X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במשך כמעט שעתיים לא ניתן פתחון פה לדוברי האופוזיציה הלאומית, ולא הורשו להעיר דבר ולתקן את מה שנאמר במשדר. ואך הופיע נציג האופוזיציה היחיד בשדור, ושוב חזרו אליו דוברי ראש הממשלה וניתנה להם האפשרות לערער על דברי נציג האופוזיציה
▪  ▪  ▪

'קול ישראל' הגיש ברשת ב' משדר מיוחד ביום שנתפרסם דוח ועדת וינוגרד. האזנתי מן השעה שש בערב ביום רביעי שעבר 30.01.2008 עד קרוב לשעה שמונה.
הנה מה ששמעתי. לאחר הקראת עקרי הדוח מפי ד"ר אליהו וינוגרד פתח מגיש התוכנית אריה גולן והביע את דעתו כי הדוח טוב לאולמרט. לאחר מכן שוחח המגיש עד דוברים שונים. עד השעה שבע וחמשים לא שמענו מלה אחת מפי נציגי האופוזיציה הלאומית בכנסת - המפלגות הליכוד, ישראל ביתנו, האחוד הלאומי - המפד"ל, וגם לא מילה אחת מפי נציגי מפלגת האופוזיציה הנוספת - מר"צ.
עורכי התוכנית חשבו כי יצאו ידי חובת ההגינות והאיזון בהשמעת דברי ח"כ אביגדור יצחקי חבר סיעת קדימה. מר יצחקי מתנגד למר אולמרט, אך אינו מתנגד לממשלת קדימה ולשרת החוץ הכושלת. במקום דיון עובדתי ומאוזן, הושמעו דברי תומכי הממשלה ומר אולמרט בזה אחר זה, בלא שיציג להם המגיש שאלות בוחנות.
במהדורת החדשות הושמעו דברי הוועדה על מלחמה שהיתה החמצה, מלחמה שבה לא יכול צה"ל לארגון קטן, למרות הבלעדיות של צה"ל באוויר, על מהלך קרקעי בשישים השעות האחרונות אשר לא נערך כל דיון מושכל בנחיצותו לאחר קבלת החלטת האו"ם על הפסקת אש.
הדוברים התעלמו מדברי הוועדה והפכו את האמת על פיה, אך לא נדרשו להסביר את הסתירה בין דבריהם ובין מסקנות הוועדה. ניתן זמן רב לצחי הנגבי אשר ראה בדוח השג לאולמרט. כתב קול ישראל הובא לשידור פעם אחר פעם להציג למאזינים את גרסת לשכת ראש הממשלה על משמעות הדוח. הובא להשמיע דברו גם אמנון ליפקין שחק, בעבר רמטכ"ל אך מאז שימש גם שר וכח"כ - פוליטיקאי שהיה מתנגד חריף לממשלת נתניהו, וכיום מקורב למר אולמרט.
רק כעבור כמעט שעתיים זכו המאזינים לשמע דברי נציג אחד של האופוזיציה הלאומית, חבר הכנסת בסיעת הליכוד ראובן ריבלין. אך מר ריבלין לא הורשה לפתח את דבריו, כי מיד קטע אותו אריה גולן והודיע כי ממשרד ראש הממשלה התקשרו אליו וחלקו על טענתו כי פתחו שם בקבוקי שמפניה. מר ריבלין הסביר כי שמע את הידיעה בערוץ השני בטלוויזיה. המגיש התוכח עמו, והשיחה הוסטה מדיון על המלחמה ועל מסקנות הדוח לדיון על השמפניה במשרד ראש הממשלה.
אריה גולן הוא קרין שקולו נעים והגייתו העברית מדויקת ויפה. השקפותיו הפוליטיות השמאליות הקיצוניות אינן פוסלות אותו מלמלא את תפקידו כעיתונאי. אך הוא כשל - כי לא מילא את תפקידו העיתונאי ולא ערער על דברי מרואיניו ולא שאל אותם איך מתיישבים דבריהם עם המסקנות של הוועדה. הוא גם הרשה לדעותיו הפרטיות להשפיע על דבריו, והציג עמדה פוליטית ולא מידע עיתונאי. לא היה קשר בין המסקנות הקשות של ועדת וינוגרד במציאות ובין מה שאמר עליהן אריה גולן למאזינים.
אך לא על אריה גולן עלינו לקבול כי אם על רשות השדור וקול ישראל אשר הגישו למאזינים צד אחד בויכוח. לראש הממשלה דוברים רשמיים אשר משמיעים את גרסתו בהודעות רשמיות, וראש הממשלה עצמו נואם ומופיע במסיבות עיתונאים. ואולם קול ישראל לא הסתפק בכך, אלא נהג כשופרו של ראש הממשלה.
כך אירע, כי במשך כמעט שעתיים לא ניתן פתחון פה לדוברי האופוזיציה הלאומית, ולא הורשו להעיר דבר ולתקן את מה שנאמר במשדר. ואך הופיע נציג האופוזיציה היחיד בשדור, ושוב חזרו אליו דוברי ראש הממשלה וניתנה להם האפשרות לערער על דברי נציג האופוזיציה. למר ריבלין לא ניתנו גם חמש דקות ללא הפרעה, כי השידור היה צריך להפסק לפרסומות לקראת החדשות של השעה שמונה.
זהו משדר התעמולה במקום הדיון החשוב אשר הגישה רשות השידור הממלכתית תמורת כספם למשלמי האגרה. וזאת דרך ההעלמה מן הצבור של האמת ('פרבדה' ברוסית, כשם עיתון התעמולה של הממשלה הבולשביקית) אשר בחר בה 'קול ישראל'. אך עם ישראל שמע על פרשות השחתות ועל העמותות והחקירות והתיסר בשביתות המורים והמרצים ויודע כי שני האהודים וציפי ויולי אין להם הכישרון לנהל את המדינה. ערי ישראל בדרום מפגזות, ובצפון חזר חיזבאללה למלוא כוחו, ועם ישראל חושש 'והיה כי תקראנה מלחמה' לפני שתפול ממשלת אולמרט. זאת ממשלת העיף והבורח וקלת הדעת כציפור, אשר אין להם התבונה הצבאית והחכמה המדינית ולא הידיעה ההיסטורית ולא האמונה הדרושות לנצחון.

הכותב חבר בחוג הפרופסורים לחסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  05/02/2008   |   עודכן:  06/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קול ישראל או פרבדה?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
גם ערוץ 1 מעוותים ממצאי הוועדה
יוסף בירנבאום  |  5/02/08 10:42
2
מה הלקח מהמקרה המתואר ?
אניגמה  |  5/02/08 11:54
 
- ישנו לקח נוסף!
יופיטר  |  5/02/08 22:37
3
האם הימין האימפוטנט
פנחס  |  5/02/08 14:34
4
התקשורת הישראלית פרבדה להמונים ל"ת
סה לה וי  |  5/02/08 16:21
5
התקשורת
המשקיף  |  5/02/08 22:31
6
כל הכבוד
ברוק 12  |  6/02/08 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
אחרי הפרסום המיוחל, מה עומד לפנינו. למה תוצאות המלחמה בכל זאת טובות למדינה חרף התודעה הציבורית של הכישלון? תפקוד הממשלה אחרי המלחמה ועד היום, תקין בהחלט. יצירת מנגנון של בחירות קצרות מעת לעת, ולהעביר כל פעם את הכישלונות היישר לשיפוטו של הבוחר - אין גרוע מכך. אולמרט דווקא בסדר וצריך להמשיך עד הבחירות הכלליות הקבועות בחוק
ד"ר רון בריימן
שר הביטחון חייב היה לעשות את הצעד החיוני למען ביטחון ישראל: להפיל את ממשלת אולמרט ולהביא לבחירות לאלתר. משלא עשה זאת - החמיץ הזדמנות לתרום משמעותית לביטחון ישראל כשהונע משיקולים של פוליטיקאי מזגזג
חסן ג'בארין
עוה"ד העל–לאומיים נושאים עמם כוח הרתעה כמדברים בשם "הקול הבין–לאומי". מצד שני, "האזהרה הבין–לאומית" שהם משמיעים, יכולה לסייע לבתי המשפט המקומיים לקדם שינויים במסגרת מאבקי הכוח עם המערכת הפוליטית
ראובן לייב
כך טוען חוזה העתידות המונגולי, בן-גוביי, אחד האסטרולוגים הגדולים בעולם, שניבא בעבר את מועדי מותם של סאדאם חוסיין וג'ורג' חבש    מסוגר ב"מעבדתו הסודית" מנחש הפקיר, בעזרת "מחברת קסם", את חלומות הלקוח ושערותיו
חן יחזקאלי
שימוש בקלישאות וססמאות נדושות הוא מגפה המאיימת הן על פתיחותה והן על קיומה הפיזי של החברה הפתוחה בכלל ושל ישראל בפרט.
רשימות נוספות
נתניהו: "אולמרט התברבר בשטח"  /  איתי ברק
"על המקריב חיילים להיות מוקע"  /  איתי ברק
מהומה בכנסת בנאום אולמרט  /  איציק וולף, איתי ברק
מופע האימים של טומי לפיד   /  טל רבינוביץ'
כושל אך לא נוכל  /  אופיר פלק
עובדים עלינו בעיניים  /  צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il