X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גוף ביקורת פדרלי חולק על מסקנות חיל האוויר האמריקני בנושא מסקנות הבדיקה הפדרלית יוגשו לבית הלבן ולסנאט השבוע ועדת בדיקה של משרד ההגנה תמסור את מסקנותיה תוך שישים יום
▪  ▪  ▪
ליקויים בתפקוד [צילום: AP]

הביקורת הרבה על תפקוד חדר המתים בבסיס חיל האוויר האמריקני דוֹבֶר, שאליו מגיעים ארונות החיילים האמריקניים, שנהרגים במהלך תפקידם ברחבי העולם, הניעה את משרד הגנה האמריקני לבחון מחדש את הנהלים ואת ביצועם.
חיל האוויר האמריקני מסר, כי ועדת בדיקה שלו מצאה ליקויים בתפקוד חדר המתים בבסיס דובר במדינת דלאוור. הבדיקה מצאה שני מקרים, שחלקי גופות אבדו במהלך הטיפול בהן. בעקבות טענות נשנות על תפקוד חדר המתים, החליט ליאון פאנטה, שר ההגנה האמריקני, להקים ועדת בדיקה של המשרד, והיא תמסור את מסקנותיה תוך שישים יום.
בינתיים שלושה מפקחים בבסיס דובר הוענשו על מה שקוראת ועדת הבדיקה של חיל האוויר האמריקני, "התנהלות לקויה מאוד". חיל האוויר טוען, שנהג כשורה כשלא הודיע למשפחות הנופלים על חלקי הגופות שאבדו.
גנרל נורטון שווארץ, מפקד חיל האוויר האמריקני, והאחראי לתעסוקת אזרחים בחיל האוויר האמריקני קיבלו אחריות אישית לליקויים בטיפול בנופלים.
גוף ביקורת פדרלי (The Office of Special Counsel) דיווח כבר באמצע השנה שעברה על הליקויים בחדר המתים בבסיס דובר, ולטענתו, חיל האוויר האמריקני לא תיקן אותם. ועדת בדיקה של חיל האוויר מצאה, כי היו ליקויים בטיפול בנופלים בשנים 2010-2008.
בנוסף, טוענת קרוליין לרנר, ראש גוף הביקורת הפדרלי, כי חיל האוויר העניש את מי שהתריעו על הליקויים בחדר המתים בבסיס דובר. שלושת המתריעים, אזרחים עובדי חיל האוויר האמריקני - ג'ימס פארסונס, מארי אלן ספירה וויליאם זוויצ'ארובסקי - עדיין עובדים בבסיס דובר, למרות שניסו לפטרם.
חיל האוויר טוען, שלא נמצאו ראיות להתנהגות פלילית בחדר המתים בבסיס, אלא רק לטיפול לקוי בנופלים. זה נובע, לדעת החיל, מאי-ביצוע בנהלים המחייבים ומאי-תיקון הליקויים המצטברים. נראה, כי הליקויים החלו עוד לפני שנת 2008.
בבסיס דובר מתקבלים ארונות הנופלים, ונבדקים רפואית, כדי לזהות בוודאות את המתים ולאושש את סיבות מותם. לאחר מכן מכינים את הגופות לקבורה. הבדיקה מצאה, כי היחידה לזיהוי הרפואי, והיחידה להכנה לקבורה אינן כפופות לאותה המפקדה; ולפיכך, נוצר נתק ביניהן, למרות שהם פועלות באותו חדר המתים.
באפריל 2009 לא מצאו צוותי חדר המתים פיסות של עצם קרסול, של צוות של מטוס F-15, שאבד באפגניסטן. ביולי 2009 לא הצליח צוות חדר המתים לאתר פיסות, ששויכו לחייל, שנהרג באפגניסטן. שום גורם לא היה מסוגל להסביר כיצד אבדו הפיסות, שנשלחו לדובר עם שקי הגוויות של שלושת הנופלים.
גוף הביקורת הפדרלי טוען, שאין ביסוס לקביעת חיל האוויר, שלא הייתה עבירה פלילית בטיפול הלא-נאות בשרידי הנופלים. דוח כתוב של המשרד יוגש השבוע לבית הלבן ולסנאט. עד כה לא פוטר איש מהאחראים לפרשות, ושניים מהם ממשיכים לעבוד בבסיס דובר, אם כי לא בתפקיד ניהולי.
במקרה אחר טופלה גופה של נחת, שנהרג באפגניסטן בינואר 2010, בצורה שמנעה את הצגתה במדיו לפני קבורתו - כבקשת משפחתו - ומבלי להיוועץ במשפחה השכולה. חקירת העניין נמשכה יותר משנה וחצי, ובעקבותיה שונו נוהלי הקבורה.
נמסר, כי ארבע המשפחות השכולות דווח על האירועים רק השבוע שעבר - בעקבות החקירה הפדרלית.

תאריך:  13/11/2011   |   עודכן:  13/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפנטגון יבחן תפקוד חדר המתים בבסיס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית המשפט העליון חושף: היחצ"ן הובא לעדות כדי לפגוע באמינותה של א"כ, אותה הטריד קצב    ביהמ"ש המחוזי קבע: עדותו הייתה ריקה מכל תוכן; ביהמ"ש העליון אימץ את המסקנה
אביתר בן-צדף
לא נמסרה סיבת מותו של קפטן טוּשאר ר' טֶמבֶה    הוא נולד בהודו, בן למשפחת מהגרים לניו-יורק, שהוכשר כטייס במטוס ללוחמה אלקטרונית וכטייס ניסוי
מירב ארד
כך מאשימים גורמים בתעשיית התיירות התאילנדית    בתעשיה מעריכים כי ההפסדים יגיעו לכ-825 מיליון דולר אם המשבר לא יסתיים עד סוף השנה
מירב ארד
הממשלה תכריע במהלך היום האם לקבל הצעת חוק שעשויה למנוע את המשך הידרדרות האזור    הצעת החוק תגביל את היקף שאיבת המים ותחייב את המפעלים לשקם את הנזקים
איציק וולף
ועדת הבדיקה המיוחדת שהקים משרד הבריאות בעקבות חשיפת מחדל האלטרוקסין ב-News1 תגיש מסקנותיה ב-15 בדצמבר    בוועדה חברים חמישה: ד"ר תמי אלרם, עו"ד יואל ליפשיץ, ד"ר איריס לייטרסדורף, פרופ' מתי ברקוביץ ומגר' טל מורגנשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il