X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקיין והרפובליקנים מקווים לשוויון אשר יגרור אחריו המשך מאבק דמוקרטי פנימי, בעוד הם כבר עובדים על המסרים הלאומיים בדרך לבית הלבן
▪  ▪  ▪

הפריימריז הקרובים אשר יערכו, בין השאר בשתי מדינות מפתח, טקסס ואוהיו, יעניקו למקיין את מעומדות המפלגה הרפובליקנית. הניצחונות הצפויים כאן מול יריבו החצי וירטואלי יתנו לו את מספר הצירים הנחוצים לעבור את הסף הדרוש בכדי לזכות במעומדות סופית.
תוצאותיו של מקיין במדינות הללו חשובות, שכן אם ברצונו לנצח בבחירות הכלליות לנשיאות ארצות הברית הוא יצטרך לנצח כאן בשנית. זו הזדמנות טובה עבורו לבחון האם המצביעים במדינות הללו מגיבים בהתלהבות לקמפיין שלו. בנוסף, המטה שלו ייבחן בהבאת הבוחרים לקלפי. פעולה זו אינה פשוטה כלל בייחוד בידיעה, שהמנצח ידוע מראש.
הקרב במפלגה הדמוקרטית הולך ומסתבך מרגע לרגע. כעת ישנם סקרים המנבאים שוויון בין הסנטורית קלינטון לסנטור אובאמה, בטקסס ובאוהיו. הכל פתוח במערכה אשר לאט לאט מתישה את המפלגה הדמוקרטית. שלא כמו אצל הרפובליקנים, שם המנצח במדינה זוכה בכל הצירים, כאן השיטה היא יחסית. ניצחון חלק של אומבה בשתי מדינות המפתח הללו יגמור להילרי את המרוץ. במידה והניצחון יתחלק בניהם, אובאמה בטקסס וקלינטון באוהיו, המרוץ יהיה עדיין פתוח. אובאמה אומנם יגדיל את יתרונו במניין הצירים אשר עומד כעת על מאה, ובמקרה כזה תצטרך הגב' קלינטון לקבל החלטה: פורשים או ממשיכים.
מקיין והרפובליקנים מקווים לשוויון אשר יגרור אחריו המשך מאבק דמוקרטי פנימי, בעוד הם כבר עובדים על המסרים הלאומיים בדרך לבית הלבן. מאבק ארוך ומתיש זה, עלול אף להגיע עד לועידה הדמוקרטית בסוף אוגוסט. אם ההפרש, במניין הצירים, בין המעומדים יהיה דומה לזה של היום, מי שיכריעו יהיו צירי העל. צירים אלו (800 בקירוב) ממונים מתוך סך של 4,000 צירים דמוקרטיים. הללו הם פעילי מפלגה בכירים ראשי ארגונים ורשויות, נשיאים לשעבר. בזירה זו טוענים כי הממסד הקלינטוני שולט, אך בוועידה עצמה הכול יהיה באוויר והכול פתוח. כל זה רק שלושה חודשים לפני הבחירות הכלליות לנשיאות, דבר אשר יקשה מאוד על ביצוע קמפיין לנשיאות למי מבין המעומדים הללו.
למקיין יש זמן כעת לבנות קמפיין אשר ינסה להחזיר את ההתלהבות למפלגתו. הרפובליקנים ספגו אש כבדה בגלל המלחמה בעירק ועדיין לא התאוששו ממנה. מקיין נחשב בארצות הברית לגיבור מלחמה, לאחר תקופת שבי ארוכה בוייטנאם, אך הוא חסר את הכריזמה וההתלהבות הדרושים בכדי להכניס אנרגיה למסע הבחירות הרפובליקני. לסנטור מאריזונה ישנן גם בעיות לא פשוטות מכיוון מפלגתו: בכדי לנצח הוא יזדקק לסיוע מאסיבי של הממסד הרפובליקני בכל המדינות. אותו מנגנון אשר הצליח להוציא את בוחריו השמרניים, ולסייע לנשיא בוש בשני ניצחונותיו הדחוקים. זהו אותו ממסד שמרני השולט במדינות המערב התיכון אשר מקיין הפסיד בפריימריז הפנימיים. זהו אותו ממסד אשר קשור לימין האוונג'ליסטי המונה כשלושים מיליון איש ואולי אף יותר.
לממסד הרפובליקני תמיד הייתה "בעיה" עם מקיין אשר נחשב "לרפובליקני לייט". הסנטור נתפס כמועמד ליברלי מידי ואינו יוצר התלהבות בקרב השמרנים. דבר זה עלול לפגוע באחוזי ההצבעה ביום הדין.
הזמן עובד כעת לטובתו של מקיין אשר ישמח לראות את ההתגוששות הדמוקרטית ממשיכה. בזמן הזה הוא יוכל להקיף את ארצות הברית פעמים מספר, תוך שהוא חובט ביריביו הפוטנציאלים ומנסה ליצור אווירת התלהבות סביב מסריו ומועמדותו.

תאריך:  02/03/2008   |   עודכן:  02/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקיין מחכה ליריב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קדימה אובמה
ספיד  |  2/03/08 17:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פזית בלציאנו-נגרין
קיימת חשיבות רבה להכנות לקראת הולדת אח וזאת בהתאם לשלב ההתפתחותי בו נמצא הפעוט    חשוב לתת לילד לבטא את רגשותיו, כעסיו ותחושותיו. עם זאת, יש לקבוע גבולות ברורים בנושא
אברהם שרון
אני יושב וחושב על משפחות ההרוגים. האם הריגת יקיריהם תגרום למי מהם לצאת לרחובות המופצצים ולזעוק " די!", ללחוץ על "הנציגות הנבחרת" שלהם, החמאס, שיפסיקו את הטירוף, את הגיהינום, את ההליכה לעזאזל ולאבדון?
עו"ד יוסף שטח
הפתגם העממי הערבי אומר: הוא מרביץ לי והוא בוכה, הוא מקלל אותי והוא מתלונן. כך נוהגים העזתים - יורים קסאמים ובוכים. אנחנו צריכים ויכולים להגיב בחוכמה במהירות ובנחישות, בהגנה על אזרחי המדינה
נפתלי רוטנברג
אני מקווה שמפלגת הירוקים תעשה הכל כדי לאכזב את הבוחרים שיצביעו עבורה כמפלגה "לא פוליטית" ושתהיה מספיק חזקה כדי לצבוע את הפוליטיקה שלנו בירוק
יהונתן דחוח-הלוי
העיתונאי גדעון לוי שוב נחלץ להגן על החמאס ומסביר מדוע הוא "נאלץ" לשגר טילים לעבר יעדים אזרחיים בישראל    חידה סתומה היא באשר למניעיו של גדעון לוי, המתיימר להציג עצמו כאביר זכויות האדם, ללמד סנגוריה על ארגון טרור איסלאמי קיצוני המבצע "פשעי מלחמה", קורא לרצח עם של יהודים ו"כופרים" ומצדד בהקמת מדינה הלכה איסלאמית בדומה לטליבן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il