X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סרט וידיאו שצולם ע"י חוקר סמוי מתעד התעללות אכזרית בפרות בתהליך השחיטה באמצעות הממה מעלה דאגה רצינית בנוגע לבריאות הבשר הנשחט ומסופק בארה"ב
▪  ▪  ▪
תמונת אילוסטרציה [צילום: חנן מלאכי]

במהלך השנים העלו גויים במספר מדינות טענות כלפי השחיטה הכשרה, תוך התעלמות מן העובדות ופרסום עלילות כאילו מדובר בשחיטה אכזרית. מספר מדינות אף אסרו על השחיטה מטעמים "הומניים".
ידוע היטב גם השימוש שעשתה מכונת התעמולה של גבלס בצילומים של שחיטה כשרה שנעשו בלודז´ שבפולניה, ואשר הוצגו בסרט ארסי שהכשיר את דעת הקהל בגרמניה להשמדת היהודים במלחמת העולם השנייה.
גם בארץ ישראל, הנרמסת תחת המגף של ממסד הכפירה הציוני, נמצאו מחקים לשיטות התעמולה הנאצית. לא רק על-ידי אימוץ הסיסמה הדר-שטירמרית של "היהודי הפרזיט המוצץ את דם האומה", אלא נמצאו גם כאלו שמחו נגד השחיטה היהודית, כפי שעושים גויים רבים. נגד השחיטה הכשרה, מציגים באירופה ובארצות הברית שיטות "הומניות" לכאורה, המתבססות על הממה קודמת של הבקר לפני שחיטתו.
ובכן, "האגודה ההומנית של ארצות הברית" פרסמה בשבוע שעבר קליפ וידיאו בו צולם כיצד מתעללים באכזריות בפרות בבית מטבחיים בקליפורניה, כדי להפילם ארצה על-מנת להקל את הממת הבהמות, שהוא מרכיב בתהליך השחיטה, כך מדווחת רשת סי.אן.אן
מלבד האכזריות כלפי בעלי החיים, נטען שהטיפול אותו עוברות הפרות לקראת השחיטה מסכן את בריאות אוכלי הבשר.
בוידיאו נראים עובדי חברת "אריזת בשר הולמארק" כאשר הם נותנים שוב ושוב מכות חשמל לפרות שהופלו ארצה. הפרות על הארץ חולות, חלשות או שאינן מסוגלות יותר לעמוד על רגליהן מסיבות אחרות, ומכות החשמל הנשנות וחוזרות נועדות להמם אותן לחלוטין כדי להקל את מלאכת השוחטים.
כמו כן נראים בסרט עובדי החברה בועטים בפרות, דוקרים אותן סמוך לעיניים, נוגחים אותן באמצעות כפות מלגזה ומזריקים בעוצמה מים לנחיריהן, הכל במאמץ להפיל אותן ארצה כדי שאפשר יהיה לשחוט אותן. אנשי האגודה אומרים שהסרט צולם לפני מספר חודשים על-ידי חוקר סמוי שהתקבל לעבודה ונשא מצלמה נסתרת תחת בגדיו, בעת שעבד במקום.
חברת הולמארק נמצאת בצ´ינו, קליפורניה, ומוכרת בשר בקר לחברת-הבת שלה, "ווסטלנד מיט", שמפיצה אותו למספר משרדי ממשלה המפעילים פרויקטים שונים, כולל "תוכנית ההזנה הלאומית לבתי ספר".
פרות שנפלו כתוצאה מהחלשתן באמצעים שונים, מזדהמות בקלות ובשרן עלול להכיל מחלות מסוכנות לאוכלים. על-פי תקנות משרד החקלאות האמריקני אסור למכור בעלי חיים בעלי מום או נושאי מחלות לתעשיית המזון. פקידי רשות אמרו שהנושא ייחקר. "הקונגרס ומשרד החקלאות צריכים לפעול במהירות בעניין זה", אמר נשיא "האגודה ההומנית". "הממשלה צריכה לפעול מיידית הן למנוע צער מן החיות המגודלות בחוות והן להגן על תושבי ארה"ב, בעיקר על הפגיעים ביותר – ילדינו, משפחות נזקקות והזקנים – מפני מזון מסוכן לבריאותם". נמסר שמשרד החקלאות בודק האם נעשו בבית המטבחיים עבירות על חוקי קליפורניה ועל חוקי ארצות הברית.
שר החקלאות, אד שאפר אמר שינקטו "אמצעים מתאימים" אם יימצא שנעברו עבירות בשטח בית המטבחיים, עם זאת אמר שאין ראיות שאספקת הבקר בארצות הברית היא תחת סיכון בריאותי. סנטור דיק דורבין, דמוקרט מאילינוי, שיגר אתמול מכתבים לשר החקלאות ולמנהל "שירות הפיקוח ובריאות המזון", בדרישה לפתוח בחקירה מיידית של בטיחות הבשר הנאכל בבתי הספר.
"הדרך בה מתנהגים כלפי החיות, כנראה בוידיאו הזה, מחרידה, אבל יתירה מזו, היא מעוררת דאגות משמעותיות על בטיחות המזון הניתן לילדי האומה", כתב דורבין. "שחיטת הבהמות החולות והחלשות כמו שנראה בסרט, לא רק שעומדת בניגוד לתקנות משרד החקלאות, אלא עלולה להוות סכנה לאספקת המזון של האומה".
חברת ווסטלנד, ספקית בשר הבקר השנייה בגודלה ל"תוכנית ההזנה הלאומית לבתי ספר", זכתה לתואר "ספקית השנה" בשנים 2004-2005 על-ידי משרד החקלאות. היא סיפקה בשר לבתי ספר ב-36 מדינות.
בהצהרה כתובה, אומר סטיב מנדל, נשיא שתי החברות, "הולמרק" ו"ווסטלנד", שהחברה פיטרה את שני העובדים שנראו בוידיאו והשעתה את המפקח עליהם. "אנו המומים, עצובים וחשים סלידה לנוכח מה שראינו היום. העבודות במפעל השחיטה הושעו מייד עד שנכנס את כל העובדים ונוודא שמעשים כאלו לא יישנו במפעל שלנו", אמר.
בהודעה לתקשורת, מביע משרד החקלאות צער שהאגודה ההומנית "לא הציגה את המידע כאשר הסרט צולם בסתיו של שנת 2007". האגודה השיבה שהיא שלחה בזמן את המידע ל"שלטונות החוק בקליפורניה" ו"רשויות מקומיות ביקשו שיינתן להם זמן לפני פרסומו".

תאריך:  31/01/2008   |   עודכן:  02/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדויות מחרידות על תהליך השחיטה ע"י הממה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
קו אחד מאחד את הזוג המוזר - הבוגד מרדכי ואנונו והמרגל מרקוס קלינגברג. שניהם נשאו במשרה ציבורית שבמסגרתה הגיע לידיהם מידע סודי ביותר על מה שיכול להיתפס כתוכניות האסטרטגיות-ביטחוניות של ישראל. שניהם התחייבו, בחתימת ידם, לשמור את הסודות האלה מכל משמר - ושניהם, ביודעין ובכוונה תחילה, הפרו את מחויבותם. כל אחד מהם, בדרכו ועל-פי מניעיו האישיים, ביקש "למכור" את הסודות שהופקדו בידיהם בנאמנות
איתי ברק
"איכות מול כמות" אמר בן-גוריון שנתבקש לסכם את ההיסטוריה היהודית    תפקוד הדרג הצבאי סדק קשות את מיתוס "הצבא הקטן והאיכותי"    החברה הישראלית בין מוטי (אשכנזי) לתומר (בוהדנה)    ואיך הגשש החיוור, אסכולת פרנקפורט, וג'קו אייזנברג קשורים לעניין?
ד"ר יובל ברנדשטטר
הוועדה נבהלה ואף סונדלה מפני האפשרות שהדוח יביא לקריסת הממסד, ולכן הגנה על הממסד בדרך הנלוזה ביותר: הפניית האצבע המאשימה לעבר הש.ג., צה"ל. בזה הוכיחה הוועדה כי גם היא חלק מן הממסד השליט
רועי כ"ץ
כיצד הפכה גאורגיה למקרה מבחן מרתק, לקשר שבין החופש לבחור בקלפי ובין כלכלה חופשית
סטייסי פרלמן
"ישראל היא מדינת סטארט-אפ כבר מהקמת הקיבוץ - וזוהי בעצם המורשת שלנו". יוסי ורדי, אבי חברות הסטראט-אפ בארץ, מחמיא ליזמים הישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il