X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תושבי השכונות הערבים יכולים להסתובב בכל ירושלים כאוות נפשם ולהוציא אל הפועל פיגוע בכל עת שירצו בכך מי שרוצה להגן על חיי יהודים צריך לפעול להוצאת שכונות פלשתיניות מתחומי ירושלים
▪  ▪  ▪
רמון. הצעה הגיונית

המחבל שביצע את הטבח ב"מרכז הרב" נושא תעודת זהות כחולה, כתושב ג´בל מוכבר, אחת מן השכונות הערביות שסופחו לירושלים לאחר מלחמת ששת הימים.
הפריבילגיה של נשיאת תעודת זהות כחולה והמגורים בשכונה הנחשבת לחלק מירושלים רבתי מקנה לו חופש תנועה מוחלט בכל רחבי העיר. המונע היחיד בינו ובין ביצוע מעשה טרור הוא למעשה ההחלטה שלו לא לבצע פיגוע. כאשר יחליט אחרת, כמו שקרה ביום ה´, אין דבר היכול למנוע ממנו, כמו מן הערבים הרבים האחרים המתגוררים בתוך שטח ירושלים ונחשבים תושביה, לבצע פיגוע, אם אין התרעה ממוקדת עליו.
מן הבחינה הביטחונית, הדבר הסביר ביותר לעשותו, הוא להוציא שכונות כמו ג´בל מוכבר ודומות לה מחוץ לתחום השיפוט של ירושלים ולבנות את גדר עוטף ירושלים בצורה שתשאירן מחוץ לגדר.
שהרי המצב היום הוא שיהודים ממילא לא יכולים להיכנס לשכונות הללו בגלל סכנת החיים המיידית הכרוכה בכניסה כזאת, בעוד תושבי השכונות הערבים יכולים להסתובב בכל ירושלים כאוות נפשם ולהוציא אל הפועל פיגוע בכל עת שירצו בכך.
שלא לדבר על הכסף רב המשולם למאות אלפי פלשתינים תושבי אותן שכונות מכספי משלם המסים היהודי, בצורת קצבאות ותגמולים למיניהם.
החוגים המתנגדים בתקיפות הרבה ביותר למהלך ההגיוני של הוצאת שכונות הקצה מחוץ לגדר עוטף ירושלים, הם חוגי הימין הקיצוני, שאנשי "מרכז הרב" הם הגרעין הקשה שלו.
הם מסרבים בכל תוקף להכיר בסיכון הגדול שלל הכללת שכונות כמו ג´בל מוכבר בתוך תחום ירושלים ומתן חופש תנועה מוחלט לתושביהן. הסכלות של טמינת הראש בחול לנוכח סכנת הנפשות הגדולה, הגיעה עד כדי הסירוב להעמיד אפילו מאבטח בשער בניין "מרכז הרב", שנבע מן האידיאולוגיה של התעלמות מן הסיכון הביטחוני הזה. עכשיו, לאחר הטבח שבוצע שם, העמידו סוף סוף מאבטח בפתח הישיבה. סביר להניח שלו היה מוצב מאבטח כזה במקום ביום ה´, היה מונע כניסה של ערבי נושא קרטון טלוויזיה לתוך ישיבה.
לנוכח הנתונים הללו, קריאתו אתמול של המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, להוציא את שכונות הקצה בירושלים, דוגמת ג´בל מוכבר, ממנה יצא המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב, אל מחוץ לגדר - סבירה בעליל. לדבריו, הפיגוע הוא הוכחה שאסור שהשכונות הללו יהיו חלק מהעיר ירושלים, משום שהדבר פוגע בישראל מבחינה ביטחונית, מדינית וכלכלית.
השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, אמר כי על-פי נתונים שיש בידו, כ-20% ממחוללי הפיגועים, באו ממזרח ירושלים בשנים האחרונות. הוא אבל לא העלה את ההצעה ההגיונית של רמון.
גם יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, לא תומך כמובן בפתרון של רמון. הוא הרי יוצא בתוקף נגד "חלוקת ירושלים". ביבי תקף את הממשלה בנוגע לטיפול בסוכת האבלים של המחבל מירושלים: "איפה נשמע שיתלו דגלי אויב בבירת ישראל, קל וחומר כשדגלים אלה מפארים רוצח נתעב", אמר. צודק בהחלט. לא ברור אבל מה תועיל הסרת הדגלים לעצם פתרון הבעיה, של פלשתינים נושאי תעודת זהות כחולה היכולים לפגע איפה ומתי שמתחשק להם.
תעודות זהות ישראליות
למשל, ביום 25.2.02 הוציאה לשכת ראש הממשלה את ההודעה הבאה: "שירות הביטחון הכללי בשיתוף יחידת המסתערבים של שירות הביטחון הכללי בשיתוף יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים עצרו חולייה של פעילי גדודי חללי אל-אקצה תושבי ג´בל מוכבר, בעלי תעודות זהות כחולות מזרח ירושלמיות, אשר ביצעו פיגועי ירי בירושלים ותכננו לבצע פיגועים נוספים בעיר במתווים שונים.
שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל, עצרו לאחרונה חוליית פעילי גדודי חללי אל-אקצה של הפתח, תושבי ג´בל מוכאבר/ירושלים בעלי תעודות זהות כחולות מזרח ירושלמיות, אשר הודו במהלך חקירתם בביצוע פיגועים בירושלים ומסרו כי תכננו לבצע פיגועים נוספים במתווים שונים בעיר.
ראאד צלחות, עלי משאהרה ומחמד סלחות הודו במהלך חקירתם בשירות ביטחון כללי בביצוע שני פיגועי ירי בירושלים. האחד בוצע ב-6 אוקטובר 2001, במתווה של ירי לעבר ניידת משטרה שנעה בציר הראשי בג´בל מכבר, לא היו נפגעים. ב-18 אוקטובר 2001, ביצעו השלושה פיגוע נוסף במהלכו ירו שני צרורות לעבר תחנת משטרת מעוז ולעבר בתים בשכונת ארמון הנציב, לא היו נפגעים.
השלושה הודו כי תכננו לבצע פיגועים נוספים באזור ירושלים, בהם: פיגוע ירי נגד אוטובוס הנוסע מארמון הנציב לג´בל מוכאבר- הם אספו מידע על היעד אולם לבסוף הגיעו למסקנה כי בקו זה נוסעים ערבים רבים ועל כן לא מימשו את תכנונם. בנוסף, תכננו לבצע ירי לעבר רכב של מג"ב החונה בסמוך לשכונת ארמון הנציב ולאחר הריגת השוטרים ברכב, לגנוב מהם את נשקם. עלי משאהרה וחאל בשיר בשיר הודו כי תכננו לבצע פיגוע באמצעות רכב תופת נגד תחנת משארה בירושלים. מחקירת הפעילים התברר כי סופקו להם אמצעי לחימה ומימון כספי מטעם חוסאם שאהין, פעיל תנזים המתגורר ברמאללה, אשר גייסם לפעילות במסגרת גדודי חללי אל-אקצה.
מעצרי חברי החוליה הירושלמית מצטרף לשורת מעצרים שבוצעו במהלך החודשים האחרונים של פעילי תשתיות טרור תושבי אזור ירושלים, בעלי תעודות זהות כחולות, אשר מנצלים את חופש התנועה שלהם בירושלים וסביבותיה ולצורף איסוף על יעדי הפיגועים וביצועם. מעצר חברי החוליה מג´בל מוכבר סיכל את כוונותיהם להמשיך ולבצע פיגועים במתווים שונים בירושלים אשר היה עלולים לגבות מחיר כבד בנפש".
עד כאן לשון ההודעה. מה זה ג´בל מוכבר? מדובר בעצם שכונת ערב א-סוואחרה, הממוקמת מזרחית לשכונת תלפיות מזרח בירושלים, ומונה כ-15,000 תושבים. רוב תושבי השכונה הם בני שבט בדואי בשם סוואחרה, שהתיישבו באזור לפני כ-500 שנה. ב-1967 חילק הגבול את השכונה לשתי יחידות: סוואחרה המערבית והמזרחית.
הנתונים הללו הם ע"פ עמותת "במקום" - "מתכננים למען זכויות תכנון". תמר אברפלד, דוברת העמותה, אומרת לנו היום (א´) שהמספר 15,000 תושבים מתייחס למיטב ידיעתה למספר התושבים המחזיקים בתעודות זהות כחולות, בחלק המערבי, בעוד בשכונה המזרחית מתגוררים תושבים המשתייכים לרשות הפלשתינית.
הצעה הכרחית
מחוור כשמש, שלאור הנתונים הללו, הצעת רמון יותר מהגיונית - היא הכרחית. ג´בל מוכבר היא שכונה שחלק מתושביה נמצאים בתחומי הרשות הפלשתינית, וברור שכדי להגן על היהודים בתוך תחומי הקו הירוק ולמנוע מרוצחים דוגמת מבצע הטבח ב"מרכז הרב" לפעול שוב, צריך לבנות גדר בתוך ג´בל מוכבר. מדוע אפוא לא לבנות את הגדר בין השכונה המערבית ובין תלפיות ולהשאיר לאבו מאזן את הצורך לשלם גמלאות וקצבאות ל-15,000 הפלשתינים שם? ברור גם שבניית גדר הפרדה בין שני חלקי ג´בל מוכבר לא תמנע מעבר בני משפחה מחלק אחד של הכפר למשנהו. אלא אם כן מתכוננים להחזיק שם בתעסוקה מבצעית שלמה גדוד חי"ר סדיר.
יאמרו נא עתה כל צווחני הימין המזדעקים נגד "חלוקת ירושלים", על מה הם צועקים. מילא אנשי הימין הקיצוני שהפכו את תורת ישראל למסווה לשאיפות הלאומניות שלהם. אבל מדובר גם ברבנים המשתייכים לציבור החרדים לדבר ה´, כמו הרב שמחה הכהן קוק למשל, שניסה להפעיל לא פחות מאשר את הגרי"ש אלישיב עם מכתב לנשיא ארה"ב ג´ורג´ בוש, נגד "חלוקת ירושלים". על-פי תפישה זו, המצטרפת לזעקת הימין הלאומני, מי שמציע לבנות את גדר עוטף ירושלים ממערב לג´בל מוכבר הוא לא פחות מאשר "בוגד" ו"מחלק ירושלים".
כל מי ששכל בקדקודו, יבין שדווקא מי שצועק כמשוגע נגד "חלוקת ירושלים" - אומנם אינו בוגד - אבל הוא טיפש מטופש. ומי שממשיך לצעוק זאת, גם לאחר הטבח ב"מרכז הרב", מוסיף חטא של סיכון חיי יהודים, לטיפשות זו.
האם טרחו אותם רבנים המצטרפים לחוגי הימין לבדוק את העובדות לאשורן? האם טרח מישהו מהם לספק לגרי"ש אלישיב את הנתונים המופיעים בכתבה זו? כמובן שלא. הם מספקים את הנתונים הנוחים להם, כדי להוציא פסקים הנוחים לנטיותיהם הפוליטיות, כאשר לא ביטחון יהודים בראש מעייניהם, אלא השתעבדות למולך הציוני הקרוי "ארץ ישראל השלמה" של הדת"לים.

תאריך:  12/03/2008   |   עודכן:  12/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן, לחלק את ירושלים!
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לשם מה לתת להם אזרחות ישראלית? ל"ת
הניה  |  12/03/08 22:04
2
חיים רמון - מעשה מגונה!
אביב חזן  |  12/03/08 22:17
3
ירושלים אינה נכס פרטי שלך!
אלא של עם ישראל   |  13/03/08 01:19
4
דברי הבל
אליה אור  |  13/03/08 05:20
5
האם כותב המאמר מתכוון בדבריו
דוד אור  |  13/03/08 08:14
6
יש פתרון הרבה יותר פשוט
יהודי פשוט  |  13/03/08 08:41
7
לחלק את רמון בין עזה ורמאלה
אתה ואולמרט נמאסת  |  13/03/08 09:14
8
לתת להם גם את יפו
ג'קי...  |  13/03/08 14:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן ימרום
לאחר פרישתו של פידל קסטרו מנשיאות קובה נראה כי הגוש הקומונסטי נחלש. אבל יש שטוענים ששאלת הקומונזים וההשפעה שלו על תקופתנו גדולים ממה שחשבנו
דורית שנהר
מצד שמאל של המפה, אני רואה את השבר של מי שרואה לראשונה את הזוועה נכוחה מול פניו, והתמוטטות עולם המושגים שלו, לעומתו יש מי שעדיין מפרפר ומנסה למצוא דרך מפותלת ליישב את הדברים, וגם את מי שלא משנה מה יקרה נשאר פאנאטי באמונתו היוקדת, שבוי בדוגמאטיות שנופצה לרסיסים
סו מור
יהודית שפירא, בת 42, מבנה גופה רזה וקטן, ועל פניה לא ניכרים סימני גיל כלשהם, רצה מאז היתה ילדה    היום, אם לשניים ומורה במגמת הספורט בחקלאי פרדס חנה, היא ממשיכה להשיג ולנצח, בדו-אתלון, בטריאתלון, תוך שהיא מתגברת על פציעות קשות, ומכשולים לא פשוטים
ספי סגל
הלו ברנע, נראה שלא רק על דיכטר נפל פגז שלא התפוצץ, מפני שאיבדת את הזהירות והאמת יוצאת לך משליטה    עוד עיתונאי-צמרת מגוייס ע"י עיתון נפוץ להגן על אולמרט מפני אופוזיציה מבית ומחוץ
אמיר סודאי
עדשות המגע מספקות נוחות, הרגשה קלילה, ביטחון וגם שקט נפשי    ניתן לבחור בעדשות מתקדמות המיוצרות בתוספת צבעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il