X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עליות באירופה ובוול סטריט בעקבות שורה של צעדים לטיפול במשבר בעולם: אישור קיצוצים בפרלמנט באיטליה, שיחת ועידה בין מרקל, סרקוזי ופפנדראו וכן האפשרות להנפיק אג"ח כלל-אירופי יניב פגוט: "ייתכן ראלי בטווח הקצר - אך עוד לא הגענו לנקודת השפל"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בורסת ת"א נסחרה היום (ד') בעליות שערים חדות לאור עליות בשוקי חו"ל. הסיבה: שורה של פעולות הננקטות להתמודדות עם משבר החוב. היום צפוי הפרלמנט באיטליה להעביר שורה של קיצוצים בתקציב במטרה להפחית את הגירעון. במקביל, הנציבות האירופית שוקלת להנפיק אג"ח כלל-אירופיות והיום יקיימו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי שיחת ועידה עם ר"מ יוון פפנדראו, מה שעשוי לסלול את הדרך לסיוע נוסף ליוון. מחזור המסחר היום בשוק חצה את ה-1.7 מיליארד שקל.
בניסיון להציג כלי נוסף להתמודדות עם המשבר, אמר היום נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, כי הנציבות תציג בקרוב אגרות חוב כלל-אירופיות, אג"ח שעשויות לזכות בדירוג גבוה ובכך יהיה ניתן לגייס כספים חדשים עבור מדינות הפריפריה עמוסות החובות. נזכיר כי הרעיון של הנפקת אג"ח כלל-אירופיות, נדחה לאחרונה על ידי קנצלרית גרמניה אנגליה מרקל.
נציין כי הפרלמנט באיטליה צפוי לאשר היום את תוכנית הצנע של איטליה, מדובר בתוכנית צנע בהיקף של 54 מיליארד אירו. במסגרת התוכנית, המדינה אמורה להגיע לתקציב מאוזן עד שנת 2013. התוכנית כבר קיבלה את אישור הבית העליון באיטליה בשבוע שעבר, והיא מחכה לאישור הבית התחתון.
מוקדם יותר נרשם סנטימנט שלילי בשווקים; החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט ירדו על רקע הורדת דירוג האשראי של הבנקים בצרפת ע"י סוכנות הדירוג מודי'ס. מדובר בבנקים סוסייטה ז'נרל ו-קרדיט אגריקול. "דירוג זה מתאים יותר לבנקים עם החשיפה הגבוהה לכלכלת יוון", מעריכים במוד'יס. (לסיפור המלא)
מעבר לסערה בשווקים שמייצרת הורדת הדירוג, נציין כי ראש ממשלת סין יצר אווירה שלילית כאשר התבטא היום בהתייחס למשבר החוב באירופה ולאפשרות שסין תסייע למדינות המפותחות. "המדינות לא יכולות להסתמך על סין שתציל את הכלכלה העולמית", אמר. בתוך כך, גם ארה"ב מוטרדת מאוד ממשבר החוב של אירופה ומימשל אובמה צפוי להפעיל לחץ כבד על מנהיגי אירופה להגביר את המאמצים כדי למנוע משבר, שר האוצר האמריקני גייתנר יגיע לאירופה בסוף השבוע ויפגש עם השרים.
"עוד לא הגענו לנקודת השפל"
אסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט, אמר בשיחה עם "גלובס" כי השוק הישראלי הוא נגזרת והמשקיעים מגיבים בצורה מיידית לאירועים מחו"ל. בהעדר חדשות מהגזרה הגיאו פוליטי, העיניים נשואות לכיוון השווקים הגלובליים.
"יש מקבץ אירועים חיוביים בעולם, שמשפיעים על המסחר - מקווים שיצאו עם בשורות על יוון", אמר פגוט. הוא הדגיש כי הבעיות רחוקות מלהיפתר: "המתח קיים, הסיפור היווני לא יפתר, המערכת מבולבלת ואין פתרון על המדף".
במבט לעתיד מעריך האסטרטג הראשי של קבוצת איילון כי התנודתיות תימשך: "השווקים בארץ ובאירופה עדיין לא רשמו את נקודת השפל שלהן". פגוט הדגיש בדבריו כי הבעיה האמיתית ממוקדת באירופה ולא בארה"ב, "שם דווקא מטפלים בבעיות ובאירופה אפס מעשים". לדבריו, "בטווח הקצר יכול להיות ראלי קצר אך השוק ימשיך להיות תנודתי עם ירידות שערים".
דנקנר רוצה עוד כור
פרטנר ריכזה עניין רב לאחר הדיווח שפורסם לראשונה ב"גלובס" כי אילן בן דב מחליף מנכ"ל לחברה. על רקע הביצועים הלא-טובים של פרטנר, ועל רקע המשבר אליו נקלעה החברה במספר תחומים, החליט בן דב על מינויו של חיים רומנו לתפקיד המנכ"ל. רומנו שימש בעברו כמשנה למנכ"ל פרטנר עמיקם כהן בזמנו, והיה מועמד לתפקיד המנכ"ל אך ברקע האחרון פרש לטובת תפקיד מנכ"ל אל על. (לסיפור המלא)
דיסקונט השקעות שבשליטת נוחי דנקנר בלטה היום על רקע הדיווח כי החברה מעוניינת לרכוש 3.322 מיליון מניות של חברת כור המהוות כ-7% מסך המניות המונפקות לציבור. לפי הצעת הרכש, דסק"ש תשלם 35 שקל למניה - פרמיה של 15%. סך הכל מעוניינת דסק"ש לרכוש מניות כור בשווי של 116.27 מיליון שקל.
טבע ריכזה עניין לאחר שנסחרה אמש בוול סטריט בטריטוריה ירוקה, החברה הודיעה אתמול כי היא מרחיבה את השקעתה בחברת קיורטק וצפויה לממש את האופציה שברשותה להשקעה נוספת של 19 מיליון דולר. בנוסף, החליטה טבע על מימון תוכנית המחקר והפיתוח של החברה עד ל-50 מיליון דולר.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  14/09/2011   |   עודכן:  14/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ת"א ננעלה בעליות חדות: כור זינקה ב-15%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
לאחר שנחשף ב-News1 סירוב המועצה האזורית מגילות לאפשר את קיום צילום העירום ההמוני בסוף השבוע בים המלח בשל תלונות של תושבים אשר חשו פגועים כינסו הצלם והמפיקים מסיבת עיתונאים וקראו למדינה לאפשר את חופש היצירה והאמנות    טוניק: אם יבוטל הפרויקט - ניתן יהיה באותה מידה לסגור את כל המוזיאונים במדינה
שירלי בר דיין, שליחת ערוץ הספורט לאיסטנבול
קרלוס קרבליאל מוכן למכבי ת"א: אין לנו ברירה אלא לנצח אותם פה
איציק וולף
השגריר הפלשתיני לארצות הברית אמר כי מדינה פלשתינית עתידית תהיה ללא יהודים באופן מוחלט    לדבריו, הדבר נדרש על-מנת לאפשר לפלשתינים לגבש את הזהות הלאומית שלהם    תגובות: אם תצא התוכנית הפלשתינית אל הפועל תהיה זו המדינה הראשונה מאז גרמניה הנאצית אשר אוסרת על הימצאות יהודים בשטחה
עופר וולפסון
בנאומו בפני הפורום הכלכלי העולמי, אמר רה"מ וון כי סין מודאגת זה זמן רב מהקשיים העומדים בפני הכלכלה האירופית    הוסיף עם זאת כי ראשית כל, על המדינות הפגועות לסדר ענייניהן הפנימיים בכוחות עצמן
איתמר לוין
בעקבות דוחות קשים על הזנחה, הוחלט להעביר את הילדות בנות ארבע וחמש לאימוץ בלא שיהיה להן קשר עם הוריהם    ביהמ"ש: האם לא הוכיחה שהיא מסוגלת לטפל כיאות בילדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il