X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפצת הערצה למנהיג מושחת "מפריעה" להטמיע בתודעת האזרחים סלידה כלפי שחיתות. הסיטואציה שבה מצד אחד אזרחים נדרשים לסכן את חייהם כדי להגן על המדינה, כשמנגד, מובילים אותה פוליטיקאים מושחתים, היא בלתי נסבלת מבחינה מוסרית
▪  ▪  ▪
איתן הבר

קבלו ציטוט: "צריך להיות ערל לב מיוחד במינו, איש רע ורשע להכעיס, כדי לבוא חשבון עם אריק שרון דווקא היום, ביום הולדתו ה-80. זה הזמן, זה המועד, לומר "יום הולדת שמח" לאחד האנשים שעיצבו את חיי כל אחד מאיתנו בישראל בדורות האחרונים" (איתן הבר נותן סימנים במי שמתעקש לבוא חשבון עם שרון, ידיעות-אחרונות, 26.02.08).
אני הייתי מציע לאיתן הבר את הניסוח הבא: "צריך להיות ערל לב מיוחד במינו, איש רשע להכעיס, כדי לעקור מהבית יהודים שנשאו אותו על הגב, בימים שאיתן הבר וחבריו התייחסו אליו משל היה מצורע". כל מי שאמת היא נר למקלדת שלו, יאשר: הגרסה השנייה, יותר מדויקת.
הבוז שאני רוחש למעצבי דעת קהל, דוגמת איתן הבר, מקורו בחוסר האונים שלי מולם. על-פי חובתם האתית, הם היו חייבים להפיץ עוינות כלפי פוליטיקאים מושחתים שתאוות שררה השחיתה אותם. גם הם כמוני, היו רוצים לחיות במדינה שבה פוליטיקאים מקבלים בהכנעה את כללי המשחק הדמוקרטי. הערצת שרון שראה במחסומים דמוקרטים המלצה בלבד, מתנגשת עם תקוותי לחיות בדמוקרטיה.
איתן הבר היה כאן, כאשר שרון שכנע בוחרים שהנסיגה החד-צדדית כפי שהציע יו"ר העבודה לשעבר עמרם מצנע, אסור שתתבצע. כמוני, גם איתן הבר שמע משרון התחייבות פומבית לכבד את תוצאות משאל המתפקדים בליכוד. התחייב, והפר את התחייבותו.
כל שוחר דמוקרטיה אמיתי, צריך לראות באריאל שרון, דמות להוקעה. להגיד את המשפט: "אני דמוקרט שמכבד את שרון", זה דבר והיפוכו. להגיד "אני אזרח שרוצה מדינה נקייה משחיתות", ובו זמנית, להפיץ אהדה לשרון כמו שעושה מר הבר, זה כמו לומר: "אני יהודי דתי, שאוכל חזיר". מוסר כפול מעורר באנשים הגונים דחייה.
על רמיסת הדמוקרטיה, ניתן וצריך להוסיף את העובדה, ששרון היה איש מושחת. גם הנתון הזה ידוע למר הבר. עמרם מצנע כינה אותו "דון קורלאונה". בראיון שנתן לארי שביט, אמר הצדיק הידוע אהוד ברק: "משפחת שרון מושחתת עד היסוד" (בארבע עיניים, 21.02.05). עמרי שרון, שפעל בשם ולמען אביו, יושב היום בכלא בגין מעללים שאהוד אולמרט כינה במסיבת עיתונאים "שיטות של מאפיה". משפטנים יודעים את הסיבה האמיתית להודאת עמרי בביהמ"ש: הוא לא רצה לסבך את אבא. גם באותם רגעים בהם הקליד מר הבר את מאמרו, מרחפת מעל מיטת שרון עננה פלילית שמסרבת להתפוגג.
הפצת הערצה למנהיג מושחת "מפריעה" להטמיע בתודעת האזרחים סלידה כלפי תופעות שחיתות. ואכן, רבים מאזרחי ישראל, בניגוד גמור לאזרחים בדמוקרטיות מתוקנות, לא ממש סולדים מפוליטיקאים מושחתים. ועל המציאות הזאת בדיוק כתב כבוד השופט אדמונד לוי (בפסיקתו בנושא עסקת הטיעון עם עבריין המין משה קצב): "חמורה בעיני לא פחות היא העובדה שהחברה בישראל מסתגלת אט אט לגילויי שחיתות, ומתייחסת אליהם כמעט בשוויון נפש" (26.02.08). כבוד השופט לוי כיוון לאיתן הבר והאתרוגיסטים.
די להביט בהנהגה הנוכחית כדי להתמלא כלימה (רשימה חלקית): עבריין מין משמש כמשנה לראש ממשלה חשוד בפלילים. כהונתם של שני נשיאים, נגדעה בגין התנהגות מחפירה. הנשיא הנוכחי, שאך כפסע בינו לבין כתב אישום בגין גיוס תרומות בלתי חוקיות בפריימריז, מסרב להכניס למשכן, את מבקר המדינה. נאשם בפלילים משמש כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. נאשם אחר, שעד לא מזמן היה מופקד על אוצר המדינה, לא מתבייש למשוך משכורת ציבורית, למרות שגנב (כך על-פי כתב האישום) מיליונים.
במדינה שמקריבה את טובי בניה, המושחתים ראויים לאות קין על מצחם, עד כי יתביישו לבוא בקהל ישראל. הסיטואציה שבה מצד אחד אזרחים נדרשים לסכן את חייהם כדי להגן על המדינה, כשמנגד, מובילים אותה פוליטיקאים מושחתים, היא בלתי נסבלת מבחינה מוסרית. אם השכול הוא הנתינה האולטימטיבית, הרי שהשחיתות היא בדיוק ההיפך.
ואם בעיני איתן הבר, כתיבת שורות אלה מעידה עלי, שאני "ערל לב מיוחד במינו, איש רע ורשע להכעיס", אז בעיני, איתן הבר הוא מעצב דעת קהל עם מוסר כפול. ואין כמו מוסר כפול, כדי לחלץ מאנשים הגונים, תחושת בוז.

תאריך:  28/02/2008   |   עודכן:  28/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והרשע הזה הוא אני
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
צודק, כל מילה בסלע .....
סתם אזרח  |  28/02/08 12:53
2
כתיבה בולטת לטובה בשממון הכללי
אנין הטעם  |  28/02/08 13:14
3
קולע אל חוט השערה ל"ת
בועז מושקוביץ  |  28/02/08 13:17
4
אז מה הפתרון?
גורי גרוסמן  |  28/02/08 13:17
 
- מדוע לא לנסות את מפלגת התקווה? ל"ת
הניה  |  28/02/08 19:57
5
ישר למטרה. אין כמוך, נרי!! ל"ת
מזדהה עם כל מילה  |  28/02/08 13:19
6
על איתן הבר חבל להוסיף מילים.
אלכס לוין  |  28/02/08 14:03
7
איתן הבר צבוע באופיו ובמצפונו. ל"ת
אל מר נריה:  |  28/02/08 14:12
8
שרון פוליטיקאי מושחת נוכל נבזה ל"ת
אמן!  |  28/02/08 14:17
9
איתן הבר בליל רצח רבין
שלמה אידן  |  28/02/08 15:04
10
נרי למרות חוליי. חזק וקולע אתה
טהורת המידות  |  28/02/08 17:16
11
חבל רק שהורידו את המאמר שלך
נועה  |  28/02/08 18:03
12
קולע ומעולה ל"ת
גדי אשל  |  28/02/08 19:50
13
הבר השמן עושה פליק פלאק.
כחול,,,כתום  |  28/02/08 22:30
14
אוי נרי נרי, כמו יין משובח...
נחום שחף  |  29/02/08 08:17
15
אות קין פרושו:"טעון הגנה"
א.ק  |  2/03/08 12:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
חנינה היא השפלת הרוח, ועמרי שרון לא יתן שהמילה הבכיינית הזו תידבק בו. זה לא מתאים לו. זה לא מתאים לחינוך שלו. זה לא נמצא במילון שלו
עו" אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
כיום לא קיימת אמנה למניעת כפל מס בין ישראל למלטה ולכן תושב ישראל, בעל תושבות קבע במלטה, ימוסה בישראל בגין כל הכנסה ללא קשר למקום היווצרותה
עו"ד משה גולדבלט
שלי יחימוביץ' אינה רלוונטית יותר לא מפני שהנושאים למענם היא נלחמת אינם רלוונטיים, אלא משום שלא ניתן לצפות כי תנועה המתבססת על היישוב הוותיק השבע והמבוסס תנהיג בשורה חברתית
הרצל חקק
תערוכה בולאית מיוחדת במוזיאון אלכסנדר לתולדות הדואר והבולאות: סוף עידן השלטון העותומני בארץ ישראל
איתמר לוין
מאות פסוקים מקדישה התורה לחזרה, מיותרת לכאורה, על פרטי עשיית המשכן. המפרשים נתנו לכך הסברים שונים, אך דומה שיש גם לקח אקטואלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il