X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום רביעי צפויים שני מאורעות בירושלים: שלג ודוח וינוגרד יחד עם מזחלות העיריה למאבק בשלג, נערכים גם הכוחות הפוליטיים למערכה על הישרדות אולמרט
▪  ▪  ▪
השלג, לא הסערה היחידה שצפויה השבוע [צילום: AP]

שלושה ימים לפני לפרסום דוח וינוגרד הסופי, נערכים מצדדי אולמרט ומתנגדיו לקרב על משרת ראש הממשלה.
המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, מגבש את תומכי אולמרט במפלגתו: "בואו לא ניפול למלכודת שמנסים להפיל אותנו אליה גורמים פוליטיים", אמר לשרי קדימה במהלך ישיבה שקיימו לפני ישיבת הממשלה היום (יום א',27.1.08) לתמוך במי שהיו שם וקיבלו את החלטות בזמן המלחמה".
שר השיכון זאב בוים הצטרף לקריאה וחיזק אף הוא את ידיו של ראש הממשלה: "צריך לתמוך בראש הממשלה ובמקבלי ההחלטות. דווקא אלה שקיבלו את ההכרעות, ובראשם ראש הממשלה, הם אלה שצריכים להישאר. הם נשארו ותיקנו".
גם השרה רוחמה אברהם התייצבה לצד אולמרט: "אנחנו צריכים להיות ביחד, כי יש גורמים מבחוץ - גורמים פוליטיים - שמנסים לפגוע בנו". תומכים הצטרף גם שר האוצר רוני בר-און, שהביע אף הוא תמיכה באולמרט בכל הקשור לניהול המלחמה. תמיכה דומה קיבל ראש הממשלה גם מחברים בכירים בקדימה, אשר אינם שרים בממשלה ובהם: יושב-ראש הסוכנות זאב ביילסקי וחבר הכנסת אלי אפללו.
מנגד ניצבת שרת החוץ, ציפי לבני. ניסיון קודם שלה לתפוס את משרת ראש הממשלה, בעקבות פרסום דוח הביניים, הסתיים בצורה משפילה עבורה. לאחר שהצהירה בפני התקשורת שהיא יוצאת לפגישה עם אולמרט בה תדרוש את התפטרותו, אמר לה ראש הממשלה בפגישה, שעליה לבחור בין עמדה זו ובין פיטוריה לאלתר. לבני יצאה אל התקשורת הממתינה בצפייה לראות דם, עם הזנב בין הרגליים, והודיעה שהיא נשארת כשרת החוץ בממשלת אולמרט.
לבני מנסה לנצל עתה את פרסום הדוח הסופי, ניסיון נוסף לרשת את אולמרט. במהלך הימים האחרונים הקימו יריביו החיצוניים של ראש הממשלה, עוזי דיין מ"תפנית", מפלגה קיקיונית שקיבלה שבריר אחוז בבחירות האחרונות, אבל שאיפותיו נותרו בכל זאת בשמיים, יחד עם ביבי נתניהו - קבוצת קציני מילואים, בראשות תומר בוהדנה, שנפצע בצורה מתוקשרת במלחמה, ואשר הצהיר על שאיפות פוליטיות במפלגתו של דיין.
הם מנהלים מסע ציבורי הנתמך על-ידי יועצי תקשורת, כדי ליצור לחץ ציבורי על אולמרט להתפטר ולגרום להקדמת הבחירות. מאחר שאולמרט הודיע כבר שבשום מקרה לא יתפטר, מופנה עיקר הלחץ לעבר אהוד ברק. הלה אבל הודיע כבר שהשיקול של יציבות פוליטית ינחה אותו בהחלטתו. כלומר, הוא לא עומד להתפטר, כדי להגיש לביבי את השלטון על מגש של כסף. איזו הפתעה.
במסגרת המסע המתוקשר של קבוצת קציני המילואים הללו - המנצלים את שירותם הצבאי כדי להשפיע על המערכת הפוליטית – הם הוציאו דוח משלהם על המלחמה, בו כמובן אולמרט הוא הנבל הראשי. את הדוח הזה רצו להגיש לראש הממשלה, שכמובן דחה אותם.
לבני אבל מקבלת את קבוצת המילואימינקים, המתופעלים כאמור על-ידי ביבי ודיין, בזרועות פתוחות. מחר תפגוש בלשכתה בירושלים את חברי מטה המאבק של קציני המילואים הללו.
"ננסה לשכנע את שרת החוץ שהפעם לא תוותר ולא תשאיר את הציבור עם אמירה בלי שיניים", ציינו אנשי המטה שדורשים כי ראש הממשלה ייקח אחריות על מחדלי המלחמה, לדבריהם, ויתפטר. "דווקא היא שיודעת מה היה שם, ופעלה ללא הרף במישור המדיני כדי להביא את הפסקת האש, מצופה לעשות מעשה מנהיגותי".
בתוך כך, משחק גם מזג האוויר תפקיד מרכזי במערכה על הישרדות אולמרט. על-פי תחזית מזג האוויר, בלילה שבין שלישי לרביעי ירד שלג בבירה, שיימשך ביום רביעי בבוקר וירד לסירוגין במשך היום. הטמפרטורות צפויות להיות נמוכות מאד, וההערכה היא כי בלילה שבין רביעי לחמישי ירדו הטמפרטורות בבירה מתחת לאפס.
זאת, כאשר מסיבת העיתונאים בה תתכנס ועדת וינוגרד לפרסם את הדוח צפויה ליום ד´ אחר-הצהריים. אם הפעם תתאמת התחזית, לא ניתן יהיה לקיים הפגנות או משמרות מחאה בירושלים עצמה.
החזית האחרת תיערך בתל אביב. משמרת מחאה צפויה להתייצב מול ביתו של שר הביטחון, אהוד ברק, וכיכר רבין בתל אביב כבר שוריינה לעצרת אפשרית במוצאי שבת. גם פה כמובן תלוי הרבה במזג האוויר.
העיקר אבל תלוי בצורה בה ניסחו חברי ועדת וינוגרד את הפרק הנוגע ל-60 השעות האחרונות של הממשלה. אם אכן נכונות ההדלפות לתקשורת מצד ארבעה מחברי הוועדה, שהם לא נענו לדרישת החבר החמישי, יחזקאל דרור, לנסח את הפרק הזה במלים שלא יותירו לאולמרט אפשרות להישאר בתפקידו – תסריט בו יאלץ ראש הממשלה להתפטר, לא נראה ריאלי.
מצד אחד, תומכי ביבי לא יצליחו ככל הנראה לגייס רוב של 61 ח"כים לפיזור הכנסת ולבחירות מוקדמות, הדבר לו הוא שואף. מצד שני, לא נראה שלבני תצליח לגייס 61 ח"כים שיצביעו בעד הדחת אולמרט ויסכימו על הצבתה היא כראש ממשלה במקומו, דבר שלא יצריך בחירות, ולכן עשוי לזכות בתמיכה במפלגת העבודה.
אשר על כן, התחזית שלי היא שהדבר היחיד שיתמוסס לקראת סוף השבוע יהיה השלג, אבל אולמרט ימשיך לכהן כראש ממשלה גם לאחר תום סערת וינוגרד.

תאריך:  27/01/2008   |   עודכן:  27/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נערכים לסערת וינוגרד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מביש 'נפצע בצורה מתקושרת'
ציון ששון  |  27/01/08 20:02
2
רק שלא יגידו לנו שתיקנו
רוני ב.  |  27/01/08 22:39
3
קופר-תחזור לצופר. ל"ת
חיים,י-ם  |  28/01/08 03:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
השביתות במערכת החינוך, מראות על הדרדרותה ל"מערכת לימוד" ועל חוסר תחושת השליחות של אלו שתפקידם לחנך את ילדינו להיות אנשים טובים
עו"ד אלישע חקק
המאבק על זכויות היוצרים שהוגדר כהצלחה, אולי לא ייתן לאמנים את הבעלות המלאה על יצירותיהם, אך אולי יעורר בהם מודעות למצבם המשפטי
גורי גרוסמן
אבו-מאזן ייפגש עם אולמרט, ואז יקיים טקסי אבלות על מותו של הארכי-טרוריסט ג'ורג' חבש
דורון רז
המדינה אינה יכולה לתת הגנה לקשישים, כמו שלא יכלה לעשות זאת לפני 20 שנה. עכשיו באים גורמים שונים ובמקום לחזק את ההגנה הקיימת, המופרטת, פועלים במטרה לסלק גם הגנה זו
נרי אבנרי
נראה שהניסיון של סנ"צ אפרים (קרמשניט) ארליך להתקדם במשטרה, תוך דילוג על ליקוק אחוריים, נראה למפכ"ל כהתרסה מחוצפת, יומרנית, ובעיקר מסוכנת. קידומו של קצין מצטיין בגין הצטיינותו, עלול לשבור נורמות של שנים. מה עושים?
רשימות נוספות
אולמרט - הפגן את אנושיותך  /  נורית אלפנבוים
"לבני - חתרנית בלתי נלאית"  /  איציק וולף
"מזלזלים בוינגורד: אין יו"ר למל"ל"  /  משה ריינפלד
השגיאה של ועדת וינוגרד  /  יואב יצחק
אולמרטגרד  /  עו"ד אברהם פכטר
מהומה בביצה  /  עו"ד יראון פסטינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il