X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"כדי להבין ולו מקצת מהתהליך המתרחש בתוך המדמנה הפוליטית שלנו ולהיחשף למציאות במערומיה ובמלוא כיעורה, כדאי לצפות, ולו בפרק אחד של הסדרה "הישרדות", שבערוץ 10"
▪  ▪  ▪
"השורדים, הם התחמנים, הנוכלים והקומבינאטורים"

רבים מאיתנו מתקשים להבין את פישרה של התעלומה מדוע הסיסמה: "הטובים לטייס" מיושמת בחיל האוויר, בהיי-טק, באקדמיה, ובעולם העסקים, ולא בכנסת או בממשלות ישראל.
למרבית הפלא, שם במסדרונות הפוליטיים, מתקיים תהליך הפוך לחלוטין של סלקציה שלילית, כשאל שולחן הממשלה מגיעים, בלשון המעטה, לא הטובים והמוכשרים ביותר שבינינו.
כדי להבין ולו מקצת מהתהליך המתרחש בתוך המדמנה הפוליטית שלנו ולהיחשף למציאות במערומיה ובמלוא כיעורה, כדאי לצפות, ולו בפרק אחד של הסדרה "הישרדות", שבערוץ 10.
הביולוגים אומרים שכדי ללמוד על החיים הרוחשים בתוך הים, די למקד את המיקרוסקופ על טיפה אחת מימנו. הוא הדין בחיים הפוליטיים שלנו שהסדרה "הישרדות", היא מעין מיקרוקוסמוס המשקף את המתחולל במעמקי הביצה הפוליטית המסואבת שלנו.
השכל הישר מחייב כי להנהגת המדינה יבחרו המוכשרים והטובים ביותר שבינינו, משום שעל כתפיהם מוטלת האחריות לשלומנו ולביטחוננו, הם הקובעים איזה חינוך יקבלו ילדינו? איזה אוויר נשאף לראותנו? מה תהיה רמתם של בתי החולים בהם נתאשפז? ועוד כהנה וכהנה משימות, שהגורלית שבהן היא טיפוחה של יכולת ההישרדות שלנו במזרח התיכון האלים והמדמם בו אנו חיים. הגיון דומה צפוי להניע גם קבוצה של בני אדם, מן רובינזונים שהוטלו לאי בודד, שכדי לשרוד עליהם לעודד ולשמור מכל משמר את החזקים ביותר שביניהם.
אולם הפלא ופלא- בסדרה "הישרדות", את הטובים ביותר, החזקים ביותר, האנושיים ביותר, והתורמים ביותר להישרדות הקבוצה בתנאים הקשים, בועטים החוצה ושולחים לכל הרוחות, למקום המכונה "אי המתים". והשורדים, הם בעיקר החלשים, התחמנים, הנוכלים, הרכלנים, השקרנים והקומבינאטורים. בעוד שהישרים והמתנדבים לכל משימה קשה, מושמים ללעג ולקלס ומסולקים מהאי בבושת פנים. כך שהאחרונים שישרדו על האי לא יהיו בהכרח הטובים והחזקים ביותר אלא האופורטוניסטים, הצבועים, הכורתים בריתות לשעה, והנועצים סכין בגב חבריהם הטובים ביותר.
ב"הישרדות" ניתנת לנו הזדמנות נדירה להתבונן במעין מכשיר רנטגן, לתוך קרביה של הפוליטיקה במלוא כיעורה, המבעבעת בתוך תהליך של דינאמיקה קבוצתית מאוסה. יש לאמץ קצת את הדמיון, ולעבור מהאי הבודד ולהפוך לזבוב על הקיר, בחדרי אחת מהסיעות בכנסת, או בחדרי החדרים בהם נרקחות הקנוניות, המקח והממכר הנקלה, שם מוכרים הנבחרים את עצמם בנזיד עדשים, מוכי אמנזיה, כשהם שוכחים את שהבטיחו לבוחריהם. כמו השוחד הפוליטי שניתן לאחרונה לשס, בקמבק של משרד הדתות, למען הישרדותה של ממשלת אולמרט.
ובסדרה "הישרדות", כשהקיאו מקרבם חברי השבטים ג'יבארו וסבאנה את הטובים שבהם: נועם, עומר, אלכס ומושיק, נזכרתי בקומץ ח"כים ישרים שנפלטו מן הביצה הפוליטית דוגמת: בני בגין, עוזי לנדאו, אביגדור יצחקי ולאחרונה גם ח"כ אופיר פינס שויתר על כיסאו ליד שולחן הממשלה, ונבגד על-ידי יושב-ראש המפלגה שלו שר הביטחון אהוד ברק.
ההשוואה שנערכה כאן היא כמובן בעירבון מוגבל: משום ש"הישרדות" הוא רק משחק טלוויזיוני, שלמען הרייטינג הוא מותאם למכנה המשותף הנמוך ביותר, בעוד שמאבק ההישרדות של הפוליטיקאים שלנו (במגדל השן שלהם להבדיל מהאי הנידח) אינו משחק טלוויזיוני, אלא משחק אמת בחיים של כל אחד ואחד מאיתנו.

תאריך:  15/02/2008   |   עודכן:  15/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הישרדות": הפוליטיקה בריקבונה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר עלוב
אייל.ב  |  15/02/08 11:25
 
- למה ללכלך?
אלון ה  |  15/02/08 18:45
 
- מה יותר זול ונחות מהתגובה שלך?
מב"י  |  15/02/08 21:12
 
- הפוסל במומו פוסל
נחום שחף  |  18/02/08 17:25
2
אייל- אתה כתבת משהו יותר מעניי
סתם מגיבה  |  15/02/08 14:19
3
זאת ועוד
מומחה לפוליטיקאים  |  15/02/08 21:22
4
יופי של כתבה
דודיו  |  15/02/08 23:42
5
HATOVIM LSHHITUT VESPINIM ל"ת
ELKRIEF  |  16/02/08 14:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה אידן
"אדם נוסע במכוניתו. ממכונית המגיחה ממול צועקת לו הנהגת: 'חזיר!'. הוא משיב לה: 'כלבה!', ממשיך לנסוע בנחת-רוח, ובעיקול הדרך מתרסק על חזיר ענק המוטל על הכביש. מוסר השכל: אילו הגברים ידעו להקשיב"
יונתן צור
"אין ערך לזיקוקי דינור המתפוצצים בשמי ירושלים ותל אביב, אם באותו זמן בדיוק מדינת ישראל עומדת חסרת אונים למול קסאמים מתפוצצים ברחבי הנגב המערבי, והאזרחים מנסים לנחש מה יהיה היעד הבא, והאם זה יהיה גראד או קטיושה, ומתי בכלל נתחיל לראות גם נפילות באזור המרכז"
יוני בן מנחם
"חיסולו של עימאד מוע'נייה כמו חיסולו של עז א-דין שיח' ח'ליל בדמשק מזים את הטענות הסוריות כי סוריה מארחת רק את המשרדים של ארגוני הטרור העוסקים בהסברה, דמשק הפכה מזמן ל"עיר מקלט" לראשי הטרור, עכשיו היא הופכת, אט אט, גם לבית הקברות שלהם"
עו"ד חיים קליר
כל המצוי בין כתלי בתי המשפט, אינו תמה מאין שואבות חברות הביטוח את העידוד לנסות להתחמק מאחריות בטענות הלקוחות
עו"ד יוסי דר
מינויו של עו"ד משה גלעד לכהונת שופט מחוזי אושר בוועדה למינוי שופטים    מדוע שופטי בית המשפט העליון מתנגדים למינוי הזה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il