X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פלפל אישרה סופית את הפשרה בתביעה הייצוגית נגד הבנקים בגין גביית עמלות שלא כדין דחתה את התנגדות היועץ המשפטי לממשלה ואומרת שלא הבינה אותה הכספים יועברו לעמותות שלרובן יש קשרים עם הבנקים או עם בכירים בהם
▪  ▪  ▪
פלפל. דחתה בתוקף [צילום: עינת לברון/באדיבות גלובס]

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, אישרה סופית (יום ב', 5.12.11) הסדר פשרה בסך 17 מיליון שקל בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הבנקים למשכנתאות. הכספים ישולמו לשורה של עמותות, אשר - כפי שפורסם ב-News1 [ראו משמאל] - לרבות מהן יש קשרים עם הבנקים או עם בכירים בהן. פלפל דחתה את התנגדות היועץ המשפטי להסדר.
התביעות הוגשו בשנת 1997 ובשנת 2002, ונטען בהן שהבנקים פעלו בניגוד לדין במכירת הביטוחים ללוקחי המשכנתאות: גבו עמלות ביטוח בלי שיהיה בידיהם רשיון סוכן, שיעורי העמלות היו מופרזים, הבנקים התנו שירות בשירות ועוד. לאחר שורה של הליכים סבוכים, שחלקם עודם תלויים ועומדים בבית המשפט העליון, פנו הצדדים לגישור בפני שופט בית המשפט העליון בדימוס, תאודור אור. ההסכם אליו הגיעו במסגרת הגישור הוא שאושר בעיקרו בידי פלפל.
בנק מזרחי-טפחות ישא בחלק הגדול ביותר של ההסדר, בשל היותו המוביל בשוק המשכנתאות - 38.2%, שהם 7.64 מיליון שקל. בנק לאומי למשכנתאות ישלם 27.6%, שהם 5.52 מיליון שקל. בנק הפועלים ישלם 25.7%, שהם 5.14 מיליון שקל. חלקו של הבנק הבינלאומי יהיה 5.3%, שהם מיליון שקל, ואילו בנק ירושלים ישלם 600 אלף שקל (3% מההסדר). התובעים הייצוגיים ועורכי דינם ייצאו נשכרים, כאשר יחלקו ביניהם לא פחות מ-3 מיליון שקל (הבאים בנוסף על התרומות), דהיינו - 15% מכלל היקף ההסדר.
בין העמותות העיקריות שייהנו מההסדר ואשר נמצאו קשרים בינן לבין הבנקים:
  • עמותת ילדים בסיכוי, התומכת בילדים שהועברו מבתיהם לפנימיות, תקבל 2 מיליון שקל - הסכום השני בגובהו. יו"ר חוג הידידים שלה היא מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור.
  • עמותת חיים, לסיוע לילדים חולי סרטן, תקבל 2.2 מיליון שקל. העמותה מגדירה את בנק הפועלים אחד מהתורמים ונותני החסות שלה, ושמו מופיע ראשון ברשימה זו.
  • עמותת אלו"ט, המטפלת בילדים אוטוסיטים, תקבל מיליון שקל. דרורית ורטהיים, בתו של מוזי ורטהיים שהוא מבעלי מזרחי-טפחות, חברה במועצה הציבורית שלה. יהושע מאור, בעלה של גליה מאור, חבר בוועדת הכספים של העמותה. במועצה הציבורית חבר גם היחצ"ן רני רהב, שהיה עד לאחרונה היחצ"ן של שרי אריסון (בעלת השליטה בבנק הפועלים) והוא גם היחצ"ן של משפחת עופר (מבעלי השליטה במזרחי-טפחות).
  • כפר נהר הירדן, כפר נופש לילדים החולים במחלות קשות, תקבל 900,000 שקל. יו"ר מזרחי-טפחות, יעקב פרי, חבר במועצת המנהלים של הכפר.
  • חינוך לפסגות, עמותה המטפחת מצוינות בקרב ילדים בפריפריה, תקבל 1.5 מיליון שקל. המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, ענת לוין, חברה בוועד המנהל שלה.
בניגוד למקובל, לא הועבר ההסדר להתייחסות היועץ המשפטי לממשלה, ועמדתו הוגשה רק לאחר פרסומו. היועץ המשפטי התנגד להסדר, בין היתר בטענה שיש צורך למנות בודק לבחינת העמלות שהרוויחו הבנקים שלא כדין, ובטענה שיש להעניק את הפיצוי ללקוחות הבנקים ולא לעמותות.
פלפל דחתה בחריפות את ההתנגדות, באומרה שהתקשתה להבין אותה. לדבריה, החלטתה כבר מסבירה מדוע אין צורך למנות בודק ומדוע אין אפשרות להעניק פיצוי מזערי לתובעים שלא ניתן לאתרם כיום. עוד היא מותחת ביקורת על כך שהיועץ המשפטי ביקש אורכה להגשת תגובתו, ואומרת שדי היה ב-45 הימים שלאחר פרסום ההסדר בעיתונים. את הבנק הבינלאומי ייצג עו"ד מיכאל שפיגלמן.

תאריך:  06/12/2011   |   עודכן:  06/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנקים למשכנתאות ישלמו 17 מיליון שקל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
היעד הבא - חברות הדירוג
מני מנור  |  6/12/11 23:21
2
עוד פשרה נוסח החברה לישראל !!! ל"ת
בר דרור דוד  |  7/12/11 02:39
3
מילא כסף אבל חשבונאות פשוטה
נותנת 23 מיליון  |  7/12/11 08:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לדברי השופטת בדימוס, הישגי המחאה עלולים להימצא קצרי מועד כל עוד המערכת החקיקתית הנורמטיבית לא תשונה בדרך שתבטיח את מעמדן החוקתי העליון של הזכויות החברתיות    על בית המשפט העליון אמרה: "לשמור כעל בבת-עין על שלמותו"
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי בירושלים החליט ברוב דעות שלא לגזור על דוד מזרחי גם מאסר בפועל, בשל שורת הטרגדיות שעברה משפחתו ולנוכח מצבו הנפשי מאז הפיגוע
אלעזר לוין
מינהל מקרקעי ישראל פרסם רשמית, כאילו ניתן אישור סופי לבניית 1,800 דירות בבית שמש    בדיקה העלתה: האישור הסופי עדיין לא ניתן, והמתנגדים מתכננים להגיש ערעור    תגובת המנהל: "קורה (אמנם לעיתים רחוקות) שנופלות טעויות במאגר שלנו בהתאם למידע שאנו מקבלים מהועדות. וכך כנראה קרה גם הפעם"
איתמר לוין
תחילה הסכימה מראש לקבל כל המלצה של שירות המבחן, אך לאחר מכן דרשה להחמיר איתו יותר    בית המשפט המחוזי קבע שיש לאמץ את רוח ההסדר המקורי
אלעזר לוין
המועצה הארצית אישרה תוכנית מתאר חדשה לירושלים וסביבותיה    לא יבנו ב"רכס לבן" (תוכנית ספדי), אך יבנו אזור תעשיה גדול ליד מבשרת ציון   אושרו תוכניות פיתוח ברמת רחל, אורה, אבו גוש ומצפה נפתוח    ישמרו על שלושה פארקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il