X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות העליות בפתיחה בוול סטריט

אירופה נסגרה בעליות חדות

בתום יום מסחר תנודתי; קפצה פריס בכ-3% פרנקפורט ולונדון עלו ביותר מ-3% הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל עלה בקרוב ל-4%
▪  ▪  ▪
שמחה בבורסה בפרנקפורט [צילום: AP]

בורסות אירופה נסגרו בעליות חדות בעקבות המגמה החיובית בוול סטריט לאחר שבמהלך יום המסחר רשמו ירידות בהובלת מניות הבנקים בצרפת על-רקע החששות להתפשטות משבר החוב לליבת היבשת.
בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 3.1%; פרנקפורט הוסיפה 3.3%; פאריס עלתה ב-2.9%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי טיפס ב-3.2%. מניות הבנקים בצרפת, אשר רשמו ירידות חדות במהלך המסחר על-רקע חששות להתפשטות משבר החוב לצרפת ודיווחים על כך שחלק מהם נקלעו לקשיים, נסגרו בסופו של דבר בעליות. מניית BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, נסגר בעלייה של 0.3%; מניית סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, עלתה ב-3.7% לאחר שצללה אתמול ב-15% על-רקע שמועות כי הבנק נקלע לקשיים.
בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' הוריד את המלצתו למגזר הבנקים באירופה מ"משקל יתר" ל"נייטראלי". "כל עוד בעיות החוב של מדינות הפריפריה באיחוד האירופי נמצאות בכותרות, על-אף מאמציו המרביים של הבנק המרכזי של אירופה, הבנקיםימשיכו להיות במוקד הסיכון", אמרו האסטרטגים של מריל לינץ'.
העיתון הלונדוני "דיילי מייל" התנצל בפני סוסייטה ז'נרל על כך שפרסם בתחילת השבוע מאמר הטוען כי הבנק על סף קריסה .במאמר, שכותרתו "החששות מתגברים", נכתב כי סוסייטה ז'נרל ואוניקרדיט האיטלקי, שניים מהבנקים הגדולים באירופה, נמצאים בקשיים חמורים ונזקקים לחילוץ בכדי למנוע קריסתם. העיתון לא ציטט מקורות בכתבה. מנכ"ל סוסייטה ז'נרל הכחיש בראיונות כי הבנק סובל מקשיים.
נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, נתן לשרי האוצר והתקציב שבוע להגות אמצעים חדשים לקיצוץ עול החובות של צרפת על-רקע התגברות החששות בנוגע לחדירת משבר החוב האירופי למדינות הליבה, דיווח "פייננשל טיימס".
אתמול סרקוזי קטע את החופשה שלו בריביירה הצרפתית וזימן את שרי הממשלה לישיבת חירום שעסקה במצבה הכלכלי של צרפת .בהצהרה שערך לאחר הישיבה בת השעתיים בארמון האליזה אמר סרקוזי כי מחויבותה של צרפת להפחתת הגירעון מ-7.1% מהתמ"ג בשנה שעברה ל-3% מהתמ"ג עד 2013 "תישמר, ללא קשר להתפתחות המצב הכלכלי".
הצהרתו של סרקוזי נועדה להרגיע את המשקיעים, שהטילו בימים האחרונים ספקות בנוגע לעתיד דירוג האשראי המושלם של צרפת (AAA), מה שהביא לעלייה במחיר חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של צרפת לשיא. החששות עלו אף שסוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P), שהורידה את הדירוג המושלם של ארה"ב ביום שישי, אשררה את תחזית הדירוג של צרפת כיציבה ושיבחה את מדיניות התקציב שלה.
גם במדינות הפריפריה של אירופה ממשיך המשבר להתפשט. אתמול הורידה סוכנות דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי של קפריסין והזהירה כי היא ככל הנראה לא תעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות השנה ותזדקק לחילוץ מצד האיחוד האירופי. פיץ' הורידה את דירוג האשראי של קפריסין מ-Aמינוס ל-BBB, והעניקה לה תחזית שלילית, המרמזת כי הורדות נוספות עלולות להתרחש בעתיד.
הורדת הדירוג "נובעת מהידרדרות המצב הפיסקלי, והתחזית של פיץ' כי למדינה לא תהיה גישה לשוקי האג"ח הבינלאומיים ,במטרה לממן את חובותיה התופחים", אמר כריס פרייס, בכיר בפיץ'. קפריסין תתחיל את השנה החדשה "עם מאזנים מינימליים", ולא תצליח לעמוד ביעדי המימון שלה "ללא סיוע חיצוני רשמי", הוסיף. פיץ' הודיעה כי גורם נוסף להורדה הוא חשיפתם של בנקים קפריסאים ליוון.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  11/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מבקשים 1.8 מיליון שקל לדירת 3 חדרים בצפון העיר    1.85 מיליון שקל ל-4 חדרים בארמון הנציב ירושלים    ירידות מחירים קלות בכפר סבא ורחובות    עדיין זול בחיפה ובבאר שבע
עופר וולפסון
נציגות העובדים אומרת כי כל חלופה שהוצעה על-ידה נפסלה על הסף    בכוונת הנציגות להסלים את פעילות המחאה ולפנות במקביל לביה"ד לעבודה    אל על מסרה בתגובה: "הודענו מראש כי אין בכוונתנו לפטר את העובדות והצענו מגוון פתרונות"
מוטי פשכצקי
הקשר נשאר עם עטר, זגורי לא יגיע. תקציב המועדון העונה: 19 מיליון ₪
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון דחה את בקשתו לערער על עונשו - עשרה חודשי מאסר בפועל - לאחר שהורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לבצע פשע ועבירות ניירות ערך
אלעזר לוין
נתנה אופציה לחברת "מיזמים" לרכוש את זכויות הבניה הנוספות של הבניין, ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב, ב-10 מיליון שקל    בר יעקב לא מכרה את הבניין עצמו    בבניין 10 דירות, רובן בדמי מפתח, וכמה חנויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il