X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרישתו של ליברמן כשר לעניינים אסטרטגים וסיום תפקידו של השר אהרונוביץ כשר התיירות - מתווספים לסטטיסטיקה המדאיגה המצביעה על כך שבמשך אחת עשרה השנים האחרונות התחלפו 8 שרי ביטחון, 8 שרי משפטים, 11 שרי אוצר ו-10 שרי חוץ
▪  ▪  ▪
יצחק פרוויז נזריאן [צילום: שוש מיימון]

השבוע התבשרנו, בכלי התקשורת השונים, על התפטרותו של השר לעניינים אסטרטגיים, אביגדור ליברמן, מהממשלה. זוהי, כביכול, עוד ידיעה חדשותית מני רבות. אך אל לנו להתייחס לזאת רק כאל "עוד ידיעה", אלא עלינו לקחת לתשומת לבנו, ברצינות רבה, את ההשלכות הפוליטיות, הכלכליות, הביטחוניות והמדיניות של ידיעה זו.
כידוע, השר ליברמן ומפלגתו בת אחד עשר הח"כים הצטרפו לקואליציה לפני כ-15 חודשים, ואף משרה חדשה נתפרה במיוחד עבורו, לפי מידותיו - השר לעניינים אסטרטגים. תקציב משרד זה עלה עשרות מיליוני שקלים שנלקחו מכספי הציבור, כמו גם הידע והשעות שהוקדשו להקמתו. כעת עם התפטרותו של ליברמן, כל הכספים, ההשקעה האנושית שנעשתה בהקמת המשרד, התוכנית האסטרטגית והעבודות המודיעיניות החשובות שנעשו -ירדו לטמיון.
בואו לא נשכח שגם שר התיירות של מדינת ישראל, יצחק אהרונוביץ, אף הוא ממפלגתו של ליברמן, שהתמנה לתפקידו לפני פחות משנה סיים גם הוא את שירותו עקב פרישת "ישראל ביתנו", מהקואליציה. בעקבות התפטרותו של השר אהרונוביץ, כל הפרויקטים ותוכניות ארוכות הטווח שהותוו על-ידי השר יוקפאו, ואולי אף יבוטלו, עם מינויו של שר תיירות חדש שיבוא עם סדר יום שונה משל קודמו.
אלה דוגמאות מוחשיות לכך שהמערכת הפוליטית הישראלית היא מערכת לא יציבה, והיא מונעת תכנון וביצוע של מדיניות ארוכת טווח, ובנוסף גורמת לאי יעילות בניצול כספי הציבור.
תוצאות התפטרותו של השר ליברמן אינן מסתכמות רק בכך. להתפטרותו זו יש גם השלכות מדיניות פוליטיות וביטחוניות רבות משמעות. עם הצטמקות הקואליציה ל-67 ח"כים נוצר מצב של חוסר יציבות פוליטית שישפיע רבות על התקדמות התהליך המדיני, כמו גם על השיקולים הכלכליים של משקיעים בינלאומיים, שכידוע פוחדים, יותר מכל, מחוסר יציבות.
התפטרותו של ליברמן יכולה להוות דוגמה לאפקט הפרפר, שמשמעותו "משק כנפי פרפר בסינגפור עלולי לחולל סופת טורנדו בצפון קרולינה". במקרה שלנו התפטרותו של ליברמן יכולה להביא להפלת הממשלה ולבחירות חדשות.
פרישתו של השר ליברמן תגרום גם לחיזוק המפלגות הקטנות על כל המשתמע מכך לגבי תביעות סרק ושחיתות פוליטית. המפלגות הקטנות מהוות לשון מאזניים לקיום הקואליציה וראש הממשלה יעשה הכל כדי שיישארו בקואליציה או שיצטרפו אליה.
פרישתו של ליברמן כשר לעניינים אסטרטגים וסיום תפקידו של השר אהרונוביץ כשר התיירות - מתווספים לסטטיסטיקה המדאיגה המצביעה על כך שבמשך אחת עשרה השנים האחרונות התחלפו 8 שרי ביטחון, 8 שרי משפטים, 11 שרי אוצר ו-10 שרי חוץ.
השר ליברמן בעצמו דחף במשך שנים רבות את נושא שינוי שיטת הממשל והבחירות בישראל מפני שגם הוא מבין את חומרת המצב. הוא גם כתב במאמר שפורסם יוני 2006: "אין אף חברה מסחרית, או אפילו חנות מכולת, שיכולה לסבול חוסר יציבות שכזה, על אחת כמה וכמה משרד ממשלתי - ובוודאי מדינה. ברור שכך אי-אפשר להמשיך."
המרכז להעצמת האזרח פועל בשנים האחרונות לבחינת מבנה הממשל והבחירות בישראל וימשיך לחרות על דגלו את חשיבות היציבות הפוליטית על-מנת להבטיח את עתידה של מדינת ישראל.
יחד, עלינו לעשות כל מאמץ על-מנת להבטיח את יציבות השלטון בישראל.

הכותב הוא מייסד המרכז הישראלי להעצמת האזרח.
תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוסר יציבות פוליטית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נזריאן הוא מיליונר אמריקאי,אין
ציוני  |  23/01/08 14:00
2
אכן אין יציבות שילטונית
שאול אבידור  |  23/01/08 18:52
3
נזריאן הוא קודם כל ישראלי
רחל ברקן  |  23/01/08 23:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
המילים הכי פופולריות כיום הינן "המלך עירום" או 'אולמרט קח אחריות' ותתפטר. יש צורך לנגב את קורי העכביש של הפופוליזם מן העיניים, לשפשף אותן מכל מסך העשן התקשורתי הדמגוגי (אותו מסך עשן שתמך בעיוורון פופוליסטי במלחמה בלא להבחין בניואנסים), ולומר, בניגוד לשטף הפופוליזם ששטף אותנו, ש'המלך לבוש' או ש"אולמרט לא צריך להתפטר"
עמוס שריג
נשגב מבינתי מדוע הסופר יהושע, שסופסוף קיבל במה תקשורתית אירופית-ים תיכונית להביע את דעתו, מצא לנכון, מכל הנושאים בעולם, לכתוב דווקא על המאחזים הבלתי חוקיים בישראל? וכי חסרים נושאים?
יוסי עבדי
בעזה עלטה, החמאס חוגג ניצחון נוסף, ובישראל שותקים    נראה שהחשיכה האמיתית אינה בדרום, כי אם במשרדי ההסברה של מדינת ישראל    האם צה"ל באמת הצליח להסביר לעולם את עמדתו? ומה בדיוק עשה משרד החוץ?    חברים יקרים, משהו פה רקוב
יוני בן מנחם
מדיניות ישראלית לא חכמה כלפי הטרור ברצועת עזה מסבכת את ישראל ומכרסמת בכושר ההרתעה שלה. ישראל צריכה לשנות את האסטרטגיה שלה בטיפול בטרור העזתי. רק הכרעה מהירה באמצעות מבצע צבאי נרחב ברצועה תחלץ את תושבי הדרום מהסיוט המתמשך של רקות הקסאם. הגיע הזמן לצאת לדרך
ספי סגל
אחרי שסוס השנאה לדתיים קרס מתחת לאביו מפיח בו יאיר לפיד חיים ומנסה לרכב עליו אל לב הקונצנזוס של מדינת תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il