X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנת חגיגות ה-60 לישראל מתגלה כחזרה לסיוט הביטחוני שהחל בדצמבר 1947 והסתיים עם מיגור הפלישה המצרית בסוף 1948
▪  ▪  ▪

לפני יומיים קיבלתי מכתב מהעיריה, בו נתבקשתי - כמי שזכה השנה לתואר "יקיר העיר תל אביב" - להעביר למארגני הטקס תמונות ותעודות מנקודות חשובות בחיי. התמונה הראשונה מלפני 60 שנה, שקפצה מול עיניי, הייתה - עם חברים לנשק, אחרי שהתגייסנו בחודש מרס 1948 לצה"ל - ישר מספסל הלימודים בטכניון, וקיבלנו מספר צבאי של 4 ספרות.
היינו אז כיתת האבטחה של התחבורה בקטע המסוכן שבין הכפר פורדיס לחיפה. זה היה בחודש שבו פתחו הערבים בטבח שיטתי של יהודים בכבישים, ויחידה מקבילה לנו מצפון לחיפה הושמדה כולה, בשיירה שניסתה להביא אספקה לקיבוץ יחיעם. שיירות בדרום הארץ זכו לגורל דומה. הערבים שלטו אז, למעשה, על הכבישים החשובים ביותר בארץ, וכל תנועה שלנו בהם התנהלה במתכונת של הבקעה מלאת סיכונים. לעומת כל הכפרים העוינים בין זיכרון-יעקב לחיפה, דווקא הכפר פורדיס שיתף איתנו פעולה וסיפק מודיעין מועיל. גם ידוע, שלא אירע לו כל רע בסיום המלחמה, כשהכפרים השכנים התרוקנו מתושביהם. אנחנו ידענו מה צריך לעשות כדי לשחרר את הכבישים מהטרור אבל לא העזנו להתעמת עם הצבא הבריטי שחיפה על הפורעים הערבים.
יום אחרי שהבריטים עזבו את הארץ, הסיוט הזה של חזית הצפון נגמר, וגם בכפרים שמהם הערבים לא ברחו - נעשה שקט. שקט זה נגמר לכבוד חגיגות ה-60 למדינה, ושוב - רכב של יהודים לא יכול לנסוע בביטחון בכבישי הארץ. אלא, שהפעם, במקום הצבא הבריטי שמנע את חיסול הטרור בכבישים, יש לנו צבא של משפטפטנים המשתק את יכולות כוחות הביטחון לשים קץ לסיוט החדש. בחוש הטבעי שיש לכל בעלי החיים הטורפים (וכולנו שייכים לקבוצה זו שבטבע) הרגישו שונאינו את חוסר האונים החדש של היהודים וקיבלו תיאבון לחזור ל-1948. באין מי שיזכיר להם איך נגמרה שנת 1948 (וחס מלדבר על RELOCATION המקובל בעולם לתושבים מפירי שלום), ישנה סכנה רצינית לשיתוק התנועה בכבישים חיוניים, מפחד מעשי לינץ' הצפויים בהם.
מגמה תוקפנית זו מקבלת חיזוק מהתנהגות ישראל מול הרצח השפל שנעשה בישיבת מרכז הרב. כששלטונות ירדן ידעו להגיב מייד על הופעת סוכת אבלים ליד בית משפחת הרוצח, אצלנו התחיל ויכוח אם זה חוקי או לא חוקי להרוס את הסוכה, וראש הממשלה לא מתבייש כשהרדיו חוזר ומודיע על התחבטויותיו אם אפשר לפרק את הסוכה, בתור "מבנה בלתי חוקי". גם אף אחד לא שואל - למה לא להביא את כל אורחי הסוכה בג'בל מוכבר, כולל מגישי הכיבודים שם, לחקירה על קשריהם עם ארגוני ההסתה והרצח? ולמה לא לגלות מי הביא את דגלי ארגוני הטרור למקום, ולעשות חיפוש יסודי בבתיהם - למציאת פריטים מעניינים נוספים?
ואביו של הרוצח, במקום שיעשה טובה ויצלצל מתחנת המשטרה בבקשה להוריד את דגלי האויב, למה שלא יידרש להביא את הדגלים למגרש פתוח, ולשרוף אותם שם במו-ידיו? אל לנו לשכוח, שאנו חיים בחברת אנשים שהמעשה הסמלי חשוב אצלם יותר מהפעולה הפיזית.
והמקומם ביותר: אחרי שהפרשן המשפטי של קול ישראל, שאינו חשוד בקיצוניות לאומנית, קובע שהריסת בית הרוצח תהיה חוקית לחלוטין, לא מעיזים הפוליטיקאים לדרוש מהקברניטים המדשדשים את הביצוע המיידי של סנקציה זו, והסברתה הנכונה לעולם.
עם קברניטות כזו אין צורך לחגוג את שנת ה-60 למדינה. אנו חוזרים ל-1948 גם בלי החגיגות.

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  10/03/2008   |   עודכן:  10/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחזירים אותנו 60 שנה לאחור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודק עד כדי כאב
דב אבן אור  |  10/03/08 20:30
2
קשה להאמין שזו ארץ של יהודים ל"ת
ספינר  |  11/03/08 05:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אחיה גינוסר, חיים שיבי, משה מצליח
אגודת העיתונאים בירושלים הקימה לפני כשנה מטה פעולה, המנסה להיערך לקבלת רפורמה מקפת, שתשמר את השידור הציבורי מתוך נכונות לאמץ מתכונת חדשה המתאימה למפת התקשורת העכשווית בישראל    המאבק ממשיך
פרופ' ארנון סופר
העולים מרוסיה אינם יורדים מן הארץ יותר מכל קבוצת הגירה אחרת    תשובה ל'מדוע הרוסים יורדים מן הארץ?' מאת מיכאל פיליפוב
מיכאל פיליפוב
כל אדם שני שעוזב את מדינת ישראל ועובר לחיות בחו"ל, הוא עולה מבריה"מ לשעבר    השתלבות לא מוצלחת של העלייה הרוסית בישראל אינה תהליך טבעי וצפוי, אלא כישלון כואב של החברה הישראלית הקולטת
דר' ניצן יניב
לאור מיעוט המים והמשאבים בעולם, מקובלת כיום שיטת ה"חקלאות המדוייקת": השקייה רק כאשר יש צורך בדוק לכך    הבעיה: רק בעלי ממון יכלו להסתייע בטכנולוגיה המאפשרת מדידות מדוייקות    הפתרון: מצלמה תרמית בטלפון סלולרי - זולה וזמינה לרוב חקלאי העולם
שלמה ברום
בפני ישראל עומדות שתי אפשרויות למיגור פעולות החמאס: כיבוש הרצועה - שלא יביא לפתרון ארוך טווח, או הפסקת אש - שלצידה תהליך מדיני מול חמאס, אך ללא הכרה בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il