X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשידור חי ב"קול ישראל" הודיע המפכ"ל, שיעניק צל"ש לקצין המשטרה, שחיסל את המחבל השני בדימונה זה בנוסף להעלאת הקצין בדרגה המפכ"ל לא המתין לחקירת האירוע; והפעם פעל כהלכה ותמיהה - למה מדווחים על המחבלים במניין הראשוני של ההרוגים? המפכ"ל: מחבל לא אמור לצאת חי ממפגש בינו לבין שוטר
▪  ▪  ▪

פקד קובי מור, שהרג את אחד המחבלים בדימונה, עשה את מה שהיה צריך לעשות. לפי הדיווח, המחבל התכוון להתפוצץ במרווח זמן משותפו למזימה - תרגיל ידוע, שהצליח לא-אחת להפיל קרבנות רבים מהמגישים עזרה ראשונה לנפגעים ומבין הנקהלים למקום הפיגוע. פקד מור ירה בראשו כמה כדורים, שחיסלוהו - בטרם הצליח להפעיל את חגורת הנפץ, שנשא.
כזכור, בפיגוע הגדול בצומת בית-ליד (21.01.1995) נועדו להתפוצץ שלושה מחבלים מהג'האד האיסלאמי בזה אחר זה, ולמזלנו, אחד מהם פחד, ולא ביצע את זממו. אזרח אחד ועשרים חיילים נרצחו בפיגוע, ו-66 נפצעו.
רב-ניצב דודי כהן, מפכ"ל המשטרה, הודיע בשידור חי מזירת האירוע בקול ישראל (בתגובה לשאלה של נסים קינן, הכתב הבלתי-נלאה), כי יעלה את מור לדרגת רב-פקד, ויעניק לו ציון לשבח. לשם שינוי, צריך לשבח את המפכ"ל על שהגיב מהר ונכון. איני יודע מה תקן תפקידו של מור (מפקד יחידת "מגן" ללחימה בהברחת סמים ממצרים). מכל מקום, למור מגיעה הוקרה - בעיקר, לנוכח אזלת-היד, שמפגינה משטרת ישראל בכל מקום ובכל עת.
עוד מHלה טובה יש לי הפעם למפכ"ל - כיוון ששמעתי אותו מצהיר בתקיפות, שוב בקול ישראל, שמחבל לא אמור לצאת חי ממפגש בינו לבין שוטר.
שאלות
יש לי שאלה - האם הענקת צל"שים הנה בסמכותו של המפכ"ל?
לדעתי, הוא חייב לבדוק את האירוע, לפני החלטתו. אך מי יבדוק את מעשי מור לאחר שהמפכ"ל פסק, שמגיע לו צל"ש?
לפי דיווחו של פקד מור ברדיו, חבלן משטרה עזר לו לחסל את המחבל. למה נפקד החבלן מהודעת המפכ"ל על הציון לשבח? האם רק בגלל שהחבלן אינו קצין? [עידכון: בינתיים דיווח קול ישראל, שהחבלן הועלה בדרגה.
עקרונית, אני חושב, שמדינות משטרת ישראל לתת עיטורים לכמות גדולה של שוטרים נכונה. עד רמה מסוימת - לדעתי, עד רמת רב-פקד (המקביל לרב-סרן) - ובעיקר, לשוטרים - צריכים לתת צל"שים ביד רחבה, ולא באותה גישה קמצנית, שנוקט צה"ל.
ברוב צבאות העולם, הענקת צל"שים לחיילים, למש"קים ולקצונה הזוטרה הנה בסמכות מח"ט ומעלה, שהם פועלים בגזרתו ותחת פיקודו. יטענו, שזו זילות של הצל"שים, אך גם מדיניות היד הקפוצה, שנוקט צה"ל, לא הוכיחה את עצמה: רבים מדי מהצל"שים ומהעיטורים, שהעניק צבאנו לאנשיו - ממלחמת הקוממיות ועד המלחמה האחרונה - מבוססים על מצגי-שווא.
להפריד את הזדים
ועוד תמיהה יש לי: מלכתחילה ידעו הכל - מד"א, המשטרה וקול ישראל - שיש מחבלים בין ההרוגים. למה מדווחים עליהם במניין הראשוני של ההרוגים?
המוסר והשכל הישר מחייבים להפריד בין האישה שנרצחה בדימונה, הקרבן, לבין בני העוולה. זו חובתנו לקרבנות, שמערכת הביטחון נכשלה במשימתה להעניק להם רמה הולמת של ביטחון.

תאריך:  05/02/2008   |   עודכן:  05/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינסטנט צל"ש ולִקחו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עם כל הכבוד לשוטרים ?
החתול במגפיים  |  5/02/08 10:22
2
DIHTER HAZAR LASHIRUT HATSLAHA ל"ת
elkrief  |  5/02/08 18:56
3
מה הוא רוצה???
rafi-pol  |  5/02/08 19:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
מכוניתו של המבוטח עברה תאונה. אובדן מוחלט. בבואו לקבל את תגמולי הביטוח, הסתבר למבוטח כי חברת הביטוח ביטלה את הפוליסה 3 חודשים טרם התאונה. התעוררה מחלוקת בסוגייה ששנותיה כשנות דור: כיצד על חברת הביטוח לנהוג בבואה לבטל פוליסת ביטוח בשל פיגור בתשלום, האם לשלוח את התראות הביטול בדואר רגיל או בדואר רשום, שמא בדואר רשום עם אישור מסירה?
ד"ר אברהם שלום
במשך כמעט שעתיים לא ניתן פתחון פה לדוברי האופוזיציה הלאומית, ולא הורשו להעיר דבר ולתקן את מה שנאמר במשדר. ואך הופיע נציג האופוזיציה היחיד בשדור, ושוב חזרו אליו דוברי ראש הממשלה וניתנה להם האפשרות לערער על דברי נציג האופוזיציה
גרשון אקשטיין
אחרי הפרסום המיוחל, מה עומד לפנינו. למה תוצאות המלחמה בכל זאת טובות למדינה חרף התודעה הציבורית של הכישלון? תפקוד הממשלה אחרי המלחמה ועד היום, תקין בהחלט. יצירת מנגנון של בחירות קצרות מעת לעת, ולהעביר כל פעם את הכישלונות היישר לשיפוטו של הבוחר - אין גרוע מכך. אולמרט דווקא בסדר וצריך להמשיך עד הבחירות הכלליות הקבועות בחוק
ד"ר רון בריימן
שר הביטחון חייב היה לעשות את הצעד החיוני למען ביטחון ישראל: להפיל את ממשלת אולמרט ולהביא לבחירות לאלתר. משלא עשה זאת - החמיץ הזדמנות לתרום משמעותית לביטחון ישראל כשהונע משיקולים של פוליטיקאי מזגזג
חסן ג'בארין
עוה"ד העל–לאומיים נושאים עמם כוח הרתעה כמדברים בשם "הקול הבין–לאומי". מצד שני, "האזהרה הבין–לאומית" שהם משמיעים, יכולה לסייע לבתי המשפט המקומיים לקדם שינויים במסגרת מאבקי הכוח עם המערכת הפוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il