X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירידות חדות של 4% באירופה החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על המשך המפולת הסיבה: אכזבה קשה מהודעת הפדרל ריזרב והורדת דירוג ל-3 בנקים גדולים בארה"ב, מה שמעיד על התפשטות משבר החוב לארה"ב נתוני ייצור חלשים בסין חבטו בבורסות אסיה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המסחר באירופה מתנהל היום (ה') בירידות שערים חדות זה היום השני ברציפות, בהמשך לירידות החדות שנרשמות הבוקר באסיה, ולנעילה האדומה בוול-סטריט אמש, לאחר שהפדרל ריזרב בארה"ב ציין בהודעת הריבית שלו כי ישנם "סיכונים משמעותיים לכלכלה". הערה זו מאפילה על התוכנית שחשף הפד לרכוש אג"ח ממשלתיות ארוכות-טווח בהיקף 400 מיליארד דולר עד סוף שנת 2012, במטרה להאיץ את הצמיחה. באירופה נמשכים המגעים לאישור חבילת הסיוע ליוון, וסוחרים מדווחים שהבנק המרכזי האירופי שוב מתערב היום בשווקים ורוכש אגרות חוב של ממשלות איטליה וספרד.
מאז הנאום של יושב-ראש הפדרל ריזרב בן ברננקי בג'קסון הול ב-26 באוגוסט, השווקים חיכו בדריכות להודעה שהגיעה אתמול, ושכאמור איכזבה את המשקיעים. הפד אומנם חשף צעדי תמיכה בכלכלה, אך ציין כי ישנו "סיכון משמעותי" לצמיחה הכלכלית - והפחיד את המשקיעים. אזהרה זו באה ביום בו סוכנות הדירוג מודי'ס חתכה את הדירוג ל-3 בנקים גדולים בארה"ב (בנק אוף אמריקה, וולס פרגו וסיטיגרופ), מה שמעיד על חשש שמשבר החוב באירופה מתפשט לראשונה לארה"ב. החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט נופלים היום ב-1.6% לאחר שאמש צנחו מדדי המניות עד 2.9%.
גם ההודעה של ממשלת יוון אתמול על קיצוצים נוספים בתקציב שלה, ושלכאורה מצביעה על מהלך חיובי מצידה של הממשלה ואמורה לקדם את הענקת הסיוע ליוון, לא מרגיעה את המשקיעים. בשוק חוששים מאוד שיוון תפשוט רגל, מה שיוביל ל"אפקט דומינו" בגוש האירו ויסכן כלכלות אחרות כמו אירלנד ופורטוגל, מה שהופך את ההצבעה בפרלמנט בגרמניה בשבוע הבא בדבר אישור הסיוע ליוון לקריטית. חבילת הסיוע הינה בהיקף של 151 מיליארד דולר ויוון נדרשת לעמוד בתנאי עמידה בגירעון ע"י קיצוצים כדי לקבל את הסיוע. בחודש הבא. החבילה תינתן בחלקים בהתאם לעמידתה של יוון בקיצוצים.
למעשה, המצב בשווקים היום כה תנודתי עד שהבנק המרכזי האירופי בחר שוב להתערב בשווקים ולפי דיווח בסוכנות רויטרס הוא רוכש אגרות חוב ממשלתיות של איטליה. אחד הסוחרים ב-London Capital Group אמר לסוכנות בלומברג כי אזהרת הפד מאמש "גרמה לסוחרים לברוח מנכסים מסוכנים". אנליסט בבית ההשקעות IG Markets הזהיר כי "ייתכנו ירידות נוספות בשווקים".
במסגרת הקיצוצים הודיעה הממשלה היוונית על קיצוץ של 20% בפנסיה של העובדים הוותיקים במגזר הציבורי, ואילו העובדים הצעירים יקבלו 40% קיצוץ בפנסיה שלהם. המהלך נועד על-מנת להקטין את הגירעון של הממשלה היוונית על-מנת לעמוד בדרישות קרן המטבע הבינלאומית לקבלת חבילת סיוע נוספת למדינה.
"יש חשש שהמערכת, המגזר הפיננסי והכלכלה יפסיקו לתפקד בלי קבלת סיוע חיצוני", אמר שר האוצר היווני בנאום שלו בפרלמנט היווני אתמול, לפני שראש הממשלה כינס את הקבינט שלו ודרש מהם לקצץ בתקציב המדינה".
ירידות חדות גם באסיה
הפסימיות מוול סטריט נחתה הבוקר בבורסות אסיה - והן נסחרו בירידות שערים חדות, כאשר מדד MSCI אסיה צנח ב3.7%. לאכזבה מהודעת הפד הצטרפה הבוקר באסיה אכזבה מנתון מאקרו בסין שמעיד על האטה בייצור שם.
"הפד לא עזר לשוק האמריקני, ותרם למעשה ללחץ המכירות באסיה", ציינו הבוקר ב-First Shanghai Securities. "הבנקים הארה"ב חטפו מכה כי הורדת עקום התשואה יכולה להמשיך וללחוץ מטה את מניות הבנקים כי הרווחיות שלהם נהרסת", ציינו כלכלנים ב-BNP Paribas.
המניות בסין ובהונג-קונג לא רוות נחת גם בעקבות פרסום נתוני ייצור חלשים בסין. על-פי מדד ה-PMI של HSBC, הייצור במדינת הענק נפל ל-49.4 נקודות בספטמבר לעומת 49.9 נקודות באוגוסט. נזכיר כי כל קריאה מתחת לרף ה-50 נקודות פירושה התכווצות כלכלית.

תאריך:  22/09/2011   |   עודכן:  22/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בן ברננקי  וול סטריט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפילות בשווקים בעקבות אזהרת הפד מ"סיכונים משמעותיים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
חברי המפלגה הלאומית הפלמית הביעו מול הפרלמנט האירופי בבריסל תמיכה במדינת ישראל בהפגנה שנערכה שם ביוזמת סגן השר לענייני פיתוח הנגב והגליל, איוב קרא
מירב ארד
כ-21,300 עולים הגיעו השנה לישראל לעומת 17,883 אשתקד    63% מהעולים הם צעירים, מתינוקות ועד גילאי ה-30
עידן יוסף
פורסם המכרז הראשון מבין 16 להפעלת תחבורה ציבורית    כולל את האשכולות המופעלים כיום בידי ויאוליה וסופרבוס במודיעין, בלוד וברמלה
יפעת גדות
מומחי גסטרו מכל הארץ יגיעו לרכוש ניסיון מעשי בסדנה בהדסה    השיטה מאפשרת להוציא את הנגע בשלמות, ומבלי להזדקק להתערבות כירורגית בהיקף נרחב
איציק וולף
נשיא המדינה התקשר ליו"ר החדשה של מפלגת העבודה ואיחל לה הצלחה    "הגעת להישג חסר תקדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il