X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"מי שראה "כבוד" בכהונה כנשיא מדינת הכפירה הציונית ונחלץ בשן ועין מעיוות דין שרצתה לחולל לו, נלחם עתה שבית המשפט לא יקבע שהיה קלון במעשיו. זה גם עניין של כסף"
▪  ▪  ▪
מזוז. ניצח בקרב נגד ביניש

באורח נדיר, פסק הדין של בג"צ בעתירות נגד עסקת הטיעון עם הנשיא לשעבר, משה קצב, נפתח דווקא בהצגת דעת המיעוט של ההרכב. אדמונד לוי סטה לחלוטין מדיון משפטי וענייני בנושא הנידון, שהוא עסקת הטיעון עם משה קצב, והחליט שזה המקום לערוך חשבונות פוליטיים דווקא עם חיים רמון ודניאל פרידמן.
ביניש שיש לה קצת יותר שכל מאדון לוי, שעדיין לא מבין שעברו הזמנים בהם פסקי הדין של העליון היו במה להבעת דעות פוליטיות וערכיות של כנופיית החוק - הבינה שכדי למנוע מעצמה ביזיונות היא צריכה להביע הסתייגות מדבריו, וכך עשתה: "איני סבורה שמקומם של אלה במסגרת פסק הדין", קבעה. "אנו רואים את הדיון בעניינים השנויים במחלוקת ציבורית וחברתית, ואינם נוגעים להליך הקונקרטי שלפנינו, כנושאים שיש להותירם לשיח הציבורי, ואנו לא ניטול בהם חלק. ניצמד לכלל 'אין לדיין אלא מה שעיניו רואות'."
מעודדים מהכרעת הבג"צ לקבל את עסקת הטיעון, יוצאים עכשיו פרקליטיו של קצב לקרב על עניין ה"קלון". לבד מהצלת כבודו האבוד של הנשיא לשעבר, שספק אם אפשר עוד לעשות משהו בנידון, הנפקא מינה היחידה – מאחר והוא כמובן לא נושא עיניו למשרה ציבורית – היא כספית. אם יבקש מזוז שבית המשפט יקבע במסגרת העסקה שקצב עבר עבירות שיש בהן קלון(דבר שעומד בניגוד לעסקה המקורית והוסף על ידו כדי לרכך במשהו את הביקורת הציבורית הקשה שהוטחה בו מפי "צדיקי" השמאל), יפסיד קצב הטבות כספיות רבות.
עורך דין ציון אמיר, פרקליטו של קצב, אמר על כן, כי מבחינתו, אפשר שטרם נאמרה המילה האחרונה: "נלמד את הדברים ונשקול את המשך צעדינו", אמר. "אנחנו עומדים על כך שאין קלון ולא היה קלון בעבירות, ונקווה שלא יהיה קלון. אם יש בהחלטה משום פגיעה ורמיסה בזכויותיו הבסיסיות של קצב - הדבר מצדיק שקילה מחדש של כל העמדה שלנו". שותפו, עורך הדין אבי לביא: "אנו מביעים סיפוק, אבל בהחלט נבחן את הניואנסים בפסק הדין, ויש אפשרות סבירה שנחזור בנו מהסדר הטיעון. אם נראה הערות הנוגעות לקלון, אני חושב שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה".
מאחר ואפשרות של דיון מחדש בהרכב מורחב יותר איננה אפשרות ריאלית, הדבר היחיד שנותר אפוא פתוח בפרשת קצב, הוא עניין ה"קלון", כאילו שבעצם העובדה שכיהן כנשיא מדינת הכפירה הציונית אין די קלון.
מזוז שניצח עתה בקרב נגד ביניש, יכול אולי להרשות לעצמו לחזור בו מאמירתו שידרוש מבית המשפט לקבוע בפסק הדין של עסקת הטיעון שיש קלון במה שקצב נאלץ להודות. נכון אומנם שהוא לא שש לחזור בו, אבל האפשרות שפרקליטי קצב מחזיקים אכן אקדח טעון ויממשו את איומם ללכת למשפט – יכולה להיות זרז עבורו לוותר בנושא.
אחרי שהציג בצורה רהוטה כל כך בתשובתו לעתירות הנוכחיות מדוע אין ולא הייתה אף פעם תשתית ראייתית להעמיד את קצב לדין – קשה לראות כיצד תוכל התביעה בראשותו לתבוע עכשיו בבית המשפט את קצב לדין, על דברים שהיא עצמו הודתה שלא עשה.

תאריך:  26/02/2008   |   עודכן:  26/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קלון וכבוד – עולם הפוך ראיתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מבין למה האתר הזה בכוח רוצה
לגרום לנו בחילה  |  26/02/08 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
"לראשונה, לפחות מאז הפך אהרן ברק את בית המשפט העליון ככלי פוליטי שלו ושל חבורתו לתפישה בלתי חוקית של השלטון במדינה – מצא עצמו נשיא בית המשפט העליון – נשיאה במקרה דנן – בעמדת מיעוט"
יהונתן דחוח-הלוי
אין הסברה בישראל    איש הישר והעקום בעיניו יעשה    המסרים היוצאים מפיהם של גורמים רשמיים עומדים בסתירה זה לזה ומספקים חומרי גלם בחינם לתועמלנים הפלשתינים
עו"ד יוסי דר
"על-פי בית המשפט העליון יכול בהחלט שידבק ויוטבע קלון בעבירה מסויימת שנעברה על-ידי אדם אחד, ובו בזמן יכול שלא יוטבע קלון באותה עבירה עצמה - גם אם היא זהה לחלוטין בכל פרטיה - אם היא נעברה על-ידי אדם אחר"
מתן פריידין
מה אומרת ההחלטה בפרשת קצב על הכיוון העתידי של בג"צ? ומדוע חשוב לביניש להתנגד לאישור עסקת הטיעון?
ראובן לייב
התעלמות מן הגדול שבאויבינו רק משחקת לידיו, בדיוק כפי שהיה המצב עם אש"ף, שבמקום להוציא לו את הרוח מן המפרשים - הוא רק מתעצם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il