X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנדבן אלי דביר, מבאר-שבע, נחלץ לעזרת הבודדים והגלמודים, שלא יוכלו לחגוג השבוע, ביום רביעי (א' באדר), את "יום המשפחה"
▪  ▪  ▪

"יום המשפחה בפתח. כולנו רוצים לחגוג ולשמוח, אלא שאחדים מאיתנו אינם יכולים, למרבה הצער, לעשות זאת, פשוט משום שאין להם לא בית ולא משפחה. הגיע הזמן שאנו, היכולים לארח אותם, נפתח להם את דלתות בתינו. אני פונה לכל אלה המוכנים לארח בביתם בודדים וגלמודים לעשות זאת ולקיים בכך מצווה קדושה".
פנייה בנוסח זה נתקבלה בימים אלה בבתי-אב רבים ברחבי הארץ. האיש, שחתימתו מופיעה על הפנייה, הוא אלי דביר, נדבן מבאר-שבע, העושה מזה שנים למען נזקקים ברחבי הארץ.
מאז שעלה ארצה מאנגליה, בתחילת המאה הנוכחית, פוקד איש העסקים דביר, בן ה-52, מוכי-גורל רבים במעונותיהם. את כתובותיהם הוא מקבל ממוסדות שונים, בעיקר מהלשכות הסוציאליות. בין היתר הוא נוהג לבקר, מעת לעת, בבתי-חולים ובבתי-אבות, ופוקד את אלה שאין להם בני משפחה, מדובב אותם ומעטיר עליהם ספרים ופרחים. לעיתים הוא גם מסייע בידם בכסף, כשאת כולם הוא מזכה בחיוך ובדברי עידוד.
אליבא דדביר, החיוך חשוב לאותם מוכי גורל יותר מכל. לדבריו, "יש לחייך, לכל אדם, ללא קשר עם הרגשתנו אנו, או הרגשתו הוא. ההרגשה הזו תשתפר, ממילא, ברגע שנחוש כי כל העולם סביבנו זוהר ומחייך".
יש אנשים שלא חסר להם דבר, זולת העובדה שהם בודדים וגלמודים. להם שולח דביר מכתבים מעת לעת, שלכתיבתם הוא מייחס חשיבות רבה. לדבריו, אנשים כאלה מצפים, מדי יום, בכיליון-עיניים, שהדוור יעצור ליד ביתם, שהרי מכתב ישרה עליהם מעט שמחה.
דביר, מצידו, מבטיח לכתוב לכל מי שיבקש זאת ממנו, ובלבד שישלח אליו את שמו ומענו, לפי הכתובת: ת.ד. 4820, באר-שבע. לחלופין הוא מבטיח להציף כל בודד וגלמוד, המעוניין בכך, במכתבים, שיישלחו לפי מענו.
בתוך כך מתכנן עתה דביר את הקמתו של "מקדש האדם הבודד והגלמוד". כדי לקדם את העניין, הוא מנהל בימים אלה שיחות עם פרנסי עיר-מגוריו ועם ראשי-ערים אחרות בארץ. בין היתר אמור ה"מקדש" להוות מרכז להפצת ספרים, כתבי-עת ובגדים משומשים בקרב נצרכים, ובכך לעודד את רוחם. "סוף סוף", הוא אומר, "אלה הם הדברים הקטנים, מאירים ומקלים את חייהם של הבודדים".
בעקבות "יום המשפחה", שנחוג בארץ מדי שנה וחל השבוע ביום רביעי, א' באדר, מתכנן עתה דביר, בעל הרעיונות המקוריים, לחגוג גם את "יום הבודד והגלמוד". מטרת היום הזה היא לפקוד כל אדם כזה בבתי-חולים ובבתי-אבות. "בכך", הוא אומר, "נוכל אנו, המאושרים, החיים בחוג-משפחותינו, להפגין את אהדתנו, אהבתנו וכבודנו לגלמודים". ובינתיים הוא מצפה למכתביהם של אלה המוכנים לתמוך ברעיונותיו.

תאריך:  04/02/2008   |   עודכן:  04/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"יום הבודד והגלמוד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה יוצאת מהכלל, נוגע ברגשי
טהורת המידות  |  5/02/08 06:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
חוזר מנכ"ל משרד הבריאות מחולל מהפכה בכל הנוגע למדיניות הפסקת הריון מחמת החשש כי ייוולד ולד בעל מום וזאת בכל הנוגע לשלבים המתקדמים של ההריון
צבי גיל
אני גאה להיות ישראלי. אני שבע רצון מהיותי חבר מן המניין במועדון נבחר זה, בישות בלתי רגילה שנוצרה כאן בחלקת אלוהים הקטנה הזאת, כפנומן בכול הזמנים. אין עוד בעולם עם כזה שחיבר את הקצוות של אלפיים שנה כאילו בהצמדה מגנטית
צ'לו רוזנברג
הודאה אינה סימן לחולשה אלא להפך, סימן שמאחורי כל השיקולים האינטרסנטיים, יש גם שיקולים לאומיים, מבחינת מודה ועוזם ירוחם
רוני אלוני-סדובניק
שדה המערכה התקשורתית התפתח מתחת לאפנו למרחב לוחמה מרכזי המסוגל להכריע מלחמות תודעה. השינוי מחייב אותנו להכיר בקיומו של שדה הקרב החדש כדורש התייחסות חדשה ומאתגרת
אורי סלע
איך להתאמן בזמן הריון? מדוע זה כל-כך חשוב לעובר? למה דווקא שחייה, הליכה ומתיחות מומלצים ביותר? וכיצד תפנקי את עצמך בטיפול במים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il