X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשגב מבינתי מדוע הסופר יהושע, שסופסוף קיבל במה תקשורתית אירופית-ים תיכונית להביע את דעתו, מצא לנכון, מכל הנושאים בעולם, לכתוב דווקא על המאחזים הבלתי חוקיים בישראל? וכי חסרים נושאים?
▪  ▪  ▪
מאחז

הסופר א.ב. יהושע פרסם מאמר שעניינו פינוי המאחזים הבלתי חוקיים ביהודה ושומרון. המאמר, משום מה, פורסם דווקא בעיתון... איטלקי. אומנם לא קראתי את המאמר, אבל יצא לי לשמוע כמה מדבריו ואמונותיו של הסופר המשובח בריאיון שהעניק לאיילה חסון ב"קול ישראל" (רשת ב').
הסופר יהושע הוא איש כלבבי, שהשקפת עולמו קרובה אלי מאוד ואף משיקה לזו שלי בהרבה נקודות. גם דבריו בגנות המאחזים הלא חוקיים, ודרישתו שממשלת ישראל תפנה אותם מקובלת עלי. אבל, וכאן ההסתייגות שלי.
מאחזים בלתי חוקיים הם מאחזים בלתי חוקיים כמו כל דבר לא חוקי, ולכן צריך להסיר אותם. וככל שנקדים כך ייטב, אחרת מאחז לא חוקי יהפוך להתנחלות של תימהוניים, שתהפוך "להתיישבות" כלשון המתנחלים, ומשם הדרך "ליישוב קבע" בלב לבה של אוכלוסיה ערבית (ולרוב עוינת) מאוד קצרה. וכן הלאה וכן הלאה.
אלא מה, נשגב מבינתי מדוע הסופר יהושע, שסופסוף קיבל במה תקשורתית אירופית-ים תיכונית להביע את דעתו, מצא לנכון, מכל הנושאים בעולם, לכתוב דווקא על המאחזים הבלתי חוקיים בישראל? וכי חסרים נושאים? האם לא יכול היה לכתוב על העדר תנועות כמו "שלום עכשיו" במדינות ערב? ומה רע בלכתוב על החרם התרבותי המוטל עלינו ע"י מדינות ערביות עמן יש לנו הסכמי שלום (מצרים וירדן)? והאם העובדה שמנהיגים ערביים מתעלמים מדיפלומטים ישראלים, למשל בפגישות אקראיות במסדרונות האו"ם, או מסרבים להתראיין לתקשורת בארץ - איננה עילה למאמר? ואני כבר לא מדבר על כתיבת מאמרים בגנות סירובם של ערבים ללחוץ ידי פוליטיקאים ישראלים, מה שמעיד על שנאה תהומית מחד ועל רצון לקבל "חלק" את מה שלא הצליחו להשיג בכוח. גם לא על תנאים מוקדמים (נסיגה לגבולות 67', החזרת כל רמת הגולן, חלוקת ירושלים וכו') שהם מציבים לפני כל ועידת שלום ופתיחת מו"מ לשלום.
אז זהו, שאני בטוח שיהושע היה "מת" לכתוב מאמר על אחד הנושאים שהזכרתי לעיל, שהרי הוא איננו מזוכיסט או עוכר ישראל או בעל שנאה עצמית בשל יהדותו וישראליותו. אבל מה לעשות שבעולם הנאור והליברלי נותנים לישראלים וליהודים במה ופתחון פה רק בתנאי שהם יכתבו נגד עם ישראל, מדינת ישראל וממשלת ישראל. גם אם קוראים לאותם ישראלים א.ב. יהושע והם לא רק הומניסטים, אלא גם מציאותיים המכירים את נפש האויב. למה? כי זה בונטון שנמשך כבר למעלה משישים שנים, אפילו הרבה לפני מלחמת ששת הימים הזכורה לדיראון עולם. לכן היה על יהושע לסרב לכתוב את המאמר! בהסכמתו שיחק יהושע לידי אותם אנטי ישראלים, שלא לומר אנטישמים, והעניק להם עוד כלים וחומר נגד ישראל.
כמה חבל, כמה עצוב, כמה תמוה.

תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהושע תמוה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
א.ב.ג.ד תמהוני במסווה נאור ל"ת
א מ רול  |  23/01/08 11:51
2
על שוחרי שלום ועוד
חגיגה  |  23/01/08 14:35
3
על שוחרי שלום ועוד
חגיגה  |  23/01/08 14:46
4
מה עם המאחזים בלי המזוזות ?
מרק טווין  |  23/01/08 14:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
בעזה עלטה, החמאס חוגג ניצחון נוסף, ובישראל שותקים    נראה שהחשיכה האמיתית אינה בדרום, כי אם במשרדי ההסברה של מדינת ישראל    האם צה"ל באמת הצליח להסביר לעולם את עמדתו? ומה בדיוק עשה משרד החוץ?    חברים יקרים, משהו פה רקוב
יוני בן מנחם
מדיניות ישראלית לא חכמה כלפי הטרור ברצועת עזה מסבכת את ישראל ומכרסמת בכושר ההרתעה שלה. ישראל צריכה לשנות את האסטרטגיה שלה בטיפול בטרור העזתי. רק הכרעה מהירה באמצעות מבצע צבאי נרחב ברצועה תחלץ את תושבי הדרום מהסיוט המתמשך של רקות הקסאם. הגיע הזמן לצאת לדרך
ספי סגל
אחרי שסוס השנאה לדתיים קרס מתחת לאביו מפיח בו יאיר לפיד חיים ומנסה לרכב עליו אל לב הקונצנזוס של מדינת תל אביב
שאול מופז
דברי סגן ראש הממשלה, שר התחבורה והבטיחות בדרכים והמופקד על הדיאלוג האסטרטגי, בכינוס הרצליה השמיני [ט"ו בשבט תשס"ח, 22.01.08]
קובי לירז
לא מספיק לפעול רק כדי להראות שעושים משהו. צריך גם לפעול בחוכמה. למשל - במקום לנתק להם את החשמל, לנתק להם את התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il