X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זו הייתה כותרת הידיעה שרצה כמעט כל שעות הבוקר (שישי, 14.3.08) בחדשות קול ישראל למי שידור הידיעה היה טוב למי שידורה היה רע איזו תועלת היא הביאה ולמי דוגמא לשימוש יחצני ב"חדשות מלחמה"
▪  ▪  ▪

למשטרת מחוז ירושלים היה כנראה צורך דחוף לחדש נוכחות בתודעת הציבור, כזו שתקרין יוזמה. זאת לאחר הביקורת שנמתחה על תפקוד שוטרי המחוז בעקבות הפיגוע הרצחני בישיבת "מרכז הרב". לקול ישראל היה צורך ב"סקופ" וכך כנראה נולדה ידיעה חשובה ששודרה כמעט ללא הרף במהדורת חדשות "קול ישראל" ביום שישי (14.3.08) משעות הבוקר ועד לצהרי היום.
להלן הידיעה שגם הופיעה באתר האינטרנט של רשת ב': "משטרת ירושלים נערכת לאפשרות של חידוש הירי מבית ג'אלה אל שכונת גילה. משטרת ירושלים נערכת לאפשרות של חידוש הירי מבית ג'אלה אל שכונת גילה בשל חיסול פעילי הג'יהאד האיסלאמי שלשום בבית לחם. קצינים בכירים סיירו אמש בגילה והחליטו לרענן את ההנחיות בעניין ההתמודדות עם ירי אל השכונה. גם ארגוני ההצלה הגבירו את רמת הכוננות בדרום ירושלים ותגברו את כוחותיהם. הירי אל גילה פסק לפני כשש שנים אך ברחובות הסמוכים לבית ג'אלה עדיין מוצבות חומות בטון (7:26, 14.3.08)".
ידיעה זו שודרה בכותרות חדשות השעה 07.00 ובגוף המהדורה עצמה. היא חזרה גם בחדשות השעה 08.00, בחדשות 09.00 ובמהדורת 10.00. בחדשות השעה 11.00 פרשה הידיעה למנוחה בת שעה וחזרה לככב כאחת הכתבות הפותחות את יומן חדשות הצהריים "בחצי היום". אין ספק. הכתב לענייני משטרה של קול ישראל עשה עבודה.
בעקבות שידור הידיעה מתעוררות לפחות שלוש שאלות: למי שידורה היה טוב, למי שידורה היה רע ואיזו תועלת ולמי הביא שידורה.
שידור הידיעה היה שידור טוב לארגוני הטרור, החמאס, הג'יהאד, גדודי חללי שאהיד זה או שאהיד אחר. בלי שהצטרכו לעשות דבר הושגה מטרתם לעורר חששות ופחדים. לא רק בשדרות אשקלון ואזור הדרום יפלו קסאמים ופגזי מרגמה. זה יכול להיות גם בירושלים, בשכונת גילה (ויש עוד שכונות בעיר) ולא חשוב אם זה טיל, פגז, או ירי מכלי נשק אחר. מבחינתם זה אפילו רעיון לא רע, אם עדיין לא חשבו עליו. עובדה - אפילו משטרת ירושלים מודיעה על האפשרות ועל החשש.
שידור הידיעה היה רע – לתושבי שכונת גילה ולירושלמים בכלל. הרי להם אין שליטה על התפתחויות מסוג זה. למי שי עניין לעורר בהם פחדים? לתושבים לא חשוב בכלל שהמשטרה נערכת יחד עם מד"א (משום מה לא כללו את העיריה בדיווח). אבל חשוב להם שהמערכות תפעלנה במהירות, ביעילות, יושיטו סיוע אם יידרש, יפעלו במהירות להפסקת הירי אם יתחדש ויותר מזה, שיפעלו למניעתו. לא תמיד הכול אפשרי אבל זו הציפייה של התושבים. הם לא צריכים שיפחידו אותם.
איזו תועלת הביא שידור הידיעה ולמי. השידור היה לכאורה הישג עיתונאי של חדשות קול ישראל והכתב לענייני משטרה. פרט לכך משטרת מחוז ירושלים "הרוויחה" דיווח חיובי שהציג אותה כארגון שנערך במועד, יוזם ומתכנן. בכתבה ששודרה ביומן הצהרים צוין גם כי בראש הסיור עמד מפקד המחוז והשתתף עמו גם מפקד הגזרה במשטרת המחוז. גם מנכ"ל מד"א ירושלים לא הפסיד. אפילו ראיינו אותו טלפונית ושמענו אותו אומר כי מייד כשמנהל מד"א (הארצי) הודיע למחוז להתכונן הם נערכו ובדקו את מצב האמבולנסים וגם יש אחד משוריין.
יכול להיות שיש בציבור אצלנו כאלה שנהנים מידיעות הפחדה מסוג זה: חשש מירי על שכונת גילה בירושלים בירת ישראל, הערכות אמבולנסים (יש גם אחד משוריין), המשטרה בכוננות וכיוב'. אבל אין שום צורך בידיעות ההפחדה להללו. המצב בשטח כבר מספק בשפע את החששות. המבחן של משטרת המחוז ושל מד"א אינו בכך שסיירו וסקרו את מצב קירות המגן שנבנו בשכונה לפני כשש שנים. תפקודם יבחן בזמן אמת. עד אז שיעשו ולא ידבר.
נ.ב. מאז צהרי יום שישי ירדה הידיעה מהשידור ופנתה את מקומה לידיעות על התערבות בנק ישראל בשוק מטבע החוץ – נרגענו.

פורסם גם באתר המחבר
תאריך:  16/03/2008   |   עודכן:  16/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמר הר-פז
במגילה אנו פוגשים לראשונה את דמות היהודי החי בגלות, בעל היכולת להפוך את גורלו על פיו, מנרדף לבעל מעמד    סיפור גורלו של עם שאין לו מדינה, הנאלץ - כדי לשרוד - לעסוק בשתדלנות שלעיתים מגיעה עד חדר המיטות
יפעת סולל
מדהים איך הפך יום האישה הבינלאומי לעוד חג צרכני    העיתונים והאינטרנט מלאים במודעות על הנחות על איפור, בגדים, תכשיטים - העיקר שיש סיבה לשכנע את הציבור לצאת שוב לקניות    אפילו מחוז המרכז של לשכת עורכי-דין הזמין, לבושתו, את עורכות הדין לאירוע איפור וסטיילינג, לציון התאריך
יואב יצחק
ידיעות אחרונות "סימן" את נתניהו ומנסה לחסל עתידו הפוליטי    תחקיר ערוץ 10 מנוצל לרעה מצד אנשי אולמרט, למרות שמסקנות התחקיר אינן מתיישבות עם העובדות    דוגמא: הוצאות התיאטרון הסתכמו בכ-5,500 ש"ח ולא 11,000 ש"ח    הן כוללות הצגה אחת בלבד לנתניהו, רעייתו ואנשי הביטחון הצמודים    בפרשת אולמרט: כ-100 איש כבר נחקרו בשלוש פרשות השחיתות הנחקרות
אליקים העצני
ארץ ישראל אף פעם לא הבטיחה לעם ישראל חסינות מקורבנות. להפך, חז"ל ידעו מנסיונם שהיא נקנית "בייסורים". אולם דבר אחד נתנה לנו התקומה הציונית: אפשרות, אמצעים ועוז רוח להתגונן בנשק, כדי שגורלנו לא יהיה נתון בידי זרים כמו בגולה
ד"ר צ'לו רוזנברג
אין כאן המקום לעשות חשבון וגם לא לבוא חשבון עם ההנהגה הפלשתינית לדורותיה, אך כל מי שמבקש לבחון איוולת פוליטית מהי, מתבקש לעיין בספרי ההיסטוריה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il