X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התעלמות משקרים ומטענות שווא, גם אם הם באים מפיו של חבר כנסת, לא מצביעה על כבוד רב לנרטיב הציוני שהוא הבסיס להימצאותנו כאן
▪  ▪  ▪
אחמד טיבי

בראיון שקיימו איילה חסון וחנן קריסטל עם ח"כ אחמד טיבי בתוכנית "הכל דיבורים" (יום ה' 17.01.08), כינה טיבי את עצמו ואת ערביי ישראל 'מלח הארץ'. זאת, בניגוד לאביגדור ליברמן שאותו כינה טיבי 'מהגר' הגר בחו"ל - בהתנחלות בשטחים - בעוד שהערבים הגרים בארץ ישראל, חיים כאן מדורי דורות.
מכיוון שאיילה חסון וחנן קריסטל לא התייחסו כלל לטענות אלו, והתקבל הרושם שאכן אלו הן העובדות, בואו ונזכיר: אנחנו נמצאים כאן בזכות הנרטיב הציוני. אם אנו מוותרים על הנרטיב הזה, אין לנו מה לחפש כאן, גם לא בתוך גבולות הקו הירוק. הבעיה היא שמנהיגינו ושדרנינו ופרשנינו בתקשורת כבר מזמן ויתרו על הסיפור הציוני ובעצם הגדרתם במילה 'כיבוש' את עובדת הימצאותנו בארץ ישראל, הם מסכימים עם אחמד טיבי וחבריו שאנחנו נמצאים כאן על תקן של מהגרים.
בספרה "מאז ומקדם" (הוצאת הקיבוץ הארצי 1984) מוכיחה ג'ואן פיטרס, עיתונאית אמריקנית לא יהודיה, שרוב האוכלוסיה הערבית היגרה לארץ ישראל החל מסוף המאה ה-19 ובמיוחד במאה ה-20. בעוד שהבריטים מנעו כניסת יהודים לארץ בגזירות הספר הלבן, הגירת הערבים לארץ ישראל נעשתה באופן חופשי בגלל השגשוג הכלכלי שהתקיים כאן. אלו הערבים שברחו ב-1948. לא ערבים שישבו כאן דורות על דורות כדברי טיבי אלא מהגרים חדשים, חסרי שורשים, שלא היתה להם כל בעיה לעזוב.
יתרה מזו, פיטרס מוכיחה מתוך מסמכי האו"ם שערבים אלו לא היו זכאים, ברובם, להגדרתם כ'פליטים' על-פי אמות המידה של האו"ם ובכל זאת הוגדרו כך בלחץ מדינות ערב וזכו בכל ההטבות שמעניק האו"ם לפליטים מאז ועד עצם היום הזה. אלו הם הפליטים הדורשים היום את זכות השיבה.
ליברמן הוא אולי מהגר על-פי הפירוש הטכני של המילה אולם הוא היגר לארצו וחי בארץ שיש לו זכות מלאה לחיות בה, בכל מקום, כולל במקום שבו הוא מתגורר כעת. מקום זה איננו חוץ לארץ. אולי נוותר פעם על חלקים בארץ הזאת מתוך רצון להגיע לשלום אמיתי אולם אם נוותר - נוותר על שלנו.
כאשר ראשי ממשלות ישראל מכנים אזורים אלו כ'כבושים', כאשר עתונאי קול ישראל אפילו לא חושבים להעיר לטיבי שהישוב נוקדים איננו חוץ לארץ ושליברמן נמצא כאן בזכות, מה הפלא שאחמד טיבי מעיז לנכס לעצמו גם את הכינוי מלח הארץ?
כבר כתבתי מעל במה מכובדת זו שמדינת ישראל שכחה מזמן את הכללים האלמנטריים של הסברה (מדברים בקודים 18.10.07). מנהיגי מדינת ישראל שכחו ככל הנראה גם שבמזרח התיכון הכבוד, האישי והלאומי, הוא עדיין מצרך חיוני. אוזלת היד של ממשלת ישראל בהפסקת ירי הטילים על הנגב פוגעת בצורה אנושה בכבודה ובמעמדה של מדינת ישראל בעיני הערבים. התעלמות משקרים ומטענות שווא, גם אם הם באים מפיו של חבר כנסת, לא מצביעה על כבוד רב לנרטיב הציוני שהוא הבסיס להימצאותנו כאן. אם עתונאי קול ישראל לא מגיבים לטיבי על טענתו השקרית הם יוצרים את הרושם שהוא צודק וכך פוגעים לא רק בכבודו של ליברמן אלא בכבוד כולנו.

ד"ר דב גולדפלם הוא מרצה בכיר לחינוך במכללת ליפשיץ, ירושלים.
תאריך:  23/01/2008   |   עודכן:  23/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחמד טיבי - מלח הארץ?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
טיבי צודק ובגדול
ע.ג1  |  23/01/08 14:11
2
ואולי זו רק משכורת מישנית ?
מרק טווין  |  23/01/08 14:52
 
- יפה ! ל"ת
שאול אבידור  |  23/01/08 16:02
3
ד"ר גולדפלם, המצב שנוצר לא
שאול אבידור  |  23/01/08 16:16
4
היהודים אינם מהגרים לא"י
הלאה המהגרים.  |  23/01/08 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כן, יש גם כזה: הוא נדחף בתור או שומר עליו: תופס חזקה על כסא-נוח מבלי לנצל אותו: מרעיש עולמות ואולמות ב"פול ווליום": חונה ב"דאבל פארקינג" ומונע מזולתו לצאת לכביש, ושימות העולם!
יוגב שריד
קיים קשר בין העיסוק בחקלאות לתיירות: משקים ששומרים על אופים החקלאי מושכים יותר מבקרים ואילו מי שהתנתקו מהחקלאות בדרך כלל גם אינם עוסקים בתיירות כפרית
יצחק פרוויז נזריאן
פרישתו של ליברמן כשר לעניינים אסטרטגים וסיום תפקידו של השר אהרונוביץ כשר התיירות - מתווספים לסטטיסטיקה המדאיגה המצביעה על כך שבמשך אחת עשרה השנים האחרונות התחלפו 8 שרי ביטחון, 8 שרי משפטים, 11 שרי אוצר ו-10 שרי חוץ
ענבל בר-און
המילים הכי פופולריות כיום הינן "המלך עירום" או 'אולמרט קח אחריות' ותתפטר. יש צורך לנגב את קורי העכביש של הפופוליזם מן העיניים, לשפשף אותן מכל מסך העשן התקשורתי הדמגוגי (אותו מסך עשן שתמך בעיוורון פופוליסטי במלחמה בלא להבחין בניואנסים), ולומר, בניגוד לשטף הפופוליזם ששטף אותנו, ש'המלך לבוש' או ש"אולמרט לא צריך להתפטר"
עמוס שריג
נשגב מבינתי מדוע הסופר יהושע, שסופסוף קיבל במה תקשורתית אירופית-ים תיכונית להביע את דעתו, מצא לנכון, מכל הנושאים בעולם, לכתוב דווקא על המאחזים הבלתי חוקיים בישראל? וכי חסרים נושאים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il