מן הראוי לשים לב בהקשר לכך גם להסברה הכושלת שלנו - פנימית וחיצונית. אצלנו כאמור משתמשים תדירות בצמד המלים השקרי "תגובת החמאס", שיש בו שמץ של הבנה למעשי האויב. כאילו צה"ל הוא היוזם והחמאס רק מגיב, בעוד שההפך הוא הנכון. ברדיו ובשאר אמצעי התקשורת אף אימצו משום-מה את המונח הרך "פעילי חמאס", כאילו בעסקני מפלגה תמימה מדובר ולא במחבלים ובטרוריסטים.
אצלנו מרגיעים בכל פעם בנוסח: "הרקטה גרמה נזק, לא היו נפגעים". או במילים אחרות: לא נורא, אפשר להמשיך בשיגרת הירי והירי שכנגד, וחלילה וחס לנו מלהסתכן בפעולה קרקעית נרחבת. אלא שזמנה של זו בוא יבוא - אם לא במוקדם ובמחיר קטן יחסית, כי אז במאוחר במחיר גבוה בהרבה.
והתמוה מכל: כאשר מחסלים מחבל והוא בנו של הארכי-מחבל, הארכי-שונא, מחמוד א-זאהר, יש מי שמשגר אליו מישראל תנחומים ורגשי השתתפות באבלו... עד כדי כך איבדנו שפיות-דעת והגיון המחשבה. יש מי שמוכנים אצלנו לגלות אמפתיה לצד השני - ואינני מדבר רק על אלמנטים בוגדניים, שיש להוקיעם ולגרשם, מסוגו של חבר-הכנסת איבראהים צרצור.
בעוטף עזה רגע האמת הגיע. תמה תקופת ההמתנה. אין הממשלה ההססנית שלנו יכולה עוד להסתתר מאחורי מכבסת מלים ולהפגין חוסר אונים. מול "תגובות" מחבלי חמאס, צריכה לבוא תגובה צה"לית מוחצת. דמם של תושבי עזה, גם אלה המכונים "חפים מפשע", יהיה בראשם של הנייה, א-זהאר ושאר מחרחרי הטרור והמלחמה הפלשתינים. וככל שיקדם - כן ייטב.

תאריך:  22/01/2008   |   עודכן:  22/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת עזה הראשונה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שסניקים וחרדים לא משרתים אז ל"ת
למה שילדינו ילחמו  |  22/01/08 09:12
 
- באמת לא צריך להלחם.
א.ב.ג  |  22/01/08 10:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד ברק
נאום שר הביטחון בכינוס הרצליה [י"ד בשבט תשס"ח, 21.01.08]
גבי אשכנזי
"אנו מצליחים לפגוע משמעותית בתשתיות ארגוני הטרור ולגבות מחיר כבד ממבצעי השיגורים ומשולחיהם"    נאום הרמטכ"ל בכנס הרצליה, יום ראשון 20 ינואר 2008, י"ג שבט תשס"ח
פרופ' סלע בן-עמי
נתונים סטטיסטיים משכנעים על יתרונות בריאותיים של החוקים למניעת עישון בעיר ניו-יורק
יוני בן מנחם
ישראל צריכה לחסל את מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה מהר ככל האפשר. מעמדו של נסראללה בלבנון ובאירן נחלש ויש לנצל זאת. אסור לישראל לנהל עמו משא-ומתן על חלקי גופות ובאפשרותה להגביר את הלחץ הפנימי עליו בלבנון
צ'לו רוזנברג
תושבי שדרות ועוטף עזה לא ישמעו את דברי החוכמה של כינוס הרצליה. הם ימשיכו לספוג את הקסאמים, לא לישון בשקט ולדאוג שמא חלילה הילדים בבית הספר או בגנים יפגעו. בכינוס הרצליה ידברו על הפתרונות, ואילו בשדרות ועוטף עזה יהיה האנשים קשובים ל"צבע אדום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il