X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ערב בואן של המכוניות החשמליות לארץ כבר הצליח נער מהרצליה לבנות מכונית כזו בכוחות עצמו
▪  ▪  ▪
רכב חשמלי (אילוסטרציה)

בואן הקרוב של המכוניות החשמליות לישראל, שכבר זכו להצלחה רבה במספר מדינות, דירבן נער ישראלי מהרצליה לייצר בעצמו מכונית כזו. כאות-הוקרה על יוזמתו ושקידתו, הוענקה לנער, בן ה-16 מהרצליה, מילגת-לימודים לסמסטר אחד בטכניון.
הנער, אבי בהיר, בנו של מהנדס-מכונות, הוא, לפי שעה, תלמיד כיתה י"ב של בית-הספר המקצועי "אורט". את מכוניתו (1.5 על 2.5 מטר) הוא בנה בפרק-זמן קצר ביותר. למכונית יש שלושה כוחות-סוס, מנוע חשמלי ושני מצברים, בני 12 וולט.
בשיחה עמי סיפר לי אבי, כי בימים אלה קיבל מכתב-הערכה מהמכון הטכנולוגי של הטכניון בחיפה על יוזמתו. למכתב צורף אישור הזכאות למילגת שכר-לימוד בטכניון, למשך סמסטר אחד, כאשר, בבוא העת, יצטרף ללומדים בין כותלי המוסד. במכתב גם מובעת תקווה, שבבוא העת אכן יממש אבי את כישוריו ויצטרף לקהל הסטודנטים בטכניון.
ידיים ברוכות
אף כי מפאת גילו הצעיר, אין, אמנם, עדיין, לאבי רישיון-נהיגה - הוא מצטיין בידיים ברוכות ובראש פתוח בתחום הטכנולוגי. מסתבר שכבר בעבר הצליח אבי, הלומד במגמת מכניקה, לשפץ שני טילונים ושני אופנועים, שהיו ממש גרוטאות, שעה שרכש אותם - והכשירם לתנועה.
לפני מספר חודשים רכש אבי מכונית ישנה בכספים שקיבל מהוריו, פירק אותה בסדנתו וכבר החל בשיפוצה. בשלב זה הוא אינו מתכוון להפעילה, אלא כשיגיע לגיל שבו יוכל להוציא רשיון-נהיגה.
ובינתיים הוא מסתפק במכונית שהרכיב והנוסעת בעזרת מצבר חשמלי בלבד, ללא דלק. את מלאכת הרכבת המכונית עשה על סמך קריאה עצמית של חומר מדעי-מקצועי ובעזרת מוריו בבית הספר "אורט".
האצה בפיתוח
יצויין כי הזיהום ההולך וגובר באטמוספרה, שכלי הרכב המונעים בבנזין ובסולר תורמים לו חלק נכבד, הוא שהביא להאצה בפיתוח המכונית החשמלית, שאמורה לענות על הדרישות הצרכניות של היום. עד להתעוררות העניין, בלטו שני חסרונותיה של המכונית החשמלית: מהירות מוגבלת וטווח-נסיעה קצר. אלא שהיצרנים נערכו אל מול שני החסרונות האלה, והמכוניות החשמליות של היום מסוגלות להגיע למהירות של 120 קמ"ש וטווח-נסיעה של 100-150 ק"מ. עם זאת, אבני הנגף העיקריות בשימוש במכונית החמלית הן הטענתו האיטית של המצבר (נדרשות שש שעות כדי למלאו) ומחיר תפעולה של המכונית, הכפול, יחסית למכונית המונעת בבנזין.

תאריך:  10/02/2008   |   עודכן:  10/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיפתח של הרכב החשמלי בישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד , עם כל החסרונות ...
מאיר דרום  |  10/02/08 15:01
2
ביטוח
מושיקו נהרי  |  10/02/08 16:38
3
קמצנים- תנו לו מלגה לתואר 1  ל"ת
טייגר הוד  |  10/02/08 17:18
4
הערבים בלי נפט לא שווים הרבה ל"ת
דן גשש  |  10/02/08 21:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ממשלת הזדון של האהודים אולמרט&ברק אינה מרשה לילידים השזופים משדרות להפגין בתל אביב על הפקרתם ל"קסאמים"    שוטרים שוגרו להחזיר את הילידים לגטו המופגז    מישהו צריך להישאר בשדרות כברווזים במטווח    "שדרות היא לא עיר מוכה, ממשלת ישראל היא ממשלה מוכה"    ממשלת אולמרט, הגדולה בדיבורים ובמחדלים, מסרה, כי התשובה למצב בשדרות תינתן במישור המבצעי, ולא בדיבורים
ד"ר אברהם בן-עזרא
הפסקת המימון תוך הגשת חשבון ופרעונו של כל מה שנתרם עד כה לאויב שלא כדין ולבטח לא בשכל, אינה כלל חלק מהמקל והגזר, אלא היא פשוט פעולה הגיונית של מדינה ריבונית שלא מצפים ממנה כי תשקיע משאבים בשטח אויב, המשגר טילים לעברה לאור החשמל שהיא מעניקה לו
איתמר לוין
בדיקת התקדימים שנקבעו במשפטי נירנברג מלמדת שפעולה ישראלית תקיפה נגד רצועת עזה אינה בהכרח פשע מלחמה
נרי אבנרי
סליחה על הקונוטציה השוביניסטית, אבל החרדה של אבו-מאזן מסילוקו של אולמרט, הזכירה לי סיפור שקראתי פעם באחד העיתונים על חיילת בבסיס צבאי שנקלעה למשבר אישי, שכתוצאה ממנו, היא, איך נגיד את זה בעדינות? הייתה מאוד ליברלית עם חיילי הבסיס. עד כדי כך ליברלית, שבזכותה רבים מהחיילים ויתרו על חופשתם
בטי מצר לוי
האישה מחוברת באופן מוחלט אל עובדת היותה נמשלת בידי הגבר - כמתואר בסיפור הבריאה - שדווקא מעיד כי המצב האידיאלי בגן העדן מלכתחילה היה שוויון. הגיע הזמן להתיר את תסבוכת הבריאה ולהיות אישה בריאה ושלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il